ראש גדול לעובר

לי184

New member
ראש גדול לעובר

אני כרגע בשבוע 36+3, אתמול עשיתי אולטרסאונד והיקף ראש יצא גדול ב-3 שבועות! כשעשיתי את האולטרסאונד בשבוע 33+3 הראש היה גדול בשבועיים. שאר הגוף מתאים לשבוע הריון. אני ממש מוטרדת..... מישהי מכירה את התופעה ?! לי ולבעלי כנראה גם כן יש ראשים גדולים, לבעלי - 58, לי - 59 , אך בכל זאת לא הצלחתי להבין מהאינטרנט מהו גודל ממוצע לראש של אדם מבוגר, באיזה אחוזון אנחנו נמצאים. מישהי יכולה לעזור ?
 

TatyBar

New member
מה אמרו לך באולטרסאונד?

כי גם אצלי הוא גדול. ואני בדיוק באותו שבוע שלך.
אבל גם הבטן שלו גדולה. ועצם הירך דווקא מתאימה לשבוע.
אז באולטרסאונד האחרון (אתמול) הסתכלו לראות שמבנה הראש תקין ושמבנה המוח נראה תקין - ולא התייחסו לזה יותר.
זהו.
יש כאלה עם ראש גדול יותר.
האם שאלת במהלך הבדיקה?
אם לא - לשאלי את הרופא כשתראי אותו. כי אם מבנה המוח תקין ומבנה הגולגולת תקין - לא חושבת שיש איזו סיבה לדאגה.
בכל אופן - זה מה שלי אמרו בדיוק במצב שלך בדיוק באותו שבוע.
 

ט ו ש ה

New member
התשובה בשאלה

אם לשניכם ראשים גדולים, והילד הוא תוצר גנטי של שניכם, ועשיתם סקירות והן היו תקינות - זה באמת מפתיע שיש לו ראש גדול?
להרגיעך - גם אצלנו הילד הלך בעקבות אבא שלו, ונולד עם ראש שהתאים לאורך ההריון כולו ל - 2.5 - 3 שבועות יותר מגיל שאר הגוף וההריון.
לילד (ולאמא) שלום
 

לי184

New member
לטושה

הבעיה - שאני עדיין לא הצלחתי להבין עד כמה הראשים שלנו באמת גדולים, חפרתי המון באינטרנט ולא ממש הצלחתי להבין עד כמה זה גדול. לא כל כך מצאתי באיזשהו מקום התייסות להיקף ראש של המבוגר, 58 זה באמת לא קטן, אבל אין לי מושג האם זה אחוזון 90 או 60 למשל. אם הייתי יודעת שזה אחוזון 90, זה בטח היה יותר מרגיע :) מה שעוד מדאיג אותי שהתינוק פתח פער של שבוע נוסף תוך 3 שבועות שבהם לא עשיתי אולטרסאונד :(
בכל מקרה תודה על התשובה :)
 

pixie lul

New member
מאוד מאוד קשה למצוא ברשת נתונים

על היקף ראש של מבוגרים. יש כל מיני נתונים, ואח"כ פירוט למה הם לא מדוייקים. אני יכולה להגיד לך שבזמנו כשחפרתי קשות בעניין, גיליתי שהיקף ראש ממוצע לאישה הוא בערך 54 ס"מ. אז גם אם זה לא לגמרי מדויק, עדיין נראה בהחלט שהיקף הראש שלך הוא מעל לממוצע (ואולי אפילו די הרבה מעל לממוצע). מקווה שזה מרגיע.
לעניין פער של שבוע נוסף - זה בהגדרת הטעות הסטטיסטית. המדידות באולטרסאונד הן לא נדוייקות, ויש טווח סטיה של עד כ 10% אם אני לא טועה. בקיצור - לא הייתי דואגת מזה.
 

ט ו ש ה

New member
נאחוזון הספציפי לא משמעותי

אם אתם שונים מהממוצע זה לא מפתיע שהילד גם שונה מהממוצע. האחוזון הספציפי ממש לא משמעותי פה.
 
אני פשוט ידעתי תמיד

שיש לי ראש יחסית גדול
את שואלת איך?
מלחמת המפרץ... אני בת 12 ומביאים לי מסכת נוער שלא עולה עליי... היו צריכים מסכת מבוגר ואז הקצין מהג"א (לא היה עוד פיקוד העורף) אמר שפשוט יש לי ראש גדול....
 

פיצקי12

New member
אצלנו הבטן יצאה גדולה

בשלושה שבועות מגיל ההריון ומשאר האיברים, בבדיקה הראשנה אפילו קצת יותר, שלחו אותי לעשות בדיקה שנייה ויצא כמעט שלושה שבועות. הרופא לא התרגש, ווידא שוב שתוצאות סקר הסכרת שלי יצאו תקינות ואמר שאין מה לדאוג.
(ותכלס, אצלי תמיד יש בטן גדולה אז אולי גם אצלנו זה גנטי :))
 

AnnG

New member
היום עשיתי הערכת משקל

והרופא אמר שהבטן של העוברית גדולה בשבועיים
זה סימן למשהו?
 

פיצקי12

New member
תתייעצי עם הרופא שלך

בעיקרון שבועיים זה טווח נורמלי, כי הערכה היא רק הערכה, אבל שווה לשאול אותו ולוודא. אצלי דבר ראשון הוא ווידא את נושא הסכרת, וכשראה שהכל בסדר, הוא היה מאוד רגוע.
 

נועה peleg

New member
גם לבן שלי היה ראש גדול

הרופאה שלחה אותי לעשות אולטרסאונד בבי"ח, כי הוא יותר מדויק. וגם שם הראש היה גדול
כשהוא נולד עשו לא אולטרסאונד, וגם אחרי כמה חודשים. הכל היה תקין.
וגם לבעלי כתינוק היה ראש גדול, כך שזה לא היה מאוד מפתיע.
 

solantro007

New member
אצלנו אחרי 2 בדיקות

התעקשו שראש העוברית קטן בשלושה שבועות והלחיצו אותי נורא.נולדה תינוקת עם ראש יפהפה וממוצע להפליא (45 יכול להיות?).זה היה בהריון הקודם.
בהריון הנוכחי מדברים על היקף בטן שגדול בשלושה שבועות מגיל ההריון,אבל אני הרבה פחות לחוצה. זה עניין של מילימטרים בודדים,תנוחת העובר ומיומנות הרופא שיכול להסיט תוצאה מאחוזון 98 לאחוזון 70 .מקסימום מוסיפים עוד בדיקה כדי להיות רגועים וזהו.
 

RonitW

New member
יש לי אחיין חתיך עם ראש גדול:)

הוא היום בן 4 ובאמת הראש שלו די גדול . אבל איזה חתיכי הוא וגם חכם. את גיסתי הפחידו עד מוות עם ראש הגדול. אז לאבא של התינוק גם ראש גדול פשוט זה לא בולט ככה אצל אנשים מבוגרים. אחר כך הפחידו אותה שלא תוכל ללדת בלי ניתוח אם לעובר ראש כזה גדול. אז מזל שחמתה מיילדת בגמלאות עם ניסיון של עשרות שנים - אמרה לכולם שישתקו ולא יכניסו לילדה רעיונות לראש. בסוף ילדה בלי ניתוח תינוק 4 קילו עם אפידורל אבל נראה לי בלי תפרים.
 
למעלה