רבע לבנון בלי אזרחים בידינו, 60 אחוז מהרצועה וחמאס ללא יכולת תקיפה בידינו, הדרום שקט כמו שלא היה עשרות שנים

Harrington

Well-known member
מנהל
אין על נתניהו
מלך!!!!
בהחלט כל הכבוד לו ולממשלה כולה ושאר העוסקים במלאכה. אבל חבל מאוד שנזקקנו לאירועי שמיני עצרת התשפ"ד כדי להגיע לזה (גם בראש של נתניהו וגם בכלל).
 

הפרבולה1

Well-known member
אכן , כל הכבוד לביבי ולממשלתו ( כולל בן גביר וסמוטריץ ) , שזנח את הדרך של "שטחים תמורת" והבין שמול האויבים סביב מה שעובד באמת זה כוח ועוד כוח.

מצד שני להפעלת הכוח יש מחיר - המילואימניקים נשחקים נקראים שוב ושוב להלחם וסקטור שלם של כ 15% מהאוכלוסיה לא מוכן לשאת בנטל ולהתגייס לצבא ( הכוונה לחרדים לא לערבים ).
 

marabo

Well-known member
אכן , כל הכבוד לביבי ולממשלתו ( כולל בן גביר וסמוטריץ ) , שזנח את הדרך של "שטחים תמורת" והבין שמול האויבים סביב מה שעובד באמת זה כוח ועוד כוח.

מצד שני להפעלת הכוח יש מחיר - המילואימניקים נשחקים נקראים שוב ושוב להלחם וסקטור שלם של כ 15% מהאוכלוסיה לא מוכן לשאת בנטל ולהתגייס לצבא ( הכוונה לחרדים לא לערבים ).
הם נושאים בנטל של לימוד התורה, בזכותם חיילי צה''ל מצליחים
 

הפרבולה1

Well-known member
הם נושאים בנטל של לימוד התורה, בזכותם חיילי צה''ל מצליחים
עם כל הכבוד ללימוד תורה ושמירת המסורת , אני לא רואה את הקשר בין לימוד תורה לבין הצלחה בשדה הקרב מול החיזבאללה והחמאס. מה גם שחלק מהחרדים הם בכלל בצד של האויב ופוגעים פיזית בחיילים חרדים שכן מתגייסים .
 
נערך לאחרונה ב:

Henry0

Well-known member
הם נושאים בנטל של לימוד התורה, בזכותם חיילי צה''ל מצליחים
בור ועם הארץ ביהדות

במלחמת מצווה (לפי הרמב"ם מלחמת הגנה על עם ישראל מפני אויב שתקף אותו).
כל מי שיכול להשתתף חייב, כולל "חתן מחדרו וכלה מחופתה"
כלומר גם מי שבדרך כלל פטור.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
בור ועם הארץ ביהדות

במלחמת מצווה (לפי הרמב"ם מלחמת הגנה על עם ישראל מפני אויב שתקף אותו).
כל מי שיכול להשתתף חייב, כולל "חתן מחדרו וכלה מחופתה"
כלומר גם מי שבדרך כלל פטור.
אבל השמאלנים כבר התחילו לומר שזאת מלחמה מיותרת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אבל השמאלנים כבר התחילו לומר שזאת מלחמה מיותרת.
זה לא בדיון הזה. כאן הם צריכים לצווח שמדובר במלחמה שלדעתם התורה קובעת לגביה שעל כוולם להילחם. בדיון מקביל או בעוד כחצי שעה, תוכל למצוא את הטענה הסותרת לחלוטין בנסיון לטעון שביבי פויה וכו'.
 

Henry0

Well-known member
שמדובר במלחמה שלדעתם התורה קובעת לגביה שעל כוולם להילחם
בניגוד למלחמת רשות, שצריכה לקבל את אישור המלוכה (היום הממשלה),
מלחמת מצווה אינה דורשת אישור סנהדרין (כיום בערך אישור רבני).

ברגע שיש מלחמת מצווה
שהגדרתה בהקשר הנידון: "עזרת ישראל מיד צר שבא עליהם".
חובה על כולם להתגייס למלחמה, גם אלו שבד"כ פטורים,
בלי לחכות לאישור על.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בניגוד למלחמת רשות, שצריכה לקבל את אישור המלוכה (היום הממשלה),
מלחמת מצווה אינה דורשת אישור סנהדרין (כיום בערך אישור רבני).

ברגע שיש מלחמת מצווה
שהגדרתה בהקשר הנידון: "עזרת ישראל מיד צר שבא עליהם".
חובה על כולם להתגייס למלחמה, גם אלו שבד"כ פטורים,
בלי לחכות לאישור על.
א. מציע שתקרא שוב את דברי עליהם אתה מגיב. קצת פספסת את הנקודה.
ב. לגופם של דבריך, יש כידוע מי שסבורים אחרת. מדובר ככה"נ בפוסקים לא פחות גדולים ממך.
 

Henry0

Well-known member
א. מציע שתקרא שוב את דברי עליהם אתה מגיב. קצת פספסת את הנקודה.
ב. לגופם של דבריך, יש כידוע מי שסבורים אחרת. מדובר ככה"נ בפוסקים לא פחות גדולים ממך.
לא פיספסתי את הנקודה,
כי לא כתבת שום נקודה.

כתבת משפט, שלא היה עברית מובנת, ולא היה מאחוריו שום היגיון דיקדוקי,
מריחה רגילה
ולכן הארתי רק נקודה מסוימת,.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא פיספסתי את הנקודה,
כי לא כתבת שום נקודה.
אכן, לא הרגשתי צורך להצביע עליה במפורש. סברתי לתומה שהקוראים יידעו לזהותה לבד. אגב אני עדיין סבור כך. זה שבמקרה שלך זה לא עבד, צפוי אמנם, אם כי לא חשבתי על זה מראש, אבל לא מרגיש צורך לקחת על כך אחריות. עמך הסליחה.


כתבת משפט, שלא היה עברית מובנת, ולא היה מאחוריו שום היגיון דיקדוקי,
מריחה רגילה
ולכן הארתי רק נקודה מסוימת,.
בסדר חמוד. אבוא אליך לגג האולימפוס לשיעורי עברית מתישהו. אין ספק בכלל :cool:.

חמוד אתה, בהחלט מעלה חיוך מעת לעת, אבל בסופו של דבר עדיין משעמם מדי עבורי, צר לי. אם תרצה דיון ענייני באחד מכל השרשורים/פוסטים שלי שהגבת עליהם בשעות האחרונות, תעדכן. אם לא, תמשיך לשחק עם עצמך כהרגלך.

מיצינו.
 

marabo

Well-known member
בור ועם הארץ ביהדות

במלחמת מצווה (לפי הרמב"ם מלחמת הגנה על עם ישראל מפני אויב שתקף אותו).
כל מי שיכול להשתתף חייב, כולל "חתן מחדרו וכלה מחופתה"
כלומר גם מי שבדרך כלל פטור.
אכילת נבלות וטריפות שיבשה את דעתך

מלחמת מצווה לא תוך כדי עבירה.
על הצבא יש ציווי "והיה מחניך קדוש"
אם יש בו זימה תועבה ועבירה על המצוות נאמר:

כִּי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ.

החרדים רואים את הצבא שלכם עם ערבוב נשים גברים וזלזול בדת ישראל ומבינים שיותר טוב ללמוד תורה
 

Henry0

Well-known member
עוד לא הוכח שלימוד תורה עוזר למישהו/משהו
בוודאי שהוכח.

כמה הרוגים וכמה פצועים מהחמאס ומחיזבאאלה,
יש ללומדי התורה?

וכיון שתוחלת החיים שלהם, עקב הנ"ל, ארוכה יותר,
הם חייבים לקבל יותר תמיכות.
 

איציק5111

Well-known member
הם נושאים בנטל של לימוד התורה, בזכותם חיילי צה''ל מצליחים
ופוגעים בחיילים ומצביעים לממדני ביחד עם השמאל?

מצד אחד אתה ימני ואחלה גבר אבל הימין צריך להבין החרדים לא איתנו.

החרדים עם הדמוקרטים, עם יאיר גולן רוזליו לזימי וכולי
 
למעלה