רגרסיה בגמילה - עצות בבקשה

רגרסיה בגמילה - עצות בבקשה

הקטנה בת 3.5, גמולה יום ולילה ממזמן, פה ושם פספוסי לילה, פה ושם פספוס יום. התחילה בספטמבר טט"ח. נולדה לה אחות קטנה באוקטובר. מאז, או אולי גם קצת קודם, פספוסים במרבית הלילות. היא עצמאית שחבל על הזמן, עושה פיפי וקקי בלי שום בעיה, פותחת וסוגרת בעצמה את הישבנון. שוטפת לבד ידיים. תמיד עושה פיפי אחרון לפני השינה. תמיד קמה לפחות עוד פעמיים לשירותים לפני שהיא נרדמת (היא נרדמת אחרונה). סביב חצות לוקחים אותה יזום פעם נוספת. ו.... מצעים רטובים כל בוקר (כמעט). בעלי טוען שצריך לקחת אותה כמה פעמים לאורך הלילה. אני טוענת שאין בעיה בשלפוחית ושזו פשוט רגרסיה. צריכה עצות במישור הפסיכולוגי והפרקטי - אנחנו אף פעם לא כועסים אבל בהחלט קצת עייפים. יש משהו שהיית אומרות במצב כזה או שיחה היא מיותרת? מתחיל להיות קר, אנחנו בקרוב עוברים לפוך - יש סוג שניתן לייבש במייבש כביסה? היא ישנה על הר מזרונים במיטת המעבר, כל אחד עם שעוונית וסדין נקי, פיז'מה נקייה על השידה, הבעיה העיקרית היא עם השמיכה.
 
הרבה סיפורים כאלה מופיעים כשמתחיל החורף.

החדר שלה מחומם מספיק? השמיכה מספיק עבה?
 
גם בעיני זה קשור לחורף

הקטן שלי נגמל ביום ושלקתי לגמול בלילה. בסוף השארתי לו טיטול אבל הוא קם עם טיטול יבש כמה חודשים. ואז, פתאום, כל בוקר הטיטול מפוצץ. לפני כמה ימים בכה ולקחנו אותו למיטה שלנו. ישן מכוסה וצמוד אלי, היה לו ממש חמים ונעים. ובאותו הבוקר הטיטול שוב היה יבש לגמרי.
אני הוספתי לו עוד שמיכה, מקווה שזה יעזור.
אולי תנסו לחמם את החדר?
 
כמה דברים שעולים לי..

מצד אחד נראה ששיחה באמת מיותרת. מצד שני, את כאימא שלה יכולה לדעת ולחוש האם היא מודאגת מזה או מכך שאתם ההורים מודאגים / לא מרוצים , וצריכה איזשהי התייחסות שהיא מעין "אישור" ממך והכרה שמה שקורה לה ללא שליטה הוא טבעי, נורמלי, קורה לכולם ובעיקר - "מותר" לה, וזה יעבור.
&nbsp
וההתייחסות לא חייבת להיות מילולית, היא יכולה להיות גם מבט עמוק וחיוך הבנה בזמן שאת מחליפה לה/ עוזרת לה להביא מצעים ובגדים, מבט שאומר: זה בסדר, אני מבינה ואין לך מה לדאוג. זה מן מבט כזה מבין ותומך שאנחנו לפעמים נותנים לצד השני כשלא מתאים מסיבה כלשהי לומר מילים, בדר"כ כי אנחנו מבינים שכרוך בכך תחושת בושה ומבוכה.
&nbsp
זה מסוג הדברים שאני הייתי עושה כבדרך אגב, למשל הייתי בוחרת זמן שבו אני נניח מארגנת את המיטה וכבדרך אגב ומבלי לעשות עניין מוסיפה ש- אני שמה לב שבימים האחרונים יוצא לפעמים פיפי גם בלילה, זה קורה וזה יעבור לבד. ואז בדר"כ מעבירה נושא.
&nbsp
כלומר, הרעיון הוא שאם את מרגישה שזה נושא רגיש לה אז למצוא את הזמן המתאים ביותר ואת הדרך הקלה ביותר עבורה לשמוע ש- הכל בסדר. זה מסתדר לבד.
&nbsp
לגבי השמיכה - אולי שמיכת התכרבלות מפליז תהיה מתאימה? אנחנו ישנים עם כזאת ואני מכבסת באופן קבוע.
 
מעדכנת -

3 ימים רצופים ללא דליפות, איזה כיף! אנחנו תמיד אומרים לה שלא נורא, ובשביל מה יש מכונת כביסה, ובימים יבשים מאד משבחים. לא יודעת מה היה שונה בימים האחרונים, מה גם שלא הערנו אותה לפיפי אז ישנה יותר רצוף ועמוק, אבל מברכת על השינוי ומקווה שיימשך, כי ברור לי שפיזית היא מסוגלת.
 
איזה כיף!!


 
כמה דברים פרקטיים

למי שנתקל בשירשור הזה כשהוא מחפש על גמילת לילה בחורף.

מגני מיזרן מעולים ממקס סטוק!
אחרי שניסינו כל מיני מגני מזרן מחנויות שונות, ממקס סטוק הם פשוט נדירים באיכות שלהם, הם עבים, לא נותנים לפיפי לעבור למזרן! לא נקרעים! לא בכביסה ולא בייבוש,
ויותר זולים מכל מקום אחר. 20 ש"ח לעומת 30 בחנויות אחרות.

אז אנחנו שמים מגן מזרן על המזרון עצמו, ואז סדין,מכסים את הילדה בציפה של שמיכה כדי שיהיה לה נעים,ומעל הציפה מגן מזרן נוסף שעוטף את השמיכת הפוך מלמטה. מקווה שההסבר ברור. זה מאוד עובד לנו! השמיכת פוך לא נרטבת, ואין צורך לכבס אותה -ואז היא תופסת את כל המכונה ועד שמתייבשת..וכו...
 
למעלה