קשב וריכוז - גישה!!!!

DaniellaDD5

New member
קשב וריכוז - גישה!!!!

בעיית קשב וריכוז הרבה פעמים גם תלוי במבוגר שנמצא בסביבה. שאלתי היא: האם תרופת הרטלין היא התשובה לכל בעיית קשב וריכוז? שכן, שמתי לב שבני עם מדריכה מסויימת רגוע ממושמע וקשוב יותר ומוכיח הרבה נכונות ועם אחרת הוא יכול להרשות לעצמו להתנהג יותר באימפולסיביות,פחות ממשומע ומרוכז ואין לו נכונות לשתף פעולה. אם כך לגישת המחנך . המבוגר השפעה מכרעת על התנהגות הילד! גם התנהגות נורמטיבית בחברה של הילד מאוד מושפע מהסביבה ומגישת הסובבים לכן, אני חוששת שכשבני יתחיל את כתה א' - מכיוון שאני מאמינה שלמורה חייב להיות הידע והכלים כיצד לנהוג עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. אינני מעוניינת שהמורה או ביה"ס ידביק סטיגמה ושבעצם הכול נובע מדרך הגישה לילד שהיא רבת השפעה על התנהגותו. האם לכל המורים יש ידע בסיסי בנושא? אני בספק! לקיחת רטלין -הוא הפתרון שכל הגננות והמורים מפנים את הילדים באם קשה להם "להתמודד" עם הילדים?
 

zivadina

New member
הסביבה מאוד חשובה

שלום DaniellaDD5 וברוכה הבאה אלינו. אני יודעת שיש מורים שהילד רגוע אצלם, ויש מורים שהוא משתולל אצלם (ולא רק הוא). אצלנו בבית הילדים רגועים עם אבא והיפרים עם אמא. בכל זאת, ילד ADHD אמיתי הוא קודם כל ADHD, וזה לא רק בגלל המבוגר שאתו, האוכל שהוא אוכל, ההתעמלות שהוא עושה או הריטלין שהוא לוקח (כי הריטלין עוזר רק למספר שעות). אנחנו לומדים איך ליצור לילד ה-ADHD סביבה מובנית עם כללים ברורים שתעזור לו לווסת את התנהגותו. ולצערנו, המורים בחינוך הרגיל לא כל כך לומדים. לכן, עד שכל המידע שהולך ומצטבר על ADHD יגיע למערכות החינוך והרפואה, אנחנו מנסים לפעול בעצמנו להפצת המידע הזה.
 

DaniellaDD5

New member
הסביבה מאוד חשובה

ערב טוב ומבורך! קודם כל אני מרגישה באמת שהגעתי למקום חם ותומך! וזו הרגשת הקלה אדירה! אך יותר מכול - האפשרות לשוחח ולקבל טיפים מאנשים עם נסיון! עם אנשים שחווים/ חוו ומבינים את החששות, התסכולים והקשיים. שכן, הנושא הזה הוא לגמרי חדש עבורי. נתקבלה מעין הרגשה - שיש מוצא, אור בקצה המנהרה. תמיד חששתי...חשבתי שהכול היה עניין של חינוך לקוי. שמחתי מאוד לקבל תגובות להודעתי. וכולי תקווה שתהיה באפשרותי לצמוח יחד עם הפורום ולשאוב מידע וטיפים עד כמה שאפשר על מנת להתגבר על כל הקשיים והמכשולים שהפרעה זו יוצרת הן בבית והן בסביבת ביה"ס. ומי יודע - אולי יבוא יום וגם אני אוכל לתת ולהיות שותפה פעילה בפורום! יישר כוח עלו והצליחו!
 

דליה.ד

New member
שלום דניאלה וברוכה הבאה לפורומינו

הקט והחמים
את צודקת שהאווירה אשר משרה המחנכך חשובה ביותר, אבל גם המחנך הדגול ביותר יתקשה מאוד בכיתה של 40 תלמידים לתת את המיטב לכל ילד - על אחת כמה וכמה בכיתה א'. עם זאת הפרעת קשב היא הפרעה נוירולוגית פנימית של הילד ניתן להקל על הילד בהמעטת גירויים ויצירת שקט סביבתי, הבניית סדר היום והפעילויות הלימודיות אבל זהו רק חלק מהמערך הטיפולי בילד עם קשיי קשב וריכוז. כיתה היא מקום מאוד דינמי, לפעמים רועש ורוגש ולפעמים שקט ודומם. לא תמיד יכול המורה לנטרל את השפעת הסביבה ולהתאים אותה בו זמנית ל40 ילדים... אני סבורה כמוך שעל מורה להיות בעל הידע הדרוש בכל הנוגע לטיפול לימודי - חינוכי - התנהגותי בילד עם הפרעת קשב. האם יצליח ליישם זאת בכיתה? יש לקוות שכן. האם המורים מצויידים ברקע מתאים? יש לקוות שכן, אם לא...עזרי למורה לרכוש ידע זה באמצעות שיתוף פעולה ותיאום ציפיות. אני סבורה שאם תגיעי למחנכת כיתה א' בגישה לוחמנית יהיה לה קשה לשתף פעולה רק בשל הגישה ולא בגלל שהיא לא רוצה ו"סתם רעה"... אני גם לא חושבת שכל המורים חושבים שלקיחת ריטלין הוא הפתרון להפרעת קשב וזו הכללה גורפת מידי לטעמי (אני מורה ואם לילדים עם הפרעת קשב). המורים נתקלים בקשיים שיש לילדים לקויי קשב בצורה הכי בולטת ודומיננטית. כאשר הילד צריך לגייס קשב לפחות חמש שעות ביום ולהתמודד קוגנטיבית עם מטלות שונות. לכן, הרבה פעמים אלו המורים שמגלים את הפרעת הקשב כאשר הילד מגיע לגיל בית ספר (וכל הכבוד להורים העירניים ולגננות המצויינות שראו את הקשיים קודם). המורים יכולים - מקסימום - להפנות את הילד לבירור ולאבחון. לקבוע אם יקח ריטלין אלו שיקולים רפואיים וכאן יגיע חלקו של הרופא וההורה להתמודד. המורה יספוג את ההחלטה לכאן או לכאן בכיתה. אני מגדלת ארבעה ילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך (יב, י. ח, ב,) והצעירה עולה לא בשנה הבאה. עםם כל ילדי נתקלתי בגישה חמה וחיובית, עם עיצות טובות. מחנכות מכילות שהאירו את דרכינו ברגעי המשבר הקשים והצליחו לראות בכל ילד את הטוב שבו ולא רק את הלקות. נשאר לי לקוות שגם בנך יזכה במחנכות כאלה ויש רבות, האמיני לי!
 

DaniellaDD5

New member
תודה

תודה מקרב לב על תגובתך! תגובתי הקודמת היתה מיועדת גם לך! אני חדשה לכל נושא הפורומים בכלל ובעיית הקשב והריכוז בפרט. יש לי 2 בנות (13 ו-10) ללא בעיית קשב וריכוז וילד בן 6 שזה עתה אובחן כסובל מבעיית קשב וריכוז. האמת היא שהרגשתי שהוא "חסר מנוחה" ופעיל מידי מייד כשהתחיל ללכת. הסקרנות והערנות לא נתנו לו ולנו מנוח. אך חל שיפור אדיר מאז ועד היום (הוא בגן חובה כעת) - ז"א ללא הרטלין. והדבר הבולט ביותר ששמתי לב אליו - זה שגישת המבוגר שלידו מאוד מאוד משפיעה עליו! לכן, אני מתפללת שתהיה לו מחנכת מבינה וחמה שתדע לדבר ולגשת אליו. ממש ככה. אני מרגישה שעם האדם הנכון - הוא יוכל לפרוח ולממש את יכולתיו כי בסה"כ הוא ילד מאוד נבון. מראה רצון ונכונות ללמוד ולהעשיר ידע - אך חסר סבלנות ועם הרבה קוצים. דרך אגב, האם בעיית קשב וריכוז היא תורשתית? אני מאוד שמחה שיש לי את האפשרות להיות חלק מפורום זה. ומקוה להפיק ממקום זה הרבה תועלת וכוח ומאחלת לכ-ו-ל-ם הרבה נחת ואושר! הזורע בדמעה ברינה יקצורו.... המאמץ הוא לא לשווא! האושר זה לראות שילדינו יכולים ללממש את הפוטנציאל הגלום בהם. תודה
 

דליה.ד

New member
כן, בהרבה מקרים הפרעת קשב

היא אכן תורשתית (וגם לקויות למידה) אבל יש עוד גורמים רבים רבים שיכולים לגרום לכך. ברוכה הבאה לעולמינו. הילדיפ המקסימים שלנו מציבים לנו אתגר להורות קצת אחרת, "הורות מתקנת" וברגע שאת מרימה את הכפפה ונכונה לעשות כל מה שנחוץ כדי להבטיח שהוא אכן יממש את הפוטנציאל שלו ושיהיה מאושר...אז מגיע לך כל הכבוד, ואנחנו כאן לחיזוקים והתיעצות ונשמח ללמוד גם ממך ומנסיונך....
 
למעלה