קשת מודיעין בקו לירושלים

מצב
הנושא נעול.
לא ברור לי משהו בכתבה

קשת מודיעין בקו לירושלים
מצורפת כתבה מאתמול על הסכם להתחלת העבודות על קשת מודיעין בקו לירושלים בשנה הבאה.

http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticleNews.aspx?PageID=2_295&id=2158
לא ברור לי משהו בכתבה
לפי הכתבה הזו של עיריית מודיעין, הקשת תיבנה באופן כזה שיהיה חיבור מתחנת פאתי מודיעין לכיוון מזרח (לירושלים) ורכבות (שבכתבה מכונות "מאספות") המגיעות מכיוון נתב"ג לכיוון מודיעין יעצרו בפאתי מודיעין וימשיכו לירושלים, כלומר לא יהיה חיבור ישיר בין תחנת מודיעין מרכז לירושלים.
האם זה באמת האופן בו הקשת מתוכננת להיבנות?
 
לא, הרכבות במדוברות יצאו ממודיעין

לא ברור לי משהו בכתבה
לפי הכתבה הזו של עיריית מודיעין, הקשת תיבנה באופן כזה שיהיה חיבור מתחנת פאתי מודיעין לכיוון מזרח (לירושלים) ורכבות (שבכתבה מכונות "מאספות") המגיעות מכיוון נתב"ג לכיוון מודיעין יעצרו בפאתי מודיעין וימשיכו לירושלים, כלומר לא יהיה חיבור ישיר בין תחנת מודיעין מרכז לירושלים.
האם זה באמת האופן בו הקשת מתוכננת להיבנות?
לא, הרכבות במדוברות יצאו ממודיעין
מרכז, יעצרו בפאתי מודיעין וימשיכו לירושלים.
 

Rubim88

New member
שים לב שלא כתוב שהמאספות מגיעות

לא ברור לי משהו בכתבה
לפי הכתבה הזו של עיריית מודיעין, הקשת תיבנה באופן כזה שיהיה חיבור מתחנת פאתי מודיעין לכיוון מזרח (לירושלים) ורכבות (שבכתבה מכונות "מאספות") המגיעות מכיוון נתב"ג לכיוון מודיעין יעצרו בפאתי מודיעין וימשיכו לירושלים, כלומר לא יהיה חיבור ישיר בין תחנת מודיעין מרכז לירושלים.
האם זה באמת האופן בו הקשת מתוכננת להיבנות?
שים לב שלא כתוב שהמאספות מגיעות
מנתב"ג, אני לא אתפלא אם הכוונה לרכבות עתידיות שמגיעות מ431. כך שתפעולית זה יראה כך: נוסע שעולה במודיעין מרכז ורוצה לנסוע לי-ם יעלה על רכבת לת"א, ירד בפאתי מודיעין, שם באופן מתואם תגיע רכבת מ431 שתשנה את כיוונה ותמשיך על הקשת לעבר י-ם, כשבכיוון השני אותו מהלך אבל הפוך.
 

alantan

New member
באופן מתואם? אנחנו מדברים על רכבת ישראל...

שים לב שלא כתוב שהמאספות מגיעות
מנתב"ג, אני לא אתפלא אם הכוונה לרכבות עתידיות שמגיעות מ431. כך שתפעולית זה יראה כך: נוסע שעולה במודיעין מרכז ורוצה לנסוע לי-ם יעלה על רכבת לת"א, ירד בפאתי מודיעין, שם באופן מתואם תגיע רכבת מ431 שתשנה את כיוונה ותמשיך על הקשת לעבר י-ם, כשבכיוון השני אותו מהלך אבל הפוך.
באופן מתואם? אנחנו מדברים על רכבת ישראל...
מינימום זמן המתנה במעבר יהיה 17 ד'...
 
הרכבות העתידיות הללו לא יהיו

שים לב שלא כתוב שהמאספות מגיעות
מנתב"ג, אני לא אתפלא אם הכוונה לרכבות עתידיות שמגיעות מ431. כך שתפעולית זה יראה כך: נוסע שעולה במודיעין מרכז ורוצה לנסוע לי-ם יעלה על רכבת לת"א, ירד בפאתי מודיעין, שם באופן מתואם תגיע רכבת מ431 שתשנה את כיוונה ותמשיך על הקשת לעבר י-ם, כשבכיוון השני אותו מהלך אבל הפוך.
הרכבות העתידיות הללו לא יהיו
בעשור הנוכחי וכנראה שגם לא בשנים הראשונות של העשור הבא, אז לא נראה לי שהכוונה לרכבות הללו.
אולי הכוונה לרכבות המגיעות מתל אביב ובמודיעין מרכז הופכות כיוון ונוסעות דרך פאתי מודיעין לירושלים.
 

Rubim88

New member
בקריאה שנייה נראה שזו הכוונה

הרכבות העתידיות הללו לא יהיו
בעשור הנוכחי וכנראה שגם לא בשנים הראשונות של העשור הבא, אז לא נראה לי שהכוונה לרכבות הללו.
אולי הכוונה לרכבות המגיעות מתל אביב ובמודיעין מרכז הופכות כיוון ונוסעות דרך פאתי מודיעין לירושלים.
בקריאה שנייה נראה שזו הכוונה
לפי "הרכבות היוצאות מהעיר" לא יודע אם אותה רכבת שבאה מת"א תהפוך רק את הכיוון אבל ניתן להבין שמדובר ברכבות שמגיעות ממודיעין מרכז.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אל תתיחסו יותר מדי לכתבות במקומונים

בקריאה שנייה נראה שזו הכוונה
לפי "הרכבות היוצאות מהעיר" לא יודע אם אותה רכבת שבאה מת"א תהפוך רק את הכיוון אבל ניתן להבין שמדובר ברכבות שמגיעות ממודיעין מרכז.
אל תתיחסו יותר מדי לכתבות במקומונים
במקומון של פסגת זאב יש תוכנית הזויה של חברת מועצת העיר יעל ענתבי לקדם פיצול של A1 באזור גשר 10 לכיוון הר חוצבים והגבעה הצרפתית.
 

zahipan10

New member
רק שלא ישכחו לחבר את ב״ש לירושלים

קשת מודיעין בקו לירושלים
מצורפת כתבה מאתמול על הסכם להתחלת העבודות על קשת מודיעין בקו לירושלים בשנה הבאה.

http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticleNews.aspx?PageID=2_295&id=2158
רק שלא ישכחו לחבר את ב״ש לירושלים
ולא רק את באר שבע אלא גם את ראשל״צ, רחובות, אשדוד, ואשקלון.
 

אורי404

New member
זה בהחלט מתבקש

רק שלא ישכחו לחבר את ב״ש לירושלים
ולא רק את באר שבע אלא גם את ראשל״צ, רחובות, אשדוד, ואשקלון.
זה בהחלט מתבקש
בדבר הזה היה פתרון, לו היו משדרגים את הקו הקיים דרך בית שמש. היו חלופות שונות של יישור הקו עם מנהרות. אם אני לא טועה גם הכפלת הקו. כך גם מכיוון הערים, שציינת היה קו רכבת יעיל לירושלים.
 

alantan

New member
לא צריך להסתבך כל כך, דובר כאן כבר על האפשרות

זה בהחלט מתבקש
בדבר הזה היה פתרון, לו היו משדרגים את הקו הקיים דרך בית שמש. היו חלופות שונות של יישור הקו עם מנהרות. אם אני לא טועה גם הכפלת הקו. כך גם מכיוון הערים, שציינת היה קו רכבת יעיל לירושלים.
לא צריך להסתבך כל כך, דובר כאן כבר על האפשרות
להקים קו שיעקוף את צוואר הבקבוק של רמלוד באיזור של נשר ובן שמן ויתחבר לקו החדש ת"א-ירושלים.
 

קו 415

Active member
שלחתי פניות לשר התחבורה ולרוביק דנילוביץ

זה בהחלט מתבקש
בדבר הזה היה פתרון, לו היו משדרגים את הקו הקיים דרך בית שמש. היו חלופות שונות של יישור הקו עם מנהרות. אם אני לא טועה גם הכפלת הקו. כך גם מכיוון הערים, שציינת היה קו רכבת יעיל לירושלים.
שלחתי פניות לשר התחבורה ולרוביק דנילוביץ
הצעתי הייתה מסילה ממחלף שורק למחלף לטרון, במקביל לכביש מספר 3.משר התחבורה טרם קיבלתי מענה בנידון, שלחתי דרך האתר תדמית שלו ולמייל שלו מהכנסת.עוזר ר"ע באר שבע מר צביקה כהן, ענה לי שהם מודים לי מאוד על ההצעה. וראש העירייה יעלה את זה בפגישות עם משרד האוצר
 

אורי404

New member
התכניות, שאתה ואלן כותבים הן יפות

שלחתי פניות לשר התחבורה ולרוביק דנילוביץ
הצעתי הייתה מסילה ממחלף שורק למחלף לטרון, במקביל לכביש מספר 3.משר התחבורה טרם קיבלתי מענה בנידון, שלחתי דרך האתר תדמית שלו ולמייל שלו מהכנסת.עוזר ר"ע באר שבע מר צביקה כהן, ענה לי שהם מודים לי מאוד על ההצעה. וראש העירייה יעלה את זה בפגישות עם משרד האוצר
התכניות, שאתה ואלן כותבים הן יפות
ההבדל הוא, שהקו דרך בית שמש היה תוואי ישן. כאן מדובר בתוואים חדשים עם כל מה, שכרוך בכך באישורי שטח שונים.
לכן בדיעבד היה מוטב, לדעתי לחדש את הקו דרך בית שמש, כקו מיושר וממונהר, כפי שתוכנן בכמה חלופות שונות.
 

amit1270

New member
אחרי שהשקיעו 7 מיליארד בקו A1

התכניות, שאתה ואלן כותבים הן יפות
ההבדל הוא, שהקו דרך בית שמש היה תוואי ישן. כאן מדובר בתוואים חדשים עם כל מה, שכרוך בכך באישורי שטח שונים.
לכן בדיעבד היה מוטב, לדעתי לחדש את הקו דרך בית שמש, כקו מיושר וממונהר, כפי שתוכנן בכמה חלופות שונות.
אחרי שהשקיעו 7 מיליארד בקו A1
אין שום סיכוי (וגם לא צורך) להשקיע סכום דומה (אם לא גבוה יותר) בתוואי G1.
 

אורי404

New member
מכיוון חיפה ותל אביב עדיף A1

אחרי שהשקיעו 7 מיליארד בקו A1
אין שום סיכוי (וגם לא צורך) להשקיע סכום דומה (אם לא גבוה יותר) בתוואי G1.
מכיוון חיפה ותל אביב עדיף A1
אבל לא רק מהאזורים האלה נוסעים, אלא גם מאזור באר שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות, לוד, רמלה, בית שמש ועוד.
 

amit1270

New member
ערבבת כאן שני דברים

מכיוון חיפה ותל אביב עדיף A1
אבל לא רק מהאזורים האלה נוסעים, אלא גם מאזור באר שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות, לוד, רמלה, בית שמש ועוד.
ערבבת כאן שני דברים
את אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד אפשר לחבר לירושלים דרך נתב"ג בלי להאריך משמעותית את הנסיעה.
רמלה, בית שמש ובאר שבע (פלוס קרית גת וכו') לא מצדיקות מנהור יקר, שגם במקרה המוצדק בהרבה של חיבור רכבתי לתל אביב וחיפה (וכל מה שמסביבן) היה גבולי ולא פעם על סף ביטול "מחוסר כדאיות כלכלית".
 

Rubim88

New member
"חוסר כדאיות כלכלית"

ערבבת כאן שני דברים
את אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד אפשר לחבר לירושלים דרך נתב"ג בלי להאריך משמעותית את הנסיעה.
רמלה, בית שמש ובאר שבע (פלוס קרית גת וכו') לא מצדיקות מנהור יקר, שגם במקרה המוצדק בהרבה של חיבור רכבתי לתל אביב וחיפה (וכל מה שמסביבן) היה גבולי ולא פעם על סף ביטול "מחוסר כדאיות כלכלית".
"חוסר כדאיות כלכלית"
נו באמת...אתה קנית את זה
איך אפשר ליפול בשטות כזו. חיבור של עיר בירה עם 800 אלף תושבים בהווה לגוש עירוני של 3 מיליון במרחק 50 ק"מ ולרצועת חוף צפופה וכל זה בעד 30 ק"מ של מסילה בסטנדרט רכבת מהירה.
 

amit1270

New member
לא קניתי את זה, אבל היו מי שהתנגדו לסלילת הקו

"חוסר כדאיות כלכלית"
נו באמת...אתה קנית את זה
איך אפשר ליפול בשטות כזו. חיבור של עיר בירה עם 800 אלף תושבים בהווה לגוש עירוני של 3 מיליון במרחק 50 ק"מ ולרצועת חוף צפופה וכל זה בעד 30 ק"מ של מסילה בסטנדרט רכבת מהירה.
לא קניתי את זה, אבל היו מי שהתנגדו לסלילת הקו
מהסיבה הזאת. חלקם חיים ביננו עד היום...
 

Rubim88

New member
הסתמכות על סיבה כזו באופן תמים

לא קניתי את זה, אבל היו מי שהתנגדו לסלילת הקו
מהסיבה הזאת. חלקם חיים ביננו עד היום...
הסתמכות על סיבה כזו באופן תמים
יכולה לנבוע לדעתי רק מחוסר מודעות לגבי מערכות תחבורה בעולם, או מהגדרה שונה של מושג הכדאיות הכלכלית(מיסי רכב, אגרות, בלו וכו').
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה