darkshadow1
New member
התוכנית שאלן מדבר עליה היא ברובה מאושרת.
צריך סך הכל קשת באזור מחלף נשרים, מסילה בין נתיבי 431 ממחלף נשרים עד מחלף ענבה וקשת נוספץ במחלף ענבה מהמסילה החדשה ל-A1.כל המסילה עוברת באזורים לא מיושבים (כבישים מהירים ומחלפים), כשלדעתי המסילה בין נתיבי 431 כבר מעוגנת בלא מעט תכניות מתאר, וההקמה שלה יחסית פשוטה כי השאירו מקום בין נתיבי הכביש. המסילה ב-431 תשמש בעתיד גם את קו ראשל"צ-מודיעין, וכשקו ראשל"צ-מודיעין יוקם הקשת בענבה תאפשר פתיחה של קווים רבים נוספים לירושלים (באר שבע-ירושלים דרך שדרות? ת"א-ירושלים דרך חולון? ראשל"צ-ירושלים? וכו' וכו'). בקיצור, בתוכנית הזאת- החלק היחיד שיוקם בלעדית לקו ב"ש-ירושלים הוא הקשת במחלף נשרים.אין שום היגיון בשדרוג קו בית שמש-ירושלים: העלות תהיה גבוהה מאוד, והרכבות יגיעו לתחנות הלא-אטרקטיביות בדרום ירושלים (לעומת תחנת האומה הסופר-אטרקטיבית). אם באחרית הימים מנהרה 4 תשלים סיבוב בכל ירושלים ותגיע לתחנות הקיימות בדרום העיר, אולי תהיה סיבה לשקול שדרוג משמעותי את הקו הקיים. במצב הנוכחי, אין שום סיבה להשקיע בכך סכומי כסף כ"כ משמעותיים.
התוכנית שאלן מדבר עליה היא ברובה מאושרת.התכניות, שאתה ואלן כותבים הן יפות
ההבדל הוא, שהקו דרך בית שמש היה תוואי ישן. כאן מדובר בתוואים חדשים עם כל מה, שכרוך בכך באישורי שטח שונים.
לכן בדיעבד היה מוטב, לדעתי לחדש את הקו דרך בית שמש, כקו מיושר וממונהר, כפי שתוכנן בכמה חלופות שונות.
צריך סך הכל קשת באזור מחלף נשרים, מסילה בין נתיבי 431 ממחלף נשרים עד מחלף ענבה וקשת נוספץ במחלף ענבה מהמסילה החדשה ל-A1.כל המסילה עוברת באזורים לא מיושבים (כבישים מהירים ומחלפים), כשלדעתי המסילה בין נתיבי 431 כבר מעוגנת בלא מעט תכניות מתאר, וההקמה שלה יחסית פשוטה כי השאירו מקום בין נתיבי הכביש. המסילה ב-431 תשמש בעתיד גם את קו ראשל"צ-מודיעין, וכשקו ראשל"צ-מודיעין יוקם הקשת בענבה תאפשר פתיחה של קווים רבים נוספים לירושלים (באר שבע-ירושלים דרך שדרות? ת"א-ירושלים דרך חולון? ראשל"צ-ירושלים? וכו' וכו'). בקיצור, בתוכנית הזאת- החלק היחיד שיוקם בלעדית לקו ב"ש-ירושלים הוא הקשת במחלף נשרים.אין שום היגיון בשדרוג קו בית שמש-ירושלים: העלות תהיה גבוהה מאוד, והרכבות יגיעו לתחנות הלא-אטרקטיביות בדרום ירושלים (לעומת תחנת האומה הסופר-אטרקטיבית). אם באחרית הימים מנהרה 4 תשלים סיבוב בכל ירושלים ותגיע לתחנות הקיימות בדרום העיר, אולי תהיה סיבה לשקול שדרוג משמעותי את הקו הקיים. במצב הנוכחי, אין שום סיבה להשקיע בכך סכומי כסף כ"כ משמעותיים.