קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל

קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל
עד שרשת רכבת ישראל תחושמל, בקרוב בימינו, עצה לי לכם: כשנוסעים ברכבת עם קטר מושך, שבו הרחק ממנו. מחקר בטורונטו מצא שנוסעים בקרון הראשון שמאחורי הקטר נחשפו לחלקיקים פי 4 עד 5 ממה שנמצא ברחובות העיר.

הבעיה אינה מתרחשת כשהקטר נמצא בסוף הרכבת במצב דוחף.

גם בטורונטו יש תכנית לחשמול 80% מהמערכת, בעלות 2 מיליארד דולר קנדי, אשר מתקדמת בעצלתיים.

שימו לב שפעילי סביבה בקנדה דורשים חשמול של המערכת - בניגוד לשרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה, או שלא רוצים להבין אותה.

https://www.thestar.com/news/gta/20...s-at-risk-for-exposure-to-diesel-exhaust.html
 

25306yosef

New member
תמונה עבור כל השרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה

קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל
עד שרשת רכבת ישראל תחושמל, בקרוב בימינו, עצה לי לכם: כשנוסעים ברכבת עם קטר מושך, שבו הרחק ממנו. מחקר בטורונטו מצא שנוסעים בקרון הראשון שמאחורי הקטר נחשפו לחלקיקים פי 4 עד 5 ממה שנמצא ברחובות העיר.

הבעיה אינה מתרחשת כשהקטר נמצא בסוף הרכבת במצב דוחף.

גם בטורונטו יש תכנית לחשמול 80% מהמערכת, בעלות 2 מיליארד דולר קנדי, אשר מתקדמת בעצלתיים.

שימו לב שפעילי סביבה בקנדה דורשים חשמול של המערכת - בניגוד לשרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה, או שלא רוצים להבין אותה.

https://www.thestar.com/news/gta/20...s-at-risk-for-exposure-to-diesel-exhaust.html
תמונה עבור כל השרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה
התמונה מויקיפדיה:

 

25306yosef

New member
תמונה של רכבת חשמלית דו קומתית מסוג מודו

קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל
עד שרשת רכבת ישראל תחושמל, בקרוב בימינו, עצה לי לכם: כשנוסעים ברכבת עם קטר מושך, שבו הרחק ממנו. מחקר בטורונטו מצא שנוסעים בקרון הראשון שמאחורי הקטר נחשפו לחלקיקים פי 4 עד 5 ממה שנמצא ברחובות העיר.

הבעיה אינה מתרחשת כשהקטר נמצא בסוף הרכבת במצב דוחף.

גם בטורונטו יש תכנית לחשמול 80% מהמערכת, בעלות 2 מיליארד דולר קנדי, אשר מתקדמת בעצלתיים.

שימו לב שפעילי סביבה בקנדה דורשים חשמול של המערכת - בניגוד לשרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה, או שלא רוצים להבין אותה.

https://www.thestar.com/news/gta/20...s-at-risk-for-exposure-to-diesel-exhaust.html
תמונה של רכבת חשמלית דו קומתית מסוג מודו
במיוחד עבור יונה יהב שמתנגד לחישמול. התמונה מויקיפדיה.



 

maormp

New member
באיזה מערכים יש קטרי מו-דו ואיך יודעים מי מהם נוסע?

קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל
עד שרשת רכבת ישראל תחושמל, בקרוב בימינו, עצה לי לכם: כשנוסעים ברכבת עם קטר מושך, שבו הרחק ממנו. מחקר בטורונטו מצא שנוסעים בקרון הראשון שמאחורי הקטר נחשפו לחלקיקים פי 4 עד 5 ממה שנמצא ברחובות העיר.

הבעיה אינה מתרחשת כשהקטר נמצא בסוף הרכבת במצב דוחף.

גם בטורונטו יש תכנית לחשמול 80% מהמערכת, בעלות 2 מיליארד דולר קנדי, אשר מתקדמת בעצלתיים.

שימו לב שפעילי סביבה בקנדה דורשים חשמול של המערכת - בניגוד לשרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה, או שלא רוצים להבין אותה.

https://www.thestar.com/news/gta/20...s-at-risk-for-exposure-to-diesel-exhaust.html
באיזה מערכים יש קטרי מו-דו ואיך יודעים מי מהם נוסע?
 

Bus Nerd

Active member
למעט IC3, בר"י כל הרכבות הן מו-דו (שזה אומר מושך-דוחף)

באיזה מערכים יש קטרי מו-דו ואיך יודעים מי מהם נוסע?
למעט IC3, בר"י כל הרכבות הן מו-דו (שזה אומר מושך-דוחף)
הקטר נראה "שונה" משאר הרכבת, בניגוד לקרון הניהוג שבקצה השני שמשתלב בעיצוב של שאר הקרונות וגם יש בו מקומות ישיבה, לכן אפשר בקלות לדעת אם הקטר מושך או דוחף: הוא דוחף אם הוא בצד האחורי של הרכבת, ומושך אם הוא בצד הקדמי. אז פשוט אפשר לא לשבת בקרון שצמוד אליו.

מצד שני, גם לקרון הניהוג יש גנרטור דיזל בארץ, ואני מניח שבמחקר שעשו לא לקחו את זה בחשבון כי בחו"ל בד"כ אין גנרטור נוסף כי לא צריך מיזוג כל כך חזק.

אז למי שמפחד מהדברים האלו שפשוט לא יישב בקרון הכי קדמי או בקרון הכי אחורי. בכל מקרה אני די בטוח שמדובר בפחות מזהמים ממה שאפשר לנשום כשעומדים ליד כביש סואן.

(ובIC3 מדובר בקרונועי דיזל, שזה אומר שאין ממש מקום שאפשר לשבת בו במערך כזה שלא קרוב למנוע)
 

oshlick1

New member
מה עם נזקי חשיפה לקרינה מקו המתח שמעל לקרונות

קשיי נשימה? אל תשבו מאחורי קטר דיזל
עד שרשת רכבת ישראל תחושמל, בקרוב בימינו, עצה לי לכם: כשנוסעים ברכבת עם קטר מושך, שבו הרחק ממנו. מחקר בטורונטו מצא שנוסעים בקרון הראשון שמאחורי הקטר נחשפו לחלקיקים פי 4 עד 5 ממה שנמצא ברחובות העיר.

הבעיה אינה מתרחשת כשהקטר נמצא בסוף הרכבת במצב דוחף.

גם בטורונטו יש תכנית לחשמול 80% מהמערכת, בעלות 2 מיליארד דולר קנדי, אשר מתקדמת בעצלתיים.

שימו לב שפעילי סביבה בקנדה דורשים חשמול של המערכת - בניגוד לשרלטנים בארץ שלא מבינים סביבה, או שלא רוצים להבין אותה.

https://www.thestar.com/news/gta/20...s-at-risk-for-exposure-to-diesel-exhaust.html
מה עם נזקי חשיפה לקרינה מקו המתח שמעל לקרונות
 

luckydude

Member
בתחנות ישתמשו באמצעים להפחתת הקרינה ומיגון מבנים.

ובזמן ההמתנה ברציף? ועובדי התחנה?
בתחנות ישתמשו באמצעים להפחתת הקרינה ומיגון מבנים.
בקשר לחשיפה על הרציף, עם האמצעים להפחתת הקרינה, בשילוב עם זמן החשיפה המוגבל הקרינה לא אמורה להוות בעיה.
 
איזה אמצעים למשל?

בתחנות ישתמשו באמצעים להפחתת הקרינה ומיגון מבנים.
בקשר לחשיפה על הרציף, עם האמצעים להפחתת הקרינה, בשילוב עם זמן החשיפה המוגבל הקרינה לא אמורה להוות בעיה.
איזה אמצעים למשל?
כל האנשים שעסקו עד כה בהנע חשמלי ישמחו להכיר אותם.
כבר כתבתי כאן, שמי שמפחד מהקרינה שמקורה בחשמולת עליו גם לפחד מהמיקרו-גל שבמטבחו.
אגב, לא לשכוח שקרוב לחשמולת של מסילה א׳ נמצאת החשמולת של מסילה ב׳ והזרם שזורם בהן הוא לא ב ״פאזה״, כלומר שהשדה האלקטרומגנטי של הראשונה יכול לבטל את השדה של השניה.
גם לא לשכוח, מדברים על 50 הרץ בלבד......זה לא טלפון דבוק לאוזן!
 

Bus Nerd

Active member
שדה אלקטרומגנטי אחד שמבטל אחר זו דוגמה לאמצעי כזה

איזה אמצעים למשל?
כל האנשים שעסקו עד כה בהנע חשמלי ישמחו להכיר אותם.
כבר כתבתי כאן, שמי שמפחד מהקרינה שמקורה בחשמולת עליו גם לפחד מהמיקרו-גל שבמטבחו.
אגב, לא לשכוח שקרוב לחשמולת של מסילה א׳ נמצאת החשמולת של מסילה ב׳ והזרם שזורם בהן הוא לא ב ״פאזה״, כלומר שהשדה האלקטרומגנטי של הראשונה יכול לבטל את השדה של השניה.
גם לא לשכוח, מדברים על 50 הרץ בלבד......זה לא טלפון דבוק לאוזן!
שדה אלקטרומגנטי אחד שמבטל אחר זו דוגמה לאמצעי כזה
אגב, מצאתי דו"ח רלוונטי שעשוי לעניין את חברי הפורום עם רקע בהנדסה: https://www.iroads.co.il/sites/default/files/imce/electrification_of_the_israel_railway.pdf
 

Bus Nerd

Active member
יש רמות מקסימום לקרינה שנקבעות ע"י המשרד להגנת הסביבה

ובזמן ההמתנה ברציף? ועובדי התחנה?
יש רמות מקסימום לקרינה שנקבעות ע"י המשרד להגנת הסביבה
והמערכת, למיטב הבנתי, תנוטר בדרך קבע למניעת חריגות. במקרה של חריגה מהערכים המותרים יותקנו אמצעים לצמצום הקרינה.

בכל מקרה כל קרינה שלא תהיה מחשמולת של רכבת פחות קטלנית ומסוכנת מאדי דיזל. אם חיכית בתחנת השלום בת"א לרכבת למשל עשית לעצמך יותר נזק ממה שתעשה אם תעמוד ליד כבל חשמולת של רכבת חשמלית.
 

aryeri

New member
אכן, תחנת השלום היא תחנה עם זיהום גבוה מאוד...

יש רמות מקסימום לקרינה שנקבעות ע"י המשרד להגנת הסביבה
והמערכת, למיטב הבנתי, תנוטר בדרך קבע למניעת חריגות. במקרה של חריגה מהערכים המותרים יותקנו אמצעים לצמצום הקרינה.

בכל מקרה כל קרינה שלא תהיה מחשמולת של רכבת פחות קטלנית ומסוכנת מאדי דיזל. אם חיכית בתחנת השלום בת"א לרכבת למשל עשית לעצמך יותר נזק ממה שתעשה אם תעמוד ליד כבל חשמולת של רכבת חשמלית.
אכן, תחנת השלום היא תחנה עם זיהום גבוה מאוד...
איך זה שבסבידור יש פחות זיהום? אולי בגלל שבהשלום יש רק שלושה רציפים ולכן הזיהום מרוכז יותר בפחות שטח?
 

Bus Nerd

Active member
לא קשור לכמות הרציפים

אכן, תחנת השלום היא תחנה עם זיהום גבוה מאוד...
איך זה שבסבידור יש פחות זיהום? אולי בגלל שבהשלום יש רק שלושה רציפים ולכן הזיהום מרוכז יותר בפחות שטח?
לא קשור לכמות הרציפים
קשור לטופוגרפיה ולמבנה התחנה. מבחינת מבנה התחנה, השלום תחנה צרה מאוד שמעל רציפיה יש גשר רחב וגם מבנה התחנה עצמו, מה שמונע מהאוויר המזוהם לברוח כלפי מעלה. בנוסף, היא קרובה יותר לנתיבי הכביש משאר התחנות של ר"י, כך שהרבה מהזיהום שם (גם כשלא עוברות רכבות) הוא מהרכבים הפרטיים בנתיבי איילון.

מבחינה טופוגרפית יש גם עוד משהו שתורם לכך שהחלקיקים המזהמים יישארו "לכודים" מתחת לגשר, אבל אני לא זוכר בדיוק, זה הופיע בדו"ח שהופק עבור הרכבת בנושא הזיהום בתחנה.

סבידור לעומת זאת היא תחנה רחבה שבינה לבין נתיבי הכביש יש מרווח גדול, ואין מעליה גשר רחב או גג, כך ששם הזיהום הוא מזערי.
 

נתנאל531

Well-known member
לא הייתי אומר 'מזערי' על המצב ב'מרכז'

לא קשור לכמות הרציפים
קשור לטופוגרפיה ולמבנה התחנה. מבחינת מבנה התחנה, השלום תחנה צרה מאוד שמעל רציפיה יש גשר רחב וגם מבנה התחנה עצמו, מה שמונע מהאוויר המזוהם לברוח כלפי מעלה. בנוסף, היא קרובה יותר לנתיבי הכביש משאר התחנות של ר"י, כך שהרבה מהזיהום שם (גם כשלא עוברות רכבות) הוא מהרכבים הפרטיים בנתיבי איילון.

מבחינה טופוגרפית יש גם עוד משהו שתורם לכך שהחלקיקים המזהמים יישארו "לכודים" מתחת לגשר, אבל אני לא זוכר בדיוק, זה הופיע בדו"ח שהופק עבור הרכבת בנושא הזיהום בתחנה.

סבידור לעומת זאת היא תחנה רחבה שבינה לבין נתיבי הכביש יש מרווח גדול, ואין מעליה גשר רחב או גג, כך ששם הזיהום הוא מזערי.
לא הייתי אומר 'מזערי' על המצב ב'מרכז'
אבל בהשלום המצב נראה קססטרופלי, כל מה שיכול להיות רע - קורה. גם בהגנה נראה שהמצב טוב רק במעט, בעוד במרכז ובאוניברסיטה המצב נראה טוב יותר.
&nbsp
עם זאת, היקף התנועה באיילון סביב תחנות הרכבת אמורה להוביל לשיעורי זיהום גבוהים גם במיקומים של 'מרכז' ו'האוניברסיטה'.
 

Bus Nerd

Active member
הכל יחסי

לא הייתי אומר 'מזערי' על המצב ב'מרכז'
אבל בהשלום המצב נראה קססטרופלי, כל מה שיכול להיות רע - קורה. גם בהגנה נראה שהמצב טוב רק במעט, בעוד במרכז ובאוניברסיטה המצב נראה טוב יותר.
&nbsp
עם זאת, היקף התנועה באיילון סביב תחנות הרכבת אמורה להוביל לשיעורי זיהום גבוהים גם במיקומים של 'מרכז' ו'האוניברסיטה'.
הכל יחסי
בת"א מרכז אני יכול לשבת על הרציף ולנשום בלי להיחנק, בתחנת השלום אני פשוט לא מסוגל, תמיד לוקח את הרכבת הראשונה אפילו כשהיא לא מגיעה ליעד שלי, וממשיך להמתין לרכבת שלי בתחנה הבאה (ההגנה או מרכז).

באוניברסיטה ומרכז נתיבי הכביש רחוקים יותר מהרציפים ויש להם כיווני אוויר כך שהגזים משם מתפזרים בסביבה ולא מגיעים רק לרציפים. בתחנת השלום נתיבי איילון דרום "לכודים" בין התחנה לעזריאלי, ויש גם גשר שלוכד את החלקיקים. כמו כן התחנה נמוכה בהשוואה לנתיבי הכביש, לעומת אוניברסיטה שהרציפים בה יותר גבוהים מהכביש.
 
אני מניח שגם הקרבה לבניינים ממערב שמוסיפים זיהום

הכל יחסי
בת"א מרכז אני יכול לשבת על הרציף ולנשום בלי להיחנק, בתחנת השלום אני פשוט לא מסוגל, תמיד לוקח את הרכבת הראשונה אפילו כשהיא לא מגיעה ליעד שלי, וממשיך להמתין לרכבת שלי בתחנה הבאה (ההגנה או מרכז).

באוניברסיטה ומרכז נתיבי הכביש רחוקים יותר מהרציפים ויש להם כיווני אוויר כך שהגזים משם מתפזרים בסביבה ולא מגיעים רק לרציפים. בתחנת השלום נתיבי איילון דרום "לכודים" בין התחנה לעזריאלי, ויש גם גשר שלוכד את החלקיקים. כמו כן התחנה נמוכה בהשוואה לנתיבי הכביש, לעומת אוניברסיטה שהרציפים בה יותר גבוהים מהכביש.
אני מניח שגם הקרבה לבניינים ממערב שמוסיפים זיהום
ומפחיתים את עוצמת הרוח (רוח מפזרת את הזיהום) מוסיפה לזיהום אוויר,
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה