"קרחת" על אוזן של ארנבונת

"קרחת" על אוזן של ארנבונת

לפני כשבוע קניתי ארנבונת שמוטת אזניים (זו הפעם הראשונה שיש לי ארנבונת, או כל סוג מכרסם אחר). כשקניתי אותה, שמתי לב למעין קרחת קטנה ועגולה שבמרכזה פצעון על האוזן (נראה לי אז כמו סימן שנשאר אחרי שמסירים תגית סימון). המוכר אמר לי שזו תוצאה של מריבה עם ארנבונים אחרים, ושהפצע יחלים. הוא נראה לי אמין, ולא היתה לי סיבה לא להאמין לו. נראה לי שהקרחת גדלה עם הזמן. במרכזה יש עדיין מעין דם קרוש. אני מצרף תמונה של הארנבונת. להערכתי אצטרך לפנות לוטרניר בשבוע הקרוב, אך אשמח לשמוע מה זה נראה לכם -- פטריה? מחלה? פצע נשיכה? או משהו אחר? אם זה רלוונטי, המוכר אמר לי שהיא בת 3 חודשים. תודה מראש!
 
ועוד תמונה (תקריב)

תמונת תקריב על האוזן. קצת מטושטשת, אבל אפשר לראות את הנקודה הכהה בתוך הקרחת.
 

zulli

New member
אם הקרחת גדלה בפירוש יש צורך בבדיקה של וטרינר

יכול להיות שזה אכן נגרם מנשיכה, אך אם הקרחת גדלה והפצע גדל יש סיכוי טוב שהאזור הזדהם. מכיוון שהאוזניים הן מאוד רגישות יש צורך לטפל בדחיפות בנושא.
 

טוטס

New member
מחזקת ומוסיפה שחשוב שהטיפול והאבחון

יעשו ע"י וטרינר שמתמחה בארנבונים (לא כולם מבינים איך לטפל ולאבחן נכון). בכרטיס כתוב שאתה באיזור ת"א - יש לך את ד"ר עדי גנץ מהרצליה (אחד מ-2 הוטנרינרים היחידים בארץ שממש מתמחים בחיות אקזוטיות). ואת ד"ר עמיר מאורר מחולון. את הכתובת המדוייקת והפרטים יש בקובץ הוטרינרים המומלצים שלנו (או חיפוש פשוט בגוגל). חשוב רק להתקשר לפני לוודא באילו שעות הם ספציפית נמצאים - כי הם עובדים במשמרות ולא כל הוטרינרים שמועסקים במרפאה יכולים לתת טיפול. בהצלחה
 

zulli

New member
בארץ כל מה שאינו כלב או חתול הוא בע"ח אקזוטי

 

pRimaVeriTaVIV

New member
אז בעצם

איך אפשר להתמחות בחיות אקזוטיות? הרי אין הגדרה מדויקת לאקזוטי, חיות שנחשבות אקזוטיות בישראל יכולות להיחשב למשהו אחר בחו"ל, ולפי מה שהבנתי אם רוצים להתמחות בחיות אקזוטיות אז אפשר רק בחו"ל
 

zulli

New member
ההתמחות בחיות אקזוטיות נעשית בד"כ בחו"ל

ההסמכה למומחה בחיות אקזוטיות נעשית דרך מבחן של משרד החקלאות. רק מי שעבר את מבחן ההסמכה בארץ נחשב בארץ למומחה לחיות אקזוטיות. גם בחיות אקזוטיות יש התמחויות בנושאים שונים כגון בעלי כנף, זוחלים, חרקים, דגים, יונקים קטנים.
 

pRimaVeriTaVIV

New member
עדיין לא הבנתי לגמרי../images/Emo140.gif

השאלה שלי הייתה יותר לגבי ההתמחות עצמה, ולא לגבי ההסמכה. הכוונה שלך היא שאם מתמחים בחיות אקזוטיות אז אפשר להתמחות בנושא אחד, ואז בו נחשבים מומחים? או שחייבים להתמחות בכל הנושאים שכתבת? אפשר לעשות מבחן הסמכה רק לנושא אחד מאלה שציינת?
 

zulli

New member
זה כמו ברפואה של בני אדם

עושים התמחות בתחום מסויים כשההתמקדות בסטאז' היא ספציפית. אבל לומדים את כל הנושאים.
 
למעלה