(רודי מקורלי) היכן במלחה תיבנה תחנת

מצב
הנושא נעול.

כדורית

New member
(רודי מקורלי) היכן במלחה תיבנה תחנת

(רודי מקורלי) היכן במלחה תיבנה תחנת
היכן בדיוק באיזור מלחה אמורה להיבנות תחנת הרכבת של ירושלים? האם כקילומטר מן הקניון או שמא כשני קילומטרים ? אם נכון הדבר אזי נראה כי גורלה של תחנת ירושלים יהיה כגורלה של תחנת תל אביב דרום ז"ל שהייתה זרוקה אי שם במקווה ישראל ויחידי סגולה הגיעו אליה, זאת לאחר המחדל הגדול בו פורקה תחנת תל אביב ששכנה ליד בית הדר והייתה כאבן שואבת לנוסעים
 
מיקומה של תחנת מלחה

(רודי מקורלי) היכן במלחה תיבנה תחנת
היכן בדיוק באיזור מלחה אמורה להיבנות תחנת הרכבת של ירושלים? האם כקילומטר מן הקניון או שמא כשני קילומטרים ? אם נכון הדבר אזי נראה כי גורלה של תחנת ירושלים יהיה כגורלה של תחנת תל אביב דרום ז"ל שהייתה זרוקה אי שם במקווה ישראל ויחידי סגולה הגיעו אליה, זאת לאחר המחדל הגדול בו פורקה תחנת תל אביב ששכנה ליד בית הדר והייתה כאבן שואבת לנוסעים
מיקומה של תחנת מלחה
אני לא ירושלמי ואני לא מכיר טוב כל-כך את האיזור, אבל באתר ´חדשות הרכבת´ (שכתובתו מצורפת בתחתית ההודעה) התפרסמו השבוע תמונות של אתר העבודות מכל מיני כיוונים, ומי שמקומי בוודאי יבין מתמונות אלו מה מיקומה של התחנה המתוכננת. הכתבה עם התמונות נמצאת בחלק ה-´מעקב´ של האתר, בתוך הסעיף אודות הקו לירושלים.
 

כדורית

New member
(רודי מקורלי) אני ראיתי התמונה

מיקומה של תחנת מלחה
אני לא ירושלמי ואני לא מכיר טוב כל-כך את האיזור, אבל באתר ´חדשות הרכבת´ (שכתובתו מצורפת בתחתית ההודעה) התפרסמו השבוע תמונות של אתר העבודות מכל מיני כיוונים, ומי שמקומי בוודאי יבין מתמונות אלו מה מיקומה של התחנה המתוכננת. הכתבה עם התמונות נמצאת בחלק ה-´מעקב´ של האתר, בתוך הסעיף אודות הקו לירושלים.
(רודי מקורלי) אני ראיתי התמונה
אבל המיקום של התחנה הוא באמת קריטי. אם הוא רחוק ממרכזי מלחה -אזי גורלו יהיה כשל תחנת תל אביב דרום אם הוא קרוב למרכזי מלחה -מצבו טוב יותר
 

Sפיידי

New member
אף פעם

(רודי מקורלי) היכן במלחה תיבנה תחנת
היכן בדיוק באיזור מלחה אמורה להיבנות תחנת הרכבת של ירושלים? האם כקילומטר מן הקניון או שמא כשני קילומטרים ? אם נכון הדבר אזי נראה כי גורלה של תחנת ירושלים יהיה כגורלה של תחנת תל אביב דרום ז"ל שהייתה זרוקה אי שם במקווה ישראל ויחידי סגולה הגיעו אליה, זאת לאחר המחדל הגדול בו פורקה תחנת תל אביב ששכנה ליד בית הדר והייתה כאבן שואבת לנוסעים
אף פעם
לא שמעתי על תחנת ת"א דרום... מישהו יכול להרחיב? איפה הייתה, מה עלה בגורלה? למה? בבקשה. תודה!
 

nitsansh

New member
ת"א דרום

אף פעם
לא שמעתי על תחנת ת"א דרום... מישהו יכול להרחיב? איפה הייתה, מה עלה בגורלה? למה? בבקשה. תודה!
ת"א דרום
זו התחנה ליד בי"ס הולץ, דרומית למחלף קיבוץ גלויות. ניתן לראות אותה בברור כשנוסעים באילון דרום. התחנה נבנתה בסביבות אמצע שנות ה-70, כאשר נסגרה התחנה בבית הדר. היא שימשה את הרכבות לירושלים ובאר-שבע. היא נסגרה כאשר נפתחה המסילה בציר אילון. כיום היא משמשת כמרכז הדרכה של הרכבת.
 
המסילה בדרום ת"א ויפו

ת"א דרום
זו התחנה ליד בי"ס הולץ, דרומית למחלף קיבוץ גלויות. ניתן לראות אותה בברור כשנוסעים באילון דרום. התחנה נבנתה בסביבות אמצע שנות ה-70, כאשר נסגרה התחנה בבית הדר. היא שימשה את הרכבות לירושלים ובאר-שבע. היא נסגרה כאשר נפתחה המסילה בציר אילון. כיום היא משמשת כמרכז הדרכה של הרכבת.
המסילה בדרום ת"א ויפו
למעשה התחנות הנ"ל היו על תוואי המסילה ההסטורית לת"א-יפו (במקור יפו-ירושלים, המסילה הראשונה בארץ). המסילה עברה במה שהיום: ד´ חיל השריון, רח´ החרש, רח´ הרכבת(מיקומה של תחנת בית הדר), רח´ יהודה הלוי, גבול נווה-צדק - יפו (עד היום תוואי המסילה אינו בנוי), וסיום בתחנת יפו צפונית לרח´ אילת. אם אינני טועה, היום נמצא בתחנה מוזיאון צבאי. כמו כן יש פסל לזכר התחנה בצומת שד´ ירושלים - אילת באמצע הכביש. כל היודע פרטים נוספים, בין השאר מתי נסגרה תחנת יפו, מוזמן להרחיב. וחזרה לימינו: גם לדעתי, היום מתברר גודל הטעות שבפירוק הקו ליפו.
 

nitsansh

New member
וגם רחוב המסילה...

המסילה בדרום ת"א ויפו
למעשה התחנות הנ"ל היו על תוואי המסילה ההסטורית לת"א-יפו (במקור יפו-ירושלים, המסילה הראשונה בארץ). המסילה עברה במה שהיום: ד´ חיל השריון, רח´ החרש, רח´ הרכבת(מיקומה של תחנת בית הדר), רח´ יהודה הלוי, גבול נווה-צדק - יפו (עד היום תוואי המסילה אינו בנוי), וסיום בתחנת יפו צפונית לרח´ אילת. אם אינני טועה, היום נמצא בתחנה מוזיאון צבאי. כמו כן יש פסל לזכר התחנה בצומת שד´ ירושלים - אילת באמצע הכביש. כל היודע פרטים נוספים, בין השאר מתי נסגרה תחנת יפו, מוזמן להרחיב. וחזרה לימינו: גם לדעתי, היום מתברר גודל הטעות שבפירוק הקו ליפו.
וגם רחוב המסילה...
בין צומת החרש-המסגר-לה-גרדיה ודרך פ"ת. תחנת הרכבת היתה במקום מגרש החניה הגדול ליד בית הדר.
 

horneyboy

New member
זה אותו רחוב

וגם רחוב המסילה...
בין צומת החרש-המסגר-לה-גרדיה ודרך פ"ת. תחנת הרכבת היתה במקום מגרש החניה הגדול ליד בית הדר.
זה אותו רחוב
אנחנו מדברים על אותו הרחוב. לימים שונה שמו מרח´ המסילה לרח´ הרכבת.
 

כדורית

New member
(רודי מקורלי) אבל אף אחד לא דיבר על

צדקת!
חשבתי ש"הרכבת" זה הקטע בין דרך פ"ת ויהודה הלוי.
(רודי מקורלי) אבל אף אחד לא דיבר על
תחנת תל אביב דרום שהוקמה בשנות השבעים ליד בי"ס הולץ: התחנה הייתה רחוקה ביורת ממרכזי העיר, מדרך קיבוץ גלויות הובילה דרך קטנה אל מיקום התחנה, לאף אחד לא היה החשק לנסוע ולרדת אל התחנה ועוד בדרך תחנה המרכזית+ להחליף אוטובוס שני. רק אנשים שהיו גרים בסביבה נסעו אולי ברכבת. התחנה שירתה את הקוים שנסעו לבאר שבע -עד שנת 1979.שאז נסגר הקו והקוים שנסעו לירושלים -עד 1979. החל מ1979 נסעו הרכבות מירושלים אל תחנת ארלוזורוב ושם המשיכו לחיפה. תחנת תא´ דרום זכתה לעדנת מה בין השנים 91 ל93 שאז עצרו בה הקוים מרחובות ומירושלים. ואז נשלמה מסילת האיילון.
 
אילו היתה רשות עליונה לתכנון

(רודי מקורלי) אבל אף אחד לא דיבר על
תחנת תל אביב דרום שהוקמה בשנות השבעים ליד בי"ס הולץ: התחנה הייתה רחוקה ביורת ממרכזי העיר, מדרך קיבוץ גלויות הובילה דרך קטנה אל מיקום התחנה, לאף אחד לא היה החשק לנסוע ולרדת אל התחנה ועוד בדרך תחנה המרכזית+ להחליף אוטובוס שני. רק אנשים שהיו גרים בסביבה נסעו אולי ברכבת. התחנה שירתה את הקוים שנסעו לבאר שבע -עד שנת 1979.שאז נסגר הקו והקוים שנסעו לירושלים -עד 1979. החל מ1979 נסעו הרכבות מירושלים אל תחנת ארלוזורוב ושם המשיכו לחיפה. תחנת תא´ דרום זכתה לעדנת מה בין השנים 91 ל93 שאז עצרו בה הקוים מרחובות ומירושלים. ואז נשלמה מסילת האיילון.
אילו היתה רשות עליונה לתכנון
התחבורה כבר אז, היא היתה בוחרת באחד מתוך מספר פתרונות, כדוגמה: (א) הקמת מסוף תחבורתי במרכז ת"א בתוך האזור שבין התחנה המרכזית הישנה, החדשה, ובית הדר (אולי בשטח אחד ממגרשי החנייה הנמצאים שם היום). המסוף היה משלב בין תחנות אוטובוסים ורכבת, כולל מעבר נוח בין אמצעי תחבורה שונים ותכנון גשרים ומעברים תת-קרקעיים כמו שצריך. (ב) בסמוך לתחנת ת"א דרום, בניית מסוף אוטובוסים/רכבת קלה/מטרו עם קווים המשרתים את כל חלקי המטרופולין (כמו תחנת ויקטוריה בלונדון..) ולא חניון אגד המצ´וקמק.. כיוון שלא פעלו לפי תכנון רציונלי במציאת פתרון כמו אחד הנ"ל או אחרים, מצב התחבורה החמיר מאוד מאז, ועכשיו מתעוררים לצורך לאתר פתרונות משולבים שיעלו הרבה יותר ממה שהיו מוציאים אז!
 

feedback

New member
ומה עם הרכבת מראש העין לי-ם?

(רודי מקורלי) אבל אף אחד לא דיבר על
תחנת תל אביב דרום שהוקמה בשנות השבעים ליד בי"ס הולץ: התחנה הייתה רחוקה ביורת ממרכזי העיר, מדרך קיבוץ גלויות הובילה דרך קטנה אל מיקום התחנה, לאף אחד לא היה החשק לנסוע ולרדת אל התחנה ועוד בדרך תחנה המרכזית+ להחליף אוטובוס שני. רק אנשים שהיו גרים בסביבה נסעו אולי ברכבת. התחנה שירתה את הקוים שנסעו לבאר שבע -עד שנת 1979.שאז נסגר הקו והקוים שנסעו לירושלים -עד 1979. החל מ1979 נסעו הרכבות מירושלים אל תחנת ארלוזורוב ושם המשיכו לחיפה. תחנת תא´ דרום זכתה לעדנת מה בין השנים 91 ל93 שאז עצרו בה הקוים מרחובות ומירושלים. ואז נשלמה מסילת האיילון.
ומה עם הרכבת מראש העין לי-ם?
מתי הפסיקו לנוע רכבות בין ירושלים לראש העין? אני זוכר שעוד יצא לי לעלות על רכבת כזו בתחנה הישנה בראש העין בערך בשנת 90. אם אינני טועה, הרכבת יצאה אז מתחנת בני ברק או ת"א מרכז
 

איליה.

New member
על פי מה שכדורית כתבה

ומה עם הרכבת מראש העין לי-ם?
מתי הפסיקו לנוע רכבות בין ירושלים לראש העין? אני זוכר שעוד יצא לי לעלות על רכבת כזו בתחנה הישנה בראש העין בערך בשנת 90. אם אינני טועה, הרכבת יצאה אז מתחנת בני ברק או ת"א מרכז
על פי מה שכדורית כתבה
ת"א דרום חזרה לפעילות בשנת 1991, זאת אומרת שעד 1991 הרכבות לירושלים נסעו דרך ראש העין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה