קשה לבני 45 למצוא עבודה?

N i X

New member
קשה לבני 45 למצוא עבודה?

הרשות לחדשות עשו סקר, הנה התוצאות בקצרה:
״אם כן, מניתוח ראשוני של תוצאות הסקר עולה לראשונה כי ישנו בסיס אמפירי לטענות על סיכויי תעסוקה נמוכים יותר בתעשיית ההיי-טק עבור עובדים ותיקים, ובפרט בקרב מנהלים. נוסף על כך, עולה כי עובדי ההיי-טק עצמם סבורים שקיים קושי תעסוקתי עבור עובדים ותיקים – תחושה שמתגברת ככל שמתקרבים לגילאים המבוגרים. אולם, נדרשת עבודת ניתוח נוספת על מנת לרדת לעומקה של התופעה ולהבין טוב יותר את מרכיביה השונים. בהקשר זה״





 

user32

Well-known member
מנהל
לפי הגרף המצב דבש

זה נראה כאילו בגיל 60-65 יש 80-90% תעסוקה אם אני מבין נכון? לא ברור מה כל נקודה מסמנת. אולי תוצאת סקר באיזור מסויים או מדגם מסויים?
 

יבגניי34

New member
כל נקודה היא קבוצת גיל ואני ״מנחש״ שפשוט סופרים מועסקים

ומנרמלים שרירותית במקסימום שזה ~35.
כמובן אם הניחוש שלי נכון הגרף הזה חסר משמעות לחלוטין.
 

N i X

New member
הקו לדעתי זה קו מגמה לא תוצאה

אז מה שצריך להתייחס אליו הוא הנקודות
&nbsp
עוד קצת ציטוטים:
״תפוצת הסקר הייתה רחבה,[9] ובהתאמה התקבל מדגם של כ-1,200 משיבים אשר מועסקים או הועסקו בענפי ההיי-טק, או בעלי משלחי יד מעולמות ההיי-טק אשר מועסקים או הועסקו בתחומים משיקים.״
&nbsp
״הממצא הראשון והבולט ביותר בסקר הוא ירידה בשיעור התעסוקה ככל שהגיל עולה (ראה תרשים 2). כלומר, לגיל השפעה שלילית על סיכויי התעסוקה.[10] מתוצאות הסקר אף עולה כי תופעת הירידה בשיעורי התעסוקה אכן בולטת יותר בקרב מנהלים. יש לציין כי בקרב המשיבים שאינם מועסקים, רובם המוחלט מחפשים עבודה, ורק מיעוטם פרשו לחלוטין משוק התעסוקה. כלומר, אין מדובר במגמה של פרישה מוקדמת.״
&nbsp
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
ברור מה זה הקו

יש את הפונקציות האלה שמוצאות את הקו בהתבסס על הנקודות.
איזו מגמה? לפי הגרף יש מגמה מתונה מ100% לכיוון ה85-90% אחר כך אין שום מגמה כי העובדים יוצאים לפנסיה ואחרי זה מתפגרים מה שכנראה יקרה גם לנו יום אחד.
 

N i X

New member
נחיה ונראה =)

באופן אישי אני חושב שהסקר הזה לא הדרך הנכונה לעשות מחקר כזה.
נראה שהרשות לחדשנות התחילה להתעניין בנושא הזה ואני מקווה שימצאו דרך נורמלית לעשות מחקר כזה על נתונים יותר גדולים ואחת ולתמיד להכריע בסוגיה.
&nbsp
&nbsp
 

rj111

New member
יש מגמה אבל השונות גבוהה מאוד

יש עוד סיבות לירידה בשיעור התעסוקה:
1. אובדן כושר עבודה.
2. אבטלה מרצון / פנסיה מוקדמת.
 

יNOT

New member
בקשר לסעיף 2

אתה מבין שיש הבדל בין אבטלה ופנסיה,נכון?

אני לא בטוח אם המושג שלך ל"אבטלה מרצון"זה אלה שחותמים אבטלה ומקבלים מהמדינה כסף,או שזה אלה שמחפשים עבודה ולא מוצאים? והופכים להיות "מובטלים מרצון" כי הם רוצים להרוויח יותר משכר המינימום או/ולעבוד במקצוע שהם השקיעו בו זמן לימודים ואוהבים לעסוק בו?

אם לא היית מובטל מעולם(וללכת לחתום אבטלה ולקבל כסף מהמדינה זה לא להיות מובטל מבחינתי),אז אתה לא ממש יודע על מה אתה מדבר.
 

ai21

New member
אבטלה מרצון/פנסיה מוקדמת, משמעו שחסכת מספיק כדי לא לעבוד

ואז אתה נהנה מגמלאות שונות של המדינה עד שאלו נגמרות ואתה חי מהחסכונות ומממש את חלומותיך.
&nbsp
בתחום שבו העבודה דורשת יכולת לשבת על כיסא ולהשתמש במקלדת ועכבר,
אובדן כושר עבודה פחות נפוץ מאובדן מוטיווציה.
&nbsp
אם נתעלם מהשונות הגבוה - ניתן להעריך שיש ירידה מ95% תעסוקה ל75% תעסוקה.
 

יNOT

New member
שוב....

צורם לי החיבור שאתה עושה בין אבטלה ופנסיה,למרות שזו לא אשמתך. רציתי לבדוק בעצמי אם המושג הזה "אבטלה מרצון" הוא בכלל הגדרה אמיתית,וכמובן שזה כן.

"לועזית: voluntary unemployment
מונח המציין את אותם מקרים שבהם אנשים מובטלים יכולים למצוא עבודה בשכר ובתנאים סבירים, אבל מעדיפים לא לקבלה ולהישאר מובטלים בשל סיבות שונות. "

הבעייה שלי עם ההגדרה הזו היא הניתוק מההקשר לדיון שלנו,זה נראה מונח מקצועי,שמי שיעשה בו שימוש זה הפקידה בלשכת התעסוקה.
אם לוקחים את זה בחזרה לדיון שלנו, ובסכנה שאני חוזר על עצמי...

אדם שעשה תואר ראשון ולא מצליח למצוא עבודה,במידה וייסרב לקבל הצעת עבודה במפעל,בסופר בסידור סחורה על המדפים,וכו... ייחשב למובטל מרצון.
כנ"ל בוגרי קורסים. וכך נוצר מצב פרדוקסלי,של עובדים שהשקיעו זמן,כסף,טיפחו מיומנות,והופכים להיות מובטלים מרצון כי הם רוצים לעסוק בתחום שלמדו.

"חי מהחסכונות וממש את חלומותיך" - כי לחיות מהמינוס זה החלום הישראלי.


בתקווה הצלחתי להראות לך את הצד השני של המטבע,זה שנשחק...
 

ai21

New member
היום אני קרוב לגיל 40

עד גיל 40 אסיים לשלם משכנתא על הדירה השניה שבבעלותי,
וכל מה שנותר ילך נטו לחיסכון,
וכל זה - כשכל מה שאשתי מרוויחה, מושקע מייד בעסק-החלומות שלה, כך שבפועל כבר חיים על משכורת היי-טק אחת.

מהנדס שעובד בהיי-טק וחי על מינוסים ופחדים - עשה טעויות מקצועיות ופיננסיות לא זניחות,
מלכתחילה,
מהנדס שעובד בהיי-טק ולא מסוגל לפרוש (אם רצונו בכך) כשהוא מגיע לגיל 50, עשה משהו לא בסדר.
זה לא אומר שחייבים לפרוש,
אבל אין סיבה שאדם שבמשך שנים רבות מרוויח כפול מהמשכורת החציונית במקרה הרע (משכורת בוגר טרי) ולרוב כפול מהמשכורת הממוצעת, לא יגיע לכך שיוכל לממש את החלומות שלו.
 

יבגני34

New member
יש לך ילדים?

מאיפה הצלחת לחסוך עבור שתי דירות, כל דירה בממוצע מעל 2 מליון שקל ...
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
ניחוש מושכל

אני יכול לנחש שאת הדירות הוא לא קנה בשנים האחרונות. אני קניתי דירת 4 חדרים נהדרת בשכונה טובה במרכז הארץ ב600K ש"ח בזמנו. בתור זוג שעבד בהי-טק זה היה קל מאוד.
 

ai21

New member
3. שתיהן ביחד עולות ככה

או לפחות עלו ככה לפני 5 שנים
 

יבגניי34

New member
קישור לנתוני המקור + הציטוט היחיד שיש לקרוא

>It should be mentioned that the age influence embodies, for example, the cohort influence, in other words, the influence of demographic or statistical differences between different age groups. An example of such a difference may be the type of technological training given to different cohorts.


https://www.taasuka.gov.il/he/InfoAndPublications/Documents/adultsemployment0214.pdf

(סעיף ג׳ דף 13)
 

choo

Active member
הקישור שהבאת אינו לנתוני המקור - אלא לסקר כללי בשוק

&nbsp
הכותב המקורי נתן קישור לנתוני המקור של דו"ח החדשנות (שממנו מובא הסקר המדובר) - שמשום מה מפורסם תחת דומיין נפרד של הכנס שבו הוא הוצג - ולא תחת האתר של "משרד החדשנות" (שנמצא בכלל במשרד הכלכלה, ולא במשרד התעסוקה)
 

יבגניי34

New member
הקישור שהבאתי הוא הקישור היחיד ל*נתונים*, נקודה, שהובא פה.

וזהו הקישור המצוטט ב״קישור המקורי״ כמקור.
נתונים יש לדעת לקרוא, זוהי אומנות. הנתונים אינם מצביעים על שום מגמה של ״פליטת מבוגרים״ מהייטק. המידע הרלוונטי מופיע בתרשים 9 והטבלה המוצמדת אליו.
 

choo

Active member
דוגמא לפרשנות סובייקטיבית. בפועל הנתונים חיוביים עם כוכבית:

&nbsp
הנתונים המספריים מהסקר הזה מראים שמתוך הנסקרים בגיל 50, 90% עובדים בתעשיית ההייטק, בגיל 60, 80% מהם עבדו בתעשיית ההייטק. בגיל 65 זה יורד יותר (הנקודה מוסתרת בגרף), ובגיל 67 - 59% עבדו בתעשיית ההייטק.
&nbsp
מעבר לזה, הם טוענים שנתוני התעסוקה של מנהלים נמוכים יותר משל עובדים שאינם מנהלים (אבל לא מספקים נתונים מספריים לגבי זה).
&nbsp
לגבי הסיבה שיש קו מגמה וצריך להתייחס אליו ולא רק לנקודות - משום שלמרות שהיו 1200 נסקרים - בכל שנתון בנפרד היו הרבה פחות נסקרים (כנראה 26-30 בממוצע) מה שאומר שבחלק מהשנתונים כמות הנסקרים תהיה נמוכה מכדי להוות מספר מייצג (ראו למשל בגיל 48 מועסקים בתעשייה רק 80%, כשבשנתון לפני מועסקים 88% ובשנתון אחרי מועסקים 89%).
&nbsp
עוד נקודה שהם ציינו היא שככל שעולים בגיל, אחוז העצמאיים מתוך הנסקרים - גדל. זה אומר דרשני - אני מכיר אנשים שהפכו לעצמאיים כדי להרויח יותר כסף או כדי ש"לא יהיה להם בוס" (ובמקרה הזה מדובר במעבר חיובי), ואני מכיר אנשים שהפכו לעצמאיים כי הם לא הצליחו למצוא עבודה כשכירים - והחליטו להפוך לפרילאנסרים - כשחלקם מגרדים עבודה פה ושם ובפועל כמעט ואינם משתכרים (במקרה זה מדובר במעבר שלילי). אי ההבחנה בין שני הסוגים מעוותת את התמונה - ייתכן שמתוך ה-80% שמועסקים בתעשייה בגיל 60 - יש הרבה עצמאיים שבפועל מגרדים עבודות או שלא מוצאים פרוייקטים בכלל.
&nbsp
בכל מקרה, עד שיהיו נתונים יותר טובים - הסקר הזה מציג תמונה הרבה יותר חיובית ממה שמרבית האנשים מדמיינים לעצמם - שרוב העובדים המבוגרים לא נפלטו מהתעשיה והאגדה על "אחרי גיל 45 לא תמצא עבודה" - היא הגזמה פראית, שמהווה מציאות רק ל-10-20% מעבדי ההייטק בגילאי 45-60 (והופכת להיות יותר מציאותית אחרי גיל 60).
 
כל מה שכתבת נכון, בהסתייגות אחת
אני לא יודע כמה אפשר לקחת מידע על אנשים שכיום הם בני 60 ומעלה, ולהסיק ממנו מסקנות על מה יקרה לאנשים שהיום הם צעירים, לכשיגיעו לגיל 60 ומעלה. כל מכלול נסיבות החיים, ההשכלה ומבנה שוק התעסוקה של שתי האוכלוסיות האלו כל כך שונה, שזה כמו להשוות נתונים של שתי מדינות שונות.
 

choo

Active member
בהעדר יכולת לנחש העתיד - צריך להסתמך על העבר עם מקדמי בטחון

&nbsp
אחד הדברים שכן ניתן "לנחש" לגבי העתיד בסבירות גבוהה הם עליית גיל הפרישה בעקבות המשך עלייה בתוחלת החיים - מה שאומר שאנשים צריכים להיות מוכנים מנטלית ופיזית לפרישה בגיל מבוגר יותר.
&nbsp
מעבר לזה, בניגוד למה שנדמה לאנשים, הרבה תופעות שאנשים רואים בתור תופעות חדשות - כבר היו קיימות בשוק הרבה שנים לאחור. זה כולל בועות פיננסיות, שוקי השקעות, פנסיה, בעלות על רכוש, חסכון והשקעות, עבודה כעצמאי לעומת עבודה כשכיר וכן הלאה. כן - זה בהחלט משהו שיכול להשתנות, וייתכן שישתנה מאוד, אבל מאחר ואי אפשר לדעת כיצד זה ישתנה, כשמתכננים את העתיד האישי, יותר הגיוני להסתמך בעיקר על מה שיודעים כיום מאשר להסתמך בעיקר על ספקולציות.
&nbsp
מן הסתם, לא בטוח שאוכל לבוא אלייך בעוד 40 שנה ולאמר לך "אמרתי לך" (משום שלא בטוח שאגיע לגיל 86) - אבל מה אתה מציע - לא להתייחס לסקרים ומחקרים ובמקום זה להשתמש בקוביות?
 
למעלה