קשר בין אוטובוסים לרכבות בחיפה

מצב
הנושא נעול.

idos2

New member
מאז ומעולם ידעתי שמשרד התחבורע

ה 910 לא אוסף במרכזית חוף הכרמל,
וסוף סוף הבנת שמי שקובע זה משרד התחבורה. שנה טובה!
מאז ומעולם ידעתי שמשרד התחבורע
קובע, הרי אם זה היה תלוי באגד לא היו פועלים בכלל קווים לתחנות הרכבת, הבעיה שגם משרד התחבורע לא הרבה יותר טוב.
 

sela v

New member
846 האם עשר בלילה היא שעת לילה?

הרי זה תמצית הויכוח! אגד נותן שרות
להדר, מדוע שיכפיל אותו ויעסיק שני נהגים? מבחינת אגד יש פיתרון, הנוסע צריך לעשות את השיקולים שלו בגלל שזאת שעת לילה מאוחרת, נוסע שיודע שהוא צריך להדר, "יאלץ" לסוע באוטובוס, נוסע אחר יסע ברכת ובמונית ספשיל או רכב פרטי שעומד בחניון. אי אפשר להנות מהכל בשעות הלילה.
846 האם עשר בלילה היא שעת לילה?
אני חושב שצריך להתחיל את התחבורה הציבורית מ-7 בבוקר ולסיים אותה ב-2 בלילה. למה יש אוטובוס כל 20 דקות מ-5 בבוקר? כמה אנשים נוסעים ב-5 בבוקר? למה שלא ננקז מחדש את כל התחבורה להדר? למה שאני אסע להדר אם אני מגיע מת"א ורוצה לכרמל? מה בכלל יש בהדר שאגד מפעילה משם אוטובוס ב-23:30? שיסימו משם את האוטובוסים ב-22:30
 

אורי404

New member
דוקא ישנ נוסעים שונים שצריכים

846 האם עשר בלילה היא שעת לילה?
אני חושב שצריך להתחיל את התחבורה הציבורית מ-7 בבוקר ולסיים אותה ב-2 בלילה. למה יש אוטובוס כל 20 דקות מ-5 בבוקר? כמה אנשים נוסעים ב-5 בבוקר? למה שלא ננקז מחדש את כל התחבורה להדר? למה שאני אסע להדר אם אני מגיע מת"א ורוצה לכרמל? מה בכלל יש בהדר שאגד מפעילה משם אוטובוס ב-23:30? שיסימו משם את האוטובוסים ב-22:30
דוקא ישנ נוסעים שונים שצריכים
אוטובוסים בחמש בבוקר. מה לעשות, שיש אנשים שצריכים להגיע לעבודה מוקדם. זה, כמובן, לא צריך למנוע הפעלת תחבורה ציבורית בלילה.
 

846

Active member
תיתפלא אבל בחלק מהנסיעות המוקדמות

846 האם עשר בלילה היא שעת לילה?
אני חושב שצריך להתחיל את התחבורה הציבורית מ-7 בבוקר ולסיים אותה ב-2 בלילה. למה יש אוטובוס כל 20 דקות מ-5 בבוקר? כמה אנשים נוסעים ב-5 בבוקר? למה שלא ננקז מחדש את כל התחבורה להדר? למה שאני אסע להדר אם אני מגיע מת"א ורוצה לכרמל? מה בכלל יש בהדר שאגד מפעילה משם אוטובוס ב-23:30? שיסימו משם את האוטובוסים ב-22:30
תיתפלא אבל בחלק מהנסיעות המוקדמות
שאני מבצע בקוים פרבריים יש כמות ניכבדה של נוסעים, אבל גם עם יש עשרה קבועים זה מצדיק נסיעה! אני למשל, משתמש באופן קבוע באוטובוס העירוני ראשון שיוצא ב 5:30 ע"מ להגיע לעבודה, יש כעשרה נוסעים מקסימום אבל עדיין הנסיעה נחוצה!
 

sela v

New member
אני לא מתפלא

תיתפלא אבל בחלק מהנסיעות המוקדמות
שאני מבצע בקוים פרבריים יש כמות ניכבדה של נוסעים, אבל גם עם יש עשרה קבועים זה מצדיק נסיעה! אני למשל, משתמש באופן קבוע באוטובוס העירוני ראשון שיוצא ב 5:30 ע"מ להגיע לעבודה, יש כעשרה נוסעים מקסימום אבל עדיין הנסיעה נחוצה!
אני לא מתפלא
אבל אותו דבר יש כאלה שהנסיעה של חצות נחוצה להם.
 

אורי404

New member
כמה דברים.

אני לא מאמין שכמות הנוסעים
בלילה ברכבת בעיקר באמצ"ש היא כמות רלוונטית להפעלת אוטובוסים.. מי צריך רכבת? באמת מי צריך רכבת בתקופה האחרונה עם כל האיחורים והתאונות? לא להגיד שאוטובוסים הם כלי תחבורה חסון בפני איחורים ותאונות, אבל המציאות הוכיחה שאוטובוס יותר משתלם מרכבת, יותר זמין ויותר זול. מסילה כמובן יש אק אחת לכל כיוון מחיפה לת"א ולהפך, אז אם רכבת אחת מאחרת או נעצרת לשם תיאום מפגשי רכבות אז גם זאתי שבאה אחריה תאחר. לא שאני מצדד לאמצעי תחבורה מסויים, אני פשוט מותח ביקורת על כל מערכי התחבורה בארץ.
כמה דברים.
- אם יש נוסעים ברכבת, שתכולת הנוסעים בה היא מן הסתם יותר גבוהה, אין סיבה שזה לא יצדיק הפעלת אוטובוסים או מידיבוסים (ולפחות לפני שנה, אם לא כיום, היו מידיבוסים עירוניים ב"אגד"). - האוטובוסים לא חסינים מפני איחורים (אולי רק בלילה). גם לא מתאונות הם חסונים ובטח ובטח שלא מפיגועים (לא עלינו). בשורה התחתונה הרכבת היא עדיין כלי תחבורה בטוח יותר. - בלילה לא אמורים להיות איחורים ברכבת כמו במהלך היום.
 

cmr

New member
הרכבת יותר בטוחה?

כמה דברים.
- אם יש נוסעים ברכבת, שתכולת הנוסעים בה היא מן הסתם יותר גבוהה, אין סיבה שזה לא יצדיק הפעלת אוטובוסים או מידיבוסים (ולפחות לפני שנה, אם לא כיום, היו מידיבוסים עירוניים ב"אגד"). - האוטובוסים לא חסינים מפני איחורים (אולי רק בלילה). גם לא מתאונות הם חסונים ובטח ובטח שלא מפיגועים (לא עלינו). בשורה התחתונה הרכבת היא עדיין כלי תחבורה בטוח יותר. - בלילה לא אמורים להיות איחורים ברכבת כמו במהלך היום.
הרכבת יותר בטוחה?
שכחת את התאונות האחרונות בדרך לבאר שבע יחסית למספר הנסיעות של הרכבת אני לא בטוח שהיא יותר בטוחה לעומת האוטובוס
 

אורי404

New member
אתה משווה את מספר התאונות שהיו

הרכבת יותר בטוחה?
שכחת את התאונות האחרונות בדרך לבאר שבע יחסית למספר הנסיעות של הרכבת אני לא בטוח שהיא יותר בטוחה לעומת האוטובוס
אתה משווה את מספר התאונות שהיו
ברכבת לעומת כלי תחבורה אחרים? עדיין בחמישים ושבע שנותיה של מדינת ישראל מספר התאונות בהן היתה מעורבת הרכבת נמוך פי כמה וכמה מכלי תחבורה אחרים. אולי, האוטובוס בטוח מבחינת תאונות דרכים בגלל הגודל ובגלל (לפחות אמורים) שיש בו נהגים זהירים. עדיין, ברכבת יש אבטחה טובה יותר מפני גורמים עויינים.
 

mucool2

New member
בדבריך אתה לא רק מותח ביקורת

אני לא מאמין שכמות הנוסעים
בלילה ברכבת בעיקר באמצ"ש היא כמות רלוונטית להפעלת אוטובוסים.. מי צריך רכבת? באמת מי צריך רכבת בתקופה האחרונה עם כל האיחורים והתאונות? לא להגיד שאוטובוסים הם כלי תחבורה חסון בפני איחורים ותאונות, אבל המציאות הוכיחה שאוטובוס יותר משתלם מרכבת, יותר זמין ויותר זול. מסילה כמובן יש אק אחת לכל כיוון מחיפה לת"א ולהפך, אז אם רכבת אחת מאחרת או נעצרת לשם תיאום מפגשי רכבות אז גם זאתי שבאה אחריה תאחר. לא שאני מצדד לאמצעי תחבורה מסויים, אני פשוט מותח ביקורת על כל מערכי התחבורה בארץ.
בדבריך אתה לא רק מותח ביקורת
אלא גם מקבל את המצב הקיים, והלא תקין.
 

sela v

New member
גם בלונדון

אין מה לעשות
חיפה היא עיר שוממת בלילה, אין אדם ואין דומם אפילו...אם כבר מסתובבים בחיפה אחרי השעה 21:00 בעיקר בהדר או בעיר התחתית אז סביר להניח שקשה למצוא הרבה דברים פעילים, החנויות סגורות והאנשים ישנים. לא משתלם לאגד להפעיל מכונה בלילה בשביל קומץ נוסעים.. אגד לא אשם בתיאום עם הרכבת, הוא מתואם מצויין עם עצמו כך שהאוטובוסים שבאים לחיפה אחרי השעה 23:00 מהערים הרחוקות מפזרים את הנוסעים לרוב האזורים המרכזיים בעיר. מי גם צריך לנסוע ברכבת בלילה? סעו דרך כביש החוף ללא עצירות וללא וג'ע ראס. תשאלו את אנדי
יקח לארצנו היפה עוד כמה שנים טובות בשביל להגיע לתיאומים ופשרות בין מערכי התח"צ על גווניהם.
גם בלונדון
לא תמצא הרבה דברים פתוחים ב-2 בלילה, אבל זה לא מונע שבקוים הראשים יהיו אוטובוסים כל רבע שעה בלילה.
 

אורי404

New member
ובנוגע לחלופות של אגד להדר.

קשר בין אוטובוסים לרכבות בחיפה
לא יודע אם דיברת בזמן האחרון על הנושא בפורום. בטח תזכרו אותי על זה שהצעתי להקים קרון מיוחד ללא חיילים (עדיין אני חושב שזה רעיון טוב). בקיצר אני פעם בכמה חודשים מגיע לארץ, ואתמול לקחתי רכבת של 22:40 מת"א ממש לא מאוחר, ושמגיעים לחיפה אחרי 23:30 נדומה תנועת האוטובוסים, והמוניות שוחטים במחירים.אחי שלומד באונ' בחיפה פנה לראש העיר ומשרד התחבורה, וכל אחד מפיל את האשמה על מישהו אחר.
ובנוגע לחלופות של אגד להדר.
אז זה טוב ויפה שיש את החלופות האלה. האם הנוסע הממוצע מודע לכך? האם יש שילוט באוטובוס עצמו ואולי גם בתחנות שהוא ממשיך להדר? ובעצם, למה למספר את החלופה כקו אחר? זה נראה לי יותר ידידותי וברור כאשר יש מספור אחר (למשל, 922 במקום 921 או 912 במקום 910 וכו') עבור הנוסע הממוצע.
 
יש שילוט בתחנה המרכזית:

ובנוגע לחלופות של אגד להדר.
אז זה טוב ויפה שיש את החלופות האלה. האם הנוסע הממוצע מודע לכך? האם יש שילוט באוטובוס עצמו ואולי גם בתחנות שהוא ממשיך להדר? ובעצם, למה למספר את החלופה כקו אחר? זה נראה לי יותר ידידותי וברור כאשר יש מספור אחר (למשל, 922 במקום 921 או 912 במקום 910 וכו') עבור הנוסע הממוצע.
יש שילוט בתחנה המרכזית:
היעד המצוין בשילוט האלקטרוני הוא "חיפה.הדר" במקום "חיפה.מר.חוףכרמל" (איך אני אוהב את הקיצורים האלה של אגד
). בכל מקרה, בנסיעות לחיפה לרוב הנוסעים מציינים את היעד (בגלל כרטוס ההמשך הנהוג בעיר), ואם הם לא מציינים ב-90% מהמקרים הנהג שואל לאן מועדות פני הנוסע, תוך ציון קיום כרטיס ההמשך וכן היעד בהדר (אם הוא מתקיים באותה נסיעה).
 

אורי404

New member
אם כך, אני עדיין חושב שעדיף לעשות

יש שילוט בתחנה המרכזית:
היעד המצוין בשילוט האלקטרוני הוא "חיפה.הדר" במקום "חיפה.מר.חוףכרמל" (איך אני אוהב את הקיצורים האלה של אגד
). בכל מקרה, בנסיעות לחיפה לרוב הנוסעים מציינים את היעד (בגלל כרטוס ההמשך הנהוג בעיר), ואם הם לא מציינים ב-90% מהמקרים הנהג שואל לאן מועדות פני הנוסע, תוך ציון קיום כרטיס ההמשך וכן היעד בהדר (אם הוא מתקיים באותה נסיעה).
אם כך, אני עדיין חושב שעדיף לעשות
זאת כקו נפרד.
 

846

Active member
לא צריך מיספור ניפרד, רוב הנוסעים

אם כך, אני עדיין חושב שעדיף לעשות
זאת כקו נפרד.
לא צריך מיספור ניפרד, רוב הנוסעים
יודעים או שהנהג מודיע! לדעתי הגענו לסוף הדיון! שנה טובה!
 

אורי404

New member
מכל השרשור המפותל הזה - מסקנות

קשר בין אוטובוסים לרכבות בחיפה
לא יודע אם דיברת בזמן האחרון על הנושא בפורום. בטח תזכרו אותי על זה שהצעתי להקים קרון מיוחד ללא חיילים (עדיין אני חושב שזה רעיון טוב). בקיצר אני פעם בכמה חודשים מגיע לארץ, ואתמול לקחתי רכבת של 22:40 מת"א ממש לא מאוחר, ושמגיעים לחיפה אחרי 23:30 נדומה תנועת האוטובוסים, והמוניות שוחטים במחירים.אחי שלומד באונ' בחיפה פנה לראש העיר ומשרד התחבורה, וכל אחד מפיל את האשמה על מישהו אחר.
מכל השרשור המפותל הזה - מסקנות
לעת עתה: - יש להוסיף קווי לילה בערים שונות בתדירות נמוכה, כי עדיין מדובר בכמות נוסעים קטנה יחסית בהשוואה לשעות היום. זהו נושא, שאינו מפותח בארצינו. - אגד מפעילים חלופות אחרונות לתוך העיר, שזה טוב ויפה: חסכוני לחברה (במקום להפעיל שני קווים: קו לחיפה מתל אביב וקו פנימי) ולרווחת הנוסעים. - אגד לא מפעילים קווי קישור מתחנות הרכבת לתוך העיר בלילה. מצד אחד, יש את השיקול של חיסכון בתפעול על ידי הפעלת קו מתל אביב לתוך חיפה. מצד שני, אם ישנה כמות נוסעים שמצדיקה הפעלת רכבת, מן הסתם, יש הצדקה להפעיל אוטובוס. הסיבה לאי הפעלת האוטובוסים מצד אגד היא די מובנת. בואו לא נתחסד - במהלך היום לא חסרים מקרים של שירות לא הולם של אגד עם קווי הרכבת, אז למה שבלילה זה יהיה כך? המקנה היא שתחבורה ציבורית טובה היא תחבורה של מגוון אלטרנטיבות לנוסע. פה רואים ניגוד אינטרסים של אגד. מן הסתם, אילו היו עוד מפעילים שונים (לא שיטה של אשכול לכל חברה, שזה מונופול איזורי לכל חברה, אלא מספר מפעילים על אותו איזור ואותם קווים), לא כך היה נראה המצב. לא במהלך היום ולא בלילה.
 

846

Active member
אין מה לבוא בטענות לאגד! אגד מבצע

מכל השרשור המפותל הזה - מסקנות
לעת עתה: - יש להוסיף קווי לילה בערים שונות בתדירות נמוכה, כי עדיין מדובר בכמות נוסעים קטנה יחסית בהשוואה לשעות היום. זהו נושא, שאינו מפותח בארצינו. - אגד מפעילים חלופות אחרונות לתוך העיר, שזה טוב ויפה: חסכוני לחברה (במקום להפעיל שני קווים: קו לחיפה מתל אביב וקו פנימי) ולרווחת הנוסעים. - אגד לא מפעילים קווי קישור מתחנות הרכבת לתוך העיר בלילה. מצד אחד, יש את השיקול של חיסכון בתפעול על ידי הפעלת קו מתל אביב לתוך חיפה. מצד שני, אם ישנה כמות נוסעים שמצדיקה הפעלת רכבת, מן הסתם, יש הצדקה להפעיל אוטובוס. הסיבה לאי הפעלת האוטובוסים מצד אגד היא די מובנת. בואו לא נתחסד - במהלך היום לא חסרים מקרים של שירות לא הולם של אגד עם קווי הרכבת, אז למה שבלילה זה יהיה כך? המקנה היא שתחבורה ציבורית טובה היא תחבורה של מגוון אלטרנטיבות לנוסע. פה רואים ניגוד אינטרסים של אגד. מן הסתם, אילו היו עוד מפעילים שונים (לא שיטה של אשכול לכל חברה, שזה מונופול איזורי לכל חברה, אלא מספר מפעילים על אותו איזור ואותם קווים), לא כך היה נראה המצב. לא במהלך היום ולא בלילה.
אין מה לבוא בטענות לאגד! אגד מבצע
שירות בין ת"א לחיפה גם עם חמישה נוסעים באוטובוס, מין הסתם נסיעה מפסידה.... אי אפשר "להתפנק" בלילה ולחפש הרבה אפשרויות וכפי שצינתי בדוגמא, גם בחו"ל האפשרות בלילה מצומצמות. אם משרד התחבורה יממן נסיעות לילה בקווים שונים, אני בטוח שחברות התח"צ יפעילו אותם לטובת הנוסע. אגב: מישהו יודע כמה נוסעים יש ברכבות הלפני אחרונה והאחרונה מת"א לחיפה?
 

mucool2

New member
יש כאן גם "ביצה ותרנגולת"

אין מה לבוא בטענות לאגד! אגד מבצע
שירות בין ת"א לחיפה גם עם חמישה נוסעים באוטובוס, מין הסתם נסיעה מפסידה.... אי אפשר "להתפנק" בלילה ולחפש הרבה אפשרויות וכפי שצינתי בדוגמא, גם בחו"ל האפשרות בלילה מצומצמות. אם משרד התחבורה יממן נסיעות לילה בקווים שונים, אני בטוח שחברות התח"צ יפעילו אותם לטובת הנוסע. אגב: מישהו יודע כמה נוסעים יש ברכבות הלפני אחרונה והאחרונה מת"א לחיפה?
יש כאן גם "ביצה ותרנגולת"
חלק מהנוסעים נמנעים מלעלות לרכבת הלילה כי הם יודעים שאין המשך סביר באוטובוס (ולמונית אין להם כסף). אם יהיה שירות כזה, גם מספר הנוסעים ברכבות עשוי לעלות, ומי מרוויח? כולם!
 

846

Active member
ובנוסף: מס' מפעילים על כמה עשרות

מכל השרשור המפותל הזה - מסקנות
לעת עתה: - יש להוסיף קווי לילה בערים שונות בתדירות נמוכה, כי עדיין מדובר בכמות נוסעים קטנה יחסית בהשוואה לשעות היום. זהו נושא, שאינו מפותח בארצינו. - אגד מפעילים חלופות אחרונות לתוך העיר, שזה טוב ויפה: חסכוני לחברה (במקום להפעיל שני קווים: קו לחיפה מתל אביב וקו פנימי) ולרווחת הנוסעים. - אגד לא מפעילים קווי קישור מתחנות הרכבת לתוך העיר בלילה. מצד אחד, יש את השיקול של חיסכון בתפעול על ידי הפעלת קו מתל אביב לתוך חיפה. מצד שני, אם ישנה כמות נוסעים שמצדיקה הפעלת רכבת, מן הסתם, יש הצדקה להפעיל אוטובוס. הסיבה לאי הפעלת האוטובוסים מצד אגד היא די מובנת. בואו לא נתחסד - במהלך היום לא חסרים מקרים של שירות לא הולם של אגד עם קווי הרכבת, אז למה שבלילה זה יהיה כך? המקנה היא שתחבורה ציבורית טובה היא תחבורה של מגוון אלטרנטיבות לנוסע. פה רואים ניגוד אינטרסים של אגד. מן הסתם, אילו היו עוד מפעילים שונים (לא שיטה של אשכול לכל חברה, שזה מונופול איזורי לכל חברה, אלא מספר מפעילים על אותו איזור ואותם קווים), לא כך היה נראה המצב. לא במהלך היום ולא בלילה.
ובנוסף: מס' מפעילים על כמה עשרות
נוסעים שמגיעים בלילה ברכבת? מי יהיה מוכן לעבוד בתנאי הפסד כאלה? כבר כיום חלק מהמפעילים בקטעים המקבילים, מפסיקים את השרות מוקדם יחסית ומשאירים את הנוסעים לאגד בלבד.... כמות הנוסעים בשעות הלילה לא מצדיקה כמויות של אוטובוסים.
 

אורי404

New member
עדיין. במקרה הזה יש רכבת שנוסעת ואם

ובנוסף: מס' מפעילים על כמה עשרות
נוסעים שמגיעים בלילה ברכבת? מי יהיה מוכן לעבוד בתנאי הפסד כאלה? כבר כיום חלק מהמפעילים בקטעים המקבילים, מפסיקים את השרות מוקדם יחסית ומשאירים את הנוסעים לאגד בלבד.... כמות הנוסעים בשעות הלילה לא מצדיקה כמויות של אוטובוסים.
עדיין. במקרה הזה יש רכבת שנוסעת ואם
יש הצדקה להפעלת רכבת, יש הצדקה להפעלת אוטובוסים. לגבי ההשוואה עם מפעילים אחרים, ההשוואה היא בטח עם חברת "קווים" (שגם מפסיקים את שירותם לפני "דן" במרכז), שהם לא ממש דוגמא.
 

846

Active member
אם שיטרית ישלם, יקבל...

עדיין. במקרה הזה יש רכבת שנוסעת ואם
יש הצדקה להפעלת רכבת, יש הצדקה להפעלת אוטובוסים. לגבי ההשוואה עם מפעילים אחרים, ההשוואה היא בטח עם חברת "קווים" (שגם מפסיקים את שירותם לפני "דן" במרכז), שהם לא ממש דוגמא.
אם שיטרית ישלם, יקבל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה