רגע לפני שאני מתייאשת:(

רגע לפני שאני מתייאשת:(

כל כך רציתי כבר להגיע לפורום הזה ולהגיד תודה רבה על העזרה ולעדכן שהכל הולך מצוין, אבל לצערי למרות שלמדתי מכאן המון וקיבלתי כוחות, אני על סף ייאוש. השורה התחתונה היא שמאז שהבת שלי על הנקה מלאה במשך שבוע היא לא עלתה במשקל, בכלל. היא בת חודש וחצי ושוקלת רק כ-400 גרם יותר ממשקל הלידה. אני כבר באמת אובדת עצות...
הבת שלי נולדה במשקל 3 קילו, לידה טבעית, ינקה ישר. לא ממש ראיתי חלב, גם לא היה גודש, למרות שביליתי איתה שעות כל הזמן נרדמה באמצע ההנקות ואחרי זה הייתה מתעוררת בצרחות שרק בקבוק יכול היה להרגיע. לא הייתי מספיק מודעת אז והיא קיבלה כמה בקבוקים בתינוקיה בידיעתי ואולי גם ללא ידיעתי. בכל מקרה היא השתחררה 2.7 וקצת, ובביקור הראשון בטיפת חלב שבוע אחרי הלידה שקלה 2.5. במקביל עברה ניתוח התרת לשון קשורה וחשבנו שעלינו על דרך המלך. זה לא ממש עזר כי כנראה שתפוקת החלב שלי לא התפתחה כדי להתאים לה, ובעצת יועצת הנקה (שהיא גם רופאה) עברתי לתת תוספת בכל ארוחה והייתי אמורה לשאוב כדי לסגור את הפער בין מה שאני מייצרת לבין מה שהיא צריכה. מכיוון שהנקה+בקבוק+שאיבה בכל פעם גזלו ממני שעות וכל יומי סבב סביב זה (כל פעם כזו לקחה כשעה וחצי בממוצע), לא באמת הצלחתי לשאוב יותר משלוש פעמים גג ביום. הגעתי לסביבות 20-30 מ"ל גג בשאיבה אחרי הנקה, ול-60-70 במקום הנקה. בניתי על זה שהיניקה יעילה יותר מהשאיבה. בכל מקרה, עם התוספות היא עלתה במשקל, ולאחר מכן כשהתחלתי להוריד בקבוקים, עלתה רק 150 גרם בשבוע במשך שבועיים... אמרו לי שזה גבולי אבל תקין, אבל הרגשתי שיש לי הרבה יותר חלב, גם עשיתי מעין מרתון הנקה כזה וגם הייתה לה קפיצת גדילה משל עצמה, מקבצים של יום-יומיים שבהם היא לא ירדה מהציצי.. ובין לבין הורדתי את התמל לחלוטין. אלא שבשבוע בלי הנקה היא לא עלתה כלל. כלומר אם אתם מסתכלים בטבלה הזו, אז היום היא שוקלת אותו דבר. הגענו כבר לרופא ילדים, שהציע גם להוסיף תוספות, ואמר שאולי החלב שלי לא מספיק קלורי ושהיא רזה. היא באמת כיום באחוזון התחתון (נולדה באחוזון האמצעי). ההורים שלה ממוצעים, האבא היה רזה כילד/נער.
אני באמת על סף ייאוש... עד שחשבתי שהצלחתי, ובאמת נראה שיש הרבה חלב, הילדה חיונית וכו'.. ופתאום מתברר שזה לא מספיק. הרופא בדק אותה, ההתפתחות תקינה, היא פשוט רזה לדבריו. היציאות תקינות - עם תמל קקי בכל האכלה, בלי תמל - 3 פעמים ביום לפחות, מספיק חיתולים ספוגים. יש לציין שאחת הסיבות שהורדתי את התמל על דעת עצמי בסך הכל הייתה אותה תחושת בטן שהכל בסדר וגם זה שהיא נראתה ממש מפוצצת אחרי שקיבלה בקבוק. פליטות וכו'. היו פעמים שממש דחפתי לה בכוח.
יש עוד משהו חוץ מלוותר שאני יכולה לעשות?
 

michal@gal

Active member
מנהל
בירור רפואי כבר נעשה?

יכול להיות שבדיקת דם תעלה על בעיה נוספת שבגללה העליה במשקל כל כך איטית.

מעבר לזה, דברי שוב עם יועצת ההנקה. אולי כדאי לעשות אצלה שקילת נסיון? אולי כדאי לעשות שקילה חוזרת עוד יומיים כדי לשלול טעות מדידה?

וגם אם צריך תוספות מעבר להנקה, זה לא סוף העולם. הנקה לא חייבת להיות הכל או לא כלום, ואם הפתרון בסופו של דבר יהיה תוספת של ארוחת בקבוק אחת ביום (לא תוספת אחרי כל הנקה אלא ארוחה אחת שהיא בקבוק בלבד), זה גם טוב.
 
מסכימה עם מיכל וגם חושבת

שהרבה לפני שאת מוותרת על ההנקה
את צריכה להמשיך עם הסיוע המקצועי
יש מה לעשות גם כדי להגביר ייצור חלב
גם כדי לסיע לה לינוק טוב ויעיל יותר על השד
אולי יש מקום לבדוק שוב את הלשון, לפעמים יש מצבים שבהם
הלשון קשורה למרות שחרור אחד.
את צודקת, לפעמים בגלל בעיות בשקילה יש תמונת מצב חמורה מכפי
שהיא, אך עדיין, את צריכה להשאיר את היועצת בתמונה.
 
הי אני רוצה שנייה לעדכן

היום שלחתי את בעלי לבד (רק שקילה, כן), ומפה לשם במשקל הקבוע יצאה תוצאה של 2,800 ו4,300 שזה לא הגיוני שהיא הגיעה לזה מה-3,300 של השבוע שעבר. הם הלכו לחדר אחר, כמובן עם משקל אחר ועם ילדה ערומה שכבר צרחה...
הרופא אמר שהיא רזה. כן אנחנו יודעים שהיא רזה. בדק רפלקסים וכאלה אבל לא בירור מעבר לכך/בדיקות דם וזה. בעלי נכנס אליו בקשר לפריחה שיש לה, אז כבר שאל על המשקל על הדרך
אני חייבת לספר שכבר לפני חודש (!) אצל יועצת הנקה היא שקלה 2.9 יומיים אחרי שבטיפת חלב שקלה לכאורה 2.5, אז היה ברור שמשהו דפוק.
ההרגשה שלי בייחוד אחרי קפיצת גדילה שהיא עברה שיש חלב. כי זה מטפטף ומשפריץ וכו' וכו' ואני רואה שיש לה חלב בפה כשהיא יונקת. אני יצרתי כבר קשר עם היועצת (זאת הרופאה מאודים), אבל הם סגורים היום כנראה. נראה לי שפשוט צריך לבוא להישקל אצלה או משהו כי הטיפת חלב הזאת זה כבר באמת מוגזם.
אבל תגידו הגיוני שבחלב אין מספיק קלוריות? זה מה שהרופא אמר... העלה סברה כזו. אני אוכלת בסדר וגם לוקחת ויטמינים וכו', ממש לא צריכה להיות בעיה של קלוריות לדעתי
 
אה ולמרות כל זאת נתתי פעמיים 60 מל

כתוספת. הילדה פולטת, בפעם השנייה בכתה ממש, ובכל זאת דחפתי. ישנה ממוטטת לגמרי. גם בהנקה היא נרדמת הרבה פעמים אבל היא נראית נינוחה, אחרי הנקה+תוספת היא נראית פשוט עייפה נורא
 

michal@gal

Active member
מנהל
נשמע שהבעיה היא בשקילה

טוב שיצרת קשר עם המרפאה באודים. אני מקוה שמחר תוכלי לדבר איתם, ולשקול את היונקת במשקל אמין.

אין דבר כזה ״חלבאם דל קלוריות״. חבל שהרופא מטעה ומלחיץ. את צריכה להיות בתת תזונה קיצונית כדי שתהיה לכך השפעה על איכות החלב.

במרפאה באודים יוכלו לעלות על הסיבה לבעיה.
 

Pkunk

New member
לא רופאה וגם לא יועצת, אבל

הרופא שאמר שהחלב לא מספיק קלורי... מעצבן שרופאים מרשים לעצמם לזרוק לאוויר כאלה אמירות לא אחראיות. תראי, מצבים רפואיים קיצוניים קיימים. ויכול להיות שבאמת יש איזה תופעה נדירה של חלב אם שאינו מספיק מזין. אבל הייתי מתארת לעצמי שאם זה קיים, זה בנסיבות מאוד קיצוניות של רעב ותת תזונה אמיתיים ומתמשכים. אז מה הסיכוי שהחלב שלך לא בסדר? ממש, אבל ממש זניח. אמירה כזאת מצד רופא, שמתיימר להיות בר סמכות, אבל לא לקח דגימה מהחלב ובדק אותו במעבדה כדי לדעת על מה הוא מדבר, יכולה להחריב הנקה פשוט סתם. פויה לרופא.

אם התינוקת רגועה, וחיונית, ויש די חיתולים עם קקי ופיפי, ואת אפילו רואה את החלב ויודעת שהיא אוכלת, וכל שאר המדדים שייעצו לך פה, אז אלה עיקר הדברים החשובים. בסופו של דבר, והעקומות הן סטטיסטיקה ובמציאות יכולים להיות ילדים שאצלם זה אחרת. ואם אמרת שהמשקל בטיפת חלב מזייף... וגם עם תמל היא לא עלתה במשקל... אז בכלל אולי הבעיה היא אחרת?

בקיצור, הייתי משתדלת בשלב הזה לנשום עמוק, להכניס את הדברים לפרופורציות. בהחלט תתייעצי עם רופא כדי לשלול בעיה רפואית אמיתית. אולי תתעקשי על בדיקת דם לפחות. יש לך רופאה שהיא גם יועצת הנקה אז זה מצויין. אבל על פניו, נשמע שהדברים אולי אינם גרועים כמו שנדמה. בכל הנקה יש משברים, ורגעים שנדמה ששוברים את הכלים וזהו זה... החוכמה היא לצלוח אותם ביחד עם התינוקת שלך ולצאת מנצחות מהצד השני. תשקלי אותה בעוד משקלים, תקחי אותה לבדיקות. באמת, מכל הנתונים שסיפרת, נראה שלא בהנקה נעוצה הבעיה.
 
כן אני אמשיך לחפש

פשוט מבאס כי הלחץ מעבר לזה שהוא לא נעים בכלל, גם מוריד את החלב. היום הרגשתי את זה יופי. ולא בפעם הראשונה, רק שכבר חשבתי שעברנו את זה. הרופא באמת מעצבן, באיזשהו מקום אני שמחה שבעלי היה איתה, פשוט הייתי מתחילה לייבב אצלו בטח
 
תשאירי הודעה באודים גם אם היועצת

לא שם היא תקבל את ההודעה
ותהיה איתך בקשר בחזרה
את יכולה גם להיכנס לפורום של "דר ליבוביץ ולהשאיר גם שם הודעה
בכל מקרה, מסכימה עם מיכל שנשמע שיש בעייה עם השקילה
כול עוד התינוקת נותת צואה ושתן כרגיל בכמות ותדירות טובה
אזי כנראה הכל בסדר.
המשיכי לעקוב ולעדכן
 
האמת ששם נאמר לי באמת להוסיף

קצת תמל, לשאוב וכו'... כי גם אם כנראה יש טעות בשקילות קצב העלייה איטי. בכלל את מדברת שם עם המזכירה ששואלת את הרופאה וחוזרת אלייך, זה כמובן הרבה פחות אישי מאשר הביקור הראשון. בכל מקרה אתמול נתתי לה 120 תמל בארוחה כדי לראות כמה היא מסוגלת להכיל אז היא פלטה ככה שאני והיא היינו צריכות החלפת בגדים ומקלחת. לא פשוט העסק הזה כי ייתכן שהכל בסדר וככה היא - ילדה שתהיה רזה - ואני פשוט הורסת לה את מערכת העיכול ולי את ההנקה שעבדתי כל כך קשה בשבילה. מצד שני אולי היא באמת לא עולה כמו שצריך ואני עושה לה עוול בכך שבמקום לתת לה מספיק אוכל אני משחקת עם ההנקה הזאת כבר חודש וחצי. מצד שלישי בשבוע שבועיים שהיא לא קיבלה תוספים בכלל היא הייתה חיונית ביום, ישנה בלילה, יציאות טובות, וגם אני הייתי רגועה ולא בלופ של שאיבות ובקבוקים בנוסף לשעות שהיא יושבת על הציצי. בקיצר, לא קל... נראה לי אני אתחיל לשקול אותה לבד וזהו. למה הנקה זה לא פשוט וקל, למה????
 

בלונזית

New member
מנסיון שלי

אני הלכתי ליועצת הנקה שהיא גם רופאת ילדים לייעוץ (מירה ליבוביץ)

קיבלתי שני סוגי כדורים ל הגברת תפוקת החלב
לאחר הנקרה הייתי נותנת גם בקבוק להשלמה (אם היה שאוב, אז חלב שאוב ואם לא אז תמ"ל)

כמו כן לעניין השקילה, לקחתי מיד שרה משקל והייתי שוקלת אחת לשבוע את הילדה ,כך יכולתי לעקוב אחרי העליה

בסוף הכל הסתדר, הצלחנו להשלים פערים ולעלות באחוזונים
ואפילו הצלחתי להוריד את הבקבוקים ולא לפגוע בהנקה
 

בלונזית

New member
אה וגם...

היה הבדל משמעותי בשאיבה כאשר התמשתי במכונה מקצוענית וחזקה מיד שרה לעומת חשמלית סתם
 
יש גם משאבות חזקות יותר

הן נקראות משאבות "ברמת בית חולים" - לקטינה וסימפוני
אפשר להשיג אותן ביד שרה (בד"כ הלקטינה) עם מכתב מיועצת הנקה.
 
האמת שיכולתי לקבל מכתב

אבל הבנתי שזו משאבה שיש רק אחת בסניף ויש כל מיני הורים לפגים וכו', כלומר אולי בנות שכן יצליחו לשאוב 8 פעמים, כי אני עם יד על הציץ, באמת - לא. ולפעמיים שלוש גג נראה לי שהספקטרה מספיק טובה
 
למעלה