רומנטיקה מול עלילה
זהירות, חומר-שהולך-כנראה-לעורר-ויכוח לפניכן: אני חושבת שהבנתי סוף סוף את הבעיה שלי עם הסדרה. יהיה לי קשה לנסח את זה, אנסה לעשות את זה בתמציתיות ובבהירות: הספר הראשון, ובכך היתה גדולתו, היה ספר פוליטי, ספר עם אקשן, ספר על רעב שמיועד לנוער שמעולם לא חווה רעב. מבחינתי הסדרה מעולם לא היתה about רומנטיקה. העניין שלה היה המשחקים, הפוליטיקה של פאנם, הרגעים המצמררים והקסומים שבהם קולינס נותנת לgore להתפרע. ונושא הרעב. הקונפליקט של פיטה וגייל פשוט לא מעניין מספיק - הבנתי את זה כשקראתי ביקורת על קאצ'ינג פייר שמצאתי, שאמרה שלא משנה אם קטניס תבחר בגייל או פיטה כי שניהם thinly imagined - לא מפותחים, דומים מדי. וזה די נכון - כבר מזמן טענתי שגייל הוא דמות משנית בלי טיפת אופי. אבל העניין הוא - וכואב לי מאוד להודות בזה - שפיטה לא כתוב הרבה יותר טוב ממנו, הוא סתם מוצא חן בעיני יותר כי הוא יותר קולע לטעמי. שלא תבינו אותי לא נכון. התאהבתי בספרים האלה, ואני עדיין חושבת שהם קסומים. אבל ברגע שנושא הרומנטיקה השתלט עליהם, הם איבדו חלק מהקסם שהיה להם בעיני. אם הייתי רוצה רומנטיקה בשקל הייתי (ואל תהרגו אותי בנות) קוראת טויילייט. זה לא שאני לא אדם רומנטי - יש סיפורי אהבה ששבו את לבי. פיטר ו-וונדי בפיטר פן. באפי וספייק, ווילו וטארה בבאפי. ברוך ובלתמוס בחומריו האפלים. האהבה החד צדדית של בזיל לדוריאן ב"תמונתו של דוריאן גריי". לודו ולילה ב"עפיפונים". ולאחרונה, סאלי ובריאן ב"קברט"
בטח יש עוד. זה לא המון. אבל זה מראה שאני לא אדם חסר לב. זה מראה שסיפור האהבה בHG לא עבד עלי. השאלה היא למה. (אני מרגישה רע כשאני כותבת את זה... הסדרה הזאת השפיעה עלי מאוד. היא החזירה לי את אהבת הקריאה שנרדמה אצלי לאחרונה. היא עוררה לי את הדמיון ונתנה לו חומר בערה. אבל אני חושבת שמה שאני מנסה לומר זה שלא הרומנטיקה היא מה שמשך אותי)
זהירות, חומר-שהולך-כנראה-לעורר-ויכוח לפניכן: אני חושבת שהבנתי סוף סוף את הבעיה שלי עם הסדרה. יהיה לי קשה לנסח את זה, אנסה לעשות את זה בתמציתיות ובבהירות: הספר הראשון, ובכך היתה גדולתו, היה ספר פוליטי, ספר עם אקשן, ספר על רעב שמיועד לנוער שמעולם לא חווה רעב. מבחינתי הסדרה מעולם לא היתה about רומנטיקה. העניין שלה היה המשחקים, הפוליטיקה של פאנם, הרגעים המצמררים והקסומים שבהם קולינס נותנת לgore להתפרע. ונושא הרעב. הקונפליקט של פיטה וגייל פשוט לא מעניין מספיק - הבנתי את זה כשקראתי ביקורת על קאצ'ינג פייר שמצאתי, שאמרה שלא משנה אם קטניס תבחר בגייל או פיטה כי שניהם thinly imagined - לא מפותחים, דומים מדי. וזה די נכון - כבר מזמן טענתי שגייל הוא דמות משנית בלי טיפת אופי. אבל העניין הוא - וכואב לי מאוד להודות בזה - שפיטה לא כתוב הרבה יותר טוב ממנו, הוא סתם מוצא חן בעיני יותר כי הוא יותר קולע לטעמי. שלא תבינו אותי לא נכון. התאהבתי בספרים האלה, ואני עדיין חושבת שהם קסומים. אבל ברגע שנושא הרומנטיקה השתלט עליהם, הם איבדו חלק מהקסם שהיה להם בעיני. אם הייתי רוצה רומנטיקה בשקל הייתי (ואל תהרגו אותי בנות) קוראת טויילייט. זה לא שאני לא אדם רומנטי - יש סיפורי אהבה ששבו את לבי. פיטר ו-וונדי בפיטר פן. באפי וספייק, ווילו וטארה בבאפי. ברוך ובלתמוס בחומריו האפלים. האהבה החד צדדית של בזיל לדוריאן ב"תמונתו של דוריאן גריי". לודו ולילה ב"עפיפונים". ולאחרונה, סאלי ובריאן ב"קברט"