ראיון עם עקיבא נוף

ראיון עם עקיבא נוף

"ראיון מקיף עם הפזמונאי היחיד ששירת אי פעם בכנסת עקיבא נוף על פזמוניו שכמה מהם הפכו למפורסמים והביאו לגילויה של פנינה רוזנבלום . וגם לראשונה הסיפור המלא על המפגש של עקיבא נוף עם ג'ון לנון ויקו אונו שאותם שכנע לשיר בעברית שיר על ירושלים שכתב והצטלם איתם ,ודיון גם בעניינים פוליטיים עכשוויים ובהם יחסו הלא אוהד לאהוד אולמרט האיש שהוא בעצמו פתח בפניו את הדלת לפוליטיקה והתחרט על כך עמוקות מאז. " את ההמשך אפשר לקרוא כאן
 
צמד חמד, עקיבא נוף ואלי אשד ../images/Emo141.gif

שני אנשים שהביאו לאקסטרים את הפער בין איך שהם רואים את עצמם (גיבורי תרבות וקובעי טעם) לבין איך שהחברה רואה אותם (תמהונים ונודניקים).
 

cucipop

New member
תשבור אחורה כאסח

לא יודע לגבי עקיבא נוף, אבל אלי אשד כבודו במקומו מונח, ופועלו בתחום חקר הספרות העברית הפופולארית ייחודי וראוי להערכה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לגבי פועלו לא בדקתי;

אבל בוא נאמר שלגבי האישיות שמאחורי הפעלים, שמעתי כבר דעות רבות (ממקור ראשון) ורובן לא היו חיוביות במיוחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה בהקשר למה ששוש כתב

וכיוון שלא מדובר במאמרים אקדמים אלא בטור אישי (במידה מסויימת אפילו סוג של בלוג משודרג למתקדמים) הרי שלאישיות יש רלוונטיות בלתי מבוטלת.
 

Canta Brasil

New member
../images/Emo45.gif

ואני לא חושבת שהוא מתיימר להיות "קובע" משהו בתחום התרבות, אלא חוקר בלבד.
 

Canta Brasil

New member
למה לא?

אתה מוצא את המאמרים שלו לא מדוייקים? שנויים במחלוקת? חסרים?
 

lexigali

New member
תודה, מעניין.

באמת תמיד תהיתי של מי ה"ירושלים נשבענו כולם" הזה ששר לנון.
 

האגס 1

New member
יש גם ביצוע

(אני לא יודע אם המקורי) של מקהלת הרבנות הצבאית והם שרים את השיר המלא מן הסתם
 

גרי רשף

New member
עקיבא נוף ואני

לפני כמה שנים סאביבית הזמינה אותי לאירוע פתיחת חודש הזמר העברי בבית הנשיא (כשהעובדות שם טרם הצטלמו עם פיקסלים על חוטמן), ואני לא התעצלתי ועליתי לירושלים באוטובוס. בתחנה המרכזית החדשה פונה אלי אדם מבוגר וחביב ותוהה מהיכן הוא מכיר אותי, אימצתי את מוחי אך לא זיהיתי אותו. כשהגעתי לבית הנשיא, את מי אני פוגש שם? נכון- אותו אלמונימי מהתחנה המרכזית! הפעם התעניינתי כבר מי כבודו, והתברר שזה עקיבא נוף. כמובן ששמחתי מאוד (אני זוכר אותו עד מימי ד"ש העליזים), סיפרתי לו על הפורום וגם על שירשור ארוך שעסק בשיר איזבל, ואף כתבתי לו את הקישור לפורום על פתק (למי שלא יודע- יש קישור מקוצר http://Forums.Tapuz.co.il/Hebrew). לא ראיתי כאן הודעות שלו מאז וספק אם הוא נכנס, אבל רשמתי לפני שזכיתי למעמד של ידוען ופשוטי העם כבר מזהים אותי בעוברי ברחוב משל הייתי רוזנבלום.
 

giba70

New member
זאב ז'בוטינסקי

כתב את "מדן ועד באר שבע", אבל הוא לא הספיק להיות ח"כ, חבל...
 

מוגג

New member
שמעון פרס

כתב את "שבחי קליה" (התשובה המלוחה לשבחירושלים...) ואת "תפילה בדרך". ומשה דיין חיבר את יצירת המופת: על הנילוס על הנילוס שיוט שייטנו בסירה שעתיים פלוס או מינוס כל אויבנו כפרה ליקי את ילדה מאוד חמודיקי הבאתי לך קצת מתניקי שתי עוגיות ושלושה ממתקיקי תאכלי את כולם וגם תלקקי...
 
מפיתום!

יצירת המופת האמיתית שלו: ליקי היקרה תשמעי מה קרה - דבר איום ונורא! נסעתי ונסעתי ונסעתי לשום מקום לא הגעתי ... כל האנשים דיברו שטויות, אני קניתי לך סוכריות והתגעגעתי לצהלה, לגינה וללטאות, וגם אותך כבר רציתי לראות אז כתבתי לך שיר וחתמתי משה שעובד קשה וכלום לא עושה... האמת שכל שיר - פנינה.
 
למעלה