ראיתם את רדיוס בסקר TGI החדש??

someone84

New member
ראיתם את רדיוס בסקר TGI החדש??

איזה תוצאות גבוהות! רדיוס תמיד מקום ראשון...
 

olli3

New member
מנהל
קראת טוב את סקר TGI? או שסתם באת להלל את...

רדיוס בלי קשר לעובדות. מה רשום שם.. אממממ, היה רשום שרדיו ללא הפסקה היא במקום הראשון וכך גם בשנים עברו.וכדי שלא יגידו שאני לא יודע לקרוא אז הנה: סקר TGI לתחנות הרדיו האזורי בחציון הראשון של שנת 2009 מראה כי ’רדיו ללא הפסקה’ היא עדיין התחנה המובילה, עם 8.8 אחוזי חשיפה, אך בהשוואה לחציון השני של 2008 חוותה ירידה של למעלה מארבעה אחוזים. ולגבי רדיוס נכתבו הדברים הבאים: סגניתה המסורתית בדירוג, ’רדיוס’, צמצמה פערים תוך שעלתה ב-28 אחוז – העלייה הגבוהה ביותר בחציון - לכדי 7.7 אחוזים. אכן מהדברים הנ"ל, ניתן להבין בבירור שרדיוס היא המקום ראשון, תמיד. אין על כך עוררין!!! הבנת הנקרא, שמעת על זה? אם שואלים אותי רדיוס במקום גבוה עקב כך שאין באמת אלטרנטיבות מוסיקליות ברדיו, בנוסף היא משדרת לאיזורים כל כך נרחבים שהיא מכסה איזור שידור כל כך רחב (מצומת בית קמה בצד המזרחי דרומי ומנתיבות בצד המערבי דרומי עד פאתי עתלית בצפון). על כן זוהי תחנה אזורית ללא כל עוררין, היא תחנה שמשדרת לכל איזור המרכז, גוש דן, השרון, עמק חפר, השפלה וחלקים מהנגב. רדיוס מושכת אליה מאזינים רבים משתי סיבות עיקריות. אין אלטרנטיבה למוסיקה ברדיו כל כך והנוחות, להישאר על תדר אחד כשחוצים את החלקים המרכזיים של המדינה בלי הפרעות (100 הרי הוא תדר נקי - התחנה הקרובה ביותר שמשדרת על התדר הזה נמצאת בטורקיה ושמה סופר FM). כשRAM FM עלתה לאוויר תוך זמן קצר הרבה עברו לשמוע אותה במקום גלגל"צ או רדיוס.. קצת חומר למחשבה.. אין משהו יותר טוב, ברגע שיש, עוברים אליו. לרדיוס אין סיבה להתאמץ, אנשים גם כך יאזינו לה, זה לא מדד לכמה טובה היא. יכול להיות אפילו שהיא הכי טובה בתחומה, אבל הכי טובה בתחומה זה לא אומר שאין מקום לשיפור. הסיבה לכך פשוטה, ברגע שתקום תחנה שתעשה את מה שרדיוס עושה (ואפילו יותר) במקצוענות יתרה, קהל המאזינים יעבור אליה. כמו שהייתה נטישה של הרדיו הארצי לרדיו האזורי כך תהיה נטישה ברגע שמישהו ירים את הכפפה וישדר משהו יותר טוב. משהו כמו שRAM FM שידרו והעניין רק הוכיח את עצמו שכשנותנים למאיזנים אלטרנטיבה טובה הם עוזבים גם את גלגל"צ וגם את רדיוס. אז רדיוס ימשיכו לא להתאמץ, ימשיכו להציף בפרסומות, ימשיכו לשדר סופרמרקט, כי קו מוסיקלי יומי אין להם. מה שכן יש להם זה רדיו משנות ה70 שהיה צריך לשרת את כל קהל המאזינים. אלו שרוצים מוסיקה שקטה או מוסיקה קצבית וחדשה ואלו שרוצים מוסיקה ישנה וכו'. רדיו שמדר לפי שעות סגנונות מוסיקה כאלו ואחרים הוא רדיו משנות ה70. אז תהנו לכם מרדיו שנמצא 40 שנה אחרוה, תגידו שזה רדיו מספר 1. אבל אין בן אדם אחד שמתחבר לכל יום השידורים של רדיוס. תחנה צריכה שיהיה לה קו מסויים, בין אם הוא מוסיקלי או מלל. הקו המוסיקלי של גלגל,צ הוא עוד ברור. מוסיקה שקטה, לא קצבית מידי שעוברת ברגוע. הקו של רדיוס הוא לשדר את הכל אבל בין השעות כך לכך לא יושמעו שירים שקטים/מקפיצים/עצובים/כל דבר אחר, בשעות האחרות לעומת זאת יושמעו סגנונות אחרים. קו מוסיקלי זה לא! תחנה צריכה לשדר מהבוקר ועד הערב את הקו המוסיקלי שלה. אם זאת תחנה שתשדר רק שקטים אז שתשדר רק שקטים מבוקר עד ערב. אם זאת תחנה שהגדרת הקו המוסיקלי שלה הוא לשדר רק מוסיקה שחורה, אז כל היום תהיה מוסיקה שחורה. אם זאת תחנה שהגדרתבה לשדר להיטים, אז היא תשדר להיטים. אבל עם זאת תחנה שמשדרת לפי שעות אז אין לה שום קו מוסיקלי. זה שרדיוס נמצאת למעלה, זה עקב אין אלטרנטיבה אחרת ועקב זה שהקהל הישראלי לא מקבל דברים אחרים מהרדיו שלו ולכן מתפשר על רדיוס. מי שטוען שרדיוס היא תחנה טובה שעושה מוסיקה, לא שמע רדיו איכותי מעולם. רדיוס - מוסיקה זה הכל > מסכים, רק שקו מוסיקלי נדרש ולא רק מתבקש.
 

olli3

New member
מנהל
תסתכל על תחנות הרדיו בעולם

אם תחנת נרדיו מחליטה שהיא משדרת סגנונות מוסיקה שונים ומגוונים (רוק,פופ,שחורה,דאנס וכו') הי אמשדרת את כולם יחדיו לאורך כל שעות היום. רדיוס מפצלת את השידורים לשעות. בשעות הבוקר יש את שירי האהבה והרומיטיקה. בצהרים בעיקר שנות ה80 (מנהרת הזמן). מ3 יש מוסיקה עכשווית וקצבית. משעה 5 שירי אולדייז ובשעות הערב מוסיקת להיטים. זה לא נקרא לשדר מגוון סגנונות מוסיקה, זה נקרא לנגן כל פעם קו מוסיקלי אחר לפי שעות. אם היית משדר לי גם אולדייז, גם שיר רוק עכשווי, עובר לפופ משנות ה80 ומחרב אליו דאנס אח"כ הייתי אומר שיש לך תחנה שמשדרת להיטים מכל הזמנים. רדיוס איננה תחנת להיטים מכל הזמנים, אלא תחנת סופרמקט על פי שעות. יש תפריט, אם תרצה את זה>< תקבל זאת בשעה הזאת בלבד. ואם תרצה את זה> תקבל בשעה ההיא בלבד. אין ערבוב של דברים. נכון שרוב האנשים אוהבים לשמוע כמה סגנונות יחדיו (וכאן הדגש על יחדיו). לא בשעה ההיא כך וכך ובשעה ההיא אחרת. אם בבוקר יש תוכנית של שירים רומנטיים אז היא מדברת לקהל מסויים. בצהרים יש תוכנית של שנות ה70-80-9- אז היא מדברת לקהל אחר ואם יש תוכנית בשעה 3 שמדרת להיטים בעיקר עכשווים ולהיטים מהשנים האחרונות אז היא מדברת לקהל אחר. שעות האולדייז מדברות לקהל מסויים ושעות הערב מדברות גם הן לקהל אחר. התחנה לא פונה לכל קהלי היעד שלה במהלך היום. אני אסביר את זה יותר פשוט, כאשר תחנה משדרת מוסיקה לצעירים היא מגדירה את עצמה כתחנת צעירים, אם על פי גילאם לרוב היא תגדיר את עצמה לבני ה 15-30. אם התחנה פונה לקהל יעד מבוגר יותר והיא מנגנת מוסיקה שקטה יותר אך עדיין קצבית היא תגדיר את עצמה לגילאי ה25-50. אם התחנה משדרת רק מוסיקה שחורה היא תגדיר את עצמה כלפי אנשים שאוהבים מוסיקה שחורה. אם התחנה משדרת רק מוסיקת אולדייז אז היא תתאים לקבל יעד שאוהב רק אולדייז ואם תחנה מחליטה לשדר במהלך כל היום בסגנון מנהרת הזמן אז היא תתאים לחוג המאזינים שיש לתוכנית. לרדיוס יש מאזינים קבועים זה נכון. העניין שהם לרוב קבועים לתוכנית אחת או שתיים. תוכל למצוא ברדיוס הכל אבל לפי שעות, אני אוהב מוסיקה קצבית אז אני אקבל אותה בשעה 3 או בשעות הערב. בשאר השעות אני מתחבר איכשהו רק למנהרת הזמן. אם רדיוס הייתה מגדירה את עצמה כתחנת להיטים מכל הזמנים (למשך כל שעות היום - שירים מכל הזמנים בכל שעה) אז הייתי אומר שהיא עושה עבודה טובה בהגדרתה. אבל אם היא משדרת לפי שעות (בכל שעה מכוונת לקהל יעד אחר) אז היא עושה את אותו הרדיו שרשת ב' (שנקראה בזמנו הגל הקל) עשתה. זה רדיו מיושן, זה רדיו שחלף מן העולם. אין צורך לתת על פי שעות ולחלק את מאזיני הרדיו לקבוצות. כל אחד רוצה שתהיה לו תחנה אחת שהוא ידע תמיד שהוא מגיע אליה ומקבל את מה שהוא אוהב. רוב האנשים כמו שאמרת אוהבים כמה סגנונות יחדיו, לצערי התחנה היחידה שעונה על ההגדרה הזאת היא גלגל"צ (בזמן האחרון גם רדיו 99) אך הקו המוסיקלי של שתיהן הוא לשדר להיטים מכל הזמנים בדגש על כך שיהיו רגועים ולא קצביים מידי. זאת אחת הסיבות שגלגל"צ מצליחה, היא פונה לכל אלו שאוהבים לשמוע כמה וכמה סגנונות במהלך היום. וזה בדיוק למה לצערי, כי הקו שלה הוא לא להיטים מכל הזמנים אלא להיטים רגועים מכל הזמנים. התחנה הזאת אפילו לא משקפת את המיינסטרים, היא פשוט קבעה בארץ מיינסטרים כי אין חלופות אחרות. הייתי יותר ברור?
 

olli3

New member
מנהל
ומשהו קטן לתוספת RAM FM....

תחנה ששידרה להיטים מכל הזמנים (כולל קצביים). כמות המאזינים שלה גדלה משמעותית. אנשים אמרו שגלגל"צ גרועה ממנה ושRAM הרבה יותר טובה. אנשים נטשו את גלגל"צ וגם את רדיוס ועברו להאזין לה. היו על כך כתבות בעיתונות, בטלווזיה זכורה לי כתבה אחת. אז מה זה בא להראות? שאנשים כן אוהבים מגוון סגנונות, אבל שהם יבואו בבליל של יום ולא לפי שעות. זאת כל הנקודה שלי, רדיו לפי שעות זה כמו מערכת שעות לתלמיד בתיכון. יש שיעור שהוא אוהב ויש שיעור שהוא יכול לסבול ויש שיעור שהוא מעדיף לקפוץ מהחלון ולא להיכנס אליו. רדיוס איננה תחנה שמשדרת לכולם במהלך כל היום, היא משדרת לכולם על פי חלוקת שעות. וזה מה שכל כך גרוע בה. אתה צריך לאהוב כל כך הרבה דברים כדי שתהיה מסוגל להאזין לה מבוקר עד ערב.
 
olli3 - אתה בטוח שאתה לא אני בשם בדוי ? :)

כל מה שכתבת מדויק, מסכים עם כל מילה ומחזק! התרשמתי מאוד מרמת הכתיבה וההבנה שלך. הרי כבר שנתיים אני כותב כאן את אותם מילים- רדיוס זו תחנת ברירת מחדל. מאזינים לה כי אין אלטרנטיבה אחרת באיזור הזיכיון. הדבר היחיד שדומה שם לרדיו מוסיקלי ברמה זה תכניתו של דור דקל LINE OUT בשישי בלילה. מעבר לכך הסיסמא הנכונה צריכה להיות- "רדיוס: מוסיקה ופוליטיקה ומיסטיקה וקריוקי זה הכל" אני מוכרח לציין (שוב) לטובה גם את רדיו קול רגע ה"קטן" מהצפון, שעושה בית ספר בשעות הערב לכל הרדיו האזורי בזכות התכנית VOLUME עם אלי סלון. תראו לי תחנה אחת עם פלייליסט עכשווי איכותי ומגוון כמו התכנית הזו. מעבר לזה- עברתי את מכסת ההודעות שלי השבוע ואני לא רוצה להיות הילד הרע כאן שבת שלום צחי :)
 

olli3

New member
מנהל
אתה אומר בעצם שאתה גם חבר של עצמך בפייס

:) תודה על התגובה... ווליום אכן נקודת אור, היא ממש נשמעת כמו שידור של כל תחנת TOP 40 אירופאית שאני מכיר. אהבתי את הסיסמא.. אבל אפשר להוסיף בה עוד אלמנטים.
 
רדיוס מאתמול בלילה וכל היום מוסיקה מצוינת.

שאפו למי שערך את המוסיקה לאורך כל הלילה ולאורך היום,כיף גדול וכמה מוזר היה לא לשמוע פרסומות.
 

droriko

New member
האמת שנאי חבר של עצמי בפייסבוק

הרשימה שלי מורכבת בעצם מאותו תמונה שלי אבל ב-20 וריאציות שונות , יש לי למשל תמונה שלי עם שפם, יש לי תמונה עם כיפה, תמונה עם כובע מסיבות , תמונה עם אפרו וכדומה העיקר שלא יחשבו חלילה שאין לי חברים
 
ולפי מה קבעת זאת?

גם בעיניי תחנה שמשדרת בפריסה ארצית עם כח אדם בחינם ונזכרת לטחון להיטים אחרי שנחרשים בשאר התחנות ובמועדונים היא ברמה נמוכה,את PITBUL ואת קיילי רולנד ודיויד גואטה חרשו בדיסקוטק וב MTV אם אני לא טועה חצי שנה לפני שבגלגל''צ נזכרו בו, רדיוס מגוונת את שידוריה יש לה מוסיקה טובה לאורך כל היממה ותוכניות עם מגישים עד 2 בלילה ושלא לדבר על כמות המאזינים הרבה שלה,אז לא חוכמה סתם להשמיץ.
 
רדיוס תחנת המוזיקה הטובה בישראל

התחנה היחידה בישראל שלא נשארה תקועה מאחור, משדרת מוזיקה עדכנית, ולהיטים. רדיוס מתאימה את עצמה למה שמתחולל בעולם, בסלולר, ובערוצי המוזיקה בטלויזיה. רדיוס היא תחנת המוזיקה הטובה בישראל ! אם מאזינים לרדיוס במשך שבוע מתעדכנים בכל כפר המוזיקה הגלובלי מאמריקה עד המצעדים של אירופה כולל גם קטעי דאנס ורימיקסים. מאידך כמובן שידוע לכולם שרדיוס לא שוכחת נוסטלגיה אהבה, פשוט תחנה טובה. למרות ריבוי הפרסומות ברדיוס לא לשכוח שרדיוס התחנה כמעט היחידה בישראל שהפרסום בה עובד הלכה למעשה. פרסמת ברדיוס לא זרקת כסף לשווא. רוב תחנות הרדיו לרבות גלגלץ לא פסחו על שנות השמונים ונשארו תקועות. שמישהו יתלה שלט בתחנות הרדיו "הלו אנחנו בשנת 2009 תקופת הזמר הצרוד עם הגיטרה עברה מהעולם" יש היפ הופ יש דאנס ויש פופ בועט קדימה להתקדם. .
 
גלגלץ

פורד היה יצרן המכוניות הראשון שהכניס את את פס היצור למכוניות "יצור המוני וזול יחסית" הכל הלך אחלה והיצור לא הספיק לספק את הכמויות המוזמנת. בשלב מסויים רצו הצרכנים לקנות מכוניות בצבעים שונים ולהוסיף תוספות. פורד צוטט אז במשפט שכל ילד היום באונברסיטה שלומד מנהל עסקים משנן בעל-פה, "לקוחות פורד יכולים לבחור איזה צבע שהם רוצים למכונית שלהם בתנאי שהוא יהיה שחור". כמובן מכוניות פורד יוצרו בפס יצור ורק בצבע שחור. המציאות טפחה על פני החברה וביום הראשון שהחל פס יצור נוסף של חברה מתחרה שהציעה צבעים נוספים פורד עמדה על סף פשיטת רגל. אם כך מה הפואנטה? גלגלצ מאכילה את הציבור בישראל את שיטת הפלייליסט בצורה בוטה, גלגלצ משדרת גם למעלה מעשר פעמים ביום שיר שהו להיט והופכת אותו למאוס,מאידך מקפחת אמנים, מתעלמת מחלק מהציבור שזועק ליותר מבחר, עושה שימוש ציני שגובל בפשע תרבותי עקב היותה תחנת רדיו שהיא מונופול והכי חשוב משתמשת בשם קדוש "צהל". גלגלצ מתעלמת מהעם מתעלמת מהמצעדים בעולם מתעלמת מלהיטי הסלולר. לפעמים לוקח חודשים עד שהיא משדרת שיר וזאת רק אחרי שבכל העולם ובאופן גורף כבר חרשו עליו. גלגלצ תחנה נגררת, מתעלמת ומשדרת רק מה שנראה לקומץ אנשים ביפו. יום אחד היא תשלם על כך, ההיסטוריה לעולם חוזרת ויגיעה יומה של גלגלצ.לא הכל מובן מאיליו.
 
שיטת הפלייליסט ובחירת שירים.

שיטת הפלייליסט הוכיחה את עצמה בעבר, אבל ראוי שהיא תחלוף מין העולם. עד לפני כמה שנים לא היה MTV בישראל, לא היה אינטרנט , יוטיוב לא היה גם כן. עולם המוזיקה בישראל ידע תחנת מוזיקה אחת בישראל שקראו לה גלגלצ. שיטת הפלייליסט עבדה כמו שעון. הינה דוגמא אחת למה הפלייליסט צריך לעבור מין העולם. בחודש פברואר 2009 קיבלתי שיר מיניב מורוזובסקי של סדיניו ודוקה פרה פרהפאפם המוכר לכולם, את השיר יניב כבר שידר ביחד עם צחי אלבו החל מחודש ינואר או דצמבר, לפני כחודש וחצי אני פתאום שומע את השיר מתנגן בגלגלצ תחת שיר חדש ולהיט. מיותר לציין שכל מדינת ישראל כולל ילדים קטנים כבר הכירו את השיר, בסלולר השיר ירד במאות אלפים ואין מקום בילויי אחד בישראל שלא ניגן את השיר, כמה עצוב ופאטטי שאחרי שכל המדינה מכירה את השיר גלגלץ פתאום מכריז על השיר כחדש ומתחיל לשדר אותו כאילו הם משדרים לירח, לאנשים כבר נמאס מהשיר ויכולים להקיא אותו. מה אתם משדרים אותו ועוד מוסיפים חטא על פשע כשטוחנים אותו עד דק. הג'אנר הים תיכוני סבל מאוד מהפלייליסט, הוא לא נכלל בפליליסט של גלצ. אני יודע בוודאות שהיו ימים שזמר כמו קובי פרץ שאני אישית לא אוהב את השירה הבכיינית שלו, לא שלח סינגלים חדשים שלו לגלגלצ כי הוא ידע שלא ישדרו אותו וזאת למה? בגלל שיטת הפלייליסט שהיא קומץ אנשים שמחליט מה ישודר לפי ראות עיניהם ולא לפי מה שהקהל דורש ולפי מה שרוצה הרחוב. הג'אנר הים תיכוני בועט כבר הרבה זמן ורק לאחרונה האטימות בגלגץ מעט נפרצה. שיטת הפלייליסט מכילה בתוכה לא יותר משלושת אלפים שירים בחודש מכל הג'אנרים וכל הסגנונות מה שאומר פחות במה לאמנים(טובים) מתחילים ואין לה מקום בתחנת רדיו שנקראת על שם צהל וממומנת על ידי אזרחי ישראל. עריכת מוזיקה בתחנה ארצית צריכה להיות מפוקחת עיניים על המתחולל באינטרנט, בסלולר, במוזיקה המקומית, במועדונים, ברחוב, בעולם, בארצות הברית אנגליה ואירופה. אין מקום להעדפת ג'אנר או טעם אישי. אין מקום לשדר היום שלושת אלפים שירים בחודש כשעשרה מהשירים מוגדרים כפליליסט A ומשודרים עשרות פעמים בשבוע כל אחד מהם. אין דבר יותר פאטטי מלשמוע את "אי גאט אפילינג של בלאק אייד פיז" בכל רגע נתון שאני ניכנס לאוטו וזאת אחרי שכל העם כבר שמע אותו הרבה לפני ששודר בלגלץ במדיות השונות. שיטת הפלייליסט הופכת את גלגלץ למותג שנוא, בעידן של קדמה מותג שנוא שלא ער לכך דואך יותר מהר משנראה לעין. אני מקווה שגלגלץ יפנימו וישנו את דרכם, ניצני פתיחות אצלם ניתן לראות שהם משדרים שירים שפעם מראש לא נכללו בפלייליסט.
 
לו הייתה תחנת להיטים ארצית בישראל...

לאחרונה בתקופת המבחנים נחשפתי לעשרות תחנות מרחבי ארה"ב שימו לב לנתון הזה: בכל מדינה יש לפחות תחנת להיטים אחת (אם לא יותר). בכל מדינה יש תחנת היפ הופ (מתי אצלנו). בכל מדינה יש תחנת רדיו של להיטים קלאסיים. בכל מדינה יש תחנת רדיו לטינית (אם הייתה תחנה כזו בארץ אני בטוח שהיא הייתה מצליחה מעבר למצופה, ראו ערוץ ויוה בין הערוצי נישה הנצפים ביותר). כמובן שיש את תחנות הTALK SHOW ותחנות החדשות אבל לצידן יש תחנות שפונות לכל פלח... אני חושב שתחנות ארציות, כאלו שפונות לקהלים מסוימים היו מצליחות להתקיים יפה מאוד (כן מפרסומות). יש בארץ כ"כ הרבה תחנות שרובן פשוט מיותרות על הסקאלה, אפשר לעשות משהו טוב, אבל אני מניח שלמישהו יש אינטרס שגלגלצ תהיה תחנת המוסיקה היחידה בארץ אני מחכה ליום שבו יגמר האינטרס הזה... אגב, אני לא יודע כמה יוצא לאנשים פה להאזין לתחנות מארה"ב, אבל יוצא לי הרבה להאזין לרדיו POWER 105.1 תחנת היפ הופ מניו יורק, כל בוקר משודרת תוכנית של שדרן שהוא גם קומיקאי בשם אד לובר, הוא מתחיל לשדר משש בבוקר ואיזה אנרגיות בשעה זו לא יאומן! כל בוקר משש עד שש וחצי הוא משדר סט של DJ אורח, שימו לב סט בשעה שש בבוקר!!!! אני לא יודע מה הסיכויים שיהיה דבר כזה בארץ אבל נראה לי שהסיכויי שמהמשיח יגיע גדול יותר... אתם מוזמנים להאזין ופשוט להכנס לטירוף עם התחנות שם, כנסו ללינק חפשו תחנה POWER 105.1 בשעה 1 בצהריים שעון ישראל ותהנו...
 

גלעד2211

New member
יניב...ביידך הכח לשנות

אתה מנהל מספר תחנות שהינך יכול להפוכם לכאלו. הכח בידיים שלך אתה מקצוען אמיתי ואני מאמין שתצליח להביא את השינוי
 
תודה גלעד

אני מנהל "רק" תחנה אחת, שכח האדם שלה ברובו כולל מתלמדים ולא שדרנים מקצועיים. לכן, גם אם כמה אנשים פה ובהם אני חולמים על שינוי ומודרניזציה של הרדיו - אני עדיין רחוק מלהוביל תהליך כזה בישראל. אבל מותר לחלום, לא?
 
ראפ דאס ארמס לא נוגן בדצמבר

הוא נוגן לראשונה בקלאב 88 של עופר ושלי ובדיסקוטק של יניב וצחי ב-30 לינואר, השנה
 
למעלה