קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)

מצב
הנושא נעול.

Dannycom

New member
קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
 

Dannycom

New member
כמה תמונות מהתחבורה הציבורית במינסק

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
כמה תמונות מהתחבורה הציבורית במינסק
הרכבת התחתית של מינסק כוללת 2 קווים בעלי 29 תחנות בסה"כ. הרכבת נחשבת לאחת המהירות במרחב הפוסט סובייטי ונוסעת במהירות מסחרית ממוצעת של 40 קמ"ש. תדירות הרכבות היא פעם ב- 2 דקות בשעות השיא, 4-5 דקות בשעות היום, 5-7 דקות בסופ"ש, ו- 8-12 דקות בשעות הערב. בכל רכבת 5 קרונות מתוצרת רוסיה כשכל קרון יכול להכיל עד 300 נוסעים. כאמור הרכבת מהירה ונוחה אבל די רועשת. בכל מקרה תענוג.







 

yblumann

New member
For high quality images from Minsk watch this

כמה תמונות מהתחבורה הציבורית במינסק
הרכבת התחתית של מינסק כוללת 2 קווים בעלי 29 תחנות בסה"כ. הרכבת נחשבת לאחת המהירות במרחב הפוסט סובייטי ונוסעת במהירות מסחרית ממוצעת של 40 קמ"ש. תדירות הרכבות היא פעם ב- 2 דקות בשעות השיא, 4-5 דקות בשעות היום, 5-7 דקות בסופ"ש, ו- 8-12 דקות בשעות הערב. בכל רכבת 5 קרונות מתוצרת רוסיה כשכל קרון יכול להכיל עד 300 נוסעים. כאמור הרכבת מהירה ונוחה אבל די רועשת. בכל מקרה תענוג.
For high quality images from Minsk watch this
https://www.youtube.com/watch?v=AE_PZNEt7rg
 

Dannycom

New member
אוטובוסים

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
אוטובוסים
האוטובוסים במינסק הם מתוצרת המפעל המקומי MAZ. הם יכולים להיות רגילים או מפרקיים. בשורה התחתונה, עגלות. אוטובוסים בני עשר שנים כבר יורדים מהכביש.



 

Dannycom

New member
טרוליבוסים

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
טרוליבוסים
גם הטרוליבוסים (אוטובוסים המונעים בחשמל) מיוצרים על ידי מפעל מקומי וגם הם יכולים להיות רגילים או מפרקיים. הטרוליבוסים לא צורכים דלק אך יחד עם זאת די רועשים ויחסית איטיים. התצורה של הטרוליבוסים דומה לאוטובוסים אבל גם הם לא שיא ההצלחה מבחינה טכנולוגית.



 
נצל"ש

טרוליבוסים
גם הטרוליבוסים (אוטובוסים המונעים בחשמל) מיוצרים על ידי מפעל מקומי וגם הם יכולים להיות רגילים או מפרקיים. הטרוליבוסים לא צורכים דלק אך יחד עם זאת די רועשים ויחסית איטיים. התצורה של הטרוליבוסים דומה לאוטובוסים אבל גם הם לא שיא ההצלחה מבחינה טכנולוגית.
נצל"ש
מה רשום בשלט?
 

easylivin

New member
זאת "פרסומת" ל... שפה הבלארוסית!

נצל"ש
מה רשום בשלט?
זאת "פרסומת" ל... שפה הבלארוסית!
??? ?????? ????? - "?????". ??i? ????? ???? ?????? ????? ?? ?????? ?????​
והפירוש: "המילה הראשונה שלי - סיאבאר ("חבר" בבלארוסית). ומה תהיה המילה הראשונה שלך בשפת אמך?"
נושא השפה המקומית שממשיכה להידחק לפינה לטובת הרוסית גם אחרי נפילת ברה"מ, היא נושא כואב בבלארוס כמו במדינות החבר האחרות.
 

easylivin

New member
המנוע החדש של
... אסון


זאת "פרסומת" ל... שפה הבלארוסית!
??? ?????? ????? - "?????". ??i? ????? ???? ?????? ????? ?? ?????? ?????​
והפירוש: "המילה הראשונה שלי - סיאבאר ("חבר" בבלארוסית). ומה תהיה המילה הראשונה שלך בשפת אמך?"
נושא השפה המקומית שממשיכה להידחק לפינה לטובת הרוסית גם אחרי נפילת ברה"מ, היא נושא כואב בבלארוס כמו במדינות החבר האחרות.
המנוע החדש של
... אסון

הטקסט הבלארוסי שהקלדתי נראה בסדר בתצוגה המקדימה... פעם אפשר היה לכתוב כאן בכל שפה ביוניקוד!
אז אין ברירה אלא להדביק אותו כתמונה.

 

Dannycom

New member
טרוליבוסים

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
טרוליבוסים
הטרוליבוסים הם אוטובוסים שמונעים על ידי חשמל ועל ידי כך הם חוסכים בדלק ופחות מזהמים. יחד עם זאת, הם נחשבים לכלי תחבורה יחסית איטי ורועש. במינסק פועלים קווי טרוליבוס רבים, כולם תוצרת מקומית. הטרוליבוסים יכולים להיות רגילים ומפרקיים והתצורה הפנימית שלהם דומה לזו של האוטובוסים. יחד עם זה, גם הם לא משהו מבחינה טכנית ונוטים לסבול מתקלות וגם מהתנתקות מהכבלים, במיוחד בתקופת החורף.

 

easylivin

New member
אכן, הטרוליבוסים המקומיים הם לא שיא הטכנולוגיה

טרוליבוסים
הטרוליבוסים הם אוטובוסים שמונעים על ידי חשמל ועל ידי כך הם חוסכים בדלק ופחות מזהמים. יחד עם זאת, הם נחשבים לכלי תחבורה יחסית איטי ורועש. במינסק פועלים קווי טרוליבוס רבים, כולם תוצרת מקומית. הטרוליבוסים יכולים להיות רגילים ומפרקיים והתצורה הפנימית שלהם דומה לזו של האוטובוסים. יחד עם זה, גם הם לא משהו מבחינה טכנית ונוטים לסבול מתקלות וגם מהתנתקות מהכבלים, במיוחד בתקופת החורף.
אכן, הטרוליבוסים המקומיים הם לא שיא הטכנולוגיה
בהשוואה לתוצרתה של HESS השוויצרית או של Solaris מפולין השכנה... אם רוצים להתעקש על ייצור מקומי, אז עדיף היה לבלארוסים לפחות לקנות את הטכנוליגיה מחו"ל או לייצר ברשיון.
אגב, הטרוליבוסים מהסוג שבתמונה נמכרו כמובן לחבר המדינות וגם לעיר בלגראד, בירת סרביה.
 

Dannycom

New member
חשמליות

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
חשמליות
החשמליות (טראמים) של מינסק הן מאותה תצורה ישנה שקיימת בעולם מסוף המאה ה- 19. בהחלטה פוליטית במהותה, הוחלפו לפני כ- 5 שנים כל הטראמים הישנים מתוצרת לטביה, צ'כיה וגרמניה לטובת טראמים לא מוצלחים של יצרן מקומי. הטראם הוא אמצעי הכי איטי ויחסית לא מפותח כאשר במינסק יש רק 6 קווים עיקריים המחברים 4 נקודות בווריאציות שונות. לא מן הנמנע שלאור דעיכת הטראמים הם יוחלפו בשנים הקרובות באוטובוסים או טרוליבוסים.



 

Dannycom

New member
חשמליות

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
חשמליות
החשמלית (טראם) של מינסק הוא אמצעי התחבורה הוותיק ביותר בעיר. ברם, אמצעי תחבורה זה ידע ימים טובים יותר ולאחר שבמהלך העשורים האחרונים פורקו בהדרגה כמה קווים, נותרו רק 6 קווים סדירים המחברים 4 נקודות בסדר אחר (לכל נקודה מגיעים 3 קווים). בהחלטה בעלת מניע פוליטי הוצאו מהעיר לפני כ- 5 שנים כל החשמליות הלטביות, הצ'כיות והגרמניות הישנות והוחלפו בחשמליות לא מוצלחות של יצרן מקומי. לאור דעיכת הטראמים, האיטיות שלהם והבעיות הטכניות, לא מן הנמנע שבשנים הקרובות הם יוחלפו בקווי אוטובוסים או טרוליבוסים.



 

Dannycom

New member
רכבת המופעלת על ידי ילדים

קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
רכבת המופעלת על ידי ילדים

מיזם "מסילת רכבת המופעלת על ידי ילדים" הוא מיזם חינוכי מקסים שקיים בברית המועצות כבר משנות השלושים. מדובר כאן בעצם יותר במתקן שעשועים ונופש ולא באמצעי תחבורה. איך זה עובד? לשם המיזם נבנתה רכבת מיוחדת במימדים קטנים יותר, כאשר רוחב המסילה הוא צר. הרכבת מופעלת כולה, לרבות נהגים, עוזרי נהג, מכונאים, כרטיסנים ועוד על ידי בני נוער בגיל 13-16. בחודשי החורף הם לומדים לימודים תיאורטיים בשעות אחר הצהריים בבית הספר בעוד שבחודשי הקיץ (מאי - ספטמבר) הם מפעילים את הרכבות לרווחת הציבור. הרכבת עוברת בין שתי תחנות מרחק של כ- 4 ק"מ לכל כיוון בתוואי ציורי בפאתי העיר ולאחר מכן חוזרת לתחנת המוצא כשאורך הנסיעה לרבות 5 דקות עצירה בתחנת הביניים הוא כ- 30 דקות. הנערים שעברו הכשרה בבתי הספר הללו מקבלים עדיפות בקבלה לבתי ספר לנהיגה של רכבות אמיתיות ורבים מהם אכן הופכים לנהגים, מכונאים, כרטיסנים ועוד.





 

Ccyclist

Well-known member
תודה על השירשור, מזכיר את רכבות החובבים הבריטיות אך הפוך.

רכבת המופעלת על ידי ילדים

מיזם "מסילת רכבת המופעלת על ידי ילדים" הוא מיזם חינוכי מקסים שקיים בברית המועצות כבר משנות השלושים. מדובר כאן בעצם יותר במתקן שעשועים ונופש ולא באמצעי תחבורה. איך זה עובד? לשם המיזם נבנתה רכבת מיוחדת במימדים קטנים יותר, כאשר רוחב המסילה הוא צר. הרכבת מופעלת כולה, לרבות נהגים, עוזרי נהג, מכונאים, כרטיסנים ועוד על ידי בני נוער בגיל 13-16. בחודשי החורף הם לומדים לימודים תיאורטיים בשעות אחר הצהריים בבית הספר בעוד שבחודשי הקיץ (מאי - ספטמבר) הם מפעילים את הרכבות לרווחת הציבור. הרכבת עוברת בין שתי תחנות מרחק של כ- 4 ק"מ לכל כיוון בתוואי ציורי בפאתי העיר ולאחר מכן חוזרת לתחנת המוצא כשאורך הנסיעה לרבות 5 דקות עצירה בתחנת הביניים הוא כ- 30 דקות. הנערים שעברו הכשרה בבתי הספר הללו מקבלים עדיפות בקבלה לבתי ספר לנהיגה של רכבות אמיתיות ורבים מהם אכן הופכים לנהגים, מכונאים, כרטיסנים ועוד.
תודה על השירשור, מזכיר את רכבות החובבים הבריטיות אך הפוך.
&nbsp
רכבות החובבים האלו ממחישות את ההבדל בין חברה חופשית (למחצה, אפרט...) במערב לחברה בכלכלת תיכנון עילי סובייטי.
&nbsp
בבריטניה כל רכבות החובבים הן פרטיות, רבים מהן בהפעלת אגודות חובבים שונות, כאשר כל מה שאינו מסילה סטנדרטית תמיד היה פרטי, ורוב מה שמופעל במסילה סטנדרטית הוא קטעים שהרשת המולאמת החליטה לסגור בשנות השישים (ד"ר ביצ'יניג) אך אגודות חובבים מקומיות קמו כדי לשחזר ולהציל את הקווים והמסילות. כל הציוד הנייד ברכבות האלו הוא בבעלות פרטית - אבל בקווים הסטנדרטיים הרבה ממנו הוא ציוד מהרשת הלאומית שניצל מגריטה. (בקווים הצרים הציוד תמיד היה פרטי). כמו כן - בהיפוך מושלם לרכבות הילדים הסובייטיות רכבות החובבים הבריטיות הן תחביב לפנסיונרים למרות שיש בהם גם מתנדבים צעירים, ובכמה מהן - אפילו יש נהגי רכבת רגילה מהרשת הארצית שבשעות הפנאי שלהם אוהבים להפעיל רכבות קיטור היסטוריות.
 
כן, חופשית למחצה זה כנראה נכון

תודה על השירשור, מזכיר את רכבות החובבים הבריטיות אך הפוך.
&nbsp
רכבות החובבים האלו ממחישות את ההבדל בין חברה חופשית (למחצה, אפרט...) במערב לחברה בכלכלת תיכנון עילי סובייטי.
&nbsp
בבריטניה כל רכבות החובבים הן פרטיות, רבים מהן בהפעלת אגודות חובבים שונות, כאשר כל מה שאינו מסילה סטנדרטית תמיד היה פרטי, ורוב מה שמופעל במסילה סטנדרטית הוא קטעים שהרשת המולאמת החליטה לסגור בשנות השישים (ד"ר ביצ'יניג) אך אגודות חובבים מקומיות קמו כדי לשחזר ולהציל את הקווים והמסילות. כל הציוד הנייד ברכבות האלו הוא בבעלות פרטית - אבל בקווים הסטנדרטיים הרבה ממנו הוא ציוד מהרשת הלאומית שניצל מגריטה. (בקווים הצרים הציוד תמיד היה פרטי). כמו כן - בהיפוך מושלם לרכבות הילדים הסובייטיות רכבות החובבים הבריטיות הן תחביב לפנסיונרים למרות שיש בהם גם מתנדבים צעירים, ובכמה מהן - אפילו יש נהגי רכבת רגילה מהרשת הארצית שבשעות הפנאי שלהם אוהבים להפעיל רכבות קיטור היסטוריות.
כן, חופשית למחצה זה כנראה נכון
הבנתי שבשביל להפגין בכיכר הפרלמנט צריך אישור מהמשטרה והתראה של שבועיים מראש...
&nbsp
שלא נדבר על זה שכל מערכת התחבורה הציבורית בלונדון מרושתת במצלמות.
יש כאלה שלהם זה לא מפריע (במיוחד כאלה שלא קראו את 1984 ובטוחים שאנשי השלטון הם מלאכים שאך ורק טובת הציבור עומדת לנגד עיניהם), אני רואה בזה הפרה בוטה של הזכות לפרטיות.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה יותר לכלכלה המולאמת 45-79 ופחות ל1984.

כן, חופשית למחצה זה כנראה נכון
הבנתי שבשביל להפגין בכיכר הפרלמנט צריך אישור מהמשטרה והתראה של שבועיים מראש...
&nbsp
שלא נדבר על זה שכל מערכת התחבורה הציבורית בלונדון מרושתת במצלמות.
יש כאלה שלהם זה לא מפריע (במיוחד כאלה שלא קראו את 1984 ובטוחים שאנשי השלטון הם מלאכים שאך ורק טובת הציבור עומדת לנגד עיניהם), אני רואה בזה הפרה בוטה של הזכות לפרטיות.
הכוונה יותר לכלכלה המולאמת 45-79 ופחות ל1984.
&nbsp
אחרי המלחמה ממשלת הלייבור הלאימה תעשיות רבות שכבר פעלו בצורה חצי-מולאמת בעת המלחמה עצמה. בריטיש רייל היתה הלאמה אחת מני רבות (לפני ההלאמה היו 4 חברות רכבת פרטיות, מונופולים ב4 אזורים שונים) והרשימה כוללת דברים כמו בריטיש קול (הלאמת מכרות הפחם, שלפני המלחמה היו במצב כלכלי בעייתי), בריטיש סטיל, ובריטיש ליילנד, ועוד הרשימה ממשיכה. בגלל ההיסטוריה הכלכלית העגומה של שנות ה20 וה30 המנטאליות של "תיכננו את (משק) המלחמה - נתכנן גם את השלום" ממשלות משני הגוונים הפוליטיים המשיכו את המדיניותהזו במשך 34 שנה, ובשנות ה50 וה60 נראה היה שמדובר בהצלחה. בשנות ה70 הקונספט כשל ורק בשנות ה80 מאגי ת'אצ'ר הפריטה מחדש נכסים מולאמים רבים, כאשר את הרכבות הפריטו בתקופה האפורה חסרת המנהיגות שבין ת'אצ'ר לבלייר, בשנות ה90 המוקדמות.
&nbsp
בקונטקסט הזה של כלכלה סוציאליסטית למעשה (מה שאולי מוכר גם מהעידן המקביל בארץ, הכלכלה ההסתדרותית) פורסם ב1966 דו"ח ד"ר ביצ'ינג שקרא לסגור קווי ענף וקווים משניים של בריטיש רייל. כאשר הקווים נסגרו בעקבות הדו"ח הם לא הוצעו לגורמים מסחריים למשל - כי במשק שבו ישנה חברה לאומית אחת לא נתנו ליזמים להתחרות. כשהתאפשר לחובבים להפעיל קווים סגורים חלקם היו צריכים לשקם את המסילות ואף להניח מחדש מסילות בתוואים. במקומות התחנה הראשונה על קו החובבים נמצאת תחנה אחת במורד הקו (קודם לסגירה) מהתחנה האחרונה של הקו שברשת הלאומית, מה שאומר שאי אפשר להגיע לקו החובבים ברכבת אלא רק ברכב או באוטובוס. זהו החופש-למחצה עליו אני מדבר, שבו נתנו לחובבים ליצור תחביב ותו לא. (כמו כן - יש הרבה מקומות בהם מסילה לשעבר הפכה תוואי לכביש, בשנות ה60 המכונית היתה העתיד והרכבת - העבר. כיום מדברים על מסילות סגורות רבות במונחים של בכייה לדורות, כאשר לעיתים מחדשים אותן - קו האוברגראונד למשל מצפון לשורדיץ' ועד לדאלסטון היה נטוש במשך עשרות שנים, ויש דוגמאות אחרות מרק"לות פרבריות ובערים ראשיות אחרות).
&nbsp
באשר לטלויזיה במעגל - זה חוסך בכוח אדם, ובניגוד ל 1984 מנסים להפוך את זה לנגיש לציבור למען השקיפות. בתחנות תחתית רבות מסכי ה CCTV בחדר המפעיל פונים לעבר חלון זכוכית גדול הפונה אל אולם הכרטיסים. המצלמות בצמתים הראשיים ניתנות לצפייה באתר TFL. אם במקום כל מצלמה או שתיים היו שמים עובד זה היה עולה הרבה כסף, וגם אז לא היתה לאדם אחת תמונה כוללת על המתרחש בתחנה. באסון השריפה של תחנת התחתית העמוקה בקינג'ס קרוס ב1987 לא היה למפעילי התחנה מושג שהשריפה במדרגות הנעות התחילה (בזמנו היו להן פסי עץ) ורכבות עדיין עצרו ופרקו נוסעים ברציפים התחתיים. תחנות התחתית הגדולות בלונדון כוללות מספר מנהרות-רציף בכל מני זוויות שונות ומשונות זו לזו (בתחנה של שני קווים זה בדרך כלל צולב, בתחנות מלפני שנות ה60 זה פלונטר שלם, ובתחנות משנות ה60 וה70 של קו הויקטוריה וקו היובל יש רציונליזציה לפיה 4 רציפים יהיו בשני צמדי מנהרות מקבילות, אך קו שלישי יכול לצלוב אותן) ומספר מעברים גדול ומסובך בין הרציפים לשטח והן בין רציפי הקווים עצמם מתחת לפני השטח. אי אפשר להבטיח את שלום הציבור במקום כזה שהדבר היחיד הדומה לו בארץ הן מסדרונות קומות 5-1 בתחנה המרכזית בתל-אביב אם הן היו פרוזדורי מנהרה ללא חנויות או אולמות ללא מצלמות במעגל סגור.
&nbsp
באשר להפגנות בכיכר הפרלמנט - האיש שנגד מאהל ההפגנה שלו הוציאו את החוקים האלו מת ב2011 אחרי שהמשיך להתגורר במאהל שלו כ 6 שנים אחרי החוק משום שהצליח לטעון בבית המשפט שהמאהל שלו קדם לחקיקה ולכן אינו אסור לפיו. הפגנות פוליטיות אינן מיינסטרים בבריטניה. יש גורמי שמאל כלכלי שמפגינים בחג הבנק הראשון של מאי (לא 1.5 כמקובל בעולם אלא יום ב' הראשון שחל בחודש מאי), היתה מחאה אלימה של סטודנטים נגד העלאת דמי הלימוד (שמשלמים אותם אחרי הלימודים), אך הפגנות בנושאי חוץ הן בדרך כלל של המעורבים בכך המתגוררים בלונדון - כך בהפגנות הפרו-פלשתיניות, וכך גם בהפגנות הטמילים בעת הכרעת המלחמה בסרי-לנקה. החוק על כיכר הפרלמנט ספציפי כי מדובר במיקום רגיש (אין כניסת רכב אחרת למבנה, אם כי ישנו מעבר סודי ממנו אל תוך תחנת הרכבת התחתית לחברי פרלמנט מינוריים ועובדי ארמון ווסטמינסטר שהוא בניין הפרלמנט).
 

אוהדא11

New member


קריאה לשבת: מסע בעקבות התחבורה הציבורית במינסק (בלארוס)
לכבוד ביקורי השני במינסק (הראשון היה ב- 2012) הכנתי פוסט מקיף נוסף על התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על מה שהשתנה בשנתיים האחרונות (בעיקר הכנסת "רב-קו" מקומי) ושילוט אלקטרוני.
תיהנו.

תחבורה ציבורית במינסק 2014.

מצורפות כמה תמונות בונוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה