ראשי פרקים בנושא לשון הרע

ראשי פרקים בנושא לשון הרע

בימים הקרובים יפורסמו בפורום ראשי פרקים אשר יחד יהוו סיכום בנושא לשון הרע. אשמח לשאלות, תגובות ואפילו תיקונים ותוספות של חברי הפורום.
 
תקציר ראשון

חוק איסור לשון הרע עוסק בהגנת כבודו ושמו הטוב של אדם באמצעות הטלת איסור על פרסום ביטויים העלולים להשפילו ולבזותו. החוק מגדיר כי פרסום לשון הרע יכול להוות עוולה אזרחית בנזיקין ויכול אף להתגבש לכדי עבירה פלילית. בגין העוולה האזרחית ניתן לקבל פיצויים וסעדים הן לפי החוק עצמו והן לפי פקודת הנזיקין, ובהתקיים העבירה הפלילית יוטל עונש של עד שנת מאסר. סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע : "דבר שפרסומו עלול - (1) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם; (2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו; (3) לפגוע באדם במשרתו... בעסקו, במשלח ידו או במקצועו; (4) לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, מינו או נטייתו המינית". מהי לשון הרע סעיף 1 קובע שלשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם (יחיד או תאגיד) בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם; לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו; לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו; לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, מינו או נטייתו המינית. חשוב לשים לב כי הסעיף אינו דורש פגיעה בפועל, אלא מסתפק בכך שהפרסום היה עלול לפגוע במשלח ידו של אדם, להשפילו או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג בעיני הבריות. כלומר, המחוקק ויתר על יסוד התוצאה בעוולת לשון הרע ובכך פטר את התובע מלהוכיח שאכן נגרם נזק לשמו הטוב.
 
לדעתי, מיותר

עדיף לקשר לוויקיפדיה. ואגב: עקב רווחים עודפים בין המלים הטקסט נראה משובש על הצג.
 
אני מכבד את דעתך אבל.....

נמשיך בפרסום ראשי הפרקים או בפרסום התקציר המלא, ככל שהדבר יעזור לחברי הפורום מצוין.
 
הצדק עימך, ככל שיהיה מקום לציון קרדיט או

אישור ינתנו ויתבקשו כאלה ( כולל ויקיפדיה אשר היא למיטב ידיעתי אתר מידע פתוח לשימוש). מעבר לך אכן אני מזמין את הגולשים לפנות לאתר ויקיפדיה לערך הרלוונטי.
 
למעלה