רוכבי אופניים , תאונות וכו' .

Eyal Hershtik

New member
רוכבי אופניים , תאונות וכו' .

חברים , כולנו מפספסים .... אחרי תאונות קשות קמים פה שרשורים כאורך הגלות שכל השפעתם לא עוברת את המקום שבו הם נכתבו. עד שלא יהיה באמת צוות של אנשים פעילים שיעבוד על הנושא בשיתוף פעולה רחב (עמותות אופניים , מדינה וכו') שום דבר לא ישתנה. מה שכן משתנה על בטוח זו אהדת הציבור לרכיבת האופניים וגם אני חושש שלא רחוק היום שבו יציעו לאסור רכיבה על אופניים בכבישים בין עירוניים. רעיונות יש בכמויות , עשייה אין הרבה בתחום. יאללה , דרושים מנהיגים מהקהילה שיובילו זאת לאורך זמן. תנחומיי הגדולים למשפחת תמרי, לשרון ולילדים. עצוב ,עצוב , עצוב .....
 
תתפלא,אייל, רצון, יוזמה ומנהיגות לא עוזרים

מה שיכול לעזור זו ההגדרה של יצוג לאומי. לאיגוד האופניים יש את ההגדרה הזו. עכשיו תסביר איך איגוד בעל הגדרה כזו לא עושה הכל ויותר מכל אירגון של כל תחרות כולל אליפות ישראל (איפה באמת היא תערך השנה?) כדי למזער את הזכנות על הכביש?(ובבקשה זכור את סעיף 2 בתקנון איגוד האופניים הישראלי). איגדו האופניים לא דואג לרוכבי האופניים ההישגיים שאינם תחרותיים. אלו רוכבי האופניים אשר קיומם מצידק את הענף ובלעדיהם אין זכות קיום לאף רוכב תחרותי. אפםשר ליזום, להתארגן ולעשות אלף ואחד דברים אשר בסוף יתבררו, שוב, כבלון בעל נפיחות לזמן מוגבל. התארגנו לא מעט. כבר לפני כעשור נחסם כביש החוף ביוזמה של היום למחר ובעקבות תאונה. את הרכיבה הזו דחקו לשולי המדינה (ומה שאינו חוסם כביש ראשי הוא שוליים אשר אינם נראים, נשמעים או משפיעים). אתה עובד באיגוד, אתה יכול להביא את ההתארגנות שתהיה בעלת צביון ממלכתי ותזכה להקשבה בדרגים הנכונים. לא?
 

ItsikH

Member
האיגוד קיבל החלטה אסטרטגית להתמקד ברוכבי הנוער והנבחרת על מנת לקדם הישגים תחרותיים. זו החלטה לגיטימית, משמעותה היא שאנחנו צריכים לדאוג לעצמנו, ושידאג האיגוד לעיניניו (אני מרשה לעצמי להטיל ספק בסיכויי הגישה הזו, אבל שיהיה).
 
איציק, צודק על קבלת ההחלטה של האיגוד, לא צודק

בקביעה כי היא לגיטימית. כדי לשנות תקנון של איגוד צריך הליך אשר לא התקיים (שינוי תקנון האיגוד). נכון לעכשיו, תקנון האיגוד, קובע בסעיף: 3.2 - פיתוח תשתית לספורט הרכיבה במישור התחרותי והעממי. רק בסעיף 3.3 הוא קובע- ארגון תחרויות ליגה גביע ומפעלי ספורט אחרים בענף. כדי למצוא את הסעיף על הנבחרות צריך לרדת לסעיף 3.7- יצוג ישראל בתחרויות בינלאומיות בענף. נכון לעכשיו ההשקעה בסעיף 3.2 אינה ברת השוואה להשקעה בסעיף 2.2 וההשקעה בסעיף 3.7 היא רבה מההשקעה בסעיף 3.2. אישית אני חושב כי נכון להשקיע בנוער, נבחרות וייצוג לאומי. איני חושב כי,באיגוד האופניים הישראלי, מישהו המבין את ההפסד באי ההשקעה ברוכבים הישגיים שאינם תחרותיים. החשוב ביותר הוא כי דעתי שווה לכלום או בלשונו של רון קאופמן:"כלומה ומאומה" לכן, כשקוראים את תקנון האיגוד מבינים כי, התנהלות האיגוד מנוגדת לתקנון שלו עצמו. איני רוצה לכתוב מילים קשות יותר אך ברור כי ההנהלה הנוכחית, כמו קודמותייה ולדורתייה, אינן מבינות כי השקעה בבסיס של אלפים (הישגיים שאינם תחרותיים) הייתה מביאה (בשנים מספר לעומת לעולם לא) ההקצבות גדולות יותר אשר היו מאפשרות השקעה גדולה בהרבה ברוכבי הנוער והנבחרת אשר כיום מתנהלים בתקציב שנתי השווה למשכורת חודשית של שחקן כדורגל בליגה שנייה בישראל. אגב, סעיף 3.1 קובע- הוצאה לאור של פרסומים ועיתונות מקצועית. אני מכיר את הספר השנתי שיוצא מטעם איגוד האופניים (לא ראיתי כזה השנה אבל בשנים קודמות). אבל איפה ההשקעה בעיתונות מקצועית? לא אומר שאין אלא כי לא ראיתי ולכן, כמי שעוסק,קצת בכל יום וכבר כמה שנים, בתקשורת הקשורה לאופניים מוזר כי לא נתקלתי בהשקעה הזו. לאיגוד האתלטיקה יש את עולם הריצה.
 
בינתיים ניראה ש"ישראל בשביל אופניים"

עושה פה עבודה לא רעה בכלל- עובדה שמס' חודשים אחרי ששאלו כאן אילו כבישים אתם ממליצים לתקן/לשפר בטיחותית לטובת הרוכבים על הכבישים כבר טופלו המפגעים עליהם הצבענו (אני למשל המלצתי על כביש נחשון-כרמי יוסף ועובדה שהכביש טופל). גם כאן לדעתי יש מקום להתערבות העמותה ולמשל הגברת פעילותה למול משרד התחבורה ואור ירוק (שכמו בנושא האופנועים מציגים אותנו באור שחור) אם תיכנס לפורום אופנועים ותחזור שבוע/יים אחורה תמצא התכתשויות לגבי אופן הצגת קהילת האופנועים (והתאונה של טל שביט ז"ל) ותיראה שיש שם קבוצה שעובדת מול "עמותת אור ירוק" במטרה לתקן את הצורה שבה העמותה מציגה אותנו. לצערי מדובר בעמותה פרטית אך ניראה כי חוו"ד שהיא מוציאה משפיעות פעמים רבות על החלטות רמי דרג. כך גם צריכה לפעול עמותת "ישראל בשביל אופניים" שתפקידה לפעול יותר לטובת רוכבי האופניים היוממים והעירוניים ופחות בשביל הרוכבים התחרותיים (להם צריך לדאוג האיגוד- ולהם ידאגו יותר למימון לאימונים ותחרויות בארץ ובחו"ל). מקווה שהבהרתי עמדתי בתגובה ארוכה זו. ואם לא אז לסיכום- 1. צריך שעמותה כמו "ישראל בשביל אופניים" תפעל לייצג אותנו מול גורמים ממשלתיים. 2. צריך לדאוג שעמותות פרטיות בעלות השפעה (כדוג' אור ירוק) ישנו דעתן בנוגע אלינו וישנו את החוו"ד שהן מוציאות. נ.ב- אמש בארוחת החג במקרה שמעתי כי מתוכנן שגם כביש 4 יעבור מקצה שיפורים ויכלול בעתיד מספר מחלפים- משמע- ניראה כי לרכב לאורך הארץ כולה כבר לא יהיה דבר כל כך אפשרי (לא שהיום הוא פשוט-אבל אפשרי... לא פיזית כמובן
). חג שמח ובטוח!! עדי.
 

chess777

New member
יאיר צודק! עם זאת אנחנו צריכים להגיע לאנשים

המחליטים, וראיתי כמה מהם בהלוויה של גיא ז"ל. את זאת נידרש לעשות, לא בזכות האיגוד אלא למרות האיגוד! אני מסכים עם הרשטיק בעניין השרשורים וגם אני חלק מהם... . באמת הגיע העת לעשות מעשה. אשמח להתנדב עם עוד כמה מאושיות הרכיבה שבינינו [הותיקים והידועים ממני]. אולי צריך חזון ודרך להקמת איגוד "עממי" [לא מיליציה חו"ח] מן גוף מייצג שידבר בקול אחד בשמם של רוכבי השוליים. אני נכון!
 

ItsikH

Member
ככתוב בחתימתך, אם נחכה למנהיג כזה שום דבר לא יקרה. אם רוצים להתקדם צריך קודם כל לזוז.
 

ItsikH

Member
הכתובת היחידה היא יב"א, אני חוזר וקורא לכל מי שמעונין לסייע - להצטרף ליוזמה של יב"א. איגוד האופנים אינו הכתובת כיוון שאין זה עיסוקו. כבר לפני למעלה מחודש הזמנו רוכבים לפגישה ביב"א, ההענות כצפוי לא היתה מעודדת.
 
אני מוכן להצטרף, לא למאבק

למלחמה. עם כל הכבוד לעשייה של יב"א והם עושים הרבה, בתחום המאבק ברצח הרוכבים הם אנמיים מדי לטעמי. גם מול הנהלת הרכבת לא השיגו שום תוצאה למעט אחיזת עיניים זמנית. ברצח שיטתי של רוכבים על הכבישים יש צורך בהסרת כפפות ולצאת למלחמת חורמה נגד המשך הרצח שלנו על הכבישים עד להשגת המטרה. אנחנו הרוכבים חייבים לכפות בכוח על מקבלי ההחלטות בכנסת: 1. ענישה קשה משמעותית ומרתיעה לנהגים עבריינים 2. לתבוע הפרדה ככל שניתן, 3. אמירה חד משמעית מצד הממשלה והכנסת על מתן עדיפות לרוכבי אופניים בכביש. 4. לפעול נגד הנהלת הרכבת באופן אגרסיבי ובלתי מתפשר. ועד שלא נראה את שלושת המטרות הראשונות מושגות... נמשיך להדליק נרות. ומי יהיה הבא בתור לשרשור נרות? כדאי שנתחיל לפעול מיידית כי כל אחד מאיתנו הוא מועמד ודאי לשרשור נרות זכרון בכל רגע נתון, אף אחד לא חסין וכל אחד יכול להיות תחת גלגלי רכב או מועף לאויר מרוסק עם הקסדה. ובאופן מעשי: יש צורך בהתארגנות זריזזה של קבוצה שתוביל ותארגן את הפעילות הרעשנית ההפגנתית באופן שוטף ומסודר בכל הארץ במקביל לפעולות מול מקבלי ההחלטות בכנסת. אני מוכן, מי מצטרף? תגובות כאן או במסרים. יורם
 

קווטה

New member
איגוד האופניים

איגוד האופניים לא עשה ולא יעשה כלום למען הרוכבים העממיים במדינת ישראל נקודה. לא משנה מה כתוב בתקנון משנה מה נעשה בפועל ובפועל מטרתו רק הרוכבים התחרותיים את העממיים הוא צריך בגלל דמי החבר וארנקם. כך היה בעבר כך קורה בהווה וכנראה כך יהיה בעתיד אלא אם משרד החינוך הספורט או כל משרד ממשלתי אחר ייקח זאת תחת אחריותו ואז בטוח ניראה שינויים בתחום רכיבת האופניים במדינת ישראל ועד אז כל אחד ייצטרך לדאוג לתחת שלו וכל יוזמה לעשייה תיתקל בחומות מגן. אם לא ניסגור כבישים ועורקי תנועה חשובים בשעות העומס לא נצליח לגרום לחשיפה בשום עיתון או ערוץ TV. אין צורך באישורי משטרה יש צורך באלפי רוכבים שיגיעו ובבני המשפחה, האם יעצרו אלפי אזרחים? האם יזמנו אלפי רוכבים למשפט? האם יפזרו אותנו עם רכבי חצצית של המשטרה? איך כל זה ייראה בתחנות ה-TV בכל העולם? רוכבי אופניים נלחמים על ביטחונם והמדינה נלחמת בהם. תחשבו על כך ותתחילו לעשות ולא רק לנבוח.
 

uvs9

New member
גם התחרותיים וגם העממיים נמצאים על הכביש

לפי דבריך, רק הרוכבים התחרותיים מעניינים את האיגוד. אבל גם הם מתאמנים על הכביש. גיא תמרי ז"ל היה רוכב סופר תחרותי. ממובילי המסטר פרו. השנה הוסיפו לחלק מהתחרויות גם מיקצים עממיים. אני לא חושב שזה זמן טוב להאשמות והתלהמויות. אני כן חושב שכדאי שמישהו באיגוד יקח את הנושא הזה ויתחיל לרכז אותו. כולנו, העממיים והתחרותיים נמצאים על אותו הכביש בסופו של דבר. יובל
 

ItsikH

Member
לא הבנת על אלו "תחרותיים" מדובר רוכבי מאסטרס אינם רוכבים תחרותיים, לא משנה מה ההישגים שלהם - אין להם עתיד ספורטיבי, הם חובבים שמכוונים למטרות צנועות מאוד, מקצועניים ומחויבים ככל שיהיו. ה"תחרותיים" היחידם שמעניינים את האיגוד הם הנוער והנבחרת, אלו שתאורטית יכולים להביא הישגים בינלאומיים.
 

uvs9

New member
רוכבי מאסטרס אינם תחרותיים?

איציק, לפי דברייך, רק רוכבים המסוגלים להגיע לפלטון הפרו טור העולמי הם רוכבים תחרותיים. אני חולק עלייך. רוכב תחרותי הוא מי שהמיקוד שלו זה תחרויות. רוכב תחרותי הוא מי שמתאמן כדי להתחרות, מתרכז באלמנט התחרותי ומקבל את האדרנלין והכיף שלו מתחרויות. זה בכלל לא משנה באיזה קטגוריה הוא רוכב או מה גילו. יש בינינו סוגים רבים ומגוונים של רוכבים. יש רוכבים שאינם מתחרים, יש רוכבים שמתחרים לפעמים ויש כאלה שמגיעים כמעט לכל תחרות. יש רוכבים שהולכים לפעמים לטריאטלונים, דואטלונים ברווטים וכו'. אני, כחבר איגוד שמגיע לרוב התחרויות אינני מרגיש שלאיגוד לא אכפת ממני ושהאיגוד לא סופר אותי. אני חושב שהשנה יש שיפור ניכר בעבודה של האיגוד לפחות בפאן התחרותי. כפי שכבר כתבתי, גם הרוכבים התחרותיים (אתה יכול לקרוא להם מאסטרס אם אתה רוצה, זה רק עניין של סמנטיקה) וגם אילו שאינם מתחרים, גם רוכבי שטח שעולים מידי פעם על הכביש וגם רוכבים לעבודה. כולם נהרגים על הכבישים. הנהגים לא עושים אבחנה בנינו. לגבי ההשקעה בנוער. כל איגוד היושב תחת הוועד האולימפי משקיע בנוער כי זה העתיד של הענף.
 

ItsikH

Member
אני לא עושה שום הבחנה בין רוכבים דיברתי על האיגוד.
 

אילון22

New member
אייל תתפטר!

...דרושים מנהיגים... ומה בדיוק אתה עושה באיגוד, מנהיג? לא חסרים אנשים שייתנדבו לפעילות- אמור מקום, שעה ונושא לדיון ויגיעו אבל כשהמדיניות לא ברורה והמנהיגים עמומים... ככה אנחנו נראים!
 

קווטה

New member
למה להתפטר

למה להתפטר? כך ניראים בדיוק כל בעלי התפקידים באיגוד, אין יוזמה אין מנהיגות אין קריזמה והגרוע ביותר אין מדיניות וחזון לעתיד
 
וואוו אתה נשמע ממש אסרטיבי... כל הכבוד!!

רק תזכיר לי מתי פעם אחרונה היית בישיבת איגוד? ישיבת תקציב, בחירות, מאסטרס, סיכום שנה וכו'? אתה מוזמן להמשיך להיות רוכב מקלדת, לחמם את האווירה, רק חבל שאתה סתם מבזבז את זמנך ומעלה את הרצון להוציא תביעת דיבה או לחסום אותך. אני מאחרוני המתלהמים, וכן יצא לי להיות בישיבה שכזו (אישור תקציב ובחירות במקרה אחר) וכשמשתתפים בישיבות כאלו מקבלים קצת פרספקטיבה. רואים כמה הם מוציאים על פרוייקטים כמו "אופניים לכולם" וכמה העלויות של ארגון האירועים והתחרויות. לא שאני מאיץ בכך לבוא ולרכב תחרותי (אם כי במאסטרס תמיד נחמד
) אבל הכתיבה המתלהמת שלך ממש לא עוזרת כאן וחשוב להיות ממוקדים ברצון לקדם את הספורט- עממי ותחרותי כאחד!! למזלי המשתתפים פה מספיק חכמים לא לענות לך ולהשאיר את הדיון נקי כי הוא לא רלוונטי לנושא שפתח את השרשור אבל אם יש בך המון אנרגיה ואסרטיביות אתה מוזמן לנתב אותה למקומות שיקדמו את הספורט- ולא לשים לו מקלות בגלגלים...
 
איציק חבל...

שבוע הבא אנחנו רוכבים יחד- ושלושים שעות זה מספיק זמן לחפור לך... אז מה קשור עכשיו אליפות הארץ?!? יש לי עוד מספיק זמן להתאמן לעונה של 2012
 
למעלה