טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ.דָּרַךְ כּוֹכָב .דַּעַת עֶלְיוֹן
ראיתי הבוקר משהו מוזר
זה היה אוטובוס בקו 129 של דן, שפעל בוולוו כמו זאת שיש בקווים העירוניים של מטרופולין וקווים, ולא רק זאת אלא שהאוטובוס היה כולו בצבע לבן, ללא הפס הכחול שיש באוטובוסים של דן.
אז גם מצד אחד מוזר לי לראות את דן עם אוטובוס עירוני שאינו מ.א.ן, כי הרי הם קונים רק מהם כבר כמעט 40 שנה, וזה שהוא היה לבן לחלוטין.
מישהו יכול לשער ממה זה נובע?
וסליחה שאין לי תמונה
טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ.דָּרַךְ כּוֹכָב .דַּעַת עֶלְיוֹן
מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ, דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב ,וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן
קיימות בייצור עצמי לאורך פארק המסילה "הקרקס הירוק"
נְאֻם שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵל, וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן, מַחֲזֵה שַׁדַּי יֶחֱזֶה, נֹפֵל וּגְלוּי עֵינָיִם
וַיִּפְתַּח ה' אֶת פִּי הָאָתוֹן וַתֹּאמֶר לְבִלְעָם
כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב וְלֹא קֶסֶם בְּיִשְׂרָאֵל
מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל:
כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּאֲהָלִים נָטַע ה' כַּאֲרָזִים עֲלֵי מָיִם:
הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה:
כָּרַע שָׁכַב כַּאֲרִי וּכְלָבִיא מִי יְקִימֶנּוּ מְבָרֲכֶיךָ בָרוּךְ וְאֹרְרֶיךָ אָרוּר:
אֶרְאֶנּוּ וְלֹא עַתָּה אֲשׁוּרֶנּוּ וְלֹא קָרוֹב דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב
"
נבואת בלעם הייתה גבוהה מנבואת משה. משה, עם כל גדולתו, הוא זה שאומר את הנבואה, ועל אף שהיא אספקלריא המאירה, אפילו מראה מלוטשת יש בה אחוז מסוים של המראה. בלעם לא רצה לברך אלא לקלל, אלא שהקב"ה הכניס בפיו את הנבואות. לכן נבואתו של בלעם גבוהה יותר מנבואתו של משה, זו נבואה נקייה מפרשנותו של הנביא, זה דבר ה' בצורה הנקייה ביותר.
על פי יסוד זה, ניתן להבין גם את נס האתון, שלכאורה לא ברור מה מטרתו של נס זה. אלא שהתורה רוצה להדגיש שכאשר בלעם מדבר אין זה הוא, אלא הכניסו את המילים בפיו. בדיוק כפי שהאתון לא מדברת מגרונה, אלא זהו דברים שמכניסים בפיה. מהבחינה הזו, נבואת בלעם גבוהה מנבואת משה משום שכולה נאמרת מפי ה' ולא עוברת דרך בשר ודם. זו הסיבה שאנו מוצאים בנבואתו את ההגדרות המושלמות ביותר, המתארות את עם ישראל.
אילולא פרשת בלק, הייתה מתקבעת בדעתנו תפיסה מעוותת על עם ישראל. תפקידה של פרשת בלק להצביע על הזוית האחרת של עם ישראל.
משל למי שיקרא את כל ספרי מבקר המדינה, ועל סמך זה יתאר את שישים השנים הראשונות של מדינת ישראל. יש להבדיל בין דברי ביקורת לתיאור. ספר במדבר מונה את כל הביקורת של עם ישראל, אך תיאור העם אינו יכול להתבסס רק על הביקורת אלא גם על ההגדרות השורשיות הפנימיות של העם."
הרב חיים סבתו
פָּרָשַׁת בָּלָק היא פרשת השבוע
הפרשה עוסקת בפרשת נבואותיו של בלעם בן בעור
שזומן על ידי בלק מלך מואב כדי לקלל את עם ישראל
עשרה דברים נבראו בערב שבת בין השמשות, ואלו הן:
פי הארץ, ופי הבאר, ופי האתון,
והקשת, והמן, והמטה, והשמיר, והכתב, והמכתב, והלוחות
שבת שלום
בשביל ירושלים
בצילום אתמול "פסטיבל בידיים" –
קיימות בייצור עצמי לאורך פארק המסילה "הקרקס הירוק"
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים