ראייה לשקריות התורה

Wizard111

New member
ראייה לשקריות התורה

"בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ:והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום,ורוח אלוהים מרחפת על פני המים:ויאמר אלוהים:יהי אור.ויהי אור:וירא אלוהים את האור כי טוב ויבדל בין האור ובין החשך:ויקרא אלוהים לאור יום,ולחושך קרא לילה.ויהי ערב ויהי בקר,יום אחד: רואים מייד שעל היום הראשון כבר היה יום ולילה,ערב ובקר. אבל ראו את הבאלגן שכותב התורה תיכף עושה: חולפים כמה ימים שבהם אלוהים בורא עוד כמה דברים,ואחרי כל יום מצויין שעבר יום(ויהי ערב ויהי בקר),כלומר 24 שעות שזה סיבוב שלם של כדור הארץ סביב צירו והשמש דואגת ליום וללילה. אבל גבירותיי ורבותיי,עדיין אין שמש!!! רק ביום הרביעי אלוהים בורא את המאורות ברקיע-את הירח ואת השמש. עכשיו,אם זאת לא ראיה לפאשלה של כותב התורה וראיה לשקריות התורה,אני לא יודע מה כן.
 

רון סי

New member
איפה כתוב שעברו 24 שעות?

איפה כתוב שכדור הארץ סובב סביב צירו? על מה אתה מדבר? אתה לא יודע מה כן: צודק. זה לא, אתה לא יודע מה כן, אז יוצא שאין ראיה, לא לפשלות, לא לשקריות.
 

Wizard111

New member
אותך כבר קלטתי מזמן.אתה אבו-ויכוח שאפילו

אם הוכחה לשקריות התורה תצא לך מהאסלה ותנשק לך בתחת עדיין תמשיך להתווכח... תגיד לי,מה זה ויהי בוקר ויהי ערב? ממה נהיה בוקר וערב אם לא או מסיבוב כדור הארץ סביב צירו והשמש דואגת לשאר? ואם מהשמש וסיבוב כדור הארץ סביב צירו אז עברו עשרים וארבע שעות בין יום בריאה אחד לשני.אבל הבעיה שבימים הראשונים בכלל לא היתה שמש... יש הבנה אבו-ויכוח?
 

itay 34

New member
ממש לא נכון!

יום ולילה זה לא אור וחושך לא מחייב שיום זה אור ולילה זה חושך!
 

Wizard111

New member
ממש כן נכון!

יום ולילה זה מחייב אור וחושך כשכתוב ויהי בוקר ויהי ערב יום.... וכי למה הכוונה,לנורות או מה? אולי פלורצנט?
 

itay 34

New member
לא נכון!

זה לא מחייב למשל חום וקור זה מחייב שיהיה גשם\שלג ושמש?!
 
תגובה

כל החיים שלכם זו התחכמות אחת גדולה השאלה עם מי אתם מתחכמים.....לדרגה הזו אני כמובן לא ארד. מי שרוצה שיכתוב ברמה של גובה העניים ולא של אחד שאמור להתנסות............אתם בסך הכל בני אדם ואני בטוחה שכל אחד בפני עצמו הוא בנ'דם נחמד אז תראו את זה...
 

rachel437

New member
ויקרא אלוהים לאור יום ולחושך קרא לילה

בראשית א' פסוק ה'.
 

avity

New member
../images/Emo6.gif עכשיו נשאר רק לטעון שזו הכוונה רק שם...

 

itay 34

New member
תקרא

בפסוק כתוב במפורש המילים בוקר וערב לא יום ולילה
 
פתחתי ספר תנך והרי הציטוט המדוייק של פסוק ה'

"ויקרא אלהים לאור יום ולחושך קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד" עכשיו תסביר לי איפה לא כתוב יום וחושך? שכן התגובה ההגיונית המתבקשת לאחר קריאת הפסוק הזה הינו שלאחר שנוצר האור - אלוהים קרא לו יום שנוצר חושך אלוהים קרא לו לילה ורק אז הוא מוסיף "ויהי ערב ויהי בקר יום אחד" או שבעצם היה פה חוסר תשומת לב של כותב התנך ושכח למחוק את החלק עם יום ולילה?
 

itay 34

New member
כנס

שכתוב לך "ויהי ערב ויהי בוקר...." הכוונה היא שלהבדיל מהנצרות הימים אצלנו מתחלפים בשקיעה ולא ב-12 בלילה...ז.א. הגיעה השקיעה אנחנו עוברים ליום הבא. אור ליום הבא... עד היום הרביעי הירח והשמש היו במעמד שווה , באותו גודל...ביום הרביעי הוא עשה את ההפרדה בניהם. את השמש לממשלת היום ואת הירח והכוכבים לממשלת הלילה. ז.א. שהשמש תמשיך ותהייה גדולה יותר מהירח ותפיץ את אורה ביום ואילו הירח שיהיה יותר קטן יפיץ את אורו בלילה - הרי הוא מוזן על ידי השמש - כפי שאתם יודעים. וכעזרה הוא קיבל את הכוכבים. מה לא ברור כאן. הבעיה שאת הדברים האלה לא מלמדים בבתי הספר הרגילים. אצלכם מלמדים את התנ"ך כדבר מובן מאליו ובצורה מאוד מופשטת.... (התגובה של יהודיה גאה)
 
אבל עדיין משהו לא מסתדר...

הרי אם טרם היו הירח והשמש - כיצד ידעו מה זה 12 בלילה? שכן את שעות היום והלילה מודדים ע"פ השמש (ומי שבקיא טוב יותר בנושא יכול להרחיב). זאת אומרת אתה אומר "אז הגיעה השקיעה" - אבל השקיעה אינה יכולה להתרחש ללא שמש - מה שוקע? האור? בקשר לכל שכתבת בהמשך שהאור הגדול הוא השמש והאור הקטן הוא הירח והכוכבים - הדברים הללו באו בהמשך . זה לא עניין של לימוד בבית הספר או לא - משום שבמשפט הזה יש פשוט סתירה . קודם היה יום ולילה - השאלה שלי מהיכן הגיע היום והלילה הזה? על סמך מה? רק אחרי שהיו יום ולילה הגיע ויהיה ערב ובוקר .. ניתן להסביר זאת?
 

avity

New member
"יום ולילה זה לא אור וחושך" - אתה שם לב למה

שאתה עושה? אם אתה מתכוון להשתמש בפירוש לתורה איפה שיש בעיתיות במילוליות, אז עולה השאלה על סמך מה אתה בוחר את הפרוש המועדף? - כלומר, האם אתה למעשה כותב את התורה בקריאתה? כשחושבים על זה, זה יוצר פיצול אישיות משעשע.
 

רון סי

New member
אם אתה רוצה לנהל איתי דיון

קודם תשטוף את הפה. אחרי שתשטוף את הפה, נסה שוב, ונראה.
 

NimrodOZz

New member
למה אתה מגיב בכלל?

הרי מדובר בעוד אחד שבטוח שהתורה היא ספר היסטורי/מדעי/קוסמולוגי/סיולוגי עתיק. ראיה אין לו רק בורות או דמגוגיה מכוונת מתוך רצון לפרובוקציה.
 
למעלה