רונה בחימום לשון לנון ..

misheani

New member
צודקת.

היתרון שיש לנו על פני המבקרים, זה ההיכרות העמוקה והארוכה עם רונה על כל פניה ורבדיה (המוסיקליים, הכוונה). אנחנו מכירים גם את השירים הישנים באנגלית, וגם הופעות שבהן רונה אכן "צורחת ומקיאה את נשמתה", כמו שהם ביקשו; אנחנו מרגישים את האנרגיות בקהל כשיש את גלויה או את מבול, או את madman's wife או את my prison; אנחנו מכירים את הביישנות שלה, את הקושי לעמוד מול קהל, את הפחד להיחשף ואת האומץ האדיר שהיא מגלה כל פעם מחדש, כשהיא פורשת את ליבה בשיר חדש אקוסטי נרעד; המבקרים האלה מקבלים רק את האלבום המוגמר, כשהטיוטה הנידפת ברוח הפכה לשיר מהוקצע, מתוכנן על כל פרטיו, מושר בריחוק מקצועי. אין פלא שהם רואים את כל היתרונות של רונה, ועדיין ממאנים להתרגש. צריך לזכור, שהביקורות מבקרות את האלבום, אולי את שני האלבומים- לא את מכלול היצירה של רונה. הביקורות הכל כך מעצבנות, זוהר, אם תקראי בין השורות, הן ביקורות מעולות: שניהם מתפעלים מהכישרון, מהרגישות, מהאינטיליגנציה, מהקול; הם רק מבקשים להכיר קצת את האדם שמאחורי ההפקות. אביהו גאון צדק לפחות בדבר אחד: רונה היא אכן כמו יין טוב. צריך ללמוד להעריך את הטעם האמיתי שלה. צריך להכיר, צריך לרצות לחדור את המעטה שלה, כדי להרגיש עד כמה היא *כן* נועזת. ועם כל זה- זה לא שלי, בתור אוהבת מושבעת, אין ביקורת על רונה. יש גם יש. אי אפשר לצפות שכל העולם ישבע אמונים לרונה בשניה שהוא ישמע את האלבום. זה עדיין לא אומר שהמבקרים האלה קטנוניים, קנאים, נוטפי רעל, ואוהבים רק דברים שמדברים אל ההמון גלגל"צי ("הקיוב" הוא אתר של מוסיקת שוליים, לעזאזל!). אל תיתנו לאהבה לרונה לסמא אתכם! ובנימה דרמטית זו, שיט, אני צריכה להפסיק לחרטט וללכת לישון, בעצם.
 

bזוהר

New member
זו לא ביקורת טובה

מה שהוא אומר זה לא את כל הדברים הטובים שאמרת שהוא אומר.... ושרונה צריכה להיפתח. הם אומרים שיש ברונה כישרון אבל זה שהיא לא נפתחת לא נותן לה למצות אותו ולרגש אותנו. לכן הביקורת עליה דיברתי,היא רחוקה,מאוד רחוקה מלהיות "מעולה". כשהוא השווה אותה ליין, אגב, הוא לא עשה את זה כדי להגיד שצריך ללמוד להעריך את הטעם האמיתי שלה, שימי לב שוב. אל תכניסי לי מילים לפה, כי לא אמרתי שאני מצפה שכל הביקורות מעולות. אבל שוב, יש הבדל בין ביקורת בונה וטובה, לבין ביקורת חסרת כל בסיס. רונה לא מרגשת,זה מה שהוא אומר,כי היא לא נותנת לעצמה להיפתח עד הסוף. אם זה מה שאת חושבת,רוני, אז לבריאות לילה טוב
 

misheani

New member
זוהר, *את* מכניסה לי מלים לפה.

לא אמרתי ש*הוא* השווה אותה ליין כדי להגיד שצריך ללמוד להעריך אותה. הוא השווה למטרות של הביקורת שלו, ואני הוספתי שדווקא המבקרים, כולל אותו, צריכים ללמוד להעריך אותה כמו שאנחנו מעריכים. לא התכוונתי שהביקורות באמת מעולות, אלא שאם נקרא אותן טוב, נראה שמה שהמבקרים האלה באמת אומרים זה עד כמה הם מעריכים את הכישרון העצום של רונה, ועד כמה היו רוצים שהיא תרשה לעצמה להפתח יותר. ולא אמרתי ש*את* אמרת שאת מצפה שהביקורות יהיו מעולות. התכוונתי למה שאת ועוד אנשים אמרו, על הרעל שנוטף מהמבקרים וכמה שהם מקנאים. אני פשוט לא חושבת שלמישהו יש אג'נדה נגד רונה ושהסיבה שהוא כותב שהוא לא אוהב את האלבום זה מתוך קנאה. והתכוונתי לכעס שיש לכם על הביקורות הלא מהללות. אני אישית לא הייתי רוצה שכל כולן של הביקורות תהיינה מושלמות. טוב מאוד שלמישהו יש ביקורת, אלוהים יודע שגם לי יש ביקורת על רונה, ואני אומרת את זה מתוך המקום הזה וכותבת את זה בפורום למעריצי רונה. המבקרים, לעומתי, הם לא מעריצי רונה, ועדיין, עם כל הביקורת שלהם, הם מסכימים פה אחד על הכישרון, היכולת לרגש, הפוטנציאל- הם רק מבקשים שתמצה אותו. לילה טוב.
 

bזוהר

New member
אז ככה,

קודם כל שימי לב שלא התכוונת ל...,אבל זה מה שכתבת, ולכן זה מה שהבנתי מההודעה שלך. עכשיו קצת שינית את מה שכתבת בהודעה הקודמת,אז שיהיה (מדברת לגבי היין והביקורת המעולה,שאגב, נכון, הם מעריכים את הכישרון אבל אומרים שהיא לא ממצה אותו). עוד משו,שימי לב שאת הגבת *לי*, ואני לא כתבתי שהם מקנאים. זה מישו אחר כתב. יש לי כעס על הביקורת רק בגלל שהיא מופרכת ולא פירית לטעמי. נכון, טוב מאוד שלמישהו יש ביקורת,אבל תלוי בביקורת לא? אני לא חושבת שרונה מושלמת ושהכל מושלם וזה לא שאין דברים שגם אני מתאכזבת מהם, אז בסדר, שיהיו ביקורות בונות, אבל באמת- קצת בסיס, קצת היגיון, קצת אמת, קצת... משהו! מלבד ההתנסחות הצינית והמעצבנת שלו,התוכן נוראי. נוראי. והזוי. הם יכולים להמשיך לבקש שתמצה אותו, הם מחפשים משהו שאין והם מזמן פספסו את הגל אם תשאלי אותי. היא ממצה אותו, כמעט בכל שיר שהיא שרה. כ"כ מרגשת מביעה ואמיתית - ההיפך ממה שהוא אומר.
 

bזוהר

New member
ד"א

כתבתי "הגבת לי", כמובן לא התכוונתי מבחינה שרשורית, אלא לזה- "הביקורות הכל כך מעצבנות, זוהר, אם תקראי בין השורות, ....... "
 

misheani

New member
טוב.

עזבי את כל דקויות ה"מי הגיב למי על איזו שורה ולמה". בואי נסכים שלא להסכים. ובנימה אחרת: אוהבת אותך!
 

סיאטלוג

New member
מותר להגיב בשם המבקר המאד מעצבן?

אני אפרש את שתיקתכן כהסכמה :) אז שלום. אני הטיפש-פשטני-חסר טקט-לא הוגן-המעצבן שכתב בקיוב את הכתבה המעולה ההיא, LOL. אני יודע שאין שום תוחלת בלהגיב לביקורות שלי ברשת, על אחת כמה וכמה במגרשם הביתי של מעריצי האמן, זהו קרב אבוד מראש. אבל אני לא "מבקר מוסיקה" אלא מישהו כמוכן, מהעם, מעריץ פשוט של מוסיקה. הקיוב הוא לא פרנסה שלי אלא בלוג מוסיקלי. חוץ מזה, אני נהנה לריב עם אנשים, ועוד על מוסיקה
בכל כניסה לגוב אריות כזה אפשר לקלוט ישר את הנפשות הפועלות, אלה שיושבים על הגדר, אלה הפנאטיים שמוכנים לחסל כל מי שמעז לצייץ על הפשוש שלהם (Bזוהר) ואלה שמדברים בקול שפוי ומחוברים לקרקע (מישאני). אני רוצה להגיב על התגובות מבחינת ראות שלי, באופן יותר משוחרר (ואני כמובן מדבר רק על עצמי, לא בשם מבקרים אחרים) 1. "הרצון של המבקרים להפוך את רונה קינן לפופית. למשהו שהעם אוהב" אני מפרש את זה כעלבון אישי. אני שומע עשרות אלבומים רק כדי למצוא את הנבדל, לא המאחד, ואני לא מחפש מדליה על זה. אני לא רוצה אותה פופית, וגם היא תבחר להיות פופית, אין לי שום בעיה עם זה. יש גם פופ מצויין. אבל להפוך זמרת למשהו? זה קצת גדול עלי. תזכרו שאנו משתמשי הקצה, אלה שמקבלים בסוף את המוצר המוגמר. מי שמקבל את ההחלטות לכל אורך הדרך הם האמנים. ועל כן, המשפט הזה צריך להיות הפוך. רונה אולי ניסתה להפוך עצמה למשהו פופי יותר, שהעם אוהב. למה? רק כך אפשר לפרש את בחירתה ביזהר אשדות כמפיק. אני יכול לחשוב על כמה מפיקים שהיו באמת מוציאים ממנה יותר. מפיקים ממנה, לא מפיקים אותה. ההפקה (או כמו שאני אוהב לקרוא לזה, הפקקטן) היא אחת הסיבות לשעמום הגדול של האלבום. 2. "אני בטוחה שהאחיות פיק נוגעות לליבו עם שיערן והשירים נטולי ארשת פנים". סתם משפט יפה שרציתי לצטט. זה מזכיר לי את ההתייחסות בסוף הכתבה לגזענות פופ, איך אנשים מקבלים ביקורת על הפשוש שלהם ואצים רצים להשליך את חמתם על האחרים בעזרת אובייקט הפופ הקרוב בסביבה. אגב, אין לי שום בעיה עם האחיות פיק. הנה, נשק בשבילכם לתגובות עלי. 3. "אנחנו מכירים את הביישנות שלה, את הקושי לעמוד מול קהל, את הפחד להיחשף ואת האומץ האדיר שהיא מגלה כל פעם מחדש" התגובה הרציונלית של מישאני הפתיעה אותי לטובה, אך אני לא קונה את הטיעון הזה. רונה קינן ביישנית? קאמ'ון...מדובר בבחורה שמגיל 16 על הבמות, אחז שמאז ומעולם כתבה על מערכות יחסים ואינטימיות, אחת שיצאה מהארון כשהאחרים לא ידעו באיזה מגרה לקבור את עצמם. הסיפא של המשפט הוא הנכון: מדובר באחת הבחורות האמיצות בארץ. בעיני, אחרי שעברה את כל התהליכים האלה, להכנס לאולפן פסטורלי ומנוכר זה הדבר המכי פחות מלחיץ שהיא יכולה לעבור. היא אמנם יותר מסוגרת מאחרים ובזאת קסמה, אך זה לא תירוץ שאני יכול להשליך על המוסיקה שלה. אני אקצר: אני לא צריך להיות פנאט כדי לאהוב אלבום של רונה קינן. מישאני נתלית בהופעות שלה כדי לזקק את היופי שטמון בה, אך יש כאלה שיודעים להתעלות גם באולפן, בסביבה סטרילית. זה קרה באלבום הראשון. פחות בשני. קורה. (Bזוהר, תתבגרי ותתגברי). לי כבר ברור, ואני אומר את זה בצער, שהאלבום לא הותיר בי כמעט זכרונות לקחת הלאה, להמשך השנה ולאחריה. חבל. מובלט שבביקורות האחרונות המבקרים החליטו להדגיש את מעלותיה של קינן על פני חסרונותיה, כפי שהתבטאו באלבום. אני חושש שאם היא תוציא עוד אלבום כזה, הם כבר לא יהיו כאלה רחמניים (ואז מה שיילך כאן, ווא ווא ווי ווה :) ) חוץ מזה, שיהיה יום קסום וכתום כאן. צ'ירז, תודה וסליחה.
 

bזוהר

New member
היי איש חכם ובוגר,

ברוב התגובה שלך לא פנית אליי, וכשפנית, זו הייתה פנייה מאוד בוגרת אין לי הרבה מה להגיד לך. אני לא מסכימה איתך בביקורת שלך, וזהו. אז אני בעצם מגיבה רק כדי להגיד, שמי שמכיר אותי באמת, יודע שאני רחוקה מלהיות מי שתגן על רונה בכל מצב ובכל צורה ולא משנה באיזו סיטואציה ולא משנה מה יגידו עליה. זה נחמד שאתה בא ואומר את זה עליי, אבל הרושם שלך שגוי לגמרי :) אני אוהבת את רונה מאוד מאוד, ובגלל זה כשאני רואה ביקורת כזאת אני מרגישה צורך להגיב.
 

peach plum pear

New member
ודבר נוסף

זוהר היא כנראה הדבר הכי טוב שקרה לרונה קינן בשלוש השנים האחרונות.
 

noa08128

New member
אני רק אוסיף ואציין

שעם הרבה מדברייך אני מסכימה. קראתי את מה שנאמר מכל הצצדיים. לרונה יש עוד מה לתת והרבה- גם לדעתי יש בה איפוק מסויים. זוהר לדעתי את לא מסכלת על התמונה כולה.- שלא נאמר שאת הולכת בעיינים עצומות. ואקח את מילותיה של רוני.. " בתור אוהבת מושבעת, אין ביקורת על רונה.? יש גם יש. אי אפשר לצפות שכל העולם ישבע אמונים לרונה בשניה שהוא ישמע את האלבום. זה עדיין לא אומר שהמבקרים האלה קטנוניים, קנאים, נוטפי רעל, ואוהבים רק דברים שמדברים אל ההמון גלגל"צי ("הקיוב" הוא אתר של מוסיקת שוליים, לעזאזל!). אל תיתנו לאהבה לרונה לסמא אתכם!" שאו ברכות. נועה
 

peach plum pear

New member
ובכן ובכן,

מבקרי מוזיקה לא צריכים להיות גרופיז של רונה בכדי שתהיה להם את הלגיטימציה לכתוב כך או כך מילים. המוצר המוגמר הוא הנגיש ביותר, וההתרשמות, תרצו או לא, היא לפיו. אני חושבת שיש הרבה אמת בביקורת הזאת (ומסמך הותק שלי מתפורר), הפרוצדורה מאז 'לנשום בספירה לאחור' (ואם תשאלו את הדוברת, מאז 'ארבעה שירים') אינה מספקת. 'עיניים זרות' הוא האלבום הכי מתוק שיהודית רביץ יכלה להוציא השנה, ולצערי לא יותר מזה. (רציתי לערוך דימוי מוחץ של 'ווג - ווינסטון', אבל לא יצא) זה כמובן לא אומר שאני לא אגיע למופע החגיגי בחולון, דה, כיאה לגרופית.
 

misheani

New member
אני מקווה שהבנת...

שלא אמרתי שמבקרי המוזיקה צריכים להיות גרופיז כדי שתהיה להם את הלגיטמציה. להפך- הצדקתי אותם: הם שומעים את המוצר המוגמר, ועל פי זה כותבים את הביקורת. בגלל זה, אני חושבת שלא צריך להיות מופתעים כשמישהו שלא הולך ליותר מדי הופעות של רונה, ולא מכיר אותה כמונו, מעביר ביקורת על האלבום. כי יש מה לבקר בו. ובכל זאת, ההיכרות המוקדמת שלנו וההקשר שבו אנחנו שמים את השירים, עושים את ההאזנה שלנו לאלבום שונה בתכלית. אותנו (אותי, לפחות) הוא מרגש בצורה שונה ממישהו שמאזין לו מחוץ להקשר הזה. והביקורת שיש לי, אם כבר, נוגעת להחמצה שאני מרגישה ביחס ליכולת של רונה להעביר החוצה, לאנשים שלא מכירים אותה, את מה שאנחנו כולנו יודעים.
 

bזוהר

New member
זה זה עם העטיפה של נולד לרקוד?

כי קניתי אותו שלשום בגלל נולד לרקוד.. זה אותו אחד נכון? אני אחפש עליה:)
 

DMoan

New member
ביקורת שאני בטוח שלא תגרור ביקורת..

http://tarbut.nana.co.il/Article/?ArticleID=434225
 

ל י ל ך11

New member
אין כמוה, נקודה (ושאלה בפנים)

את מופע החימום לש.ל. הקלטתי לשמחתי. עכשיו אני נורא מחפש את ההקלטה של ההופעה האקוסטית שלה ב'מוסיקה היום' ביום שני בגל"צ - האם יש למישהו? את הקישורים שמופיעים בפתיל הזה אני לא ממש מצליח לפתוח. ובגל"צ אמרו לי שהם לא מוכרים/מוסרים הקלטות של תוכניות. תודה
 
למעלה