רומא המלצות

  • פותח הנושא ty30
  • פורסם בתאריך
אני לא שכרתי רכב, עליתי על האוטובוס

מהתחנה המרכזית, נסיעה קלה ולא מאוד ארוכה, וחוץ מהגנים המשגעים והמזרקות הנהדרות שעל טהרת חוק הכלים השלובים, אכלנו שם גם פיצה מדהימה, טובה בהרבה מכל פיצה אחרת שאכלנו ברומא (אבל בנאפולי אכלנו פיצה טובה יותר) , יאמר גם שביקרנו שם בחודש פברואר, כך שלא היה חם מדי ולא היה צפוף בכלל - שזה גם חשוב להנאה..
 

ty30

New member
תודה על התשובות

וסליחה שיצרנו "ויכוח"
אין ספק שיש המון אבל המון מה לראות ברומא - 4 ימים בהחלט לא מספיקים ואני מבינה לפי חלק מהתגובות שזה אף פעם לא מספיק תמיד אפשר לחזור עוד ועוד...... ולראות דברים חדשי (אגב זה נכון לגבי עוד הרבה יעדים כמו רומא).
לגבי גני טיבולי - מאוד היינו רוצים לנסוע, אבל ב3 ימים נטו אני חוששת שלא נספיק. גם היינו מעדיפים להירשם מראש לסיור אנחנו לא רוצים להסתבך עם הגעה וחזרה בתחבורה ציבורית כלשהי.
נראה אולי בכל זאת נשתכנע שנהיה שם. יש לא מעט ישראלים שמציעים שם סיורים, גם הזמנו שאטל משדה"ת מאחת החברות האלה אז מניסיון שלי בטח יציעו לנו מס' סיורים.
שוב תודה! המידע מאוד עזר
 
רומא

1. מה זה "המתחם"? הכניסה למוזיאון בתשלום. הכניסה לכנסיית הותיקן (סאן פייטרו) חינם. הכניסות ממקומות שונים תקפידו להגיע למקום הנכון. הקפלה הסיסטינית עם הציורים של מיכלאנג'לו היא חלק מהמוזיאון.

2. גני טיבולי: אם שווה, בטח שכן. יש שם מזרקה יפה מאד. אבל אם יש לכם רק 4 ימים לביקור ראשון ברומא אולי כדאי להשאיר את העיירה והגנים לביקור שבו תצאו מהעיר. גם העיירה חמודה מאד ואם כבר מגיעים כדאי לבקר גם בעיירה. ואם כבר, יש עוד דברים לראות בסביבה. לכן לדעתי כדאי להישאר ברומא, לשמור על מיקוד כי אחרת אתה יודע מה אומרים, תפסת מרובה, לא תפסת.

3. ביום ראשון יש דברים פתוחים גם חוץ מוילה בורגזה שכבודה במקומו מונח. למשל אפשר וכדאי לבקר בויאה אפיאה אנטיקה והקטקומבות. חלקן פתוחות ביום ראשון. תעשו חיפוש באינטרנט לראות איזה מהן פתוחות (יש כמה וכמה קטקומבות שלכל אחת מהן כניסה נפרדת).

4. תחבורה: יש חברה (אני לא אנקוב בשמות) שמוכרת הסעות מהארץ שהן יותר יקרות מההסעות שאתם קונים ברומא. ביציאה מהטרמינל יש חברת הסעות והמחיר שלהם סביר.

5. בטחון אישי וכייסים: כן, יש מלא כייסים. לשמור על הכיסים ב-7 עיניים ולא לשים דברים יקרים בתיקי גב. לחברים שלנו גנבו דברי ערך מתיק גב באוטובוס בשעת עומס. לא כדאי להיות בהיסטריה אבל כדאי לנהוג בזהירות.
 

ty30

New member
"המתחם" הכוונה לותיקן לאזור המוזיאונים

אז אני מבינה שזה לא ממש מתחם?
הבנו שלמוזיאונים נכנסים למתחם ואז קונים כרטיס למה שרוצים - או לכל דבר יש כניסה ותור אחר?
אנחנו מתעניינים בעיקר בקפלה הסיסטינית. אז אני מבינה שצריך לקנות כרטיס למוזיאון?

ותודה על ההמלצות האחרות!
 

Dry Martini

New member
אין איזור מוזיאונים בותיקן

כפי שנאמר לכם, יש שני מוקדי משיכה למבקרים. כנסיית סן פייטרו שהכניסה אליה מכיכר סן פפיטרו המפורסמת. בנוסף יש את מוזיאון הותיקן שהוא אולי אוסף האומנות החשוב בעולם. הקפלה הסיסטינית היא חלק מהמוזיאון. עוד מוקד חשוב במוזיאון זה חדרי רפאל, מערכת חדרים עם פרסקו של רפאל על הקירות. הציור הכי מפורסם הוא זה המכונה האקדמיה של אתונה.
 

ty30

New member
תודה


 
דעתי

מה לכלול בטיול זה עניין של סדרי עדיפויות אישיים. מחרתיים אני נוסע לרומא, טיול רבעי שמוקדש רק לעיר הנצחית כפי שהיא מכונה. ברור שיש בה המון מה לעשות ולראות בה. אבל אם אתם חובבי גנים מהסוג הזה אז בטח תרצו להקדיש להם זמן על חשבון משהו אחר ברומא. אנחנו ביקרנו בטיבולי לא כחלק מאחד הטיולי ברומא אלא במסגרת טיול שעשינו באוטו בלציו, אומבריה וטוסקנה. להערכתי שעה עד שעה וחצי מאפשרים למצות אותם למרות שאפשר למרוח את הביקור על פני יום שלם. כשאנחנו ביקרנו שם היה מ-א-ד צפוף. שיירה אינסופית של אוטובוסים היו שופכים המון תיירים. בקושי היה אפשר ללכת. די קשה להינות ככה.

יש כמה דרכים להתנייד מנמל התעופה למרכז העיר. הכי נוח ולא יקר במיוחד לזוג זה מונית. יש מחיר אחיד למוניות הרשמיות של רומא: 40 אירו. אני נוהג להשאיר 3-4 אירו טיפ אבל לא חובה. כדאי להגיע עם כסף פרוט.

רומא היא לא מקום טוב לקניות. בתוך העיר יש בעיקר בוטיקים יקרים מאד שבדרך כלל הם לא מה שישראלים מחפשים ותקן אותי אם אני טועה במקרה שלכם. יש תקופת סיילים שווים ביותר בינואר ואז יש מציאות אבל כנראה שזה לא רלוונטי במקרה הזה. יש כמה מרכזי קניות ליד רומא כולל אאוטלטים עם מחירים יותר סבירים אבל מציאות של ממש ראינו מעט. יש אחד כזה די גדול דרומה מהעיר על הכביש המהיר לנאפולי. קוראים לו ואלמונטונה. בתוך העיר חפשו סניף של רשת חנויות בשם ג'נטה (Gente). אשתי התלהבה מהם.
 

ty30

New member
נכון הכל עניין של סדר עדיפיות

ואנחנו בהחלט מגיעים לזמן קצר - זו פעם ראשונה שלנו. כפי שכבר כתבתי נשקול את הנסיעה לטיבולי שנהיה שם.
לגבי קניות - אנחנו מודעים לכך שיקר שם והכוונה בקניות לא היתה "למסע קניות בגדים" תכ'לס לא חסר בארץ כלום. אם נתקל ב C&A נשמח ונחפש גם את ג'נטה.
תודה
 

lavendula

New member
לגבי קניות

via Ottaviano ו-via Cola di Rienzo אמורים להציע מבחר מכובד של חנויות במחירים יותר נמוכים מאשר באזור המדרגות הספרדיות, למשל.
Via Ottaviano מוביל עד אזור הותיקן, כך שאפשר לשלב.
 


ביום ראשון כל המוזיאונים פתוחים וגם רבות מן החנויות. יום שני הוא היום בו המוזיאונים סגורים.

לטעמי חבל להוציא כסף רב על תחבורה משדה התעופה ואליו. או רכבת(לאונרדו אקספרס) שעולה 14 אירו אאל"ט, או אוטובוס שעולה עוד פחות.

ךגבי אוכל ושתיה יש לי המון המלצות. מה הכיוון שלכם?
 

ty30

New member
הכיוון שלנו באוכל

זה איכותי אבל לא גורמה ובטוח לא אוכל דוכנים/רחוב .....
נשמח לספגטי/פיצות/בשרים (לא אוכלים דגים או חיות ים אחרות) ברמה טובה אבל לא יקר

ותודה!
 

The Bulldog

New member
על טיבולי אפשר לוותר

אפשר לקחת את הרכבת. פעם התאכסנתי במלון ליד טרמיני ונסעתי ברכבת גם הלוך וגם חזור. נוח ומהיר אבל לא זול.
 

Hippolyta

New member
יש המון מה מה לעשות ברומא בימי ראשון

הפורום הרומאי, הקולוסאום, כנסיות, מוזיאונים, פארקים. רק תבחרו. אני לא הייתי לוקחת את הרכבת, במעבר מתחנת הרכבת לתחנת המטרו יש די הרבה הליכה עם מדרגות ולפעמים עומס אנשים והחסכון הכספי לא כזה גדול. ברומא בכל מקום צריך להיזהר מכייסים, לא לשים שום דבר בעל ערך בכיסים חיצוניים או בתיקים. להיזהר מהסחות דעת ולא לתת לאף זר להיכנס למרחב האישי שלכם, לא משנה כמה נחמד ומטופח. יד ידידותית על הכתף הרבה פעמים מחפשת את החוט של פאוץ התלוי מהצוואר וכך הלאה, הבנתם את הפרינציפ. טיבולי הייתי משאירה לביקור אחר. בהצלחה ותיהנו. עיר מדהימה.
 

The BIue Shark

New member
אנחנו לקחנו מונית משדה התעופה

40 אירו והשאיר אותנו בפתח המלון. ברכבת + רכבת תחתית זה היה עולה לשנינו איזה 30 אירו. לא שווה.
 

ty30

New member
הזמנו שאטל מהארץ

אנחנו גם חושבים שההפרש לא שווה את ההסתבכות
תודה!
 
למעלה