ראוטר חדש- קליטה נמוכה?!

LiA n

New member
ראוטר חדש- קליטה נמוכה?!

קניתי ראוטר חדש של אדימקס שתומך בכבלים. המרחק בין החדר שבו נמצא הנתב (שמחובר למחשב הנייח) לחדר שבו נמצא הנייד הוא 13 מטר ואין ממ"ד באמצע. הקליטה בנייד כשעומדים ליד הרואטר היא 100% אבל בחדר היא בין 0%-13%. האם יש סיבה שבמרחק כל כך קטן תרד בצורה דרסטית הקליטה? *חשוב לי לציין שלפני קניית הראוטר התחברתי דרך השכנים שמעליי (אני חושבת שזה אלו שמעליי ואם זה לא הם אז אלו שכנים אפילו רחוקים יותר) והייתה לי את אותה הקליטה ולעיתים אפילו יותר.
 

dudster

New member
כמה קירות בין הנקודה האלחוטית לנתב

מה מיקום הנתב בחדר? האם הוא ממוקם בגובה מספק? סמוך לדלת? האם שונו ערוצי השידור? האם קיימים שידורים אלחוטיים אחרים כמו טלפון אלחוטי שעובד על אותו תדר בסמוך לנתב? האם קיים עוד מחשב אלחוטי בדירה? אם כן, איזה קליטה הוא מקבל? האם כרטיס הרשת האלחוטי הינו דאנגל שניתן לחברו לכבל USB מאריך?
 

LiA n

New member
אז ככה...

הדירה מחולקת באמצע ע"י מסדרון. החדר שבו נמצא המחשב הנייח עם הראוטר הוא החדר האחרון בצד הימני ואילו החדר שבו נמצא הנייד הוא החדר הקיצוני ביותר רק לצד השני ונמצא מצד שמאל. הנתב ממוקם בגובה שולחן המחשב (גובה סטנדרטי של שולחן והחדר הוא קטן, חדר עבודה) אין עוד מחשב נייד בבית חוץ מזה המדובר וגם אין שידורים אלחוטיים אחרים. בנוגע לערוצי השידור ולדאנגל - זה כבר מעבר להבנתי... אני לא ממש יודעת איך בודקים את זה.
 

cheif

Member
מנהל
כלומר

קו ישר בין הנתב לבין המחשב האלחוטי חוצה את המסדרון באלכסון אורך מאוד? זה אומר לא רק 13 מטר אלא קו התפשטות שנתקל בלא מעט קירות וזוויות -- בעיה. אפשרות אחת היא למקם את הנתב כמה שיותר קרוב לדלת החדר בו הוא נמצא. מעבר לכך, האם הכרטיס האלחוטי מובנה במחשב או שהוא מבוסס על USB?
 

LiA n

New member
הכרטיס-

מובנה במחשב. זה מחשב של לנובו מסדרת N100. אני ניסיתי לשנות את הערוץ של הנתב...אומנם לא ניסיתי את כל הערוצים אבל ניסיתי כמה וזה לא עזר. יכול להיות שהנתב לא חזק?
 

dudster

New member
עושה רושם

שהמבנה הטופוגרפי שהרשת בנויה עליה היא גדולה על נתב ביתי רגיל, או שתשנה את המיקום של הנתב, מחוץ לחדר, במסדרון, או שתשרשר AP או ב WDS או בDHCP או בכבל רשת מהנתב.
 

cheif

Member
מנהל
בעברית

מה שדודו רשם לך הם פתרונות אפשריים לבעיה: 1. להוציא את הנתב עצמו למסדרון. 2. להעמיד פחות או יותר במרכז המסדרון מגבר (זה ה-AP). 3. ה-WDS היא הטכנולוגיה בה פועל ה-AP. לטעמי הכי פשוט, שתנסי להעביר כבל פיזי בין המחשב לנתב .
 
למעלה