רגב רוצה ששדה התעופה השלישי יהיה בנבטים

Ccyclist

Well-known member

בשורות לקו לדימונה שעובר ליד נבטים! אולי זה גם קשור להכרזות של רגב על הבאת הרכבת לאזור מחלף שוקת (חלק מתוכניות עוקף ב"ש) כאילו מדובר בהישג משמעותי.

אישית הייתי מצדד בשדה תעופה דרומי צפונית לבאר שבע בקרבת המסילה הראשית, אולי באזור קריית גת או על מסילת חלץ משופצת. שדות התעופה המשניים צריכים לשרת לא רק את הצפון והדרום אלא גם את המרכז, דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן. לפי פרסומים זרים במפה שקשורה למטענים המהירים אין מסלולי המראה צבאיים באזור, אך תל נוף, טכנית לא רחוק מהקצה הדרומי של M1 ודי ליד תחנת מזכרת בתיה היה יכול להיות מועמד מושלם באזור המרכז אם לא היו צרכים בטחוניים.

לפי הכתבה חיל האוויר מעדיף שילכו על רמת דוד בעמק יזרעאל כאופציה היחידה לשדה תעופה שני במרחק סביר ממרכזי האוכלוסייה. ציטוט של רגב בכתבה:

"עם כל הכבוד לחיל האוויר, הממשלה מקבלת את ההחלטות"

יהיה שמח.
 

ערןל1

Active member

בשורות לקו לדימונה שעובר ליד נבטים! אולי זה גם קשור להכרזות של רגב על הבאת הרכבת לאזור מחלף שוקת (חלק מתוכניות עוקף ב"ש) כאילו מדובר בהישג משמעותי.

אישית הייתי מצדד בשדה תעופה דרומי צפונית לבאר שבע בקרבת המסילה הראשית, אולי באזור קריית גת או על מסילת חלץ משופצת. שדות התעופה המשניים צריכים לשרת לא רק את הצפון והדרום אלא גם את המרכז, דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן. לפי פרסומים זרים במפה שקשורה למטענים המהירים אין מסלולי המראה צבאיים באזור, אך תל נוף, טכנית לא רחוק מהקצה הדרומי של M1 ודי ליד תחנת מזכרת בתיה היה יכול להיות מועמד מושלם באזור המרכז אם לא היו צרכים בטחוניים.

לפי הכתבה חיל האוויר מעדיף שילכו על רמת דוד בעמק יזרעאל כאופציה היחידה לשדה תעופה שני במרחק סביר ממרכזי האוכלוסייה. ציטוט של רגב בכתבה:

"עם כל הכבוד לחיל האוויר, הממשלה מקבלת את ההחלטות"

יהיה שמח.
כתבה דומה:
שם כתוב כי " שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שהודיע לפני חודשיים באמצעו נציגיו שהוא מחפש אתרים חלופיים בדרום כיוון שנבטים עצמו אינו מתאים לתפיסת צה"ל."

אולי באמת זה הפתרון הנכון גם בדרום וגם בלי הבעיות של נבטים.

כתבת "דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן" אבל ברכבת מהירה גם באר שבע ואפילו 150 ק"מ דרומית לבאר שבע זה שעה נסיעה.
 

Ccyclist

Well-known member
השעה
כתבה דומה:
שם כתוב כי " שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שהודיע לפני חודשיים באמצעו נציגיו שהוא מחפש אתרים חלופיים בדרום כיוון שנבטים עצמו אינו מתאים לתפיסת צה"ל."

אולי באמת זה הפתרון הנכון גם בדרום וגם בלי הבעיות של נבטים.

כתבת "דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן" אבל ברכבת מהירה גם באר שבע ואפילו 150 ק"מ דרומית לבאר שבע זה שעה נסיעה.
טווח הזמנים של פחות משעה מהמרכז צריך להיות בשורת אמצעים כולל ברכב פרטי, אוטובוסים ורכבת פרברית רגילה. אי אפשר להעמיס שדה תעופה בקנה המידה של נתב"ג ב2000 או נתב"ג ב1990 על אמצעי יחיד, מהיר ככל שיהיה.

מבחינתי ריבוי שדות תעופה סביב לונדון זו עובדה שמשפיעה על הטיסות שלי עוד משנות התשעים. כשרבים מדור הסבים שלי פרשו מלונדון לברייטון היה ברור שעדיף לטוס לגאטוויק מאשר להית'רו משום שגאטוויק היא על הכביש שבין לונדון לברייטון בחצי הדרך ביניהן בעוד שהית'רו מצריכה נסיעה ארוכה על האוטוסטרדה ההיקפית לפני שיוצאים סוף סוף לכביש לברייטון. מנקודת מבט של תושב צפון לונדון לוטון היתה "השדה הביתי" משום שאפשר להגיע אליה מהפרברים החוצה בלי לחצות את העיר או להקיף אותה. כשהחלו טיסות זולות מלוטון לארץ היתה התרעמות בתקשורת הישראלית על "שדה מרוחק באמצע שום מקום" (המרחק ממנו לעיר דומה למרחק מגאטוויק או סטאנסטד) בלי הבנה כלשהי שמבחינת השכונות של הקהילה היהודית בצפון העיר מדובר בנמל הקרוב והנוח ביותר.

דירוג נוחות ההגעה לשדות התעופה מנקודת המבט שהתגוררתי בה במשך יותר מעשור הוא:
1- לוטון
2- הית'רו
3- גאטוויק
4- סטאנסטד
מעולם לא טסנו מלונדון סיטי.

בתרגום לעברית תושב רשל"צ יעמוד בין בחירה של נסיעה "פנימה" לנתב"ג על כל הפקקים הנלווים לנסיעה בכביש ללב גוש דן או נסיעה "החוצה" לשדה שהייתי מעדיף שימוקם בין קריית גת לבאר שבע. לתושב נתניה תהיה אותה ברירה מול רמת דוד או נתב"ג.

במודל הלונדוני עיקר השדות המשניים קשורים יותר לטיסות ליעדים באירופה פלוס, ובמקור היו בהם בעיקר טיסות צ'ארטר. הית'רו מזוהה יותר עם טיסות ארוכות טווח ליעדים ביבשות אחרות וליוקרה. זה לא 100% כך, אפשר לטוס מהית'רו ליעדים בתוך אירופה (אי אפשר לעשות קונקשנים בלי טיסות אזוריות) ויש טיסות לארה"ב ולאיי נופש יוקרתיים מגאטוויק. אם לוקחים את זה למודל של 2 שדות תעופה משלימים לאזור המרכז, אחד צפוני ואחד דרומי אז הרבה מהטורקיה-יוון והרבה מה"אירופה הקלאסית" יצאו מנתב"ג לשדות המשלימים בעוד שנתב"ג תוכל לתגבר את הטיסות הארוכות.
 

ערןל1

Active member
השעה

טווח הזמנים של פחות משעה מהמרכז צריך להיות בשורת אמצעים כולל ברכב פרטי, אוטובוסים ורכבת פרברית רגילה. אי אפשר להעמיס שדה תעופה בקנה המידה של נתב"ג ב2000 או נתב"ג ב1990 על אמצעי יחיד, מהיר ככל שיהיה.

מבחינתי ריבוי שדות תעופה סביב לונדון זו עובדה שמשפיעה על הטיסות שלי עוד משנות התשעים. כשרבים מדור הסבים שלי פרשו מלונדון לברייטון היה ברור שעדיף לטוס לגאטוויק מאשר להית'רו משום שגאטוויק היא על הכביש שבין לונדון לברייטון בחצי הדרך ביניהן בעוד שהית'רו מצריכה נסיעה ארוכה על האוטוסטרדה ההיקפית לפני שיוצאים סוף סוף לכביש לברייטון. מנקודת מבט של תושב צפון לונדון לוטון היתה "השדה הביתי" משום שאפשר להגיע אליה מהפרברים החוצה בלי לחצות את העיר או להקיף אותה. כשהחלו טיסות זולות מלוטון לארץ היתה התרעמות בתקשורת הישראלית על "שדה מרוחק באמצע שום מקום" (המרחק ממנו לעיר דומה למרחק מגאטוויק או סטאנסטד) בלי הבנה כלשהי שמבחינת השכונות של הקהילה היהודית בצפון העיר מדובר בנמל הקרוב והנוח ביותר.

דירוג נוחות ההגעה לשדות התעופה מנקודת המבט שהתגוררתי בה במשך יותר מעשור הוא:
1- לוטון
2- הית'רו
3- גאטוויק
4- סטאנסטד
מעולם לא טסנו מלונדון סיטי.

בתרגום לעברית תושב רשל"צ יעמוד בין בחירה של נסיעה "פנימה" לנתב"ג על כל הפקקים הנלווים לנסיעה בכביש ללב גוש דן או נסיעה "החוצה" לשדה שהייתי מעדיף שימוקם בין קריית גת לבאר שבע. לתושב נתניה תהיה אותה ברירה מול רמת דוד או נתב"ג.

במודל הלונדוני עיקר השדות המשניים קשורים יותר לטיסות ליעדים באירופה פלוס, ובמקור היו בהם בעיקר טיסות צ'ארטר. הית'רו מזוהה יותר עם טיסות ארוכות טווח ליעדים ביבשות אחרות וליוקרה. זה לא 100% כך, אפשר לטוס מהית'רו ליעדים בתוך אירופה (אי אפשר לעשות קונקשנים בלי טיסות אזוריות) ויש טיסות לארה"ב ולאיי נופש יוקרתיים מגאטוויק. אם לוקחים את זה למודל של 2 שדות תעופה משלימים לאזור המרכז, אחד צפוני ואחד דרומי אז הרבה מהטורקיה-יוון והרבה מה"אירופה הקלאסית" יצאו מנתב"ג לשדות המשלימים בעוד שנתב"ג תוכל לתגבר את הטיסות הארוכות.
אני לא מבין בכלל למה "צריך" נסיעה של שעה.

לו הייתי איל הון והיו נותנים לי שלשה מקומות , נתב"ג רמת דוד ושטח בנגב נראה לי שהייתי בונה שדה התעופה בנגב וברמת דוד הייתי בונה עיר. בין השאר כי המחיר המקסימלי שהיו מוכנים לשלם לי על טיסה לא היה משתנה הרבה בין 2 המקומות .

לונדון היא לא דוגמא טובה כי מדובר בשטח יחסית הומוגוני, ברדיוס 100 ק"מ ממרכז לונדון יש מעל 30 אלף קמ"ר פה בארץ ברדיוס 100 ק"מ ממרכז תל אביב יש גם ים מדבר ואת יש"ע שקשה לפתח אותה. יש לנו שטח מצומצם שצריך להספיק גם לדיור תעשיה וחקלאות.
 

Ccyclist

Well-known member
ברדיו
אני לא מבין בכלל למה "צריך" נסיעה של שעה.

לו הייתי איל הון והיו נותנים לי שלשה מקומות , נתב"ג רמת דוד ושטח בנגב נראה לי שהייתי בונה שדה התעופה בנגב וברמת דוד הייתי בונה עיר. בין השאר כי המחיר המקסימלי שהיו מוכנים לשלם לי על טיסה לא היה משתנה הרבה בין 2 המקומות .

לונדון היא לא דוגמא טובה כי מדובר בשטח יחסית הומוגוני, ברדיוס 100 ק"מ ממרכז לונדון יש מעל 30 אלף קמ"ר פה בארץ ברדיוס 100 ק"מ ממרכז תל אביב יש גם ים מדבר ואת יש"ע שקשה לפתח אותה. יש לנו שטח מצומצם שצריך להספיק גם לדיור תעשיה וחקלאות.

טווח הנסיעה של עד שעה מהמרכז יאפשר לשדות התעופה המשניים לשרת נוסעים מהמרכז, לא רק נוסעים מהצפון או הדרום. זה יחזק את שדות התעופה משום שזה מגדיל משמעותית את כמות הנוסעים הפוטנציאלים מהם וכך גם את מספר היעדים וכמות הטיסות וכל המסחר הנלווה בשדה.

שדה תעופה בנבטים שהכיסוי שלו יגיע במקרה הטוב לקריית מלאכי ואשקלון לא יטיס כמויות נוסעים כמו שדה תעופה בקריית גת או רהט שהכיסוי שלו יגיע עד ירושלים ולפחות חצי מגוש דן.

רמת דוד תאפשר את אותה הנוחות האזורית בצפון ובגליל יחד עם שירות נוסעים מהמרכז.

מניתי חמישה שדות תעופה לונדוניים, יש עוד שניים שמנסים להתקרא לונדון (סאות'אנד, אוקספורד) ולפחות עוד אחד ברדיוס של 100 ק"מ מהעיר - סאות'האמפטון. בנוסף ישנו פארנברה שמשמש למטוסים פרטיים ונורת'הולט שהינו בסיס צבאי המשמש לטיסות רשמיות, 10 בסך הכל. אינני חושב שגוש דן פלוס הנגב והגליל צריכים מספר שדות תעופה דומה, אלא 3 שדות תעופה - נתב"ג, צפוני ודרומי. אני לא מנסה להצדיק נמל תעופה לירושלים כי היא קרובה מדי למרכז ואין לה כיסוי של אזור בקנה המידה של הנגב או הגליל.

כשאני קובע טיסה ואין לי יעד ספציפי אני מעיין ביעדים של שדות התעופה הקרובים אלי ואם יש משהו מעניין אולי אקפוץ לשם לכמה ימים. כשאני צריך להגיע לארץ וכל מה שבמחיר סביר מחייב נסיעות רכבת ארוכות ללוטון וסטאנסטד בצד השני של לונדון אני הולך על טיסה משדה תעופה אזורי לדה גול וטיסה משם לארץ.

אני חי במציאות של מגוון שדות תעופה ומגוון שיקולים לבחור בשדה התעופה או הטיסה. נבטים נמצא במרחק שהיה גורם לי להתעקש על נתב"ג.

לגבי עיר ברמת דוד - בסיס חיל אוומר לשעבר שאוכסנו בו דלקים ותחמושת עלול לסבול מזיהום קרקעות ברמה שעדיף להשאיר אותו לשימוש תעשייתי כמו נמל תעופה ולא להפוך אותו לאזור מגורים.
 

ערןל1

Active member
ברדיו


טווח הנסיעה של עד שעה מהמרכז יאפשר לשדות התעופה המשניים לשרת נוסעים מהמרכז, לא רק נוסעים מהצפון או הדרום. זה יחזק את שדות התעופה משום שזה מגדיל משמעותית את כמות הנוסעים הפוטנציאלים מהם וכך גם את מספר היעדים וכמות הטיסות וכל המסחר הנלווה בשדה.

שדה תעופה בנבטים שהכיסוי שלו יגיע במקרה הטוב לקריית מלאכי ואשקלון לא יטיס כמויות נוסעים כמו שדה תעופה בקריית גת או רהט שהכיסוי שלו יגיע עד ירושלים ולפחות חצי מגוש דן.

רמת דוד תאפשר את אותה הנוחות האזורית בצפון ובגליל יחד עם שירות נוסעים מהמרכז.

מניתי חמישה שדות תעופה לונדוניים, יש עוד שניים שמנסים להתקרא לונדון (סאות'אנד, אוקספורד) ולפחות עוד אחד ברדיוס של 100 ק"מ מהעיר - סאות'האמפטון. בנוסף ישנו פארנברה שמשמש למטוסים פרטיים ונורת'הולט שהינו בסיס צבאי המשמש לטיסות רשמיות, 10 בסך הכל. אינני חושב שגוש דן פלוס הנגב והגליל צריכים מספר שדות תעופה דומה, אלא 3 שדות תעופה - נתב"ג, צפוני ודרומי. אני לא מנסה להצדיק נמל תעופה לירושלים כי היא קרובה מדי למרכז ואין לה כיסוי של אזור בקנה המידה של הנגב או הגליל.

כשאני קובע טיסה ואין לי יעד ספציפי אני מעיין ביעדים של שדות התעופה הקרובים אלי ואם יש משהו מעניין אולי אקפוץ לשם לכמה ימים. כשאני צריך להגיע לארץ וכל מה שבמחיר סביר מחייב נסיעות רכבת ארוכות ללוטון וסטאנסטד בצד השני של לונדון אני הולך על טיסה משדה תעופה אזורי לדה גול וטיסה משם לארץ.

אני חי במציאות של מגוון שדות תעופה ומגוון שיקולים לבחור בשדה התעופה או הטיסה. נבטים נמצא במרחק שהיה גורם לי להתעקש על נתב"ג.

לגבי עיר ברמת דוד - בסיס חיל אוומר לשעבר שאוכסנו בו דלקים ותחמושת עלול לסבול מזיהום קרקעות ברמה שעדיף להשאיר אותו לשימוש תעשייתי כמו נמל תעופה ולא להפוך אותו לאזור מגורים.
"טווח הנסיעה של עד שעה מהמרכז יאפשר לשדות התעופה המשניים לשרת נוסעים מהמרכז, "

למה זה אמור להיות אכפת לי? שישבו בבית ויפתרו סודוקו. תסביר איך זה עוזר לכלכלה או איך זה משתלם פיננסית.

הנקודה העיקרית שלי היא שלא צריך להשקיע או להרוויח פחות כסף כדי שאנשים יטוסו ונראה לי שגם טיסות הפכו להיות זכות בסיסית וזה לא מוצא חן בעיניי.

לגבי המשפט האחרון שלך: שדה התעופה ברמת דוד הולך להרוס להרבה אנשים את החיים. זה הרי לא רק שדה זה גם רעש וגם הרבה תחבורה שמגיעה לשדה. אפשר לכמת את זה בכסף ולהגיד שזה יוריד את ערך הדירות שלהם או את ערך העיר הפוטנציאלית שניתן להקים שם (מסביב לשדה אם לא בשדה עצמו).

קראתי ברפרוף את הדו"ח על שדות משלימים ולא מצאתי כמה יעלה לפצות בצורה אמיתית אנשים שנפגעו מהשדה.
 

Ccyclist

Well-known member
"טווח הנסיעה של עד שעה מהמרכז יאפשר לשדות התעופה המשניים לשרת נוסעים מהמרכז, "

למה זה אמור להיות אכפת לי? שישבו בבית ויפתרו סודוקו. תסביר איך זה עוזר לכלכלה או איך זה משתלם פיננסית.

הנקודה העיקרית שלי היא שלא צריך להשקיע או להרוויח פחות כסף כדי שאנשים יטוסו ונראה לי שגם טיסות הפכו להיות זכות בסיסית וזה לא מוצא חן בעיניי.

לגבי המשפט האחרון שלך: שדה התעופה ברמת דוד הולך להרוס להרבה אנשים את החיים. זה הרי לא רק שדה זה גם רעש וגם הרבה תחבורה שמגיעה לשדה. אפשר לכמת את זה בכסף ולהגיד שזה יוריד את ערך הדירות שלהם או את ערך העיר הפוטנציאלית שניתן להקים שם (מסביב לשדה אם לא בשדה עצמו).

קראתי ברפרוף את הדו"ח על שדות משלימים ולא מצאתי כמה יעלה לפצות בצורה אמיתית אנשים שנפגעו מהשדה.

אם המדינה משקיעה בפרוייקט תשתית כמו נמל תעופה משני צריך להיות לך אכפת מה הבסיס הכלכלי שלו.

שדה תעופה על טהרת הנסועה האזורית יהיה חלש יותר משדה תעופה שאטרקטיבי גם למרכז.

בנוגע לסודוקו - 20 מיליון נוסעים לא שיחקו בסודוקו לפני הקורונה ואחרי הקורונה ימאס לאנשים לשבת בבית. יש לציין שחלק מ"שחקני הסודוקו" הם תיירים מחו"ל שמוציאים כסף בארץ ולכן ההשפעה אינה רק בתחום התיירות היוצאת.

רמת דוד נמצאת באזור די כפרי ואני בספק אם היא היתה מתפתחת לעיר אם לא היה שם בסיס.
 

ערןל1

Active member
אם המדינה משקיעה בפרוייקט תשתית כמו נמל תעופה משני צריך להיות לך אכפת מה הבסיס הכלכלי שלו.

שדה תעופה על טהרת הנסועה האזורית יהיה חלש יותר משדה תעופה שאטרקטיבי גם למרכז.

בנוגע לסודוקו - 20 מיליון נוסעים לא שיחקו בסודוקו לפני הקורונה ואחרי הקורונה ימאס לאנשים לשבת בבית. יש לציין שחלק מ"שחקני הסודוקו" הם תיירים מחו"ל שמוציאים כסף בארץ ולכן ההשפעה אינה רק בתחום התיירות היוצאת.

רמת דוד נמצאת באזור די כפרי ואני בספק אם היא היתה מתפתחת לעיר אם לא היה שם בסיס.
בהחלט אכפת לי מה הבסיס הכלכלי שלו מה שלא אכפת לי הוא האם הנוסעים יטוסו או ישבו בבית.

זה לא כל כך משנה אם היא הייתה מתפתחת באופן טבעי לעיר, הנקודה היא שלא בחנו אלטרנטיבות. חוץ מזה גם כפר זה חשוב. אם המדינה החליטה שחקלאות זה חשוב אז עדיף שהיא תהיה בצפון ולא בדרום.
 

ai27

Well-known member

בשורות לקו לדימונה שעובר ליד נבטים! אולי זה גם קשור להכרזות של רגב על הבאת הרכבת לאזור מחלף שוקת (חלק מתוכניות עוקף ב"ש) כאילו מדובר בהישג משמעותי.

אישית הייתי מצדד בשדה תעופה דרומי צפונית לבאר שבע בקרבת המסילה הראשית, אולי באזור קריית גת או על מסילת חלץ משופצת. שדות התעופה המשניים צריכים לשרת לא רק את הצפון והדרום אלא גם את המרכז, דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן. לפי פרסומים זרים במפה שקשורה למטענים המהירים אין מסלולי המראה צבאיים באזור, אך תל נוף, טכנית לא רחוק מהקצה הדרומי של M1 ודי ליד תחנת מזכרת בתיה היה יכול להיות מועמד מושלם באזור המרכז אם לא היו צרכים בטחוניים.

לפי הכתבה חיל האוויר מעדיף שילכו על רמת דוד בעמק יזרעאל כאופציה היחידה לשדה תעופה שני במרחק סביר ממרכזי האוכלוסייה. ציטוט של רגב בכתבה:
על רמת דוד אין בכלל ויכוח.
מיקום מתאים, נגישות לרכבת ולכביש 6 והסכמה של צה"ל.
השרה דורשת - שזה לא יגמר שם. אם מבצעים תכנון עתידי אי אפשר להישאר עם הברדק והסחבת - אלא לתכנן 2 ולקדם תכנונית את שניהם (ובעצם צריך 2),
כדי שבעוד עשור לפחות אחד מהם יהיה קיים בשטח.

לגבי שדה תעופה משני נוסף - יש בעיה.
כי שדה כזה הוא צורך למדינה עתירת תושבים וגדלה כמו ישראל,
והוא לא יכול להיות צמוד לשדה תעופה גדול קיים, מה שיערבב את שרוולי הטיסה ויהווה סיכון בטיחותי .
הוא ידרש - לפעול במקביל לנתב"ג.

אז יש 2 אפשרויות,
האחת היא באמת ללכת לשדה סביב באר שבע עם נגישות תחבורתית (שרכבת מהירה מאפשרת),
והשניה היא לבנות שדה משני מצפון לגוש דן
 

SupermanZW

Well-known member

בשורות לקו לדימונה שעובר ליד נבטים! אולי זה גם קשור להכרזות של רגב על הבאת הרכבת לאזור מחלף שוקת (חלק מתוכניות עוקף ב"ש) כאילו מדובר בהישג משמעותי.

אישית הייתי מצדד בשדה תעופה דרומי צפונית לבאר שבע בקרבת המסילה הראשית, אולי באזור קריית גת או על מסילת חלץ משופצת. שדות התעופה המשניים צריכים לשרת לא רק את הצפון והדרום אלא גם את המרכז, דבר שמצריך אותם להיות פחות משעה נסיעה מגוש דן. לפי פרסומים זרים במפה שקשורה למטענים המהירים אין מסלולי המראה צבאיים באזור, אך תל נוף, טכנית לא רחוק מהקצה הדרומי של M1 ודי ליד תחנת מזכרת בתיה היה יכול להיות מועמד מושלם באזור המרכז אם לא היו צרכים בטחוניים.

לפי הכתבה חיל האוויר מעדיף שילכו על רמת דוד בעמק יזרעאל כאופציה היחידה לשדה תעופה שני במרחק סביר ממרכזי האוכלוסייה. ציטוט של רגב בכתבה:

"עם כל הכבוד לחיל האוויר, הממשלה מקבלת את ההחלטות"

יהיה שמח.
גרב השרה המזיקה ביותר בממשלת ישראל, כל החלטה שלה ללא יוצא מן הכלל מזיקה.
 

Ccyclist

Well-known member
הכ
לא מספיק שיש שם את שדה רמון!?!
מדוע לקפח את הצפוניים!?!
אז שֶׁיֶפַתְּחוּ את שדה תעופה חיפה!
אינני סופר את רמון כשדה תעופה לאומי שני אלא כסוג של "אי" המיועד בעיקר למבקרים באילת. השדה השני מתוכנן לרמת דוד ויוכל (בעידן מסילת מנשה) לשרת הן את הצפון והן את המרכז.

מהניסיון שלי עם שדה התעופה בגיברלטר (שחלק ממסלולו בנוי על מזח מלאכותי בים) יש לשדה כזה בעיות אמינות גדולות בחורף כי בעת סופות המסלול נרטב וחייבים לנתב טיסות לשדה תעופה חליפי. יצא לי להיות על טיסה לגיברלטר שנחתה במאלאגה ועל טיסה שהיתה אמורה לצאת מגיברלטר אך נאלצה להמריא ממאלאגה ומשער העלייה למטוס בגיברלטר עלינו על אוטובוסים שחצו את הגבול לספרד והסיעו אותנו למאלאגה שם היה צריך לחזור על תהליך הפקדת המזוודות ותהליך הביטחון כאילו היינו נוסעים שהגיעו לטיסה משם. בעברית זה אומר שבמקרה של סופה נוסעים מחיפה (התוכנית היא להארכת המסלול כמזח מלאכותי בים) יצטרכו להמריא מנתב"ג או נמל תעופה אחר. בניגוד לגיברלטר שמסתפקת בכ 5 טיסות יומיות לטריטוריה עם כ 30,000 תושבים שדה תעופה אזורי בישראל ישרת בין 2 ל 4 מיליון, תלוי ברמת ההשקה למרכז. אי אפשר להסיט עשרות או מאות טיסות יומיות משדה תעופה כזה ולכן לא ריאלי שחיפה תהיה שדה תעופה ארצי כפי שמתוכנן לרמת דוד.
 

ai27

Well-known member
מאה אחוז
מבחינה מקצועית לא ניתן להקים שדה תעופה אזרחי בנבטים
שדה התעופה בנבטים תוכנן והוקם כך שיתמוך בתעופה אזרחית, וועדה ב1990 קבעה שזה המיקום הכי מתאים לנמל תעופה משני,
כבר הושקעו בן מיליארדים לבניית מסלולי המראה המתאימים לכל סוגי המטוסים.
מה שחסר - זה בניית טרמינל אזרחי בעל קיבולת מתאימה, קישוריות תחבורתית, וכמובן כוח אדם מתאים.

נתב"ג 2000 תוכנן לרף של 12 מיליון נוסעים בשנה - שאחריו נקבע שיוקם נמל נוסף,
נכון ל2019 הגענו לפי 2 מרף זה, וצפויה עליה נוספת - משמע - כבר היום צריך נמל חליפי,
ועד שהוא יוקם, כנראה שנצטרך גם נמל שלישי.

אין הגיון לתקוע אחת מ2 האופציות בבירוקרטיה ולהמשיך לא לעשות כלום,
הדבר היחיד שניתן לטעון - זה שצריך לקדם חלופה תכנונית שלישית בין הרצליה לנתניה(צמוד לרכבת ולכביש 2).
גם שם וגם ברמת דויד התושבים מערימים התנגדויות, ויארגנו סחבת אינסופית.
אז האופציה הזמינה היחידה לבניה היום של שדה התעופה שהיה צריך לבנות לפני 5 שנים - היא נבטים
 

Ccyclist

Well-known member
שדה התעופה בנבטים תוכנן והוקם כך שיתמוך בתעופה אזרחית, וועדה ב1990 קבעה שזה המיקום הכי מתאים לנמל תעופה משני,
כבר הושקעו בן מיליארדים לבניית מסלולי המראה המתאימים לכל סוגי המטוסים.
מה שחסר - זה בניית טרמינל אזרחי בעל קיבולת מתאימה, קישוריות תחבורתית, וכמובן כוח אדם מתאים.

נתב"ג 2000 תוכנן לרף של 12 מיליון נוסעים בשנה - שאחריו נקבע שיוקם נמל נוסף,
נכון ל2019 הגענו לפי 2 מרף זה, וצפויה עליה נוספת - משמע - כבר היום צריך נמל חליפי,
ועד שהוא יוקם, כנראה שנצטרך גם נמל שלישי.

אין הגיון לתקוע אחת מ2 האופציות בבירוקרטיה ולהמשיך לא לעשות כלום,
הדבר היחיד שניתן לטעון - זה שצריך לקדם חלופה תכנונית שלישית בין הרצליה לנתניה(צמוד לרכבת ולכביש 2).
גם שם וגם ברמת דויד התושבים מערימים התנגדויות, ויארגנו סחבת אינסופית.
אז האופציה הזמינה היחידה לבניה היום של שדה התעופה שהיה צריך לבנות לפני 5 שנים - היא נבטים
השאלה אם מדובר ברמון 2 לתושבי באר שבע רבתי או בגאטוויק ישראלית - דבר שמחייב גישה טובה למרכז.

אישית עם נקודת המבט הירושלמית שלי אני לא רואה את עצמי טס לרמון או רמת דוד. "קריית גת" עם משולש מסילות לירושלים ומערכת הכבישים הקיימת (חיבור כבישים 6-1) היא בהחלט אופציה שניה טובה מבחינתי כי אני רואה איך מיקום כזה יהיה כשעה מירושלים. נבטים (למעשה כסייפה / ערערה בנגב) היא שעה וחצי ברכב בירושלים או שעה ועשרים מגבול חולון-בת ים. בתוספת תהליך הנחיתה וההגעה לתחבורה מדובר בשעתיים שלושה. שדה בין קריית גת לרהט יחסוך לפחות חצי שעה בהשוואה לנבטים כך שהשימוש בו יהיה סביר יותר. הטיסות מהשדות המשניים יהיו בעיקר טיסות של שעה עד 5 שעות אז ההארכה של הנסיעה לנבטים והתלות של משתמשי התח"צ בתחבורה ייעודית לשדה במקום בתשתית הקיימת בין באר שבע למרכז תאריך ותסרבל את ההגעה עוד יותר.
 

jp3raptor

Member
שדה התעופה בנבטים תוכנן והוקם כך שיתמוך בתעופה אזרחית, וועדה ב1990 קבעה שזה המיקום הכי מתאים לנמל תעופה משני,
כבר הושקעו בן מיליארדים לבניית מסלולי המראה המתאימים לכל סוגי המטוסים.
מה שחסר - זה בניית טרמינל אזרחי בעל קיבולת מתאימה, קישוריות תחבורתית, וכמובן כוח אדם מתאים.

נתב"ג 2000 תוכנן לרף של 12 מיליון נוסעים בשנה - שאחריו נקבע שיוקם נמל נוסף,
נכון ל2019 הגענו לפי 2 מרף זה, וצפויה עליה נוספת - משמע - כבר היום צריך נמל חליפי,
ועד שהוא יוקם, כנראה שנצטרך גם נמל שלישי.

אין הגיון לתקוע אחת מ2 האופציות בבירוקרטיה ולהמשיך לא לעשות כלום,
הדבר היחיד שניתן לטעון - זה שצריך לקדם חלופה תכנונית שלישית בין הרצליה לנתניה(צמוד לרכבת ולכביש 2).
גם שם וגם ברמת דויד התושבים מערימים התנגדויות, ויארגנו סחבת אינסופית.
אז האופציה הזמינה היחידה לבניה היום של שדה התעופה שהיה צריך לבנות לפני 5 שנים - היא נבטים
חבר, שירתתי בבסיס הזה, מה שאתה אומר זה שטות מוחלטת

מפאת חומר מסווג אני נמנע להרחיב.

לא יהיה שדה אזרחי בנבטים, זה פשוט לא יקרה
 

Ccyclist

Well-known member
חבר, שירתתי בבסיס הזה, מה שאתה אומר זה שטות מוחלטת

מפאת חומר מסווג אני נמנע להרחיב.

לא יהיה שדה אזרחי בנבטים, זה פשוט לא יקרה

לפי התוכניות שפורסמו לרמת דוד יהרסו שני מסלולי המראה קיימים בצורת X ויבנו שני נסלולים מקבילים במקומם משני עברי הטרמינל. זה אומר שברמת התיכנון לא מדובר בשימוש במסלולים קיימים בלבד תוך בניית מבנה טרמינל אלא בניצול שונה של השטח הקיים לתשתית תעופה חדשה.

אני בעד שהאופציה הדרומית תהיה על כביש 6 והמסילה הראשית בין רהט לקריית גת אבל לומר שהאופציה הגרועה והמרוחקת של נבטים אינה אפשרית על סמך הבסיס הקיים כשישנה תוכנית לבניית מסלולים חדשים לחלוטין ברמת דוד לא נראה לי נכון.
 

toto9

Active member
סתם נובחת, עוד כמה חודשים היא תעבור למשרד החוץ
ביחד עם כל ההחלטות שלה.
 

ai27

Well-known member
סתם נובחת, עוד כמה חודשים היא תעבור למשרד החוץ
ביחד עם כל ההחלטות שלה.
כל חלופה אחרת תישאר תקעה בסחבת במשך שנים, בגלל התנגדות המועצה המקומית.
אז לבחור לא לקדם את התוכנית בנבטים - זה לבחור לחמם את הכיסא.

הדרך היחידה לקדם את עניין שדה התעופה החליפי- היא להתחיל לשדרג היום, במיקום שבו המועצה המקומית תומכת ומקדמת,
וזה נבטים.
 
למעלה