קריירה

קריירה

שלום לכם, רציתי לקבל הצעתכם בנושא שאני מתלבט: אני עובד בכיר בחברה בת"א .העבודה לא ממש מרתקת עם שכר סביר יתרונה העיקרי בכך שהיא נוחה-קרובה לבית,שעות נוחות,ללא יותר מדיי לחץ קיבלתי הצעת עבודה בירושליים בפרוייקט די מעניין ,בשכר גבוה יותר (עוד כ-2500 ש"ח לנטו) אך אין ספק עם פחות נוחות-עבודה לחוצה יותר,נסיעות רבות עקב המרחק מהבית(אנו גרים בתל אביב),שעות עבודה רבות יותר. אני מאוד מתלבט האם לקחת עבודה זו מה דעתכם?
 

קשוח31

New member
חחחחחחח, קרוע

זה מישהו חדש, תן לו כמה ימים להתרגל אליך
 

Night Light

New member
אני יהודיה

אז אני אענה לשאלה בשאלה: אם הייתי צריך לבחור בין עבודה רווחית (כסף טוב), לעבודה מאתגרת (עניין בעבודה, תחום שמעורר אותך), לעבודה נוחה (צוות טוב, מיקום נח) - במה היית בוחר? לך עם התשובה שלך.
 
איזה מן שאלה זו?

אי אפשר לענות לכאלו שאלות, זה תלוי בכל כך הרבה דברים... אתה גבר או אישה? יש לך ילדים? מה הכי חשבו לך (עניין/שכר/תנאים)? יש לך רכב? האם אישתך מחכה לך בבית עם מערוך כשאתה חוזר מאוחר? מה בן/בת זוגך חושב/ת על זה? האם הפרוייקט המעניין שייך לחברה עם גב כלכלי או שהיא עשויה להתמוטט עם כשלון הפרוייקט או מכל סיבה אחרת? אתה אדם רגוע/לחוץ? לפני הרבה שנים בלאדק הרחוקה אמר לי פעם סיקי: יש לי 5 אצבעות כל אחת אחרת לחלוטין ולכל אחת שימוש אחר. לכל אדם מתאים משהו אחר והיא אפשר לענות על שאלה כל כך ג'נרית. זו לא חידה עם פתרון אחד.
 
תשובות

אני גבר נשוי+1 ואחת בדרך אשתי אומרת שהיא תתמוך בי בכל החלטה הפרוייקט עם גב כלכלי איתן הדילמהשל היא בין עבודה עם נוחות וזמינות למשפחה=חממה לבין עבודה אתגרית עם שכרה בצידה אך יותר שעות ורחוקה יותר(ירושלים)
 
תראה...

העיצות היחידות שאני יכולה לתת לך הן מנסיוני האישי, אבל כמו שכתבתי כבר זו לא מתמטיקה לכל אחד מתאים משהו אחר. לי היה שלב שהקריירה היתה מאוד חשובה לי, התקדמתי והתקדמתי בד בבד עם הרחבת המשפחה, באיזשהו שלב הרגשתי שהמשפחה נפגעת מאוד מההתקדמות שלי. הייתי מביאה את העבודה שלי הביתה על חשבון הילדים וגם כשהייתי איתם , אז הראש היה במקום אחר ,הלחץ והאחריות על הכתפיים פגעו בי בבן זוגי והילדים בעיקר שהפכו להיות רגישים ופגיעים יותר. כשהבנתי שזה לא יכול ללכת ביחד (גם בעלי עובד הרבה שעות) הורדתי פעילות בעבודה וזה אומר ויתור על עניין/אתגר. אישתך עובדת? לכשיוולד הילד, היא תוכל לחזור מן העבודה להיות איתו? לגבי מצב כלכלי, זה רק אתה יכול לענות לעצמך, האם אתם זקוקים לאותה תוספת? בכל מקרה , אם אתה מוכשר תמיד תוכל לחזור אחורה, אם יהיה לך קשה מדי. הבעיה בדרך כלל היא לעלות ולא לרדת. בהצלחה
 
כולם התייחסו לעניין העבודה.........

מה עם עצם העובדה שאישתך בהריון וצריכה ללדת? אתה גם כך מרוויח לא רע, האם אתה רוצה לראות את ילדיך גודלים? אולי "פשוט" תעברו לירושלים לפחות לתקופת הפרוייקט ? בהצלחה בכל מקרה!
 
דעתי

אני נגד כסף ועבודה מאתגרת אם זה על חשבון הבית, בריאות הלב, איכות החיים. בשביל עוד 2500 לא הייתי מוכרת את הלחץ דם שלי. עדיף להיות עני בעוד 2500 ורגוע. בהצלחה.
 
ראבקקקקקק...

בטח לקחת את העבודה הרחוקה -- עכשיו אתה רוצה להיות הבית - עוד שנה-שנתיים תשמח שיש לך נסיעות ארוכות, צריך להשאר עד מאוחר ... שלא לדבר על התוספת של הכסף -- ככה תוכל לקנות מתנות למאהבת.
 
נהוג לשפר מקום עבודה...

...אם האחוז בשכר יעלה ב 30-40 אחוז(ברוטו)... לפי הבנתי, אני "יורה באפלה", 2500 בנטו זה בערך 4000 בברוטו... אם 4000 זה 33% אזי אתה אמור מרוויח סביב 12000 ברוטו... לכן אני מבין שאתה מחליף מקום עבודה מ 12000 ברוטו ל 16000 ברוטו... האם תקבל רכב?... כמה תשלם על הרכב? אם בכלל?... מה האחריות?... כמה אנשים כפופים?...ומי הם?...מדענים?...תכנתים?...עובדי יצור?...פקידים?... מי המעביד?...פרטי?...חברה בורסאית?...ממשלתי?... האם הפרוייקט קצר טווח או ארוך טווח?...מה יקרה אח"כ?...תפוטר?... אתה מבין כמה שאלות יש לענות אליהן... תחשוב טוב...
 
שכחתי לציין שאם ה 2500 ש"ח...

...לא מתקרבים ל 30 אחוז ואתה מרוויח הרבה הרבה יותר... אז לא להחליף מקום עבודה...
 
תשובות

אני היום מרוויח 21000 ברוטו והתוספת בנטו של 2500 ש"ח היא תוספת בברוטו של כ-7000 ש"ח היום אני מקבל רכב וגם בהצעה החדשה אני אקבל רכב רק שם יגלמו לי את המס על הרכב.מדובר על פרוייקט ל 4 שנים ,כמובן לאחר שיסתיים הפרוייקט תמיד יש סיכוי להשלב בחברה.מדובר על חברה פרטית
 
תשאר במצב שלך, אל תחליף...

...השיפור ביחס לסיכון רב מדי... כמו בכל עבודה חדשה, אתה תמיד "מתחיל מחדש"...להכיר אנשים, תהליכים, דינמיקה של האירגון...ולפעמים נכשלים בזה ועוזבים... אז תישאר... לפחות לא תבזבז את קרן הפנסיה שלך...
 

Netel

New member
ומה בדבר הענין?

אם יש יותר ענין בעבודה החדשה+משכורת יותר גבוהה-זה נשמע לי יותר מאתגר אבל מי אני? אתה צריך להפעיל את מערכת השיקולים שלך+בית ולהגיע להחלטה.
 
למעלה