רבי יצחק ברייטער-התקליטור התורני

החסידים

New member
רבי יצחק ברייטער-התקליטור התורני

הסתכלתי היום בתקליטור התורני ומצאתי את ספר "הנהגות הצדיקים" או משהו כזה ושם מצאתי את הקטע הזה: ---------- סדר היום מרבי יצחק ברייטער ע"פ דעת רבי נחמן מברסלב: א. התקשרות להצדיק, בכניסת הלילה יאמר הריני רוצה לעבוד את השי"ת באמת ובאמונה ובשמחה, ובכן אני מקשר א"ע בכל מחשבה דיבור ומעשה שלי של כל היום, להצדיקים אמתיים וכו', וקודם כל תפלה יאמר, הריני מקשר א"ע בתפלתי להצדיקים אמיתיים. (ועיין בספר שער הגלגולים הקדמה ל"ח שציוה האריז"ל להרח"ו זלל"ה להתדבק לצדיקים קודם התפילה ובייחוד ציוה לו על ר' עקיבא. וכוונת ההתקשרות הוא להתפלל אל השי"ת על דעת אמונתם והשגתם בהשי"ת וע"ד ידיעתם ברום מעלת התפלה והצירופי שמות ותיקוני העולמות הנעשים ע"י התפלה): ב. תפלת ערבית, יתפלל במתינות ובכח ובכוונה ובשמחה ובקול נעים וידקדק באמרו שם הק' ב"ה לבטא היטב החולם, וגם ידגיש ה"יוד" כזה "אדני", וכל השמות יאמר ביראה, כי בתפלה זאת ממתיקים כל הדינים, וזוכין להתחזק, לעמוד נגד כל הירידות והחשכות והמניעות שעוברין על כל אדם, בבחי' שומר עמו ישראל לעד: ג. קשעהמ"ט, יקרא במתינות ובשמחה וכנ"ל, ובזה מתקן פגמיו של כל היום, וכל פגמי הברית ר"ל, בבחי' הקורא קשע"מ מזיקין בדלין הימנו: ד. מארי דחושבנא, יודה להשי"ת על כל הטוב, שזכה לעשות ביום ההוא, ויתוודה על כל פגמיו, דיבור ומעשה, ויבקש מהשי"ת מחילה סליחה וכפרה, ושיעזרוהו מעתה להיות כרצונו ית': ה. חצות לילה, יקום ויתאבל מאד על חורבן ביהמ"ק, ועל העלמת אור הצדיק האמת ועל חטאיו ועונותיו ופשעיו ומדותיו ותאותיו הרעות, שמעכבין בנין ביהמ"ק, וימצא א"ע בכל מה שעובר עליו באמירת תיקון חצות, ויבקש מהשי"ת גאולת וישועת כל ישראל, וגם גאולת נפשו מהיצה"ר, האורב לו תמיד, זמן חצות מתחיל תמיד מן שש שעות אחר יציאת הכוכבים ונמשך זמנו שתי שעות: ו. זכרון בעלמא דאתי, כשיתעורר משנתו יאמר מודה וכו', ויזכור מיד בעולם הבא, ויתפלל להשי"ת שיעזרוהו להתנהג בכל היום בקדושה ויחדש ההתקשרות כבכניסת הלילה הנ"ל: ז. השכמה, יתנער לקום קודם עלות השחר לעסוק בעבודת השי"ת ובזה יזכה לשלימות האמונה, ולהאיר עליו אור האמת ודעת גדול ויזכה לכנוס לכל שערי הקדושה, ובאור בוקר יתלה עיניו למרום ויסתכל על השמים: ח. הכנות התפלה, לא יאכל ולא ישתה ולא ידבר קודם התפלה, וגם הדיבור המוכרח מאד יקצר וכזה תהיה תפלתו רצויה, כי צריכין להכניס כל כוחו וכוונתו בדיבורי התפלה לכן אין להחליש ולהפסיק הרצונות של נפשו המתגעגעת לשפוך שיחה לפני קונה: ט. מקוה, יטביל א"ע בכל יום ובזה יתקדש ויצא מכל טומאת עונותיו ויתקרב להשי"ת באמת, ויושע מכל הצרות בגו"ר בבחי' מקוה ישראל ה' מושיע בעת צרה: י. שחרית יתפלל בבוקר השכם במתינות וכנ"ל, ולא יפסיק בדיבור מהתחלת התפלה עד סופה, ויתפלל בסידור, ולא יפנה אנה ואנה, ויענה אמן, ויה"ר, וברכו וקדושה בכל כחו, וכוונתו ובשמחה וכנ"ל, ובזה יזכה להאיר עליו ועל כל העולם, אור שבעת הימים המתחדש בכל יום, בבחי' אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו וכו':
 

החסידים

New member
רבי יצחק ברייטער-המשך

יא. שלחן ערוך, ילמוד בכל יום חוק ולא יעבור כל ימי חייו מללמוד כל יום עכ"פ מעט בש"ע, ובזה מבטל כל מיני כפירות ומחלוקת הרוחני והגשמי מעליו ומכל העולם, וילמוד הש"ע כסדר מתחלתו עד סופו וככה יתנהג כל ימי חייו, ואם אינו יכול ללמוד בש"ע הגדול, ילמוד עכ"פ בש"ע הקטנים, ובסדר הנ"ל: יב. התבודדות יתחזק בכל כחו להתבודד ולפרש שיחתו לפני השי"ת כל יום עכ"פ שעה אחת בלשון שמדבר בו (ובמדינתינו בזשארגאן) על כל מה שעובר עליו ויתוודה על חטאיו ועונותיו ופשעיו, בשוגג ובמזיד, וידבר לפני השי"ת כאשר ידבר איש אל רעהו, ויספר צערו ודוחקו ומצבו ושל כל ב"ב ושל כ"י, וירחיב הדיבור, ויטעון כל מיני טענות והפצרות ופיוסים שיזכה להתקרב להשי"ת באמת, בבחי' הרחב פיך ואמלאהו וירבה בצעקה ושועה ואנחה ובכיה וגם יודה להשי"ת על כל חסדיו הרוחניים והגשמיים אשר עשה עמו, בזמר והלל להשי"ת ויבקש אז צרכיו הרוחניים והגשמיים ואף אם אינו יכול לפתוח פיו כלל, העמידה בעצמה והקיווי להשי"ת, ומה שתולה עיניו למרום, ומה שמכריח א"ע לדבר, אפי' דיבור אחד בכל משך השעה הנ"ל: יג. ספרי רבינו ז"ל ילמוד בכל יום ובזה מתקשר לדעתו הק' וממשיך עליו כח דקדושה לילך בדרכי הצדיק ומביא כל העולם לתשובה: יד. תהלים, יאמר בכל יום עכ"פ עשרה מזמורים כי כל עשרה מזמורי תהלים הם תיקון גדול, וימצא א"ע בכל מה שעובר עליו בהתהלים, וגם כל ההודאות שבתהלים יאמר על עצמו, היינו על חסדי השי"ת שעשה עמו מעודו: טו. לקוטי תפילות יאמר בכל יום ויום וגם יעשה בעצמו תפלות, היינו שיתפלל, שיזכה לקיים דברי הצדיק שלמד בספריו, ובזה מעלה שעשועים גדולים לפניו ית': טז. שיעורים קבועים,יקבע לו בלימוד התורה, וילמוד בשמחה ולא יפסיק בהלימוד בדברים שאינם מוכרחין מאד, ויכוון שיזכה ע"י הלימוד לאמונה שלימה, וישתדל להוציא עצות נכונות לעבודת השי"ת מהלימוד, וגם יחדש בתורה, עפ"י היסודות של דעת רבינו ז"ל, ובזה יתקרב להשי"ת באמת ויקרב רחוקים לעבודת השי"ת: יז. אכילה, יאכל במתינות ובדרך ארץ ולא יכעס ולא ידבר אז דיבורים שאינם מוכרחין וילמוד על שלחנו, ויברך ברהמ"ז בשמחה וכנ"ל, ובזה ימשיך עליו הארת הרצון, היינו כיסופין ורצונות טובים לילך בדרכי ה', וכן בכל הנאותיו ומעשיו יכוון שיהיה כרצונו ית' ויהיה נעשה יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה ע"י אכילתו והנאותיו ומעשיו: יח. משא ומתן או מלאכה לעשות באמונה זוכין ע"י שמתחזקין באמונה השגחה פרטית, וע"י שיודעין ומאמינים שהפרנסה אינה נמשכת ע"י סיבות של דרך הטבע, כ"א ע"י רצון הבורא ית' והשי"ת יכול לפרנסו בלי שום סיבות כלל, ומה שהשי"ת מפרנס את האדם ע"י סיבות, הוא בשביל לנסות, אם יעמוד בהנסיונות שיזדמנו לו ע"י עסקו בהסיבות ההן וגם להבחינו אם יוכל לעמוד באמונה זאת שהפרנסה אינה תלויה בהסיבות כ"א ברצון הבורא ית': יט. צדקה יפריש מכל מיני שפע שישפע לו, ע"י כל אופן שיהיה לכונן בה כל עניני רז"ל, דהיינו להחזיק נכדי ומקרובי הצדיק העוסקים בעבודת השי"ת, וגם להדפיס ספריו ושיוכלו להפיצם בישראל בזול גדול, ולהחזקת בתי מדרשיו וטוב להתחיל להפריש, על זה עכ"פ תרומה היינו ב' פראצ' מהשפע שלו, עד שיזכה לעשר כל נכסיו: כ. הדפסת והפצת ספרי רז"ל ודעתו בעולם, הוא עיקר ושורש גדול כי עי"ז יוכלו כל בית ישראל להתקרב לדרך האמת אשר זה תכליתנו ותכלית כל העולמות, לכן צריכה העבודה הזאת להיות למקרובי הצדיק קודש קדשים, ויעסקו בה בכל כוחותיהם לשמה, ויבקשו בכל פעם עצות איך להרחיבה ולהפיץ מעינותיו חוצה להחיות ולהשיב נפש כל ישראל לאביהם שבשמים: כא. קדושת שבעת הנרות יקדש עיניו מלהסתכל ברע, ואזניו בשמעו לדברי חכמים, וחוטמיו בהאריך אפו על כל דבר, וירחם על מי שרצה לכעוס עליו, ופיו יקדש בדיבורי תורה ותפלה ובשמירתו מדיבורים אסורים ובזה יזכה לשפע אלוה, ולקדושת המחשבה: כב. שמחה יהיה בשמחה תמיד ויהפוך כל מיני יגון ואנחה לשמחה וששון, ויקבל הכל באהבה ולא יפול ליאוש לעולם ויחיה וישמח א"ע תמיד בנקודותיו הטובות ברוחניות ובהרחבות שבתוך הצרות בגשמיות, כמבואר בליקוטי מוהר"ן ח"א סימן קצ"ה וסימן רפ"ב ואף אם יפול ח"ו לירידות גדולות, יבטח בכח הצדיק ויתחיל בכ"פ מחדש כאלו לא התחיל ולא נפל מעולם, ויתחזק להתחיל בכ"פ מחדש באמת יעזרהו השי"ת שלא יפול עוד למקומות האלה וגם ירגיל א"ע לעבוד השי"ת בניגונים ובשמחה וריקודין והמחאת כף ובפרט בשעת תורה ותפילה ישמח מאד: כג. תשובה יתבונן בכל מחשבה דיבור ומעשה שלו למצוא בהם רמזים לעורר נפשו לשוב להשי"ת באמת ולהתחדש בעבודת השי"ת, ולמקלליו ולמבזי נפשו, ידום וישתוק, ובזה יכניע הרע שבדמו ויתכפרו כל עוונותיו ויתהפכו לזכיות: כד. אהבת חברים יאהב כל ישראל, ובפרט המקורבין להצדיק אמת, כנפשו, וידבר עמהם בכל יום מהתכלית האמת, כדי לקבל מנקודתם הטובה, כי בכל אחד מישראל יש נקודה טובה מה שאין בחברו: כה. מנחה יתפלל כנ"ל, ובזה יזכה להעלות כל עבודת היום להשי"ת, ולקבל התחדשות על היום הבא אחריו לעבודת השי"ת בבחי' עליה השלם השלם כל הקרבנות כולם, ובבחי' ובא השמש וטהר וכו': כו. ראש השנה כל המקורבין להצדיק האמת צריכין להתאסף יחד במקום אחד על ר"ה ולהתפלל בהתקשרות להצדיק ועי"ז הם מקבלים ממנו הארה נפלאה ותיקון והתקרבות גדולה, מה שאין יכולין לזכות לזה בכל השנה, וכמו שאמר רז"ל "גאהר מיין זאך איז ר"ה", וזוכין להאיר עליהם ועל כל העולם כולו אור הצדיק לדורי דורות, לכן צריכין לשבר כל המניעות של פרנסה וממון, וטרדא וכבוד, וכיוצא, ולבוא להקיבוץ על ר"ה: כז. ארץ ישראל כל ימי חייו יתגעגע, ויתפלל וישתדל להתישב בארץ ישראל, ועכ"פ לילך בה ד' אמות, ובזה יזכה לאריכת אפים ולילך מדרגא לדרגא, ולהמשיך עליו כלליות הקדושה, וזה עיקר נצחון דקדושה של האדם בעוה"ז והשי"ת יעזור לנו, שנזכה לילך בדרכי הצדיק אמת באמת ובאמונה, ולהמשיך אורו עלינו ועל כל ישראל ועי"ז נזכה לגאולת הגוף והנפש בבי"א ואמן:
 

פראזניק

New member
הספר "הנהגות צדיקים"

לוקט ויצא לאור על ידי חסיד ברסלב מירושלים, בן למשפחת אדמו"רים שעזב את כבודו והתקרב לברסלב. אם איני טועה, הוא גם יזם את הספר "שבחו של צדיק" (שמן הראוי היה לקרא לו "שבחם של צדיקים") ובו אמרות של צדיקי הדורות על רבינו הק' זיע"א. כך שאין כאן כל פליאה. וסדר היום של ר"י ברייטער, ידוע ומפורסם בין אנ"ש.
 
הנהגות הצדיקים

אם אני זוכר טוב זה רוטנברג? זה ספר אחלה אני למדתי בזה הרבה בשנים קדמוניות. ממולץ
 
למעלה