רה"מ בנט מתכנן: השקעה של חצי מיליארד ש"ח בבית שמש - 300 מיליון מתוכם לשיפור התחבורה הציבורית

התוכנית של בנט לפיתוח בית שמש: השקעה של יותר מחצי מיליארד ש"ח.


ראש הממשלה צפוי להביא לאישור תוכנית משותפת לשורת משרדי ממשלה לפיתוח העיר בית שמש, שאוכלוסייתה גדלה בכ-63% בעשור האחרון. 300 מיליון שקל יושקעו בפיתוח התחבורה הציבורית בעיר.


ראש הממשלה, נפתלי בנט, יביא לאישור הממשלה תוכנית לפיתוח העיר בית שמש, שהיקפה נאמד ביותר מחצי מיליארד ש"ח. לתוכנית יהיו שותפים משרדי הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה, הכלכלה והרווחה.

התקציבים אמורים לשפר את איכות החיים של תושבי העיר בית שמש והתוכנית כוללת בין השאר הקמת תשתיות תחבורה חדשות, בניית מוסדות ציבור, קידום תשתיות תומכות דיור והתחדשות עירונית, קידום הכשרות מקצועיות, מיזמים לפיתוח כלכלי וחיזוק מוניציפלי.


לפי ההחלטה שתובא לאישור הממשלה:
300 מיליון שקל יושקעו בתגבור קווי תחבורה ציבורית,
82 מיליון שקל יושקעו בבניית מוסדות ציבור והרחבת תשתיות,
כ-50 מיליון שקל יושקעו בחיזוק מוניציפלי של העירייה,
34 מיליון יושקעו בהכשרות תעסוקתיות ובמנהלת התעסוקה העירונית,
31 מיליון בשירותי הרווחה,
10 מיליון בהגברת הביטחון האישי
ועוד 10 מיליון לתרבות ופנאי לתושבים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית בית שמש גדלה בעשור האחרון בכ-63%, השיעור הגבוה ביותר מבין 15 הערים הגדולות בארץ. מספר התושבים שהתווסף לאוכלוסיית בית שמש בעשור האחרון עומד על כ-50,000. בית שמש מתמודדת עם אתגרים חברתיים-כלכליים משמעותיים ומהווה יעד מעבר מרכזי לאוכלוסייה החרדית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "אנחנו מקדמים תוכנית בהיקף חסר תקדים, שתשפר את איכות החיים בעיר. ראש העיר, עליזה בלוך, פועלת במלוא המרץ למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר מאז החלה כהונתה. העשייה ניכרת, וכעת אנו נוביל זאת ביחד".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, הוסיפה: "אני מבקשת להודות לראש הממשלה, נפתלי בנט, שמביא החלטה חסרת תקדים לטובת העיר בית שמש ותושביה. שנים דיברו, ממשלת בנט פועלת במעשים ומשנה. העיר עוברת בימים אלו תהליך מואץ של פיתוח כלכלי, שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר. אני רואה את עבודת העירייה ואת משרדי הממשלה השונים כתמונה משלימה הבונה עוצמתה של עיר".
 

קר לי בך

Active member

התוכנית של בנט לפיתוח בית שמש: השקעה של יותר מחצי מיליארד ש"ח.


ראש הממשלה צפוי להביא לאישור תוכנית משותפת לשורת משרדי ממשלה לפיתוח העיר בית שמש, שאוכלוסייתה גדלה בכ-63% בעשור האחרון. 300 מיליון שקל יושקעו בפיתוח התחבורה הציבורית בעיר.


ראש הממשלה, נפתלי בנט, יביא לאישור הממשלה תוכנית לפיתוח העיר בית שמש, שהיקפה נאמד ביותר מחצי מיליארד ש"ח. לתוכנית יהיו שותפים משרדי הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה, הכלכלה והרווחה.

התקציבים אמורים לשפר את איכות החיים של תושבי העיר בית שמש והתוכנית כוללת בין השאר הקמת תשתיות תחבורה חדשות, בניית מוסדות ציבור, קידום תשתיות תומכות דיור והתחדשות עירונית, קידום הכשרות מקצועיות, מיזמים לפיתוח כלכלי וחיזוק מוניציפלי.


לפי ההחלטה שתובא לאישור הממשלה:
300 מיליון שקל יושקעו בתגבור קווי תחבורה ציבורית,
82 מיליון שקל יושקעו בבניית מוסדות ציבור והרחבת תשתיות,
כ-50 מיליון שקל יושקעו בחיזוק מוניציפלי של העירייה,
34 מיליון יושקעו בהכשרות תעסוקתיות ובמנהלת התעסוקה העירונית,
31 מיליון בשירותי הרווחה,
10 מיליון בהגברת הביטחון האישי
ועוד 10 מיליון לתרבות ופנאי לתושבים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית בית שמש גדלה בעשור האחרון בכ-63%, השיעור הגבוה ביותר מבין 15 הערים הגדולות בארץ. מספר התושבים שהתווסף לאוכלוסיית בית שמש בעשור האחרון עומד על כ-50,000. בית שמש מתמודדת עם אתגרים חברתיים-כלכליים משמעותיים ומהווה יעד מעבר מרכזי לאוכלוסייה החרדית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "אנחנו מקדמים תוכנית בהיקף חסר תקדים, שתשפר את איכות החיים בעיר. ראש העיר, עליזה בלוך, פועלת במלוא המרץ למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר מאז החלה כהונתה. העשייה ניכרת, וכעת אנו נוביל זאת ביחד".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, הוסיפה: "אני מבקשת להודות לראש הממשלה, נפתלי בנט, שמביא החלטה חסרת תקדים לטובת העיר בית שמש ותושביה. שנים דיברו, ממשלת בנט פועלת במעשים ומשנה. העיר עוברת בימים אלו תהליך מואץ של פיתוח כלכלי, שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר. אני רואה את עבודת העירייה ואת משרדי הממשלה השונים כתמונה משלימה הבונה עוצמתה של עיר".

מזמן טענתי שמדינת ישראל היה מדינה נפלאה לתושביה הדתיים ובמיוחד החרדים, הנפלאה ביותר בעולם.
לא נראה שטעיתי.
אגב מישהו יודע מהו "חיזוק מוניציפלי של העירייה"? במה תכלס מדובר? 50,000,000 שקלים הם לא כסף קטן
 
דוברות משרד התחבורה:

משרד התחבורה בהובלת השרה מיכאלי יקצה 315 מיליון שקלים לשדרוג תשתיות תחבורה ציבורית ובת קיימא בעיר בית שמש

השרה מיכאלי: "בית שמש היא עיר מובילה בשימוש בתחבורה ציבורית, והאחריות שלנו היא לדאוג לשמר ולשפר ככל הניתן את השירות והתדירות ולהגביר באופן מאסיבי את אחוז המשתמשות והמשתמשים בתחבורה הציבורית".

במסגרת החלטת ממשלה רחבה לעיר בית שמש שעברה היום בממשלה, הקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים תקציב משמעותי של כ-315 מיליון ש"ח לתוכניות פיתוח נרחבות. בין התוכניות יקודמו נתיבי העדפה חדשים לתחבורה הציבורית, יוקמו מסופים לתחבורה הציבורית, יותאמו תשתיות התחבורה ברחובות לאוטובוסים מפרקיים, יורחב משמעותית שירות התחבורה הציבורית בעיר ותסלל רשת שבילי אופניים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי בירכה על ההחלטה ש-60% מתקציבה הכולל מושקע בפיתוח התחבורתי ובקידום התחבורה הציבורית בעיר, כמרכיב משמעותי לפיתוח דיור ושיפור איכות החיים.

משרד התחבורה צפוי להרחיב את שירות התחבורה הציבורית באופן משמעותי, בעיקר בנסיעות בתחום העירוני-מטרופוליני, במטרה להעלות ב-5% את מספר המשתמשים בו. כמו כן, ישקיע המשרד 15 מיליון שקלים בתיקון כיכרות ותשתיות כבישים, כדי לאפשר מעבר של אוטובוסים מפרקיים ולהרחיב את השירות גם לשכונות החדשות.

השירות שיינתן יהיה מהיר יותר, זאת באמצעות סלילת שלושה נתיבי העדפה חדשים לתחבורה ציבורית, ברחוב נהר הירדן, לוי אשכול ויגאל אלון, בעלות של 240 מיליון שקלים. פעולות אלה צפויות להעלות את המהירות הממוצעת של האוטובוסים בעיר, ל-25 קמ"ש.

כמו כן, הקצה המשרד 30 מיליון שקלים לתכנון וביצוע של מסופי תחבורה ציבורית בעיר. המשרד יסלול רשת שבילי אופניים, בעלות כוללת של 20 מיליון שקלים ויקדם תכנון מפורט של מחלף "ביג בית שמש" בהשקעה של 10 מיליון שקלים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: בית שמש היא עיר מובילה בשימוש בתחבורה הציבורית, והאחריות שלנו היא לדאוג לשמר ולשפר ככל הניתן את השירות והתדירות ולהגביר באופן מאסיבי את אחוז המשתמשות והמשתמשים בתחבורה הציבורית. הממשלות הקודמות לצערי לא הרחיבו את התשתיות והשירות הנדרשים בהתאם לגידול העצום של העיר וכעת אנחנו מתחילות לצמצם את הפער. יחד עם ראש העיריה, ד"ר עליזה בלוך, אני שמחה להוביל תוכנית משמעותית והכרחית כדי להעלות את רמת התחבורה הציבורית בעיר כמה שיותר.
 
כיף להיות טייקון או חרדי או מתנחל.
חרא להיות כל השאר (במיוחד אם אתה ערבי)
גם תחת ממשלת ה"שינוי" עאלק .
 
כיף להיות טייקון או חרדי או מתנחל.
חרא להיות כל השאר (במיוחד אם אתה ערבי)
גם תחת ממשלת ה"שינוי" עאלק .
לא חושב שזה קשור לטייקון חרדי או מתנחל, זה קשור לזה שראש העיר של בית שמש היא מהבודדות שהגיעה מהמפלגה הנכונה, ויש מי שחשוב לו לשמר אותה אצלו, ולכן הציגו את זה בצורה הזאת.
לגופו של ענין, בבית שמש הופעל מכרז שהתאים אולי לצרכים שהיו לפני שנתיים, והיה צורך דחוף לתת תוספות משמעותיות בשביל לענות על הצרכים.
מעניין מאיפה ימצאו נהגים לכל התשומות לכל האשכולות שתפחו באיזור ירושלים.
 
לא חושב שזה קשור לטייקון חרדי או מתנחל, זה קשור לזה שראש העיר של בית שמש היא מהבודדות שהגיעה מהמפלגה הנכונה, ויש מי שחשוב לו לשמר אותה אצלו, ולכן הציגו את זה בצורה הזאת.
לגופו של ענין, בבית שמש הופעל מכרז שהתאים אולי לצרכים שהיו לפני שנתיים, והיה צורך דחוף לתת תוספות משמעותיות בשביל לענות על הצרכים.
מעניין מאיפה ימצאו נהגים לכל התשומות לכל האשכולות שתפחו באיזור ירושלים.
הסיפור של בית שמש הוא בכייה לדורות.
התכנון שם הוא תלאי על תלאי.
משרד התחבורה הזניח את העיר. העירייה שם לא מקדמת דבר בתחום התחבורה כבר שנים.
יש ניגודי אינטרסים פוליטיים בעיר (ליכוד- - ימינה- מפלגות חרדיות).

הפספוס של הרכבת בולט כאן.
העובדה שקו הרכבת השומם בין בית שמש לירושלים הוא קו אידיאלי להפעלת רק"ל פרוורי.
בצד הירושלמי חיבור לקו הירוק הקיים המאפשר הגעה מהירה גם לאזור הכניסה לעיר ובר אילן (עם אופציה עתידית להארכה עד למעלה אדומים) - יעדים ברורים של נוסעים מבית שמש.
בצד של בית שמש בעיר בנויה כך שמאפשרת קו רק"ל חוצה עיר באופן יחסית פשוט - מה שיאפשר גם קן פנימי חשוב בעיר ושינוי כל מבנה התחבורה הציבורית הפנימית (והקלה גדולה על העומס המטורף הקיים וזמני הנסיעה הארוכים לחציית העיר), וגם קו חשוב המחבר לירושלים במקום כ- 8 קווים עם תדירות שעתית כוללת של מעל 20-30 נסיעות לשעה - המון אוטובסים ונהגים שאפשר להחליף אותם ברכבות מהירות, סביבתיות ושקטות.

ומה בעניין קו הרכבת הקיים לתל אביב?
אין תוכנת חשמול. אין תוכנית להכפלה. תחנת הקו בקצה העיר (ניתן להרחיב לאורך כביש 10 בקלות רבה יחסית גם ללא כניסה מסובכת לתוך העיר).
משרד התחבורה ממשיך להתעלם מהציבור החרדי והנסיעות שלו (למשל מבני ברק) בכל התוכניות הקיימות.
צריך לזכור שכרגע מבית שמש יש גם קווים מקשרים לביתר (במקום קווים ארוכים ומסורבלים במסלול ביתר- בני ברק).

וכמובן - כביש 39 בהקפאה (מסיבות מוצדקות יותר ופחות) אבל בית שמש ממשיכה לגדול ולהדרים- מה שמשפיע על כל תוכנית תח"צ של אוטובוסים, עומסי תנועה וזמן הנסיעה. בעיקר לכיוון ירושלים, אבל גם לכיוון אשדוד ודרומה.
 
למעלה