"קשרי לקוחות" -המשך דיון

אופיר @

New member
"קשרי לקוחות" -המשך דיון../images/Emo124.gif

לפני כשבוע התחלנו פה דיון על בעיות שיש עם לקוחות. קיבלתי הרבה פניות מחברים ותיקים וחדשים שנהנו לקרוא ולהשתתף בדיון מ"החיים האמיתיים" הייתי רוצה להמשיך דיונים מהסוג הזה כדי לענות,לעזור ,לשתף ולשמוע דעות ורעיונות מחברי הפורום שנתקלים בבעיות ומוכנים לספר ולשתף . כל בעייה שהייתה או צופים שתהיה עם לקוח מכל סיבה שהיא רצוי לשרשר להודעה הזו. אופיר
 
לי היתה בעיה עם לקוח שפרסם פה...

התקשורת התחילה במייל, עברה לטלפונים, אבל לא הגיע לפגישה פיזית. מבחינת העבודה, הלקוח ידע כעיקרון מה הוא צריך, שזה היה סרטון פלאש שאמור להופיע בתוך דף HTML שכבר קיים (ולהתאים מבחינה עיצובית). על פניו הפרוייקט היה פשוט מאד לביצוע, אבל מכיוון שלא נקבעה פגישה פיזית והתגובות של הלקוח במיילים היו מאד דהויות ומאוחרות, פשוט עזבתי את הרעיון והלכתי על הפרוייקט הבא (משהו גדול יותר, בתלת-מימד, ומול לקוח רציני שאני מכיר באופן אישי). מה שלמדתי מזה: ברגע שיש לקוח, לא מחכים הרבה ורצים לפגוש אותו (במקום סטרילי כמובן, לכו תדעו...), רק אחרי פגישה אמיתית אפשר להעריך אם בכלל יש צפי לתשלום מאותו בנאדם, ואם כדאי לעבוד בשבילו (עד אז מומלץ שכבר יהיה מה להראות לו שקשור לדרישות שלו - סקיצות וכד').
 

אופיר @

New member
מסכים איתך רק ב -50% ../images/Emo4.gif

אתה צודק בהחלט שפגישה עשויה לקדם אותך בצעדי ענק כי מן הסתם רואים את האדם שעומד מולך, מבינים אחד את השני ,קולטים שפת גוף וידיים ובקיצור אפשר להעריך מהר מאוד אם אפשר וכדאי לבצע את העבודה. אבלללללללללל.... מה קורה עם אתה עובד עם לקוחות שגרים בערך 200-300 ק"מ ממך (שזה בערך בצד השני של מדינתנו הקטנה מיום ליום),או מה לגבי לקוחות מחו"ל? אז כמובן שיש מצוי ויש רצוי ובאמת פגישה עושה נפלאות אבל אם 4 לקוחות יבקשו ממך להגיע אליהם כשהם נמצאים במקומות מרוחקים תהפוך מהר מאוד לנהג יותר מאשר לפלאשיסט. המסקנה לדעתי היא לנסות להבין מה הלקוח רוצה ,מה הוא מקבל ,מה העלות וכ"ו. לאחר שיש הסכמה ראשונית ,זה הזמן להיפגש (במידה והלקוח מעוניין). אופיר
 
../images/Emo160.gifמה באמת עם לקוחות מחו"ל?

כיצד מחייבים, שמעתי מבחור שניסה לגבות כסף דרך www.paypal.com אך הסתבר שהם רק מזכים עבור קניות אינטרנט או משהו דומה... יש למישהו ניסיון בעבודה עם לקוחות מחו"ל?
 

graphics

New member
סקיצות

נתקלתי עם לקוח בבעיה של תמחור סקיצות נוספות. אמנם קבענו מראש את כמות הסקיצות שמגיעה לו במסגרת הצעת המחיר, אך לא סגרנו כמה תעלה כל סקיצה מעבר לכך. האמת היא שפשוט לא האמנתי שאני אעבור את הכמות שסוכמה (6! שזה המון). לדעתי צריך לקחת 10-15 אחוז ממחיר העסקה על סקיצות מעבר למסוכם. אחרת לא נצא מזה... מה דעתכם? ובכלל - איך קובעים מה זו "סקיצה"? הרי שינוי קטנטן של צבע או של פונט בכותרת, משהו שעושים בזמן קצר, הוא פחות או יותר במסגרת אותה הסקיצה, לא? איפה עובר הגבול? ועוד דבר - צריך לסגור גם עניין שך תוספות, למשל מה קורה אם הלקוח מבקש לאחר סיום הפרוייקט להוסיף משהו או לשנות משהו? (למשל להוסיף סאונד רקע או לאפשר כפתור חזרה להתחלה ושאר ירקות שלקוחות נזכרים בהם מליון שנה אחרי שהם אישרו, קיבלו ושילמו).
 
לגבי פיי פאל

פיי פאל הוא שרות מצויין. אם אתה קונה הרבה באי באי (כמוני למשל) אז הזה אחלה. אבל בלי קשר, אם יש לך חשבון בנק במדינה כמו ארצות הברית אתה יכול לקבל את הכסף ישר לחשבון שלך. יש רשימה די גדולה של ארצות שאפשר להעביר להם את הכסף שקיבלת דרך פיי פאל אבל לצערנו ישראל היא לא אחת מהם. ד"א בקשר לכל האשכול הזה, אישית אני מעדיף לעבוד עם לקוחות שלא ראו אותי אפילו פעם אחת בחייהם, ישראל זה מקום נחמד אבל קטן קטן קטן....
 
למעלה