Golf Bravo
New member
רבותי, היסטוריה - פריקת G12 בנמל!
רבותי, היסטוריה - פריקת G12 בנמל!
מישהו נחמד מפורום אחר שלח לי את הקישור לסרט הזה מארכיון שפילברג. אני עדיין לא ראיתי את הסרט הזה עד היום ואינני זוכר שהוא עלה כאן בפורום. (אם כן, אני מתנצל על הכפילות) הסרט שכותרתו Gateway to Israel "השער לישראל", מתאר את הפעילות בנמל חיפה, בשנות החמישים "פחות מעשר שנים לאחר קום המדינה", כדברי הקריין. רואים בסרט הרבה מאד קרונות משא על הרציף, עם טרקטור עיתוק אחד לפחות. אבל הדבר המעניין באמת מגיע בדקה החמישית לסרט (בערך 04:30 ד') פריקת קטרי G12 שהגיעו מארה"ב! רואים שני קטרים, האחד מהם בשעת פריקה על ידי המנוף "שמשון". הקטרים הגיעו מפורקים מחוגונים ומוגנים כראוי, ונפרקו על גבי קרונות שטוחים שנגררו מן הנמל עם קטר קיטור. לאור השנה שבה נעשה הסרט, לא הייתי מתפלא אם אלה הם קטר 104 ו-105 (למרות שקצת התקשיתי להבחין בגגון המעוגל על תא הנהג). הנה הוא הסרט.
רבותי, היסטוריה - פריקת G12 בנמל!
מישהו נחמד מפורום אחר שלח לי את הקישור לסרט הזה מארכיון שפילברג. אני עדיין לא ראיתי את הסרט הזה עד היום ואינני זוכר שהוא עלה כאן בפורום. (אם כן, אני מתנצל על הכפילות) הסרט שכותרתו Gateway to Israel "השער לישראל", מתאר את הפעילות בנמל חיפה, בשנות החמישים "פחות מעשר שנים לאחר קום המדינה", כדברי הקריין. רואים בסרט הרבה מאד קרונות משא על הרציף, עם טרקטור עיתוק אחד לפחות. אבל הדבר המעניין באמת מגיע בדקה החמישית לסרט (בערך 04:30 ד') פריקת קטרי G12 שהגיעו מארה"ב! רואים שני קטרים, האחד מהם בשעת פריקה על ידי המנוף "שמשון". הקטרים הגיעו מפורקים מחוגונים ומוגנים כראוי, ונפרקו על גבי קרונות שטוחים שנגררו מן הנמל עם קטר קיטור. לאור השנה שבה נעשה הסרט, לא הייתי מתפלא אם אלה הם קטר 104 ו-105 (למרות שקצת התקשיתי להבחין בגגון המעוגל על תא הנהג). הנה הוא הסרט.