רגע הסטורי למזרח התיכון, בברזיליה..

רגע הסטורי למזרח התיכון, בברזיליה..

נשיא ברזיל lula טוען, במפגש דרום אמריקה-מדינות ערב, היום, שאפשר להתחיל עידן חדש ביחסים בין מדינות אמריקה הלטינית (למשל ארגנטינה ובברזיל) לבין מדינות ערב. עידן חדש בפורטוגזית זה nova era; למפגש המדינות הזה קוראים בפורטוגזית cupula; ישראל לא הוזמנה.
 
מפגש כל-ערבי ראשון מחוץ לאיזור ....

הסכסוך. בשנת 2003 לולה בקר בסוריה לבנון מצרים ולוב. נכון, "המנהיגים הגדולים" של ארצות ערב כמו מוברק קדאפי ואסאד לא משתתפים. המפגש כולל כ 3000 נכבדים, והוא מבחן לאבטחה הברזילאית. המפגש החל אתמול ומסתיים היום. אם מישהו מתעניין בנושא הזה, אשמח לתרגם עבורו עוד פרטים.
 
גם וונצואלה משתתפת........

ונשאלת השאלה, האם מועד המפגש הזה, ביום הזיכרון שלנו, הוא קריצה לעבר "מלחמת יום הכיפורים"? זוכרים את מדיניות מדינות אופ"ק לגבי העלאת מחירי הדלק ערב המלחמה ההיא? האם גורמים אנטישמיים בדרום אמריקה עמדו מאחורי המזימה של מלחמת יום הכיפורים? האם מחירי הדלק היו קשורים לשר התחבורה דאז..........שמעון פרס? כיצד מדינת ישראל מסבירה לעצמה את העובדה שפרס ממשיך לכהן בתפקיד ציבורי, למרות האחריות המיניסטראלית למות כל כך הרבה ילדים במדי צה"ל?
 
אולמרט ביקר בברזיל מעט קודם...

ונפגש עם נשיאת רוטארי בסאו פאולו, שהיא נשיאת פורום המסחר ישראל ברזיל. שמה דורה סילויה קוניה בואנו, וזה מביא אותנו לגבעת אבו סנינא בחברון.......
 
לפני 4 שנים בערך......... ולתובנה,

ששלהבת פס הי"ד, בת ה-10 חודשים, נפגעה מחיסון פוליו, לפני שנפגעה מצלף. אולמרט היה שר הבריאות בזמן פרשת איראנגייט. והנה שיתוף הפעולה של אולמרט עם יצרני חיסון הפוליו עובר דרך רשימות שנמסרות בדרום אמריקה. התינוק הבא שייהרג - הכתובת היא על הקיר - דמו בראשו של אולמרט.
 
למעלה