קשת מודיעין בקו לירושלים

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
התוכנית שאלן מדבר עליה היא ברובה מאושרת.

התכניות, שאתה ואלן כותבים הן יפות
ההבדל הוא, שהקו דרך בית שמש היה תוואי ישן. כאן מדובר בתוואים חדשים עם כל מה, שכרוך בכך באישורי שטח שונים.
לכן בדיעבד היה מוטב, לדעתי לחדש את הקו דרך בית שמש, כקו מיושר וממונהר, כפי שתוכנן בכמה חלופות שונות.
התוכנית שאלן מדבר עליה היא ברובה מאושרת.
צריך סך הכל קשת באזור מחלף נשרים, מסילה בין נתיבי 431 ממחלף נשרים עד מחלף ענבה וקשת נוספץ במחלף ענבה מהמסילה החדשה ל-A1.כל המסילה עוברת באזורים לא מיושבים (כבישים מהירים ומחלפים), כשלדעתי המסילה בין נתיבי 431 כבר מעוגנת בלא מעט תכניות מתאר, וההקמה שלה יחסית פשוטה כי השאירו מקום בין נתיבי הכביש. המסילה ב-431 תשמש בעתיד גם את קו ראשל"צ-מודיעין, וכשקו ראשל"צ-מודיעין יוקם הקשת בענבה תאפשר פתיחה של קווים רבים נוספים לירושלים (באר שבע-ירושלים דרך שדרות? ת"א-ירושלים דרך חולון? ראשל"צ-ירושלים? וכו' וכו'). בקיצור, בתוכנית הזאת- החלק היחיד שיוקם בלעדית לקו ב"ש-ירושלים הוא הקשת במחלף נשרים.אין שום היגיון בשדרוג קו בית שמש-ירושלים: העלות תהיה גבוהה מאוד, והרכבות יגיעו לתחנות הלא-אטרקטיביות בדרום ירושלים (לעומת תחנת האומה הסופר-אטרקטיבית). אם באחרית הימים מנהרה 4 תשלים סיבוב בכל ירושלים ותגיע לתחנות הקיימות בדרום העיר, אולי תהיה סיבה לשקול שדרוג משמעותי את הקו הקיים. במצב הנוכחי, אין שום סיבה להשקיע בכך סכומי כסף כ"כ משמעותיים.
 
אלו קווים משניים בלי מספיק נוסעים לרכבת.

רק שלא ישכחו לחבר את ב״ש לירושלים
ולא רק את באר שבע אלא גם את ראשל״צ, רחובות, אשדוד, ואשקלון.
אלו קווים משניים בלי מספיק נוסעים לרכבת.
נתץ משער הגיא בשעות העומס ואוטובוסים יספיקו בהחלט.אחרי שיקימו את המסילה המזרחית מסילת עירון, מסילה לטבריה נצרת וראש פינה. אז אם ישאר כסף שיקימו גם שלוחות לירושלים.
 

liorschwimmer

New member
390 מליון שקל בכדי לחסוך נסיעה של תחנה אחת?

קשת מודיעין בקו לירושלים
מצורפת כתבה מאתמול על הסכם להתחלת העבודות על קשת מודיעין בקו לירושלים בשנה הבאה.

http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticleNews.aspx?PageID=2_295&id=2158
390 מליון שקל בכדי לחסוך נסיעה של תחנה אחת?
הזוי, 390 מליון בכדי שתושבי עיר אחת לא יצטרכו ליסוע תחנה אחת ולהחליף רכבת?
 

בועז ל

New member
עלית על עניין שבחלקו נשמע גם לי תמוה.

390 מליון שקל בכדי לחסוך נסיעה של תחנה אחת?
הזוי, 390 מליון בכדי שתושבי עיר אחת לא יצטרכו ליסוע תחנה אחת ולהחליף רכבת?
עלית על עניין שבחלקו נשמע גם לי תמוה.
תקציב הקשת עומד על 232 מלש"ח וידוע כי תקציב זה אכן אושר ע"י האוצר. ע"פ הכתבה, ביבס מדבר על השלמת המעבר התת"ק מפאתי מודיעין אל מרכז עינב - מה שיכול להסביר את השלמת הסכום ל-390 מלש"ח. יוזכר כי כיום קיימת הכנה קצרה למעבר התת"ק מתחת למסילות התחנה, אבל למיטב ידיעתי השלמת המעבר טרם תוקצבה, ומעבר לכך, התכנית העדכנית כוללת בתוכה הקמת גשר עילי מפאתי מודיעין למרכז המסחרי. טוב, אז נצטרך לחכות ולראות אם ביבס הצליח לקבל הבטחות לתקצוב מלא של הפרויקט.
 

Rubim88

New member
זה לא סתם "לנסוע תחנה"

390 מליון שקל בכדי לחסוך נסיעה של תחנה אחת?
הזוי, 390 מליון בכדי שתושבי עיר אחת לא יצטרכו ליסוע תחנה אחת ולהחליף רכבת?
זה לא סתם "לנסוע תחנה"
מדובר בתוספת של 30 ק"מ. מה שכן היה אפשר מלכתחילה לעשות זה למקם את פאתי מודיעין ואזור התעשייה בצמוד למחלף ענבה(ואף להשתמש בשטחים הכלואים בו) - כך שמעבר היה יכול להתבצע שם.
 

amit1270

New member
בתכנית המקורית דובר על תחנת מעבר

זה לא סתם "לנסוע תחנה"
מדובר בתוספת של 30 ק"מ. מה שכן היה אפשר מלכתחילה לעשות זה למקם את פאתי מודיעין ואזור התעשייה בצמוד למחלף ענבה(ואף להשתמש בשטחים הכלואים בו) - כך שמעבר היה יכול להתבצע שם.
בתכנית המקורית דובר על תחנת מעבר
שנקראה "תחנת דניאל".
 

Rubim88

New member
ואיפה היא היית אמורה להיות ממוקמת?

בתכנית המקורית דובר על תחנת מעבר
שנקראה "תחנת דניאל".
ואיפה היא היית אמורה להיות ממוקמת?
ליד כפר דניאל או במחלף ענבה? ידוע למה זה לא יצא אל הפועל? אם לא העבירו את המסילה לי-ם דרך מודיעין לפחות שהיו מבצעים את הפתרון הזה, גם מקבלים קישור י-ם מודיעין בלי קשת במאות מיליונים, וגם מנצלים שטחים כלואים בין הכבישים במחלף והמסילות בשביל חניון(היה יכול להיות "תחנת שפירים" של ירושלים) ואזור תעשייה במקום השטח בפאתי מודיעין.
 
"תחנת שפירים" של ירושלים? זו של ת"א

ואיפה היא היית אמורה להיות ממוקמת?
ליד כפר דניאל או במחלף ענבה? ידוע למה זה לא יצא אל הפועל? אם לא העבירו את המסילה לי-ם דרך מודיעין לפחות שהיו מבצעים את הפתרון הזה, גם מקבלים קישור י-ם מודיעין בלי קשת במאות מיליונים, וגם מנצלים שטחים כלואים בין הכבישים במחלף והמסילות בשביל חניון(היה יכול להיות "תחנת שפירים" של ירושלים) ואזור תעשייה במקום השטח בפאתי מודיעין.
"תחנת שפירים" של ירושלים? זו של ת"א
קיימת?
 
לפי ראש עיריית מודיעין תחנת פאתי

הכוונה היא ביעוד ולא בקיום
P&R גדול שנמצא על עורקים ראשיים(431,1,6) של כלי הרכב.
לפי ראש עיריית מודיעין תחנת פאתי
מודיעין תהיה "השפירים" של ירושלים. וכפי שזה נראה יעבדו על להפוך אותה לכזו עוד הרבה לפני שיעבדו על תחנת שפירים של ת"א.
 

Rubim88

New member
ואיך זה רלוונטי?

לפי ראש עיריית מודיעין תחנת פאתי
מודיעין תהיה "השפירים" של ירושלים. וכפי שזה נראה יעבדו על להפוך אותה לכזו עוד הרבה לפני שיעבדו על תחנת שפירים של ת"א.
ואיך זה רלוונטי?
מן הסתם שגם פאתי מודיעין במיקום הנוכחי יכולה להיות P&R אבל בגלל המיקום שלה הפתרון שהיא מציעה פחות טוב. היא לא מנצלת שטחים כלואים וכדי לקשר אותה לירושלים נדרשים קשת וקו בלעדי.
 
זה רלוונטי מבחינה אחת פשוטה ומעשית

ואיך זה רלוונטי?
מן הסתם שגם פאתי מודיעין במיקום הנוכחי יכולה להיות P&R אבל בגלל המיקום שלה הפתרון שהיא מציעה פחות טוב. היא לא מנצלת שטחים כלואים וכדי לקשר אותה לירושלים נדרשים קשת וקו בלעדי.
זה רלוונטי מבחינה אחת פשוטה ומעשית
תנחת פאתי מודיעין היא תחנה קיימת (עובדה מציאותית) בעוד שתחנת דניאל כמו גם תחנת שפירים הן תחנות על הנייר (הבלוי) בלבד.
זה ההבדל בין ציפור אחת ביד לשתי ציפורים על העץ.
 

Rubim88

New member
פיספסת מילה אחת בתחילת הדיון

זה רלוונטי מבחינה אחת פשוטה ומעשית
תנחת פאתי מודיעין היא תחנה קיימת (עובדה מציאותית) בעוד שתחנת דניאל כמו גם תחנת שפירים הן תחנות על הנייר (הבלוי) בלבד.
זה ההבדל בין ציפור אחת ביד לשתי ציפורים על העץ.
פיספסת מילה אחת בתחילת הדיון
"מה שכן היה אפשר ***מלכתחילה*** ".לא הבנתי מה נתפסת על תחנת שפירים ועל הקיום שלה או מועד בנייתה, כבר הסברתי שהשתמשתי בשם שלה רק בתור דוגמא לתחנת P&R.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה