קרחת, טרנזיסטור ואנטנה ...

קרחת, טרנזיסטור ואנטנה ...

בדיוק כזה נזכרתי, עכשיו שיש לי שיער משלי, זה שהוא צמח לי מתולתל כמו כבשה בערך, לא נורא, אבל הוא עדין כמו שיער של תינוק וזה נורא נעים. אז נזכרתי במשהו .... כשהכל נשר לי, בעצם לא הכל, היו לי קרחות כאלו ושיער כזה, וזה נראה כמו ראש של בובה שהשיער שלה נמרט במשך השנים בידיים קטנטנות סקרניות, הלכתי לעשות קרחת, אז עשיתי, הספר בכה לי כמו תינוק, ואני דווקא לא, נורא התאימה לי הקרחת, בחיי, יש לי קרקפת כזו יפה, שאף פעם לא ראיתי אותה, ופתאום היא התגלתה לעיני. אבל מה? הקטנה לא אהבה שאני עם קרחת, לדעתי זה הפחיד אותה קצת, אז אמא שלי אמרה: אני משלמת.... רכשתי פאה, כזו גי'נג'ית כמו שאני (עכשיו אני קצת עם פסים בלונדילים), ובכלל היא היתה משיער טבעי ועלתה לאמא שלי המון כסף, שמתי, גרד לי מוות, לא רציתי הדבקות, זה הגעיל אותי, אבל גם הגרד בראש עצבן אותי נורא, כשהגעתי לעבודה, אחרי העדרות הגעתי עם הפאה הג'ינג'ית, התישבתי לי במקום שלי, וכולם מסביבי מחמיאים לי, איזה יופי איך את נראית טוב, למען השם, הרי הייתי רזה כמו מקל, והפנים שלי היו צהובות כמו לימון ורק העיניים שלי פתאום הירוקות האלו גדלו יותר, נו טוב בכלל לא נראיתי טוב, אבל שיחמיאו מה אכפת לי.. ואני ככה יושבת חצי יום בעבודה, מגרד לי מוות בקרקפת, אז הוצאתי את הפאה מהראש, תליתי אותה על האנטנה של הטרנזיסטור בשולחן שלי, וזהו. כולם התפקעו מצחוק. כל אחד שנכנס לחדר, ראה את השיער שלי על האנטנה, וזה הוציא המון חיוכים באותו יום מכולם, במקום לעשות לי פרצופים עצובים, כאילו הם חולים. אז זהו שמאותו יום שמתי את הפאה רק בארועים שהלכתי עם הילדה, בעבודה הייתי עם קרחת, ובחוץ עם בנדנה. אז זהו שבדיוק נזכרתי בסיפור הזה כדי להגיד לכם לא להיות עצובים עם הקרחת, זה נורא יפה. נורא מיוחד, ונורא מייחד את כולנו.
 

keinanit

New member
זה יפה איך שאת מקבלת את זה

אצלי הקרחת היא הסימבול של המחלה. עם כל השאר אני מתמודדת וזה בשליטה, אך בנושא הזה לא הייתי בשליטה. שערי החל לנשור בכמויות, התחזיות של בן זוגי שהשיער לא ינשור לא ממש תרמו להשלמתי עם המצב, שכן הוא לא האמין שינשור. למרות שתמך והביע כל אהבה אפשרית למרות ובגלל, לי עדיין מאוד קשה עם הנושא הזה של השיער שהיה חלק מאוד מהותי בהופעה שלי. שיער ארוך, חלק ושטני. אני לא טיפוס של קרחת והקרחת ממש לא הולמת את אופיי ואת מראי. כיום אני עם פאה ואני מניחה שאהיה איתה עד ששערי החדש יגיע לשלב שאוכל לעשות איתו משהו, כי גם לי נאמר שהוא יגדל מתולתל ואני לא רוצה מתולתל. אז ניסיתי לבחור הכי קרוב שאפשר למה שהיה לי, אך עדיין זה לא שלי. אני מנסה להסתיר מהסביבה את כל סיפור מחלתי, שמא יראו אותי בעיניהם כחולה. אך הקרחת בוגדת במסר הזה שאני מנסה להעביר, למרות שאף אחד לא ראה אותי עם הקרחת, למעט החברה שגילחה את שערי. בימים הראשונים שהשיער החל לנשור מהותית, גזרתי פוני. ודווקא אז הוא הסתדר יפה יותר מתמיד. בן זוגי היה אמור לנסוע למס' ימים לניו יורק. שיערי היה אסוף לקוקו, שלא העזתי להסיר את הקוקיה מהחשש שהכל יוסר איתה. הרגשתי כבר את הקוקו מת. הקוקו כבר לא היה חלק מהקרקפת והתפללתי שישאר כך במקומו יציב, לפחות עד שבן זוגי ינסע, ואז אוכל לעבור את זה לבד, כפי שהעדפתי. להיבהל מעצמי לבד. להפנים את מהות הקרחת לבד. ביום שהוא נסע הקוקו נשר.
 

mayanzz

New member
ואני נשארתי עם הקרחת

למען האמת עם כמעט קרחת. כשחזרתי מהאשפוז הראשון, לאחר הכימו הראשון הזמנתי את הספר שלי והוא כיסח עד הסוף. זה היה כל כך יפה ומיוחד בעיני שלא כיסיתי בשום דבר. עד היום - שנה לאחר אני עם שער באורך 3-4
 

א ו ר 19

New member
היתרונות שבקרחת..

דבר ראשון הרשי לי להחמיא לך על הקרחת וטוב עשית שהצטלמת לי לא היה את האומץ והיום אני קצת מצטערת.. מלבד חסכון הפן 3 פעמים בשבוע באופן קבוע שהייתי מקפידה לעשות והשקעה במניות חב' פאנטן כלקוחה היו לי עוד כמה יתרונות לקרחת.. קיצרתי תורים בכל מקום שהייתי אפילו כשבעזרת השם תטוסי לטיול עם אחותך אל תעמדי בתור לבקורת דרכונים לי פתחו דלפק באופן מיוחד... נפל עלינו החרא אז למה לא ל"הנות" מפריוילגיות? בקשר לחזרת המחלה שלך או לא.. חשבתי על זה קצת..למה שלא תציעי לרופאים לעשות שתי מחזורי אישפ ואיסוף תאים ולהמתין עם ההשתלה עוד קצת אולי האישפ יפתור את הבלוטה הקטנה שיש אולי זה רק משהו צלקתי? מקסימים אם חלילה עוד חצי שנה תעשי פט נוסף ויראו שיש קליטה חס וחלילה אפשר אז לעשות מחזור אישפ נוסף והשתלה ואז כבר התאים של יהיו בהישג יד. מה לגבי פרו' פוליאק? אולי כדאי לך לראות אותו יש לו ניסיון בלימפומות של 50+ שנים והוא עבד שנים בהדסה ולימד את גדולי הפרו' בארץ חוץ מהיותו הרופא הכי מדהים שניתקלתי בו. אם תרצי יש לי את הנייד שלו. אולי הוא מכיר מקרה כמו או דומה כדאי לשמוע את דעתו. רפואה שלמה וסעי טיילי כייפי אל תחשבי על כלום... רפואה שלמה!
 

mayanzz

New member
../images/Emo13.gif

ביחס לחזרת המחלה שלי. הביופסיה היא חד משמעית בענין הזה. שום צלקת. לימפומה DEFUSE LARGE B CELLS עם ממצאים חיוביים גבוהים (ki-67) כנראה הכיוון הוא 2 ESHAP + מבטרה ואיסוף תאים. הרופא שלי הוא סטודנט של פרופ' פוליאק ועבד עימו בתחילת דרכו, הוא מתייעץ איתו חופשי כך שבוודאי הפרופסור יהיה אחד הנמענים להתייעצויותיו. ביום שלישי- סופי - טסה לוורונה לטיול אגמים.
 
קרחת

אחותי בקרחת לצמיתות אחרי הקרנות בראש והיא כל כך יפה!!! הולכת ללא פאה בקיץ ומאד מתאים לה! היא גם חופפת את הקרחת בשמפו עם מרכך! היא לא מוותרת. צחקתי ואמרתי מה משנה סבני את הראש והפנים עם אותו סבון אבל היא ממשיכה וזה מצחיק את שתינו. שרק תהיה בריאה!
 
אני עדיין עם פיאה

והיא פיאה יפה. השיער צמח מתחת..הראש התמלא..אבל זה עדיין כזה קצר שאין אפשרות לסדר את השיער ..אז הפיאה על הראש...ומגרד לפעמים..ובהתחשב שאני במיאמי..זה...ממש טוב. אמרו לי אתמול..מיכלי ..תשימי בנדנה...וזה לא מרגיש לי ..אני. אז עדיין הולכת עם הפיאה. והיא דיי הצילה אותי. לא אוהבת את הקרחת.
 
הקרחת שלי

גדלה מהר. גם אני גילחתי כשהתחילו הקרחות המרוטות וזה כבר לא נראה לא נראה אסטטי, וזה צמת לי מיד מחש. מדובלל, אבל צמח. השקעתי בפאה נורא יקרה והשתמשתי בה אולי 4-5 פעמים. אבל כל פעם שהשתמשתי זה היה חשוב, וטוב שהיתה לי פאה. (בעיקר עם אחותי הגדולה - לה, משום מה, היה הכי קשה עם הקרחת שלי). דווקא הילדים שלי ובעלי המדהים עודדו אותי שיפה לי הכסאח, ורואים את הפנים וכו' ובעיקר משהתחיל הקיץ אני חשופה עם מה שיש על הראש. הרבה פעמים הסתכלתי במראה ונזפתי בהם, איזה פדיחות הם עושים לי, נותנים לי להסתובב ככה כאילו אני מלכת היופי, והקוצים המדובללים צומחים להם כרצונם.. הם בשלהם - את מלכה.. אז בסדר. אם להם לא מפריע להסתובב איתי ככה - אז אני מזמן הפסקתי לעשות חשבון. עכשיו אני לקראת סיום הכימוטרפיה, נשארו לי עוד 2 טיפולי טקסול (מתוך 12) ולפני זה היו 4 של ac . צמח לי שיער כמו של אפרוח - בהיר ורך ונעים. כל מי שרואה - "עושה סיבוב". אני צריכה לגבות 1 שקל על כל סיבוב, יסדר אותי יופי.... מה שבאמת חסר לי בעניין - זה לראות עוד קרחות! יש כ"כ אנשים כמונו - איפה אתם?? לא צריך להסתיר, חבל על האנרגיה שמשקיעים בזה. בימים הראשונים שקיבלתי את "בשורת המחלה", ואמרו לנו בפירוש שלפי הטיפולים ינשור השיער, אמרתי לביתי הגדולה שזה הכי מפריע לי, כי זה פשוט כותב לך את זה על המצח. מי שיראה אותי עם קרחת ועיניים נפוחות, זה כאילו כתוב לי "אני חולת סרטן". ואת זה אני לא רוצה. אבל מה לעשות, ובעסק הזה לא שואלים אותנו הרבה, ומה שצריך לעשות עושים - אז יאללה - לוקחים את הבעסה בסבבה. שתהיה קרחת. לא גנבתי, לא רצחתי, זה מה יש - ועם זה אסתדר כמה שיידרש. או כמו שאמרו חכמינו החכמים - "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד"!!!!!!!!!!!
 
כייף לקרא..העיקר האופטימיות ושמחת החיים!!!!

אותי ראו בפעם הראשונה..שני ילדי שגרים בארץ..והגיעו לביקור. לקח להם כמה שעות טובות להתרגל לשיער שלי. תמיד היה לי ארוך. הם קוראים לי: צב הנינג'ה. שיהיה. הראש התמלא..חסר באיזור הרקה קצת שיער.. אבל באופת תדמיתי..לעצמי. לי קשה עם שיער קצר. הפיאה נילבשת יום יום יום..כבר 4 חודשים תמימים.
 

נאן

New member
המדריך לעניני קרחות....

אנשים מתיחסים לקרחת....כאילו אתה פריק חוצן מהכוכב רחוק שחס וחלילה לא ידבק בהם..... ולא תמיד יודעים לאכול את הקרחת שלך... ובעצם לפני שזה בעיה שלך זו בעצם יותר בעיה שלהם.... אני פריקית גם בלי קרחת.... כמעט היתה לי אחת בעצמי ועשיתי את כל ההכנות לה. ידעתי שאין מצב שיהיה לי פאה הגוף שלי לא סובל גופות זרים מכל סוג שהוא. אז פאה? שטח משוחרר לא יופקר....הכנתי בנדנות וכובעים עם פרפרים למקרה חירום.... הסתפרתי בשלבים שיהיה קל והחלטתי שאם יהיה כימו אני מתקרחת מראש למרות שאולי לא אתקרח ככה זבנג כזה וגמרנו בלי פחד בלי שיערות שהתעלפו להם בהתאבדות על הכרית או במקלחת ובלי הלויה ממלכתית. ויש כמה סוגי קרחת: קרחת סרטונלה זו אחת שחוטפים שהשואיסמו החולגן חודר לגופנו.....אבל היא תחמנית כי היא לא לכל החיים אין לה פס או תו תקן של מכון התקנים ואיזו 2000 קרחת מצויה של הגברברים זו שמלוים שערות לכסות אותה.....מכל הכיוונים עד שנשברים. קרחות בגלל מחלת עור: זה תחום קשה שלפעמים הוא חד כיווני כמו הקרנות בראש.... וקרחת ההזדקנות... הכי חכמה שמרוב התהליך השערות נוטשות.... אחר כבוד לאט לאט ובתחכום ואיתה אין דרך חזרה יש להם התאבדות אלגנטיות.....והמצב הוא חד כיווני. אה לזו יש תו תקן! ואם שכחתי עוד איזה סוגי קרחות במדריך נא להאיר את עיניי בבקשה! שלא יתבעו אותי באיגוד " מעלה הקרחות" המחשבה שגולגלות עם קרחת ירדפו אותי...... מעלה לי...... והגישה שלך פשוט מקסימה בעניני הקרחות.... נאנוש
 

24 ברבלה

New member
../images/Emo6.gif חזק

לי יש השקפה ממש שונה לגבי הקרחת שהייתה לי. זאת הייתה פעם ראשונה שממש ראיתי את הפנים שלי, מסתבר, שגם הסביבה שמה לב לזה. לא הפסקתי לקבל מחמאות,קניתי שלל מטפחות בצבעים ושילבתי את זה עם הבגדים שלי. אף אחד (שלא הכיר) לא חשב ו/או האמין שאני חולת סרטן ולכן אף פעם לא ברור לי למה אנשים מפחדים שישר ישימו להם תוית של חולה. סתם חשבו שאני איזה פריקית שעשתה קרחת, זה דווקא היה בהרגשה שלי בלתי נסבל, אז הייתי נוהגת לזרוק לאוויר, "אמממ לא.. זה סרטן" (רצוי להדגיש שרק במקרים בהם הזר היה כל כך חוצפן וזרק הערות לא במקום כמו "מה את חרדית? וכאלה שטויות ביום שישי בפאב עם מטפחת ורודה, מכנסיים וחולצה חשופה - כן חזרתי בתשובה, ממש איפה השכל של אנשים?
) בכל אופן, הפיאה הייתה בלתי נסבלת, קניתי אותה בעיקר בשביל להשקיט את עצמי, יום אחד יצאתי איתה לפאב והתחיל איתי מישהו, לא ידעתי איפה לקבור את עצמי, מה אני אומרת עכשיו?
הרגשתי שאני משקרת לכל העולם, אני לא אוהבת לשקר! חזרתי הבייתה הנחתי אותה על הבובה, ולא נגעתי בה מאז. כמה חודשים אחר כך מכרתי אותה לאישה חרדית, כך שגם השקתתי את מצפוני על ההוצאה המיותרת והאסטרונומית שאמא שלי השקיעה בגוש שיער הזה... היום שנתיים אחרי,עם שיער ארוך, חלק ובריא כמו שמעולם לא היה, אני נזכרת בשלב הזה של התלתלים המצחיקים, בהיאבקות כל בוקר לתחום אותם בשלל סיכות וסרטים ולמען האמת.... אני אפילו קצת מתגעגעת, מן מראה שובבי כזה ומצחיק שגם אז גרף שלל תשבוחות. שורה תחתונה, זה גודל, גם אם לאט, גם אם במאבק, הכל חוזר, בריא ויפה פי אלף!
 

24 ברבלה

New member
את אלופה!

מזכירה לי קצת את עצמי בתקופה ההיא, לא סופרת אף אחד, לא דופקת חשבון ועובדה התוצאה ברורה! אם את מסתכלת על הכל בהומור גם האנשים בסביבה, מרגישים יותר נוח לצחוק על זה!!! אלופה פשוט אלופה!
 
שבוע לפני הניתוח

כשבוע לפני הניתוח שלי קמתי בבוקר כולי מזיעה והשיער דביק ומגעיל רציתי לתלוש את השיער מהראש הייתי בקופת חולים ונכנסתי לספר ובקשתי קצוץ כמו קרחת ,הוא שאל אותי כמו גבר? אמרתי אני אשה איך גבר? ידעתי שתהיה לי בעיה לחפוף כל יום אחרי הניתוח בשד , וצריכה לעשות משהו עם השיער שלי בקיצור ספרו אותי ממש קצר ,ורק מעט פוני ,שרואים עליו את התוצאות של הטיפולים של פעם ,הוא מאד דליל וזה הרבה יותר קל אחרי השכיבה והשטיפה שלו בכיור כך שלא ארטיב את השד שנותח הנה אצרף תמונה שלי עם מעט השיער שלראשי , הספרית היתה המומה את יותר יפה ככה בלי כל הרעמה שהיתה לך על הראש , שיער היה ממש חולה , ועכשיו אני חוגגת עם העורף החופשי מהשיער , אז אין שום דבר רע בקרחת זה כייף בקיץ
 
קטע טרי

ביום שישי הלכתי לחנות חמרי בנין, לקנות נורה. עובדת שם בחורה שמכירה אותי מזמן, הבנות שלנו חברות טובות, וכנראה שהיא לא יודעת על מחלתי. בקיצר - למרות שסיגלתי לעצמי התאפקות לא לומר שלום ראשונה, הייתי בטוחה שהיא תכיר אותי מיד, ואמרתי שלום כדרכי עם חיוך גדול, הסתכלה, הסתכלה, ורואים איך נופל האסימון - זיהתה - ש ל ו ם ! יווו.... למה הסתפרת ככה קצר? לא היכרתי אותך! למה? נו, אז מה אני אמורה לענות?! אמרתי לה..." כי חם!!!" אמרה - לא, זה דווקא יפה, אבל איזה אומץ....
 

mayanzz

New member
"איזה אומץ"

קרה לי דבר דומה עם מישהו שעבד איתי לפני כמה שנות אור. הוא ראה אותי והתחיל להתפעל כמה זה יפה ו"רק לציפי יש אומץ לעשות את זה". אשתו כנראה ידעה או הבינה התחילה לנגח אותו בצלעות שיפסיק את המלל.
 
למעלה