קשר בין מסורתית לחילוני. מתכון בטוח לכשלון

  • פותח הנושא ruti
  • פורסם בתאריך

ruti

New member
קשר בין מסורתית לחילוני. מתכון בטוח לכשלון../images/Emo35.gif

בשנה האחרונה חלה אצלי התקרבות רבה מאוד לדת. הפכתי מאוד מסורתית וזה כולל בקורים בבית כנסת כמה פעמים בשבוע, מסיבות בבית כנסת כמו ל"ג בעומר שהיה אתמול וגם יצרתי לי קשרים עם דתיים חזקים. אני מפרידה בין בשרי לחלבי, שוטפת כלים בנפרד. מקיימת אורך חיים מסורתי. חשובה לי השבת ובשישי אני משתדלת להתנתק מהכל, לכבות הכל, לא לנסוע ולא לצאת. להיות עם עצמי. לפני חודש הכרתי בחור חדש והתחלנו לצאת. אני מרגישה שמפריע לו הצד המסורתי שבי. הוא חילוני. הוא אוהב לצאת בסופי שבוע ואני אומרת שאני לא. הוא אוכל בשר וחלב בלי בעיות ובלי הצורך בהפרדות. הוא מעריך את הדת אך אין לו את הזיקה לדת כמו שאצלי. אני מרגישה מאוד שזה עולה בשיחות שלנו מה יהיה בעתיד ואיפה אני רואה אותנו מסתדרים אם זה ימשיך כך. מאוד מתוסכלת כי הוא יוצא בסופי השבוע עם חברים במקום להיות איתי. הוא לא יהיה מוכן לוותר על אורח החיים שלו. האם אהבה תנצח גם הבדלים כאלה? מרגישה שהולכת ומאבדת אותו.
 
הבעיה בלהיות עם דתי/ה היא

שהצד הדתי/מסורתי לא מתפשר. רק הצד החילוני צריך ליישר איתו קו. לכן לרוב זה לא עובד.
 

C o n n i e

New member
אם הוא חשוב לך כ"כ

למה שאת לא תיישרי איתו קו ותוותרי על אורח החיים שלך?
 

RieM

New member
רותי

אני לא בא לבקר אותך מדוע עשית את הצעד הנ"ל, רק רוצה לדעת מה יותר חשוב לך - פולחן דתי או קשר אישי ? אני בכוונה מקצין את הדברים מכיוון שיש לי תחושה שהדת אצלך היא סוג של בריחה. ואם זה לא סוג של בריחה אלא אורח חיים מודע שנכנסת אליו בכוונה שלמה, מדוע שלא תמצאי לך בחור דתי שיתאים למנהגים החדשים שאימצת ?
 

gamani4

New member
כן. ובעיקר במקרה שלך שיש בו התקרבות לדת בגיל

מאוחר. לא חונכת כך, אלא התקדמת לעבר זה לאחרונה. מעבר לבעיות הרגילות שיש לחילונים עם הדת, המקרה שלך רומז שיש סיכוי להתחזק עוד יותר. אפילו אם הוא מסכים לקבל אותך כמו שאת עכשיו, יכול להיות שהוא חושש שעם הזמן את תקציני עמדותייך.
 
למעלה