רומיאו מצא בית...

slarti

New member
רומיאו מצא בית...

(אנחנו מקווים לפחות...) למי ששכח - את רומיאו מצאנו לפני שבוע ויום משוטט באבן גבירול עם קולר וללא פרטים מזהים. כל הניסיונות למצוא את בעליו (שכנראה לא ממש רוצים להימצא) כשלו. ביום ראשון מסרנו אותו לחבר שלי שחשב שהוא רוצה כלב, אבל אחרי ימים ספורים גילה שזה לא מתאים לו, וחזרנו למלאכת חיפוש הבית. היום לקחנו אותו ליום אימוץ של אס או אס, ולקראת סוף יום האימוץ, כשכבר חשבתי שהוא חוזר איתי היום הביתה הגיעה משפחה ולקחה אותו. הם נראים אנשים מאוד נחמדים, אבל ללא ניסיון קודם בכלבים. אני מקווה שהם ישאירו אותו אצלם ויתנו לו את האהבה שמגיעה לו... נ.ב. אני חושב שזה מאוד לא לעניין מצד אנשי אס. או. אס. לדרוש מאנשים שמצאו כלב ברחוב ומביאים למסירה 50 ש"ח תרומה. לי אישית אין בעיה לתרום, ואפשר לבקש, אבל אם הייתי במצב אחר, או אם הייתי אחד מאלה שכל שבוע אוסף כלב ומחפש לו בית, אז זאת דרישה ממש לא לעניין.
 

Kewen

New member
הם לא "דורשים" כלום.

גם לא ממך, הם מבקשים- ובצדק. כי בזכות היום אימוץ שהם הפיקו אתה הצלחת למסור את הכלב, לא משנה אם הוא מהמלטה של הכלבה שלך או מהרחוב שמצאת. חוץ מזה, מהאנשים ששם כל השבוע (עם יותר מכלב בוגר אחד, יותר כמו-6 גורים) הם לא מבקשים שקל. ולמרות זאת, אני תמיד משאירה שם כסף לתרומה, כי אני יודעת שבזכות הימי אימוץ של אס או אס, לא משנה כמה דברים רעים יש להגיד עליהם, בזכות הימים האלה החיים שלי פי אלף יותר קלים. מגיע להם.
 

WTR

New member
מבקשים?

לדרוש = לחייב כידוע, הם מחייבים לתרום.
 

Noaal

New member
שוב, כמו שעניתי לבחור

את לא חייבת להגיע לימי אימוץ שלהם וככה לא תהיי חייבת "להשאיר" להם תרומה. כשאת נכנסת לשם את חותמת שאת תתני להם תרומה, זה רשום בגדול בעמדת רישום, הם גם אומרים את זה בע"פ, אף אחד לא מסתיר את זה, אז למה לתקוף אותם על החלטה לגיטמית? וכן, מי שהם יודעים שהוא מתנדב של עמותות או משמש כאומנה (לא שלהם), הם אינם לוקחים ממנו אגורה, או מבקשים תרומה של כל סכום שהוא. גם אני כמו קרן מנסה להשאיר להם תרומה כלשהי, כל פעם שאני מצליחה למסור.
 

WTR

New member
למה לתקוף?

כי זו החלטה של כל אחד אם לתרום או לא אין לי בעיה לתרום, גם אם זה לא היה חובה אני הייתי תורמת, אבל זה שזה חובה עושה את זה פחות כיף לתרום..
 

slarti

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

גם אם היו אומרים שהם מבקשים לתרום, הייתי תורם. יש סיכוי גבוה שגם הייתי תורם יותר. העובדה שמחייבים אותי לתרום אחרי שכבר תרמתי זמן וכסף, זה מה שמכעיס.
 

Noaal

New member
מי תקף?

ענית לך תשובה רגועה ומפורטת כמו שעניתי לבחור שפתח את ההודעה. אין ספק שהחובה מורידה מההנאה של התרומה, אבל אני מבינה את ההחלטה שלהם.
 

slarti

New member
הם ועוד איך דורשים

אתה מתחייב לשלם להם 50 ש"ח במידה ותמסור את הכלב. וכמובן שאני יכול ללכת משם, אבל המטרה של כולם היא לעזור לכלב למצוא בית, לא? ובואו לא נשכח שהם מחייבים את המאמץ 340 ש"ח (עם זה אין לי שום בעיה, אגב, כי מי שמאמץ כלב בהחלט יכול לשלם עליו). אבל אני הלכתי, מצאתי כלב ברחוב, הבאתי אותו אלי הביתה, לקחתי אותו לווטרינר שלי, האכלתי אותו, טיפלתי בו, וכל זה בלי תמורה. אני לא מבקש מהם שיתנו לי את ה-300 ש"ח שהמאמץ משלם בשביל לכסות את ההוצאות של הווטרינר. ומעבר לזה - אני גם מוכן לתרום להם והייתי תורם להם גם אם הם היו רק מבקשים. אבל זה מפריע לי, עקרונית, שהם דורשים תשלום מאנשים שאספו כלב נטוש ברחוב ומחפשים לו בית.
 

big lul

New member
אני מסרתי דרכם כלב שסרסתי בעצמי

לא ממש בעצמי כמובן... אצל וטרינר
והם דרשו 100 ש"ח יותר כי הכלב מסורס. אני צפיתי את זה אבל המאמצת הייתה בשוק
כי סיפרתי לה שסירסנו אותו (אני והוטרינר...) שבועיים קודם.
 

slarti

New member
וחוצמזה - מה זאת אומרת

"בזכות היום אימוץ שהם הפיקו אתה הצלחת למסור את הכלב"... כאילו שהם עושים לי טובה?!?! אני חשבתי לתומי ש-SOS זוהי עמותה שמטרתה היא טובת הכלבים. אם טובת הכלבים לנגד עיניהם, הם צריכים לעזור לי למצוא בית לכלב שאני אספתי מהרחוב. אם הם גוף שנותן שירות לאנשים שרוצים לעזור בעצמם לכלבים - שלא יקראו לעצמם עמותה. זה נשמע לי יותר כמו עסק.
 

Noaal

New member
הם לא חייבים לתת לך להיכנס

ולמסור כלב. כמו שרבות העמותות שעושות ימי אימוץ סגורים (כלומר אין מוסרים חיצוניים), גם SOS יכולים לעשות זאת. יכולת להמשיך ולפרסם את הכלב באתרי אינטרנט (חלקם בתשלום), להמשיך ולהחזיק בכלב עוד כמה ימים, שבועות, חודשים וזה היה עולה לך הרבה יותר מ-50 ש"ח. הם לא גוף שקם במטרה לתת שירות לאנשים אלא לבע"ח. (ואגב, עמותה יכולה להיות גם למטרות רווח, לא יודעת אם SOS היא כזו או לא, אבל היא רחוקה מלהיקרא עסק).
 

slarti

New member
הם יכולים הכל

הם יכולים לעשות ימי אימוץ סגורים. הם יכולים לא לתת לי להכנס. הם יכולים גם לירוק לי בפרצוף ולעשות לכלב פרצופים לא יפים. וכן, אני יכול "להתבשל" עוד בלמצוא לכלב בית. מצד שני אני גם יכול לזרוק אותו לרחוב או לקשור אותו לעמוד ליד המשרדים של SOS או תל"ל או צב"ח (ולא שחלילה אני אעשה את זה אי פעם. אני רק מדגים פה נקודה...). הנקודה היא שבתור עמותה שרוצה לעזור למצוא לבעלי חיים בית חם, אני מוצא אותם "עיסקיים" מדי. הם יותר מדי מסתמכים על העובדה שיש אנשים טובים שמוכנים להוציא מהכיס שלהם בשביל לעזור לכלבים נטושים למצוא בית, במקום שהם יעזרו. לי זה מפריע. אם הם היו באים ומכריזים בריש גלי שמה שהם עושים זה להיות מתווכי אימוץ בתשלום, אז אין לי בעיה. אבל באתר שלהם הם כותבים דברים כמו: "מטרת העל של העמותה: הפחתת סבלם של חיות מחמד חסרות בית". העובדה שהם דורשים כסף מאנשים שמוצאים כלב ברחוב ורוצים למצוא לו בית, לא מתיישבת עם העיקרון הזה. כי יש מספיק אנשים שלא יבואו למסור דרכם מהסיבה הזאת. ויש מספיק אנשים שיזרקו כלב לצב"ח ת"א, שמוכנים לקבל כל כלב, במקום לשלם עוד כסף לאס או אס. ואם הם כל כך צריכים את העוד 50 שקל האלו, אולי כדאי שהם יעלו את מחיר האימוץ, ולא יפילו את זה על מי שמוסר.
 

Noaal

New member
דברייך הם השמצה ועל סף הוצאת לשון

הרע. ממליצה לך להיזהר. לו היית יודע כמה מעטים הם האנשים כמוך שמשקיעים בכלב ולא זורקים אותו לעמותות/הסגרים לא היית מדבר ככה. וכן, צב"ח ת"א מוכנים לקבל כל כלב כיוון שאם הוא לא בר אימוץ הוא מורדם. לפי הדובר שלהם הם מרדימים כ-1200 חיות בחודש. מצפונית, היית מסוגל? (כי כלב כמו שמסרת הוא לא בצבעים שנחשבים ברי אימוץ)
 

shima

New member
השמצה? לשון הרע?

אפילו לא מתקרב. רק אמר את דעתו (שעליה אין לי שום מושג). חבל להשתמש במונחים משפטיים כי זה עלול להרתיע גולשים שלא מבינים לכתוב את דעתם.
 

Noaal

New member
אמרתי שהם על סף..

מסתבר שיש גבולות משפטיים גם להבעת דיעה. ואני מכירה שתי תביעות דיבה שמתנהלות בימים אלו בגלל שבאחד הפורומים הביעו דיעה מסויימת על עמותה מסויימת (דיעה שאני מסכימה איתה לחלוטין) ואותה עמותה בחרה לתבוע את המנהלים של אותו פורום. אז כן, עדיף להיזהר בלשון ולשקול מילים מאשר למצוא את עצמך במשפט שיערך שנים. (ואת הדברים הללו אני כותבת לאחר שנמחקתי לא פעם מכמה פורומים בתפוז מפני שהודעותיי היו על סף ולפני שהתחלתי בעצמי לנהל פורום והבנתי את הרגישות שבעניין)
 

slarti

New member
לשון הרע?!?!?!

טוב שלא הגזמת... ובדיוק בגלל שרק מעטים הם האנשים כמוני שמוכנים להשקיע, בדיוק בגלל זה - כואב לי שכשאדם מוצא כלב נטוש, ומוכן כבר לעזור לו, עוד באים אליו בדרישות. ולגבי צב"ח - הדיון הזה הוא עתיק, אבל כן, אני מעדיף שירדימו כלבים מאשר יתנו להם למות בייסורים ברחובות. אני אישית, לא אמסור כלב לצב"ח, אלא אסבול עד שאני אמצא לו בית. אבל אם זה אדם שלא מוכן להשקיע בכלב, אני מעדיף שהוא ימסור אותו לצב"ח מאשר שהוא יזרוק אותו ברחוב בגלל שב-אס או אס דורשים ממנו לשלם כסף.
 

Noaal

New member
ואגב, אתה סוטה מהעיקר

לכלב נמצא בית חם וזה מה שחשוב!!! מזל טוב לו.
 
למעלה