שלום עניין אותי לדעת, מה עוצמת רוח מאקסימאלית (בקמ"ש) בה ניתן להמריא, להטיס ולנחות עם טיסן בחתיכה אחת.נניח במנוע כמו שלי, סובארו אף איכס 46. כנ"ל לגביי משביי-רוח ואיך נכון להתמודד איתם במיוחד בהמראות ונחיתות. תודה ושבת שלום אורי
בהמון דברים כמו משקל הטיסן, המנוע שיש עליו, מהירות הנחיתה ועוד...אבל בעיקר בעיקר תלוי במטיס. להטיס ברוח זה לא תמיד דבר פשוט ולנחות ברוח זה דבר שחשוב ללמוד. נ.ב לפעמים גם ביום בליא רוחות נוחתים לא בחתיכה אחת..
ממריאים מול הרוח ונוחתים מול הרוח אבל אם יש רוח צד למסלול ממריאים ישר מתקנים עם הגה כיוון ומאזנות אם הרוח הופכת את הטיסן. נחיתה- שומרים על מהירות שלא תזדקר מתקנים הגה כיוון נגד כיוון הרוח כדי לא לסטות מהמסלול ונוחתים
אח"כ תתחיל להטיס עם מעט רוח, רוח מסלול - כלומר בכיוון המסלול. אח"כ תנסה עם מעט רוח צולבת. כשתדע להטיס , תדע גם את התשובה לשאלה זו, כי באמת אין מענה בפורום לשאלה מסוג זה.