ראיה פזילה ומה שביניהם אצל פעוטות..

סיגל73

New member
ראיה פזילה ומה שביניהם אצל פעוטות..

עד איזה גיל פעוט פוזל..? בגיל חודש ושבועיים הם כבר רואים את כל הצבעים? האם עכשיו זה רק שחור לבן ואדום? מה אפשר לעשות בגיל זה על מנת לגרות להם את חוש המישוש והראיה? ממתי ילד מוצץ אצבע ומתי מומלץ להפסיק לו את ההרגל הזה? הרבה שאלות בבת אחת... תודה
 

T noki

New member
הנה כמה תשובות בקצרה:

1. בד"כ תינוקות לא פוזלים, הם רק נראים כך בגלל גשר האף הרחב ומבנה הפנים התינוקי. מה שצריך לעשות אם חושדים בפזילה, זה לקחת את התינוק לבדיקת רופא. הוא מאיר על האישונים ורואה אם מדובר בפזילה אמיתית או לא. אם כן יש מקום להתייעץ עם רופא עיניים לילדים. 2. הם רואים מהתחלה את כל הצבעים, רק רואים מאד מאד מקרוב, בערך המרחק שהאמא נמצאת מהם (מספיק כדי לתפוס את הפטמה...) וככל שהם גדלים המרחק שבו הם מסוגלים לראות ברור הולך וגדל. שמים להם תמונות בשחור לב אדום כי אלו צבעים עם ניגודיות חזקה, ויותר מושך את העין. 3. בגיל הזה - פשוט להיות איתם, להאכיל, לדבר, לשיר. חוש המישוש לא כל כך רלבנטי... הם עדיין לא תופסים דברים בידיים, אבל גם זה יבוא. אפשר מובייל, ספר צבעוני עם תמונות שחור לבן. 4. כל ילד מוצץ אצבע מגיל אחר. יש כאלה שבינקות ואח"כ עובר, יש כאלה שיותר מאוחר. אני לא יודעת אם אפשר להפסיק, בטח לא בגיל כזה קטן, שבו רבים הסיכויים שאם עכשיו הוא מוצץ אצבע אולי עוד חודש הוא לא ימצוץ... את יכולה להציע מוצץ אבל זה לא תמיד עוזר, ואח"כ גם צריך לגמול ממנו. בגיל כזה קטן כמובן שאי אפשר לשנות לו את המציצה, וזה חלק מההתפתחות - הוא מכניס ידיים ורגליים לפה וכך בודק את גבולות גופו ומפתח את החושים שלו.
 

סיגל73

New member
ראשית..תודה רבה

ושנית..הוא לא פוזל בתדירות כזו שאני צריכה ללכת לרופא פשוט לעיתים נראה כאילו הוא פוזל..וזה עובר לו... בינתיים מתן מתחיל עם כמה אצבעות בפה ולהרגעה הוא לא לוקח מוצץ. מתי ילד יודע להחזיק את המוצץ בפה שלא יפול?
 
הערה בקשר לחוש המישוש והמגע

אומנם הילד אינו יכול לזהות חפצים ממשוש אבל הוא בהחלט מקבל וזקוק לגירויים של מגע - במחקרים מצאו קשר בין גירויים של מגע כמו חיבוק, עיסוי וליטוף- להתפתחות הגופנית, השכלית והריגשית!!!!!!!!! ועכשיו כשהם עוד לא בורחים מהידיים זה הזמן האידיאלי להרבות במגע כמה שניתן....
 
../images/Emo41.gif מנצלש"ת לשאלת פזילה

התינוק שלי בן חצי שנה ובחודשיים האחרונים החל לפזול ברגע שמתחיל להירדם. האם זה נורמלי ? זה יעבור או שצריך להיבדק אצל רופא ?
מראש
 

מושית1

New member
מנצל"ש לשאלת עיניים..

עד איזה גיל יכול צבע העיניים להשתנות? לנעה יש צבע לא ברור, מעין אפור כחול כהה. והיא כבר בת 4 חודשים, חשבתי שזה יתחלף לה אבל בינתיים כלום.
 

rama1

New member
סיגל - יש לציין ששאלת

את כל השאלות שאני רציתי לשאול ואת כל הדברים שהטרידו אותי תודה רבה על הדיוק
ותודה רבה לכל מי שענתה - הרגעתן אותי ובגדול
 
למעלה