ראיתם את הNIMBY בכותרת הראשית של הארץ היום?

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
אני מאוד מאוד מעריך את עורך הדין שאתה בחרת להשמיץ.


אותי הרתיח הקטע עם העורך דין שטוען שקו האדום לא ייפתח בזמן עם "הוכחות".
ממתי עורכי דין הם מקור מוסמך לדברים כאלה ולא מהנדסים?
האם היה כל כך קשה לכתב, למצוא מהנדס בתחום (ולא חסר כאלה גם בארץ ובטח שבעולם) ולבקש את דעתו?
מאיפה הבורות והעצלנות הזאת?
זה פשוט עצוב.
אני מאוד מאוד מעריך את עורך הדין שאתה בחרת להשמיץ.
עורך הדין הזה שאתה משמיץ שלא בצדק עוסק בעבודת קודש ומגיש למשרדי ממשלה רבים בקשות לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998.

אני אפילו קיבלתי רעיון מאותו עורך דין כיצד להשיג את המסמכים הסודיים של גדי ממשרד התרבות...

לעורך הדין הזה יש הרבה יותר מידע מאשר לכל מהנדס. ולא צריך בכלל להיות מהנדס בשביל לדעת שכל המפורסם לציבור זה רק יחסי ציבור ושהפתיחה כמובן תידחה.
 

matrix200200

Active member
טוב, אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לפרסם כאן בדיחות

אני מאוד מאוד מעריך את עורך הדין שאתה בחרת להשמיץ.
עורך הדין הזה שאתה משמיץ שלא בצדק עוסק בעבודת קודש ומגיש למשרדי ממשלה רבים בקשות לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998.

אני אפילו קיבלתי רעיון מאותו עורך דין כיצד להשיג את המסמכים הסודיים של גדי ממשרד התרבות...

לעורך הדין הזה יש הרבה יותר מידע מאשר לכל מהנדס. ולא צריך בכלל להיות מהנדס בשביל לדעת שכל המפורסם לציבור זה רק יחסי ציבור ושהפתיחה כמובן תידחה.
טוב, אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לפרסם כאן בדיחות
על עורכי דין, נכון?
כי יש לי בשפע

ולעצם העניין אני אבוא לעורך דין להתייעץ בנושא של סדרי עדיפויות בבניה של רכבת קלה מייד אחרי שאני אלך למהנדס בנייה להתייעץ על סכסוך ירושה.
או במילים אחרות, טוב יעשה לכולנו שנפסיק להיות חלק מתרבות הכושלת שבה אין ערך למקצוענות, ולאנשי מקצוע (מהנדסים, טכנאים, מדענים, רופאים,אנשי עסקים) אלה לכל מיני לא יוצלחים שלא היו מספיק חכמים בשביל לעשות תואר במקצועות הריאליים.
זאת אגב גם הסיבה להרבה מחדלים שאנו עדים להם בתשתיות במדינת ישראל כי במקום אנשי מקצוע, יש לנו עורכי דין שמחליטים החלטות, כאשר בפועל היכולת השכלית שלהם בקושי מספיקה בשביל להכניס ולהוציא אוויר מהראות.
בינוניות וחוסר כבוד למקצוענות ומשפטיזציה כללית אלה חולות רעות בחברה ישראלית.
 

25306yosef

New member
בשורה התחתונה, אין לך שמץ של מושג מתי תחל לפעול הרק"ל.

טוב, אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לפרסם כאן בדיחות
על עורכי דין, נכון?
כי יש לי בשפע

ולעצם העניין אני אבוא לעורך דין להתייעץ בנושא של סדרי עדיפויות בבניה של רכבת קלה מייד אחרי שאני אלך למהנדס בנייה להתייעץ על סכסוך ירושה.
או במילים אחרות, טוב יעשה לכולנו שנפסיק להיות חלק מתרבות הכושלת שבה אין ערך למקצוענות, ולאנשי מקצוע (מהנדסים, טכנאים, מדענים, רופאים,אנשי עסקים) אלה לכל מיני לא יוצלחים שלא היו מספיק חכמים בשביל לעשות תואר במקצועות הריאליים.
זאת אגב גם הסיבה להרבה מחדלים שאנו עדים להם בתשתיות במדינת ישראל כי במקום אנשי מקצוע, יש לנו עורכי דין שמחליטים החלטות, כאשר בפועל היכולת השכלית שלהם בקושי מספיקה בשביל להכניס ולהוציא אוויר מהראות.
בינוניות וחוסר כבוד למקצוענות ומשפטיזציה כללית אלה חולות רעות בחברה ישראלית.
בשורה התחתונה, אין לך שמץ של מושג מתי תחל לפעול הרק"ל.
כל מה שאתה "יודע" מבוסס על פרסומים של משרדי יחסי ציבור ועל העבודות בשטח שניתן לראות.

לעומת זאת עורך הדין (שגם לו לא היה כל שמץ של מושג) ניסה לממש את זכויותיו והגיש למשרדים הרלוונטיים בקשות לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998. ומשכך, הוא נחשף למידע שלא מפורסם לציבור.

המהנדס הטוב ביותר לעולם לא יוכל להעריך מתי תחל לפעול הרק"ל מאחר ולא ניתן להעריך את קצב העבודות ואת מועד הפתיחה מאחר וכל השיקולים אינם עניינייים כלל.

ושוב, כל מה שמפורסם לציבור ונראה על פני השטח, זה רק יחסי ציבור ונועד רק לצורך יחסי ציבור. הדברים האמיתיים מוסתרים מהציבור וניתן להגיע אליהם רק דרך חוק חופש המידע.
 

matrix200200

Active member
ברור שלא. מעולם לא טענתי שיש לי.

בשורה התחתונה, אין לך שמץ של מושג מתי תחל לפעול הרק"ל.
כל מה שאתה "יודע" מבוסס על פרסומים של משרדי יחסי ציבור ועל העבודות בשטח שניתן לראות.

לעומת זאת עורך הדין (שגם לו לא היה כל שמץ של מושג) ניסה לממש את זכויותיו והגיש למשרדים הרלוונטיים בקשות לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998. ומשכך, הוא נחשף למידע שלא מפורסם לציבור.

המהנדס הטוב ביותר לעולם לא יוכל להעריך מתי תחל לפעול הרק"ל מאחר ולא ניתן להעריך את קצב העבודות ואת מועד הפתיחה מאחר וכל השיקולים אינם עניינייים כלל.

ושוב, כל מה שמפורסם לציבור ונראה על פני השטח, זה רק יחסי ציבור ונועד רק לצורך יחסי ציבור. הדברים האמיתיים מוסתרים מהציבור וניתן להגיע אליהם רק דרך חוק חופש המידע.
ברור שלא. מעולם לא טענתי שיש לי.
מה שאני אומר שגם לעורך דין הזה אין.
נכון, גם מהנדס לא יכול לדעת הכל, אבל בכתבה שמדברת על עיכובים בשל שינוי סדר עבודות (ולא משנה מה השיקולים לכך) בוודאי שמהנדס יוכל לתת דעה הרבה יותר עניינית ומבוססת עובדות האם הדבר משנה לוחות זמנים ועד כמה.
בוודאי שדעתו תהיה יותר רלוונטית מזו של עורך דין.
כפי שכבר אמרתי זה עוד דוגמא קלאסית של עבודה עיתונאית רשלנית ושל בורות ושטחיות של עיתונאים באופן כללי.
 

סנוי

New member
למה אתה קובע שמי שלא למד מקצוע ריאלי הוא נחות?

טוב, אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לפרסם כאן בדיחות
על עורכי דין, נכון?
כי יש לי בשפע

ולעצם העניין אני אבוא לעורך דין להתייעץ בנושא של סדרי עדיפויות בבניה של רכבת קלה מייד אחרי שאני אלך למהנדס בנייה להתייעץ על סכסוך ירושה.
או במילים אחרות, טוב יעשה לכולנו שנפסיק להיות חלק מתרבות הכושלת שבה אין ערך למקצוענות, ולאנשי מקצוע (מהנדסים, טכנאים, מדענים, רופאים,אנשי עסקים) אלה לכל מיני לא יוצלחים שלא היו מספיק חכמים בשביל לעשות תואר במקצועות הריאליים.
זאת אגב גם הסיבה להרבה מחדלים שאנו עדים להם בתשתיות במדינת ישראל כי במקום אנשי מקצוע, יש לנו עורכי דין שמחליטים החלטות, כאשר בפועל היכולת השכלית שלהם בקושי מספיקה בשביל להכניס ולהוציא אוויר מהראות.
בינוניות וחוסר כבוד למקצוענות ומשפטיזציה כללית אלה חולות רעות בחברה ישראלית.
למה אתה קובע שמי שלא למד מקצוע ריאלי הוא נחות?
 

matrix200200

Active member
זה דיון ערוך ולא ממש קשור לפורום אבל בכמה מילים

ברור שמותר. אבל תוכל להגיד למה בדיוק?
זה דיון ערוך ולא ממש קשור לפורום אבל בכמה מילים
1. ללמוד מקצועות ריאליים פשוט יותר קשה (מצריך יותר מאמץ מוחי).
2. ללמוד מקצוע ריאלי, פירושו ללמוד צורת מחשבה לוגית שמצריה מהלומד ומהעוסק בתחום ללמוד לרסן את עצמו ולבסס את טיועניו.
3. לימוד מקצועות ריאליים מצריך לזכור הרבה יותר דברים (מפתח זיכרון)

לימודים "הרוח" (במתכונת הנוכחית) זה לא מצריך אף אחד מהקישורים האלה שכפי שאמרתי מפתחים את קישורי החשיבה.

כמובן ניתן להתחיל להתפלפל, מה זה "חוכמה" ויכולת שכלית
מה זה IQ לאומת EQ ושאר הדברים.
אין טעם להתווכח על זה, אפשר רק לסכם שבעולם המודרני "חוכמה" פירושה הבנה "איך הדברים עובדים" וזה ניתן רק לקבל בלימוד מקצועות ריאליים.
שום לימודי שירה, ריקודים או תרבויות המזרח (כבודם במקומם מונח) לא תקנה לך את היכולת הזאת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בתור מי שלמדה גם וגם, אתה טועה

זה דיון ערוך ולא ממש קשור לפורום אבל בכמה מילים
1. ללמוד מקצועות ריאליים פשוט יותר קשה (מצריך יותר מאמץ מוחי).
2. ללמוד מקצוע ריאלי, פירושו ללמוד צורת מחשבה לוגית שמצריה מהלומד ומהעוסק בתחום ללמוד לרסן את עצמו ולבסס את טיועניו.
3. לימוד מקצועות ריאליים מצריך לזכור הרבה יותר דברים (מפתח זיכרון)

לימודים "הרוח" (במתכונת הנוכחית) זה לא מצריך אף אחד מהקישורים האלה שכפי שאמרתי מפתחים את קישורי החשיבה.

כמובן ניתן להתחיל להתפלפל, מה זה "חוכמה" ויכולת שכלית
מה זה IQ לאומת EQ ושאר הדברים.
אין טעם להתווכח על זה, אפשר רק לסכם שבעולם המודרני "חוכמה" פירושה הבנה "איך הדברים עובדים" וזה ניתן רק לקבל בלימוד מקצועות ריאליים.
שום לימודי שירה, ריקודים או תרבויות המזרח (כבודם במקומם מונח) לא תקנה לך את היכולת הזאת.
בתור מי שלמדה גם וגם, אתה טועה
1. קשה יותר למי? יש אנשים שזה קל להם בהרבה (מכירה אישית כמה כאלה), ודווקא מקצועות שדורשים הרבה מלל קשים להם מאוד.
&nbsp
2. לא. לוגיקה לומדים במתמטיקה ובמדעי המחשב בעיקר ולא בכל מקצוע ריאלי, ובכל מקרה, זה לא בהכרח גורם ללומד "ללמוד לרסן את עצמו ולבסס את טיועניו." כמו כן כתיבה מבוססת סימוכין נדרשת בכל עבודה/מאמר אקדמיים בכל התחומים.
&nbsp
3. להפך. דווקא מקצוע ריאלי מצריך הרבה פחות זיכרון. במקצועות ריאליים לומדים עקרונות ומיישמים אותם במבחן. אלה מבחנים שלקראתם פותרים תרגילים ולא משננים חומר, ואין בהם העמסה על הזיכרון כמעט בכלל. לעומת זאת נסה ללמוד משפטים ותראה כמה צריך לזכור... אני מכירה אישית בחור מחונן עם קושי בזיכרון (מאובחן). הוא חצי משפטן חובב, אבל ויתר על לימודי משפטים רק בגלל בעיות זיכרון, זה פשוט לא תואר שהוא מסוגל לעמוד בו. הוא מהנדס בוגר טכניון, אגב, רק בזכות המקצועות הריאליים שלא הצריכו ממנו שימוש בזיכרון. את המקצועות שבהם הוא נדרש לזכור הרבה הוא עבר בקושי רב (חלקם בעזרת התאמות/הקלות כמו דפי נוסחאות או חומר פתוח).
&nbsp
לא כל מקצוע שאינו ריאלי הוא "מדעי הרוח". גם מדעי החיים אינם ריאליים אך אינם מדעי הרוח. ובביולוגיה או ברפואה לומדים היטב "איך הדברים עובדים". גם בבלשנות או בקרימינולוגיה.
&nbsp
לא ברור לי מה הקשר בין לימודים אקדמיים ללימודי שירה או ריקודים. גם בתואר במוזיקה, אגב, לומדים "איך הדברים עובדים" (פשוט מדובר ב"דברים" אחרים). מדבריך עולה תחושה שאין לך הרבה מושג בלימודים אקדמיים, איך הם נערכים ומה לומדים בהם, ואתה ניזון בעיקר מכל מיני סטיגמות ודעות קדומות שהמצאת לעצמך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל אנשים צודקים שהם לא רוצים רכבת מילולית בחצר האחורית שלהם

ראיתם את הNIMBY בכותרת הראשית של הארץ היום?
לא שם לינק כי לא מגיע לזבלים האלו, כתבה דוחה שמציגה את נת"ע כרשעים מרושעים ומלאה בNIMBY מכל כיוון. זה פשוט מרתיח אותי
אבל אנשים צודקים שהם לא רוצים רכבת מילולית בחצר האחורית שלהם
עם כל הכבוד לצורכי הכלל, אנשים שרכשו בתים ליד פארק שלו ולא ליד עורק תחבורה סואן עשו זאת כי זה אורח החיים שהם רצו בו (אני באופן אישי דווקא כן בחרתי לגור תמיד ליד עורק תחבורה ראשי, אבל זו הבחירה שלי). גם אנשים שגוזלים מהם את החצר האחורית מתרעמים ובצדק. האם המדינה מפצה אותם על כך?
 
ממתי רכבת קלה זה עורק תחבורה סואן?

אבל אנשים צודקים שהם לא רוצים רכבת מילולית בחצר האחורית שלהם
עם כל הכבוד לצורכי הכלל, אנשים שרכשו בתים ליד פארק שלו ולא ליד עורק תחבורה סואן עשו זאת כי זה אורח החיים שהם רצו בו (אני באופן אישי דווקא כן בחרתי לגור תמיד ליד עורק תחבורה ראשי, אבל זו הבחירה שלי). גם אנשים שגוזלים מהם את החצר האחורית מתרעמים ובצדק. האם המדינה מפצה אותם על כך?
ממתי רכבת קלה זה עורק תחבורה סואן?
ורק כדי להיות ברור, רחוב 1063 זה לא רחוב פסטורלי, זה מגרש חניה.
 

Bus Nerd

Active member
הם בחרו לגור בין דרך השלום לדרך הטייסים, הכי סואן שיש

אבל אנשים צודקים שהם לא רוצים רכבת מילולית בחצר האחורית שלהם
עם כל הכבוד לצורכי הכלל, אנשים שרכשו בתים ליד פארק שלו ולא ליד עורק תחבורה סואן עשו זאת כי זה אורח החיים שהם רצו בו (אני באופן אישי דווקא כן בחרתי לגור תמיד ליד עורק תחבורה ראשי, אבל זו הבחירה שלי). גם אנשים שגוזלים מהם את החצר האחורית מתרעמים ובצדק. האם המדינה מפצה אותם על כך?
הם בחרו לגור בין דרך השלום לדרך הטייסים, הכי סואן שיש
ובוכים שלוקחים להם את החנייה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לגור בין זה לא לגור על. ויש הבדל בין חלונות שפונים לחצר/פארק

הם בחרו לגור בין דרך השלום לדרך הטייסים, הכי סואן שיש
ובוכים שלוקחים להם את החנייה
לגור בין זה לא לגור על. ויש הבדל בין חלונות שפונים לחצר/פארק
לבין חלונות שפונים למסילת רכבת. זה משנה את אופי המגורים. מה יש כאן לא להבין?
למה להיות כ"כ מגעילים לאנשים שכועסים על כך שפוגעים באיכות החיים שלהם?
 

Bus Nerd

Active member
אני אסביר

לגור בין זה לא לגור על. ויש הבדל בין חלונות שפונים לחצר/פארק
לבין חלונות שפונים למסילת רכבת. זה משנה את אופי המגורים. מה יש כאן לא להבין?
למה להיות כ"כ מגעילים לאנשים שכועסים על כך שפוגעים באיכות החיים שלהם?
אני אסביר
1) רכבת קלה היא כלי שקט. אני מניח שיצא לך לבקר בירושלים או באירופה ולראות כמה לא שומעים אותה בכלל. בירושלים התקינו פעמונים רק כדי שאנשים ישימו לב לרכבת ולא יידרסו.
2) חלון לחניון זה לא חלון לפארק
3) אותם אנשים מנסים לפגוע בפרוייקט מטרופוליני בשביל האינטרסים הצרים שלהם, מבחינתם שכולם יעמדו בפקק לנצח יבזבזו שעות ויינשמו עשן מכוניות מזהם העיקר שלא תעבור להם רכבת ליד הבית
4) אף אחד לא מכריח אותם להישאר שם. לא רוצים לגור ליד רכבת קלה? אין בעיה, יכולים למכור את הבית (שערך הנדל"ן שלו יעלה פי 2 כשתעבור שם רכבת קלה) ולעבור לגור במקום אחר.

אם היו מוחים על תחנת כוח פחמית, או כביש, או מגדל מפלצתי - הייתי יותר סימפטי. אבל הם מוחים על משהו שההשפעה השלילית שלו מזערית עד לא קיימת וחסרונו משפיע לרעה על חייהם של מיליונים.

אם היו מקשיבים לכל התנגדות כזו של כל תושב התוצאה הייתה מערכת יקרה בהרבה שמשרתת את התושבים הרבה פחות. ראי מה קרה בפתח תקווה - התושבים התנגדו, נת"ע התקפלה, ועכשיו הקו הסגול לא יגיע לשם והאיזור הזה של פתח תקווה ייסבול מפקקים לנצח. עכשיו כשהם הבינו שלא תהיה להם רכבת הם מתלוננים שלא יהיה חניון גדול מספיק ליד תחנת הקצה ושזה אומר שהם לא יוכלו לנסוע באוטו לרכבת. זה אבסורד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההסבר לא מספק

אני אסביר
1) רכבת קלה היא כלי שקט. אני מניח שיצא לך לבקר בירושלים או באירופה ולראות כמה לא שומעים אותה בכלל. בירושלים התקינו פעמונים רק כדי שאנשים ישימו לב לרכבת ולא יידרסו.
2) חלון לחניון זה לא חלון לפארק
3) אותם אנשים מנסים לפגוע בפרוייקט מטרופוליני בשביל האינטרסים הצרים שלהם, מבחינתם שכולם יעמדו בפקק לנצח יבזבזו שעות ויינשמו עשן מכוניות מזהם העיקר שלא תעבור להם רכבת ליד הבית
4) אף אחד לא מכריח אותם להישאר שם. לא רוצים לגור ליד רכבת קלה? אין בעיה, יכולים למכור את הבית (שערך הנדל"ן שלו יעלה פי 2 כשתעבור שם רכבת קלה) ולעבור לגור במקום אחר.

אם היו מוחים על תחנת כוח פחמית, או כביש, או מגדל מפלצתי - הייתי יותר סימפטי. אבל הם מוחים על משהו שההשפעה השלילית שלו מזערית עד לא קיימת וחסרונו משפיע לרעה על חייהם של מיליונים.

אם היו מקשיבים לכל התנגדות כזו של כל תושב התוצאה הייתה מערכת יקרה בהרבה שמשרתת את התושבים הרבה פחות. ראי מה קרה בפתח תקווה - התושבים התנגדו, נת"ע התקפלה, ועכשיו הקו הסגול לא יגיע לשם והאיזור הזה של פתח תקווה ייסבול מפקקים לנצח. עכשיו כשהם הבינו שלא תהיה להם רכבת הם מתלוננים שלא יהיה חניון גדול מספיק ליד תחנת הקצה ושזה אומר שהם לא יוכלו לנסוע באוטו לרכבת. זה אבסורד.
ההסבר לא מספק
1) הכול יחסי בחיים. לא נסעתי ברכבת הקלה בירושלים, אבל ראיתי אותה עוברת ברחוב סואן כך שאני לא יכולה להעיד על רמת הרעש הרלוונטית לענייננו. אתה גם שוכח, אולי, שלפני שתהיה שם רכבת קלה יהיו שם עבודות ממושכות, משאיות, מכונות, רעש, לכלוך... מה הם אמורים לעשות עד אז? למי הם בדיוק ימכרו בינתיים את הדירה? מאיזה כסף הם יעברו עכשיו, כשאין למי למכור והם לא רוצים לגור שם? פיצויים, אם הם יקבלו, ייקחו זמן רב ויגזלו לא מעט משאבים, התעסקות וטרטור, כמקובל במדינת ישראל.
&nbsp
2) אין סתירה בין השניים, וחניון קטן לא משפיע מבחינת רעש וכו'. המרפסת שלנו בבית פונה גם לחניה של השכנים וגם לחורשה שנמצאת צמודה אליה. זה ממש לא אותו הדבר אם יסללו לנו קו רכבת מאחורי הבית.
&nbsp
3) אותם אנשים לא מנסים לפגוע בפרויקט, הם מנסים לדאוג לאינטרסים שלהם וזה ברור מאוד. מי עוד יעשה זאת מלבדם? אם רוצים לפגוע בהם צריך לדאוג לפצות אותם.
&nbsp
4) מה אתה סח, באיזו קלות אתה מעביר אנשים דירה. אתה תישא בעלויות ובטרחת המעבר? אתה יכול לחתום להם שערך הנדל"ן יעלה ובכמה?
&nbsp
הם מוחים על פגיעה ישירה באינטרסים שלהם. טובת הכלל ברורה, אבל גם אנשים שנאבקים על פיסת הדירה שיש להם ועל איכות החיים שלהם ברורה, ולא צריך להיות כאלה אטומים כלפיהם, כאילו הם צועקים סתם. בפועל מה שקורה הוא שטובת הכלל דורסת את טובת פרטים מסוימים שפשוט לא סופרים אותם כי הם חלשים. יש לא מעט עסקים בת"א שכבר נדפקו מהרכבת הקלה:
https://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-0d2e2faad6c6551006.htm
 

Bus Nerd

Active member
אז בואו נשנה את הרכבת בשביל כוווווווווולם

ההסבר לא מספק
1) הכול יחסי בחיים. לא נסעתי ברכבת הקלה בירושלים, אבל ראיתי אותה עוברת ברחוב סואן כך שאני לא יכולה להעיד על רמת הרעש הרלוונטית לענייננו. אתה גם שוכח, אולי, שלפני שתהיה שם רכבת קלה יהיו שם עבודות ממושכות, משאיות, מכונות, רעש, לכלוך... מה הם אמורים לעשות עד אז? למי הם בדיוק ימכרו בינתיים את הדירה? מאיזה כסף הם יעברו עכשיו, כשאין למי למכור והם לא רוצים לגור שם? פיצויים, אם הם יקבלו, ייקחו זמן רב ויגזלו לא מעט משאבים, התעסקות וטרטור, כמקובל במדינת ישראל.
&nbsp
2) אין סתירה בין השניים, וחניון קטן לא משפיע מבחינת רעש וכו'. המרפסת שלנו בבית פונה גם לחניה של השכנים וגם לחורשה שנמצאת צמודה אליה. זה ממש לא אותו הדבר אם יסללו לנו קו רכבת מאחורי הבית.
&nbsp
3) אותם אנשים לא מנסים לפגוע בפרויקט, הם מנסים לדאוג לאינטרסים שלהם וזה ברור מאוד. מי עוד יעשה זאת מלבדם? אם רוצים לפגוע בהם צריך לדאוג לפצות אותם.
&nbsp
4) מה אתה סח, באיזו קלות אתה מעביר אנשים דירה. אתה תישא בעלויות ובטרחת המעבר? אתה יכול לחתום להם שערך הנדל"ן יעלה ובכמה?
&nbsp
הם מוחים על פגיעה ישירה באינטרסים שלהם. טובת הכלל ברורה, אבל גם אנשים שנאבקים על פיסת הדירה שיש להם ועל איכות החיים שלהם ברורה, ולא צריך להיות כאלה אטומים כלפיהם, כאילו הם צועקים סתם. בפועל מה שקורה הוא שטובת הכלל דורסת את טובת פרטים מסוימים שפשוט לא סופרים אותם כי הם חלשים. יש לא מעט עסקים בת"א שכבר נדפקו מהרכבת הקלה:
https://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-0d2e2faad6c6551006.htm
אז בואו נשנה את הרכבת בשביל כוווווווווולם
בז'בוטינסקי ברמת גן נוציא אותה למפלס הקרקע - מה זה משנה שזה יאריך את זמן הנסיעה, יגדיל את העלויות במילארדים, ויחזיר את הפרויקט לשלב התכנון לעוד 5 שנים לפחות.

את הקו הסגול נוציא מפתח תקווה... אה את זה כבר עשינו. אבל נבנה חניון ענקי בתחנת הקצה שלו בגבעת שמואל רק לטובת תושבי פתח תקווה

ונעביר אותו מתחת לאדמה באלוף שדה, מה זה משנה שזה לא הגיוני הנדסית או תחבורתית? עוד כמה מילארד שקלים עוד 10 שנה בתכנון בנייה יותר מסובכת בלי בעיה.

ואז יתלוננו על זה שבניית התחנות התת קרקעיות עושה להם רעש, אז לא נבנה אף תחנה באלוף שדה! ואז יתלוננו שאין להם תחנות רכבת בכלל אז נבנה להם שאטל אוטובוסי שיסיע אותם לתחנה הקרובה

את הקו הירוק לא נעביר באוניברסיטה! נגרום לו לעבור מסביב. למי איכפת מהסטודנטים העיקר לא לקחת מקומות חנייה לתושבי רמת אביב.

אה, ולא נחשמל את רכבת ישראל, כי הרי החשמול הוא "חומת מוות" לדברי תושבי חיפה

ולא נבנה את הכרמלית כי מי רוצה שיכרו מנהרה עם חומרי נפץ מתחת לבית שלו?

ובלי שטחי התארגנות החניה של קופסאות הפח המזהמות חשובה מדי, שהעובדים ייסחבו את החומרים ברגל משדה מרוחק רק כדי שהמשאיות לא יפריע לאנשים שירשו דירה בת"א מסבתא שלהם

-----
אי אפשר להקשיב לכולם ואי אפשר לרצות את כולם. בטח שלא בשלב מאוחר כל כך בתכנון. בפרויקט כזה בסופו של דבר נפגעים אנשים בזמן העבודות, אין ברירה.

כולם "לא רוצים לפגוע בפרויקט" ו"רוצים את הרכבת אבל לא ליד הבית שלהם אבל כן ליד הבית שלהם מתחת לקרקע אבל בלי עבודות על תחנה תת קרקעית וגם סוס פוני או שניים" אבל מה לעשות אנחנו לא חיים בעולם פנטזיה אנחנו חיים במציאות ובמציאות אי אפשר לבנות רכבת בלי להרעיש ואי אפשר לא להפקיע שטחים

והאנשים האלו ייסבלו הרבה יותר אם לא ייבנו את הקו, כי הם חיים בין שני צירי גישה מאוד פקוקים לעיר תל אביב.

זה NIMBY מיותר שפוגע בכולנו.
 

Bus Nerd

Active member
הנה תצלום אוויר של 1063 המדובר

אז בואו נשנה את הרכבת בשביל כוווווווווולם
בז'בוטינסקי ברמת גן נוציא אותה למפלס הקרקע - מה זה משנה שזה יאריך את זמן הנסיעה, יגדיל את העלויות במילארדים, ויחזיר את הפרויקט לשלב התכנון לעוד 5 שנים לפחות.

את הקו הסגול נוציא מפתח תקווה... אה את זה כבר עשינו. אבל נבנה חניון ענקי בתחנת הקצה שלו בגבעת שמואל רק לטובת תושבי פתח תקווה

ונעביר אותו מתחת לאדמה באלוף שדה, מה זה משנה שזה לא הגיוני הנדסית או תחבורתית? עוד כמה מילארד שקלים עוד 10 שנה בתכנון בנייה יותר מסובכת בלי בעיה.

ואז יתלוננו על זה שבניית התחנות התת קרקעיות עושה להם רעש, אז לא נבנה אף תחנה באלוף שדה! ואז יתלוננו שאין להם תחנות רכבת בכלל אז נבנה להם שאטל אוטובוסי שיסיע אותם לתחנה הקרובה

את הקו הירוק לא נעביר באוניברסיטה! נגרום לו לעבור מסביב. למי איכפת מהסטודנטים העיקר לא לקחת מקומות חנייה לתושבי רמת אביב.

אה, ולא נחשמל את רכבת ישראל, כי הרי החשמול הוא "חומת מוות" לדברי תושבי חיפה

ולא נבנה את הכרמלית כי מי רוצה שיכרו מנהרה עם חומרי נפץ מתחת לבית שלו?

ובלי שטחי התארגנות החניה של קופסאות הפח המזהמות חשובה מדי, שהעובדים ייסחבו את החומרים ברגל משדה מרוחק רק כדי שהמשאיות לא יפריע לאנשים שירשו דירה בת"א מסבתא שלהם

-----
אי אפשר להקשיב לכולם ואי אפשר לרצות את כולם. בטח שלא בשלב מאוחר כל כך בתכנון. בפרויקט כזה בסופו של דבר נפגעים אנשים בזמן העבודות, אין ברירה.

כולם "לא רוצים לפגוע בפרויקט" ו"רוצים את הרכבת אבל לא ליד הבית שלהם אבל כן ליד הבית שלהם מתחת לקרקע אבל בלי עבודות על תחנה תת קרקעית וגם סוס פוני או שניים" אבל מה לעשות אנחנו לא חיים בעולם פנטזיה אנחנו חיים במציאות ובמציאות אי אפשר לבנות רכבת בלי להרעיש ואי אפשר לא להפקיע שטחים

והאנשים האלו ייסבלו הרבה יותר אם לא ייבנו את הקו, כי הם חיים בין שני צירי גישה מאוד פקוקים לעיר תל אביב.

זה NIMBY מיותר שפוגע בכולנו.
הנה תצלום אוויר של 1063 המדובר
חניון חינמי של עיריית ת"א, ליד בתים בבנייה נמוכה, בין שתי אוטוסטרדות פקוקות שהן סיוט להולכי הרגל ומרעישות בלי הפסקה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

אני מכיר אנשים שגרים באיזור, הם לא שמים לב לרעש המכוניות והסירנות של רכבי החירום, כבר התרגלו. אז גם לרכבת וגם לעבודות בנייה של הרכבת הם ייתרגלו.

על החניון הזה הם מתרעמים כל כך?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא רואה איך התצלום הזה מחזק את טענתך. רק מבינה אותם יותר.

הנה תצלום אוויר של 1063 המדובר
חניון חינמי של עיריית ת"א, ליד בתים בבנייה נמוכה, בין שתי אוטוסטרדות פקוקות שהן סיוט להולכי הרגל ומרעישות בלי הפסקה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

אני מכיר אנשים שגרים באיזור, הם לא שמים לב לרעש המכוניות והסירנות של רכבי החירום, כבר התרגלו. אז גם לרכבת וגם לעבודות בנייה של הרכבת הם ייתרגלו.

על החניון הזה הם מתרעמים כל כך?
לא רואה איך התצלום הזה מחזק את טענתך. רק מבינה אותם יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה