רופא שלא מאמין בתנועתיות

מאמין או לא מאמין

אני לא מבינה איך בכלל אפשר להעביר צירים בשכיבה. זה עינוי! אני זוכרת בלידה הראשונה לקחנו מונית ללניאדו ובדרך היה אור אדום, אז פשוט יצאתי מהמונית והתחלתי לצעוד על הכביש. לא יכולתי להישאר בלי תנועה לרגע! שיהיה לך בהצלחה!
 

שונצו

New member
אם *יש* לך רמזורים אדומים בדרך. ואם אין?

את תקועה באוטו בלי אפשרות לזוז. זה אחד הדברים שנורא הפחידו אותי כשהצירים שלי התחילו (כלומר, לא ממש איך שהתחילו, אלא קצת אחרי, בשלב שבו כבר הבנתי טוב מאוד ומעל לכל ספק שאין לי דרך יותר מוצלחת להקל על הכאבים מאשר לטייל ולהתנועע) - הידיעה שאני לא אוכל לזוז בזמן הנסיעה לביה"ח. אז טוב שבסוף לא נזקקתי לזה....
 

יוקטנה

New member
משל הטבעת שלי

כשנתקעת טבעת על האצבע, מה שעושים זה לטלטל לכאן ולכאן. (מצטערת על התמציתיות, אני עם הקאות ושלשולים)
 

ניפ

New member
אני לא כל כך מבינה

הרי סביר להניח שאפשר ללדת בחלל בלי כוח משיכה מכאן שאפשר להסיק שכוח המשיכה לא משפיע עלינו בצורה דרמטית בתוך הגוף. אני טועה?
 

מריקו1

New member
לא יודעת לגבי החלל...

אבל גם לי נראה שתפקידו של כוח המשיכה מופרז קמעה בדיונים כאן. לדעתי השפעתו אינה ישירה - נוכחותו של כוחות המשיכה השפיעה על המבנה האנטומי שלנו, ולכן עדיף לנו להתחשב בקיומו בעת לידה. זה לא אומר שחייבים בהכרח ללדת בעמידה זקופה - יכול להיות שדווקא עמידה על שש תביא את התינוק לתנוחה אופטימלית ברח, ואת הרחם לתנוחה אופטימלית ביחס לשאר אברי הגוף (מבלי שהוא יתחיל ללחוץ על אברים וכלי דם). בסופו של דבר חיות יולדות בעמידה על ארבע, ולא על שתיים. וגם רבות מהנשים כאן מספרות שבסופו של דבר ילדו בעמידה על שש, גם עם העבירו חלק מהצירים בעמידה או בכריעה. במילים אחרות - נראה לי שהאמירה "להעזר בכוח המשיכה" מוגזמת. יותר נכון ללדת בהתאם לאנטומיה שלנו. ובכל אופן, נראה לי שעוצמתו של כוח המשיכה הפועל על עובר הצף בתוך נוזל, או שחלק מגופו כבר מקובע בתוך האגן זניח יחסית לעוצמת הכוחות שמפעילים השרירים. מישהו מדד מה עוצמת הכוח שמפעילים שרירי הרחם?
 

אם פי 3

New member
את מניחה הנחה ללא כל בסיס

למיטב ידיעתי, לא היה שום נסיון ללידה בחלל, כך שאין לאף אחד מושג האם זה אפשרי, ומה רמת הסיבוכיות של זה (גם השרירים עובדים אחרת ללא התנגדות, ללא חיכוך) - כך שלהסיק מההנחה הזו שאין השפעה לכוח המשיכה, זה קצת מופרז... מעבר לכך, שגם אם ניתן ללדת בחלל - יש הבדל גדול בין לא להעזר בכח המשיכה, לבין להתנגד לו... האם אפשר ללדת בעמידת ראש? מה יהיה אחוז הסיבוכים אם כל הלידות יהיו כאלו? אז שכיבה על הגב, היא אמנם לא עמידת ראש, אבל התינוק בהחלט צריך לעבור במסלול עולה, שהוא לא הגיוני - בנוסף לבעיתיות נוספת של השכיבה על הגב, שמקטינה את קוטר האגן, מעודדת חוסר-תנועה, גורמת ללחץ של משקל הגוף על כלי דם מרכזיים העוברים בגב, ועל ידי כך מצמצמת את אספקת החמצן לתינוק ולשרירי הרחם (לא נורא כשהתינוק במצב טוב, אבל אם כבר מתחילה מצוקה, זה עלול להיות משמעותי). לא חייבים ללדת בתנוחה זקופה, (אגב, בעמידה על שש גם יש העזרות בכוח המשיכה, במסלול שהתינוק עובר בתוך הגוף) אבל כדאי ללדת בתנוחה שלא מתנגדת לכוח המשיכה, ושמאפשרת תנועה חופשית. לא צריך לחשוב ולתכנן תנוחה כזו, אלא רק לאפשר לגוף את החופש הזה. הגוף יודע למצוא את התנוחה המתאימה ביותר ללידה המסוימת הזו, לשלב המסוים הזה בלידה המסוימת הזו. אגב - בלידות מהירות במיוחד, דווקא תנוחה זקופה עלולה להזיק.
 

שונצו

New member
אם פי, למה את מתכוונת לידות מהירות במיוחד,

ומה זה תנוחה זקופה?
 
למעלה