קשר בין אוטובוסים לרכבות בחיפה

מצב
הנושא נעול.
אני באמת לא יודע מה השיקול לגבי הדר

מה הבעיה לסדר
שמספר קטן של נהגים המשמרת שלהם תגמר ב-1 בלילה? לפי דעתי זה סתם תירוץ שזו הסיבה שלא יהיו אוטובוסים עד מאוחר. ולא מבין למה מהדר יש אוטובוסים עד מאוחר, ואין מהרכבת. כמה אנשים כבר מסתובבים בהדר בלילה?
אני באמת לא יודע מה השיקול לגבי הדר
מה שאני כן יודע שחסרים נהגים ויש צורך בפתיחת סידור חדש לנהג ע"מ שיוכל לעבוד עד 2. עד 1 זה לא מספיק - כבר היום הגמר של אלו שיוצאים פעם אחרונה ב-24:00 או אח"כ, הוא בסביבות 1:30 בחניון. אם הם יוצאים ב-1:00 לקו, הרי שהגמר שלהם צריך להיות בסביבות 2:30, לא כ"כ פשוט מבחינה לוגיסטית וכנראה שגם לא כ"כ רווחי. עם זאת, לדעתי יש לחייב את חברות התח"צ להפעיל מס' קווים בעורקים חשובים במשך כל שעות היממה, כל ימי השבוע.
 
../images/Emo45.gif צודק בהחלט...

אני באמת לא יודע מה השיקול לגבי הדר
מה שאני כן יודע שחסרים נהגים ויש צורך בפתיחת סידור חדש לנהג ע"מ שיוכל לעבוד עד 2. עד 1 זה לא מספיק - כבר היום הגמר של אלו שיוצאים פעם אחרונה ב-24:00 או אח"כ, הוא בסביבות 1:30 בחניון. אם הם יוצאים ב-1:00 לקו, הרי שהגמר שלהם צריך להיות בסביבות 2:30, לא כ"כ פשוט מבחינה לוגיסטית וכנראה שגם לא כ"כ רווחי. עם זאת, לדעתי יש לחייב את חברות התח"צ להפעיל מס' קווים בעורקים חשובים במשך כל שעות היממה, כל ימי השבוע.
צודק בהחלט...
אני חושב שצריך לכפות על קווים חשובים גם תדירויות גבוהות.
 

846

Member
לא צריך לכפות שום דבר! נוסע יכול

צודק בהחלט...
אני חושב שצריך לכפות על קווים חשובים גם תדירויות גבוהות.
לא צריך לכפות שום דבר! נוסע יכול
להגיע בקלות מת"א להדר בחיפה האוטובוס של אגד. אגד מבצע חלופת לילה להדר ופה יש יתרון על הרכבת.... לא תמיד רכבת היא הפיתרון המושלם!!!!
 

idos2

New member
ואם הנוסע רוצה לסוע דווקא ברכבת?

לא צריך לכפות שום דבר! נוסע יכול
להגיע בקלות מת"א להדר בחיפה האוטובוס של אגד. אגד מבצע חלופת לילה להדר ופה יש יתרון על הרכבת.... לא תמיד רכבת היא הפיתרון המושלם!!!!
ואם הנוסע רוצה לסוע דווקא ברכבת?
יכול להיות לזה 1001 סיבות - 1. הוא יוצא דווקא מת.א. האוניברסיטה. 2. הוא רוצה את השולחן (ואולי גם יש שקע) בשביל מחשב נייד. 3. הוא בכלל עולה באחת מתחנות הביניים. 4. בדיוק באותו יום יש עבודות בכביש וכתוצאה מכך יש פקקים. 5. מדובר ב4 אנשים שנוסעים ביחד. וכן הלאה וכן הלאה. בקיצור, למה לא לתת גם שירות לציבור הנוסע ברכבות? אז לא אמרתי 10 קווים, מספיק אפילו קו אחד שיקח מתחנת הרכבת להדר ומשם ימשיך בקווים שגם ככה ישנם. למעשה מה שאתה אומר זה לא צריך בכלל את הרכבת האחרונה, בא נבטל אותה וזהו, עם גישה כזאת המפסיד היחיד הוא הלקוח.
 

846

Member
אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר

ואם הנוסע רוצה לסוע דווקא ברכבת?
יכול להיות לזה 1001 סיבות - 1. הוא יוצא דווקא מת.א. האוניברסיטה. 2. הוא רוצה את השולחן (ואולי גם יש שקע) בשביל מחשב נייד. 3. הוא בכלל עולה באחת מתחנות הביניים. 4. בדיוק באותו יום יש עבודות בכביש וכתוצאה מכך יש פקקים. 5. מדובר ב4 אנשים שנוסעים ביחד. וכן הלאה וכן הלאה. בקיצור, למה לא לתת גם שירות לציבור הנוסע ברכבות? אז לא אמרתי 10 קווים, מספיק אפילו קו אחד שיקח מתחנת הרכבת להדר ומשם ימשיך בקווים שגם ככה ישנם. למעשה מה שאתה אומר זה לא צריך בכלל את הרכבת האחרונה, בא נבטל אותה וזהו, עם גישה כזאת המפסיד היחיד הוא הלקוח.
אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר
אותה שלמה!!! אם אתה מתכונן לסוע בשעות הלילה המאוחרות אתה צריך להתפשר! את זה אני אומר גם לנוסעים שלי שמגיעים לת"א סמוך לחצות ולא מבינים מדוע אין להם תחבורה מסודרת כמו ב 12:00 בצהרים. אתה מציע קו אחד ולא עשרה נכון? ומה עם תושבי השכונה השניה? לא מגיע להם שרות? מדוע שיפעל רק קו אחד? אין לזה תשובה ואין פיתרון אחד. אני חוזר לתחילת התגובה: שעות הלילה הן שונות והנוסע צריך להתאים את עצמו ללו"ז. נכון, בפחות גמישות אבל צריך להיות הגיוניים במיוחד שחברת האוטובוסים מספקת חלופה להדר. הכי טוב: רכב פרטי צמוד עם נהג שמחכה לכל נוסע ולוקח אותו הביתה במימון של משרד התחבורה. לא מעשי נכון?
 

idos2

New member
צריך להתפשר קצת

אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר
אותה שלמה!!! אם אתה מתכונן לסוע בשעות הלילה המאוחרות אתה צריך להתפשר! את זה אני אומר גם לנוסעים שלי שמגיעים לת"א סמוך לחצות ולא מבינים מדוע אין להם תחבורה מסודרת כמו ב 12:00 בצהרים. אתה מציע קו אחד ולא עשרה נכון? ומה עם תושבי השכונה השניה? לא מגיע להם שרות? מדוע שיפעל רק קו אחד? אין לזה תשובה ואין פיתרון אחד. אני חוזר לתחילת התגובה: שעות הלילה הן שונות והנוסע צריך להתאים את עצמו ללו"ז. נכון, בפחות גמישות אבל צריך להיות הגיוניים במיוחד שחברת האוטובוסים מספקת חלופה להדר. הכי טוב: רכב פרטי צמוד עם נהג שמחכה לכל נוסע ולוקח אותו הביתה במימון של משרד התחבורה. לא מעשי נכון?
צריך להתפשר קצת
לדעתי אם אגד מפעילה אוטובוס שמגיע לתחנה מרכזית בחצות אזי היא (או כל חברה אחרת שפועלת באותו מקום) צריכה להפעיל קווים שיפזרו את הנוסעים, אז ברור שלא באותה תדירות ובאותה כמות כמו 12 בצהריים, אבל משהו מינימלי חייב להיות, כנ"ל לגבי רכבות. ברור שלא כולם יהיו מרוצים, אבל כמות אלו שכן יהיו מרוצים תגדל בהרבה, ולא נראה לי שזאת דרישה מוגזמת מדי. בכל הערים הגדולות באירופה תחבורה ציבורית עובדת לפחות עד שעה 1 בלילה וגם אח"כ יש מס' קווים מועט שנוסע ברחבי העיר, רק בישראל תחבורה עירונית נגמרת ב11 ואח"כ אין כלום.
 

846

Member
כשאני מגיע לת"א לפני חצות עדיין יש

צריך להתפשר קצת
לדעתי אם אגד מפעילה אוטובוס שמגיע לתחנה מרכזית בחצות אזי היא (או כל חברה אחרת שפועלת באותו מקום) צריכה להפעיל קווים שיפזרו את הנוסעים, אז ברור שלא באותה תדירות ובאותה כמות כמו 12 בצהריים, אבל משהו מינימלי חייב להיות, כנ"ל לגבי רכבות. ברור שלא כולם יהיו מרוצים, אבל כמות אלו שכן יהיו מרוצים תגדל בהרבה, ולא נראה לי שזאת דרישה מוגזמת מדי. בכל הערים הגדולות באירופה תחבורה ציבורית עובדת לפחות עד שעה 1 בלילה וגם אח"כ יש מס' קווים מועט שנוסע ברחבי העיר, רק בישראל תחבורה עירונית נגמרת ב11 ואח"כ אין כלום.
כשאני מגיע לת"א לפני חצות עדיין יש
קווים ערוניים לת"א ומיזרחה (ר"ג,גבעתיים,פ"ת) מאזור רכבת מרכז, 86 ליפו ובת-ים, 89 לחולון, 174 לראשל"צ הישנה, 405 ו480 לירושלים ו314 לראשל"צ החדשה,יבנה ואשדוד. ומי שחייב להגיע דרומה נוסע בד"כ עם הקוים לאילת עד ק.מלאכי או ב"ש. התחבורה לא מסתיימת ב 23:00.
 

idos2

New member
רוב התחבורה העירונית מסתיימת

כשאני מגיע לת"א לפני חצות עדיין יש
קווים ערוניים לת"א ומיזרחה (ר"ג,גבעתיים,פ"ת) מאזור רכבת מרכז, 86 ליפו ובת-ים, 89 לחולון, 174 לראשל"צ הישנה, 405 ו480 לירושלים ו314 לראשל"צ החדשה,יבנה ואשדוד. ומי שחייב להגיע דרומה נוסע בד"כ עם הקוים לאילת עד ק.מלאכי או ב"ש. התחבורה לא מסתיימת ב 23:00.
רוב התחבורה העירונית מסתיימת
לא משנה, בכל מקרה אני חושב שהרעיון שלי היה ברור.
 

sela v

New member
קוי לילה לא צריכים להיות בתדירות

צריך להתפשר קצת
לדעתי אם אגד מפעילה אוטובוס שמגיע לתחנה מרכזית בחצות אזי היא (או כל חברה אחרת שפועלת באותו מקום) צריכה להפעיל קווים שיפזרו את הנוסעים, אז ברור שלא באותה תדירות ובאותה כמות כמו 12 בצהריים, אבל משהו מינימלי חייב להיות, כנ"ל לגבי רכבות. ברור שלא כולם יהיו מרוצים, אבל כמות אלו שכן יהיו מרוצים תגדל בהרבה, ולא נראה לי שזאת דרישה מוגזמת מדי. בכל הערים הגדולות באירופה תחבורה ציבורית עובדת לפחות עד שעה 1 בלילה וגם אח"כ יש מס' קווים מועט שנוסע ברחבי העיר, רק בישראל תחבורה עירונית נגמרת ב11 ואח"כ אין כלום.
קוי לילה לא צריכים להיות בתדירות
ושנכנסים לכל השכונות, אבל כן על הצירים הראשים. אפילו פעם בשעה. לא אכפת לי ללכת 20 דקות בלילה ברגל, אבל לא 10 ק"מ ועוד בעליה, שיקח לי שעתיים ומשהו.
 

sela v

New member
לא נכון

אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר
אותה שלמה!!! אם אתה מתכונן לסוע בשעות הלילה המאוחרות אתה צריך להתפשר! את זה אני אומר גם לנוסעים שלי שמגיעים לת"א סמוך לחצות ולא מבינים מדוע אין להם תחבורה מסודרת כמו ב 12:00 בצהרים. אתה מציע קו אחד ולא עשרה נכון? ומה עם תושבי השכונה השניה? לא מגיע להם שרות? מדוע שיפעל רק קו אחד? אין לזה תשובה ואין פיתרון אחד. אני חוזר לתחילת התגובה: שעות הלילה הן שונות והנוסע צריך להתאים את עצמו ללו"ז. נכון, בפחות גמישות אבל צריך להיות הגיוניים במיוחד שחברת האוטובוסים מספקת חלופה להדר. הכי טוב: רכב פרטי צמוד עם נהג שמחכה לכל נוסע ולוקח אותו הביתה במימון של משרד התחבורה. לא מעשי נכון?
לא נכון
יש מלא קווים שנכנסים לשכונות. בלילה אפשר לעשות קוים שנוסעים על הצירים הראשים. למשל קו שנוסע מחוף הכרמל עולה למרכז הכרמל נוסע על הרכס, ויורד לנווה שאנן וממשיך ללב המפרץ, אפשר לעשות עוד כמה קוים, ככה שלמשל מי שגר בכרמליה יהיה לו אוטובוס שמגיע עד למעלה על הרכס, ואז זה כבר לא בעיה לרדת 15 דקות ברגל, אבל אם אני צריך לעלות מחוף הכרמל ברגל לחורב, ומשם ללכת ברגל ושוב לרדת, זה יקח שעתיים.
 
לא התכוונתי בכלל לרכבת בפרט

לא צריך לכפות שום דבר! נוסע יכול
להגיע בקלות מת"א להדר בחיפה האוטובוס של אגד. אגד מבצע חלופת לילה להדר ופה יש יתרון על הרכבת.... לא תמיד רכבת היא הפיתרון המושלם!!!!
לא התכוונתי בכלל לרכבת בפרט
אלא לתחבורה ציבורית בכלל, יש קווים, גם ברכבת, גם באוטובוסים בינעירוניים, וגם באוטובוסים עירוניים, שאני חושב שאם לא לכפות אז לממן הפעלתם בתדירויות גבוהות במשך היום, והפעלתם גם במשך כל שעות הלילה.
 

sela v

New member
עוד רעיון טוב

לא התכוונתי בכלל לרכבת בפרט
אלא לתחבורה ציבורית בכלל, יש קווים, גם ברכבת, גם באוטובוסים בינעירוניים, וגם באוטובוסים עירוניים, שאני חושב שאם לא לכפות אז לממן הפעלתם בתדירויות גבוהות במשך היום, והפעלתם גם במשך כל שעות הלילה.
עוד רעיון טוב
הוא להקים אתר אחד שירכז את כל התחבורה הציבורית כמו ה-TFL של לונדון, ויש להם גם אתר כזה ארצי, שאפשר מכל נקודה לכל נקודה במדינה לבדוק זמנים, והוא יתן לך איפה להחליף מאוטובוס, למעבורת, לרכבת ולרכבת תחתית. זה יעזור המון שמוקד הטלפוני של אגד פתוח כל כך מעט.
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif כבר מחכה למשרד התחבורה שנים!

עוד רעיון טוב
הוא להקים אתר אחד שירכז את כל התחבורה הציבורית כמו ה-TFL של לונדון, ויש להם גם אתר כזה ארצי, שאפשר מכל נקודה לכל נקודה במדינה לבדוק זמנים, והוא יתן לך איפה להחליף מאוטובוס, למעבורת, לרכבת ולרכבת תחתית. זה יעזור המון שמוקד הטלפוני של אגד פתוח כל כך מעט.
כבר מחכה למשרד התחבורה שנים!
 

mucool2

New member
זה לא מי יותר טוב למקום מסוים

לא צריך לכפות שום דבר! נוסע יכול
להגיע בקלות מת"א להדר בחיפה האוטובוס של אגד. אגד מבצע חלופת לילה להדר ופה יש יתרון על הרכבת.... לא תמיד רכבת היא הפיתרון המושלם!!!!
זה לא מי יותר טוב למקום מסוים
הבעיה כאן היא עקרונית: שעות הפעילות של האוטובוסים בתחנות הרכבת לא חופפות את שעות הפעילות של הרכבת. מערכת תח"צ שמאפשרת מצב כזה זאת מערכת שבנויה לא טוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה