קרונועי אסלינגן גרורי קטר בנסיעה 1975 מתוך "עברית בסימן טוב"

מצב
הנושא נעול.
קרונועי אסלינגן גרורי קטר בנסיעה 1975 מתוך "עברית בסימן טוב"

קרונועי אסלינגן גרורי קטר בנסיעה 1975 מתוך "עברית בסימן טוב"
שלום רב. מצ"ב פרק בסדרה "עברית בסימנטוב" שנקרא "נסיעה לחיפה". בפרק הזה מ-1975 (כנראה) - תחנת ת"א מרכז הישנה בעלת שני רציפים בלבד, כמה צילומים של קרונועי אסלינגן בנסיעה כשכבר היו גרורי קטר (בשתי צביעות שונות) ותחנת חיפה מרכז של אז, טרום השיפוץ של שנות האלפיים. שימו לב לשחזור המדויק של קרון אסלינגן מבפנים בצילומי האולפן שהם רוב הפרק. לשוחרי הנוסטלגיה של הרכבת של פעם.

 
תודה רבה רבה ידידי היקר ! משום מה - לאחר שהקלטתי את הסרט

קרונועי אסלינגן גרורי קטר בנסיעה 1975 מתוך "עברית בסימן טוב"
שלום רב. מצ"ב פרק בסדרה "עברית בסימנטוב" שנקרא "נסיעה לחיפה". בפרק הזה מ-1975 (כנראה) - תחנת ת"א מרכז הישנה בעלת שני רציפים בלבד, כמה צילומים של קרונועי אסלינגן בנסיעה כשכבר היו גרורי קטר (בשתי צביעות שונות) ותחנת חיפה מרכז של אז, טרום השיפוץ של שנות האלפיים. שימו לב לשחזור המדויק של קרון אסלינגן מבפנים בצילומי האולפן שהם רוב הפרק. לשוחרי הנוסטלגיה של הרכבת של פעם.
תודה רבה רבה ידידי היקר ! משום מה - לאחר שהקלטתי את הסרט
וראיתיו פעמיים, נראה שהקרון הוא אמיתי והנסיעה אכן מתקיימת בקו תל-אביב חיפה.
ברור מאליו שיש בפרק צילומי אולפן אך נראה לי שהרוב דווקא צולם בשטח.
קיים בי זכרון מיוחד לתחנת הרכבת הזו - תל-אביב מרכז, כאשר בהיותי בן 10 בשנת 1973 הייתי כהרגלי בחופש הגדול אצל סבא וסבתא בתל-אביב במשך עשרה ימים. בבוקר הייתי נוהג לקום מוקדם ונוסע מרחוב בן-יהודה בו גרו אל התחנה כדי לראות את הרכבות הנכנסות ויוצאות מהתחנה. זכורים לי מהחופש הזה קטרים רבים בהם נהגתי להתבונן בהתרגשות של ילד בן 10. במיוחד זכור לי קטר מס' 119 שבדיוק חודש לאחר החופש "נהרג" בהתנגשות עם משאית עפר במפגש פרדס-חנה ליד מפעל איטונג. אני זוכר כיצד עליתי עליו בתחנה והנהג - נדמה לי וייס שמו, הסביר לי על כל הידיות והכפתורים שבתא הנהג. (צילום של 119 בתחנה זו במלוא תפארתו מופיע בשער קומונה 1862, כאן בתפוז).
וכאמור ביום 19.09.1973 בשעה 13:07 הגיע סופו של הקטר שהתהפך ובכך תמו חייו. ברשותי רק צילום אחד בשחור לבן ומטושטש מאותה תאונה. פול, ז"ל, סיפר לי שבזמנו הוסרט סרט על התאונה ע"י חובב הרכבות נחמן בלום, ז"ל, ואולם למרות שסרטיו הועברו לנכדו - יזהר ירקוני, לא נמצא בינייהם הסרט הכה מבוקש.
בתחנה זו הוסרטו סרטים רבים וקליפים חשובים לאותה תקופה. הבולט בהם היה: מירי פליקס - 'שמור לי את יום המחרת' - 1971‎.
מירי היתה בת קיבוץ שריד וכיום היא מתגוררת בלונדון. בקליפ שלה נראית התחנה, רכבות בה והקליפ מאופיין בנשמה עזה של אותה תקופה נהדרת של לפני המלחמה. וללא קשר בגלל שאני מכיר אותך לא מהיום - מומלץ לך מאוד להקשיב לקליפ הבא: עירית סנדנר - 'הגשם חדל'. אותה שנה (1971), אותה תחושה, ואותה התרגשות של לפני המלחמה הנוראה.
 
המקור המדוייק למידע:

תודה רבה רבה ידידי היקר ! משום מה - לאחר שהקלטתי את הסרט
וראיתיו פעמיים, נראה שהקרון הוא אמיתי והנסיעה אכן מתקיימת בקו תל-אביב חיפה.
ברור מאליו שיש בפרק צילומי אולפן אך נראה לי שהרוב דווקא צולם בשטח.
קיים בי זכרון מיוחד לתחנת הרכבת הזו - תל-אביב מרכז, כאשר בהיותי בן 10 בשנת 1973 הייתי כהרגלי בחופש הגדול אצל סבא וסבתא בתל-אביב במשך עשרה ימים. בבוקר הייתי נוהג לקום מוקדם ונוסע מרחוב בן-יהודה בו גרו אל התחנה כדי לראות את הרכבות הנכנסות ויוצאות מהתחנה. זכורים לי מהחופש הזה קטרים רבים בהם נהגתי להתבונן בהתרגשות של ילד בן 10. במיוחד זכור לי קטר מס' 119 שבדיוק חודש לאחר החופש "נהרג" בהתנגשות עם משאית עפר במפגש פרדס-חנה ליד מפעל איטונג. אני זוכר כיצד עליתי עליו בתחנה והנהג - נדמה לי וייס שמו, הסביר לי על כל הידיות והכפתורים שבתא הנהג. (צילום של 119 בתחנה זו במלוא תפארתו מופיע בשער קומונה 1862, כאן בתפוז).
וכאמור ביום 19.09.1973 בשעה 13:07 הגיע סופו של הקטר שהתהפך ובכך תמו חייו. ברשותי רק צילום אחד בשחור לבן ומטושטש מאותה תאונה. פול, ז"ל, סיפר לי שבזמנו הוסרט סרט על התאונה ע"י חובב הרכבות נחמן בלום, ז"ל, ואולם למרות שסרטיו הועברו לנכדו - יזהר ירקוני, לא נמצא בינייהם הסרט הכה מבוקש.
בתחנה זו הוסרטו סרטים רבים וקליפים חשובים לאותה תקופה. הבולט בהם היה: מירי פליקס - 'שמור לי את יום המחרת' - 1971‎.
מירי היתה בת קיבוץ שריד וכיום היא מתגוררת בלונדון. בקליפ שלה נראית התחנה, רכבות בה והקליפ מאופיין בנשמה עזה של אותה תקופה נהדרת של לפני המלחמה. וללא קשר בגלל שאני מכיר אותך לא מהיום - מומלץ לך מאוד להקשיב לקליפ הבא: עירית סנדנר - 'הגשם חדל'. אותה שנה (1971), אותה תחושה, ואותה התרגשות של לפני המלחמה הנוראה.
המקור המדוייק למידע:

קטר מס' 119 הושבת לאחר תאונת דרכים עם משאית שהובילה עפר בק"מ 45.108 בקטע המסילה בכניסה הראשית לפרדס-חנה (דרך הים – מחסום פרדס-חנה). התאונה ארעה ביום 19.09.1973 בשעה 13:07. נהג הקטר בעת הארוע: גבריאל שלומי מנהריה. מברק תאונה מס' 558-9/73. קטר מס' 119 נמחק מהמצאי על-פי אישור המנכ"ל - המלצות ועדת נייד מס' 34 מחודש יוני 1985.
 
ומשהו חשוב לגבי בית-אלפא:


תודה רבה רבה ידידי היקר ! משום מה - לאחר שהקלטתי את הסרט
וראיתיו פעמיים, נראה שהקרון הוא אמיתי והנסיעה אכן מתקיימת בקו תל-אביב חיפה.
ברור מאליו שיש בפרק צילומי אולפן אך נראה לי שהרוב דווקא צולם בשטח.
קיים בי זכרון מיוחד לתחנת הרכבת הזו - תל-אביב מרכז, כאשר בהיותי בן 10 בשנת 1973 הייתי כהרגלי בחופש הגדול אצל סבא וסבתא בתל-אביב במשך עשרה ימים. בבוקר הייתי נוהג לקום מוקדם ונוסע מרחוב בן-יהודה בו גרו אל התחנה כדי לראות את הרכבות הנכנסות ויוצאות מהתחנה. זכורים לי מהחופש הזה קטרים רבים בהם נהגתי להתבונן בהתרגשות של ילד בן 10. במיוחד זכור לי קטר מס' 119 שבדיוק חודש לאחר החופש "נהרג" בהתנגשות עם משאית עפר במפגש פרדס-חנה ליד מפעל איטונג. אני זוכר כיצד עליתי עליו בתחנה והנהג - נדמה לי וייס שמו, הסביר לי על כל הידיות והכפתורים שבתא הנהג. (צילום של 119 בתחנה זו במלוא תפארתו מופיע בשער קומונה 1862, כאן בתפוז).
וכאמור ביום 19.09.1973 בשעה 13:07 הגיע סופו של הקטר שהתהפך ובכך תמו חייו. ברשותי רק צילום אחד בשחור לבן ומטושטש מאותה תאונה. פול, ז"ל, סיפר לי שבזמנו הוסרט סרט על התאונה ע"י חובב הרכבות נחמן בלום, ז"ל, ואולם למרות שסרטיו הועברו לנכדו - יזהר ירקוני, לא נמצא בינייהם הסרט הכה מבוקש.
בתחנה זו הוסרטו סרטים רבים וקליפים חשובים לאותה תקופה. הבולט בהם היה: מירי פליקס - 'שמור לי את יום המחרת' - 1971‎.
מירי היתה בת קיבוץ שריד וכיום היא מתגוררת בלונדון. בקליפ שלה נראית התחנה, רכבות בה והקליפ מאופיין בנשמה עזה של אותה תקופה נהדרת של לפני המלחמה. וללא קשר בגלל שאני מכיר אותך לא מהיום - מומלץ לך מאוד להקשיב לקליפ הבא: עירית סנדנר - 'הגשם חדל'. אותה שנה (1971), אותה תחושה, ואותה התרגשות של לפני המלחמה הנוראה.
ומשהו חשוב לגבי בית-אלפא:

שימו לב לתמונות 4 ו-5 בדף שבקישור הבא בהשוואה לויכוח שהיה כאן בשבוע שעבר לגבי המסילה של רכבת העמק ובית-אלפא. שימו לב לצורת ההרים בתמונות (הרי הגלבוע) ולמרחק שלהם מהמסילה באזור בית-אלפא, כאשר הם נראים די מקבילים לתוואי ההרים כלומר בהתאמה עם המפה שהועלתה כאן ועם הצילום שפירסמתי. המרחק המדוייק בין שער קיבוץ בית-אלפא ועד למקום הכי קרוב בו עוברת מסילת הברזל הוא 2237 מטרים ! המרחק בהחלט נראה סביר בתמונה מס' 5 וגם בתמונה שפירסמתי בשבוע הקודם כאן בפורום.
הנה הקישור:
[URL]http://www.israelhayom.co.il/article/211875[/URL]
בכך אסיים. לילה טוב לכולם.
אביה.
 

בועז ל

New member
מעניין מאוד. מסתבר שמזווית מסוימת הגלבוע אכן יכול לקבל

ומשהו חשוב לגבי בית-אלפא:

שימו לב לתמונות 4 ו-5 בדף שבקישור הבא בהשוואה לויכוח שהיה כאן בשבוע שעבר לגבי המסילה של רכבת העמק ובית-אלפא. שימו לב לצורת ההרים בתמונות (הרי הגלבוע) ולמרחק שלהם מהמסילה באזור בית-אלפא, כאשר הם נראים די מקבילים לתוואי ההרים כלומר בהתאמה עם המפה שהועלתה כאן ועם הצילום שפירסמתי. המרחק המדוייק בין שער קיבוץ בית-אלפא ועד למקום הכי קרוב בו עוברת מסילת הברזל הוא 2237 מטרים ! המרחק בהחלט נראה סביר בתמונה מס' 5 וגם בתמונה שפירסמתי בשבוע הקודם כאן בפורום.
הנה הקישור:
[URL]http://www.israelhayom.co.il/article/211875[/URL]
בכך אסיים. לילה טוב לכולם.
אביה.
מעניין מאוד. מסתבר שמזווית מסוימת הגלבוע אכן יכול לקבל
צדודית זוויתית ולא מעוגלת.
 
לא הבנתי למה כוונתך. היו שם באזור שלוחות שלא כולן ידועות

לא הבנתי למה יש שם שתי מסילות. זה בתחנה כלשהי?
לא הבנתי למה כוונתך. היו שם באזור שלוחות שלא כולן ידועות
ידועות גם כיום למרות שיש בידינו מפות מדוייקות של כל התוואי. הלכתי על התוואי פעמים רבות בעבר, במקטעים, ומצאתי סוללות ושרידי מסילות במקומות שהם לא היו אמורים להיות לפי המפות והשרטוטים. בשעתו נתן לי מנהל הארכיון הרכבתי - פול, ז"ל, מפות של התוואי לשכפל, וניכר היה שיש שינויים מסויימים בין מפה למפה עם השנים. השינויים הם מינוריים ואולם ברור שהיו כמה שלוחות קצרות, כולל אזור נהריים אך גם באזור העמק עצמו. אני מניח שהן נועדו להגיע קרוב לבתי חרושת בעמק ואכן על פי הידוע לי הן נבנו בשנות ה-40 כלומר בעשור האחרון שבו פעלה הרכבת. וזאת למרות שרכבת העמק פעלה עד 1951 לתחנת עפולה במסגרת טיולים מאורגנים ואיסופי ציוד לצידי המסילה.
קיימת עדות אחת שבמסגרתה פעלה רכבת העמק עד לשנת 1951 גם עד לתחנת בית-שאן בטיולים של החברה להגנת הטבע אך את העדות הזו אני עדיין צריך לבדוק וזאת אעשה בקרוב בפגישה. כעיקרון לא היתה מניעה מרכבת העמק להגיע בשנת 1951 גם עד לאזור של קיבוץ גשר, משום שכל התוואי עד הקיבוץ היה עדיין שלם ולא פורק ולא נגנב ע"י גנבי מתכות. באזור הקיבוץ נפגעה מאוד המסילה וכבר לא היתה עבירה במרחק של 150 מטר מערבה מהגשר שעל הירדן שפוצץ עוד בשנת 1948.
 
כל צילומי הפנים הם באולפן, רואים בבירור שתמונות הנוף מוסרטות

תודה רבה רבה ידידי היקר ! משום מה - לאחר שהקלטתי את הסרט
וראיתיו פעמיים, נראה שהקרון הוא אמיתי והנסיעה אכן מתקיימת בקו תל-אביב חיפה.
ברור מאליו שיש בפרק צילומי אולפן אך נראה לי שהרוב דווקא צולם בשטח.
קיים בי זכרון מיוחד לתחנת הרכבת הזו - תל-אביב מרכז, כאשר בהיותי בן 10 בשנת 1973 הייתי כהרגלי בחופש הגדול אצל סבא וסבתא בתל-אביב במשך עשרה ימים. בבוקר הייתי נוהג לקום מוקדם ונוסע מרחוב בן-יהודה בו גרו אל התחנה כדי לראות את הרכבות הנכנסות ויוצאות מהתחנה. זכורים לי מהחופש הזה קטרים רבים בהם נהגתי להתבונן בהתרגשות של ילד בן 10. במיוחד זכור לי קטר מס' 119 שבדיוק חודש לאחר החופש "נהרג" בהתנגשות עם משאית עפר במפגש פרדס-חנה ליד מפעל איטונג. אני זוכר כיצד עליתי עליו בתחנה והנהג - נדמה לי וייס שמו, הסביר לי על כל הידיות והכפתורים שבתא הנהג. (צילום של 119 בתחנה זו במלוא תפארתו מופיע בשער קומונה 1862, כאן בתפוז).
וכאמור ביום 19.09.1973 בשעה 13:07 הגיע סופו של הקטר שהתהפך ובכך תמו חייו. ברשותי רק צילום אחד בשחור לבן ומטושטש מאותה תאונה. פול, ז"ל, סיפר לי שבזמנו הוסרט סרט על התאונה ע"י חובב הרכבות נחמן בלום, ז"ל, ואולם למרות שסרטיו הועברו לנכדו - יזהר ירקוני, לא נמצא בינייהם הסרט הכה מבוקש.
בתחנה זו הוסרטו סרטים רבים וקליפים חשובים לאותה תקופה. הבולט בהם היה: מירי פליקס - 'שמור לי את יום המחרת' - 1971‎.
מירי היתה בת קיבוץ שריד וכיום היא מתגוררת בלונדון. בקליפ שלה נראית התחנה, רכבות בה והקליפ מאופיין בנשמה עזה של אותה תקופה נהדרת של לפני המלחמה. וללא קשר בגלל שאני מכיר אותך לא מהיום - מומלץ לך מאוד להקשיב לקליפ הבא: עירית סנדנר - 'הגשם חדל'. אותה שנה (1971), אותה תחושה, ואותה התרגשות של לפני המלחמה הנוראה.
כל צילומי הפנים הם באולפן, רואים בבירור שתמונות הנוף מוסרטות
מחוץ לחלון. יש שם גם קטע שהיא מבקשת ממנו לפתוח את החלון והוא "כאילו" לא יכול אבל אם היה פותח את החלון לא היה כלום מאחוריו.
מה שנקרא ה"ארט" בשפה המקצועית - התפאורן, עשה כאן לדעתי עבודת שחזור מעולה של קרון אסלינגן מבפנים. יש שם קטע שאפילו עובר המזנונאי בדיוק כמו שהיה לבוש אז עם סינר לבן, בקבוקי השתייה בתוך דלי וביד מגש כריכים ועוגות. בסצינת הסיום אם תשים לב, לא רואים אותם יורדים מהקרון. רואים את הרכבת מגיעה, אנשים יורדים ואז פתאום רואים אותם הולכים על הרציף.151
 
וואלה - אתה צודק ! עכשיו ראיתי שוב !

כל צילומי הפנים הם באולפן, רואים בבירור שתמונות הנוף מוסרטות
מחוץ לחלון. יש שם גם קטע שהיא מבקשת ממנו לפתוח את החלון והוא "כאילו" לא יכול אבל אם היה פותח את החלון לא היה כלום מאחוריו.
מה שנקרא ה"ארט" בשפה המקצועית - התפאורן, עשה כאן לדעתי עבודת שחזור מעולה של קרון אסלינגן מבפנים. יש שם קטע שאפילו עובר המזנונאי בדיוק כמו שהיה לבוש אז עם סינר לבן, בקבוקי השתייה בתוך דלי וביד מגש כריכים ועוגות. בסצינת הסיום אם תשים לב, לא רואים אותם יורדים מהקרון. רואים את הרכבת מגיעה, אנשים יורדים ואז פתאום רואים אותם הולכים על הרציף.151
וואלה - אתה צודק ! עכשיו ראיתי שוב !
אתה איש התקשורת - לא אני, ואתה יודע טוב ממני !
 

easylivin

New member
עדיין יותר סביר שצילמו את זה בקרון אמיתי עומד.

כל צילומי הפנים הם באולפן, רואים בבירור שתמונות הנוף מוסרטות
מחוץ לחלון. יש שם גם קטע שהיא מבקשת ממנו לפתוח את החלון והוא "כאילו" לא יכול אבל אם היה פותח את החלון לא היה כלום מאחוריו.
מה שנקרא ה"ארט" בשפה המקצועית - התפאורן, עשה כאן לדעתי עבודת שחזור מעולה של קרון אסלינגן מבפנים. יש שם קטע שאפילו עובר המזנונאי בדיוק כמו שהיה לבוש אז עם סינר לבן, בקבוקי השתייה בתוך דלי וביד מגש כריכים ועוגות. בסצינת הסיום אם תשים לב, לא רואים אותם יורדים מהקרון. רואים את הרכבת מגיעה, אנשים יורדים ואז פתאום רואים אותם הולכים על הרציף.151
עדיין יותר סביר שצילמו את זה בקרון אמיתי עומד.
את תמונת הנוף ידעו גם ידעו "לגזור ולהדביק" אז לתוך סרטים ממש ממש מזמן, ראה "מסך כחול" (או ירוק). כמו כן נראה שהקטע בקרון צולם בוידאו, בניגוד לצילומי חוץ שצולמו במסרטת קולנוע. פשוט אין מצב, לא מאמין לרגע שמה שרואים בסרט זה "זיוף" תפאורתי ולא קרון אמיתי...

וכמובן
, נהניתי מאוד!
 

amit1270

New member
קשה לי להאמין שהיה להם תקציב לשחזר פנים של קרון

עדיין יותר סביר שצילמו את זה בקרון אמיתי עומד.
את תמונת הנוף ידעו גם ידעו "לגזור ולהדביק" אז לתוך סרטים ממש ממש מזמן, ראה "מסך כחול" (או ירוק). כמו כן נראה שהקטע בקרון צולם בוידאו, בניגוד לצילומי חוץ שצולמו במסרטת קולנוע. פשוט אין מצב, לא מאמין לרגע שמה שרואים בסרט זה "זיוף" תפאורתי ולא קרון אמיתי...

וכמובן
, נהניתי מאוד!
קשה לי להאמין שהיה להם תקציב לשחזר פנים של קרון
ההשערה שלך (צילום בקרון עומד) היא הסבירה ביותר.
 
צילום בקרונוע

כל צילומי הפנים הם באולפן, רואים בבירור שתמונות הנוף מוסרטות
מחוץ לחלון. יש שם גם קטע שהיא מבקשת ממנו לפתוח את החלון והוא "כאילו" לא יכול אבל אם היה פותח את החלון לא היה כלום מאחוריו.
מה שנקרא ה"ארט" בשפה המקצועית - התפאורן, עשה כאן לדעתי עבודת שחזור מעולה של קרון אסלינגן מבפנים. יש שם קטע שאפילו עובר המזנונאי בדיוק כמו שהיה לבוש אז עם סינר לבן, בקבוקי השתייה בתוך דלי וביד מגש כריכים ועוגות. בסצינת הסיום אם תשים לב, לא רואים אותם יורדים מהקרון. רואים את הרכבת מגיעה, אנשים יורדים ואז פתאום רואים אותם הולכים על הרציף.151
צילום בקרונוע
קודם כל תודה רבה לאברשקה על ההפנייה לתוכנית - הצילומים האלו הם נדירים וחשובים, ובוודאי רבים מאיתנו, כולל אותי, לא היינו רואים אותם לעולם באופן אחר.
ברור שהתוכנית לא צולמה ברכבת נוסעת, אלא עם רקע כחול, אבל בעיון מעמיק לא מצאתי שום עדות לכך שהקרון בו היא צולמה איננו אמיתי. במידה ואני טועה, הרי שתפאורני החינוכית עשו עבודה מדהימה בשחזור מדויק של קרון ביניים של קרונוע אסלינגן (לשעבר), והייתי שמח להעסיק אותם בשחזור העתידי של הציוד הזה שנמצא במוזיאון הרכבת.
למי שלא שם לב, בהתחלה רואים את אולם תחנת ת"א מרכז, בסוף את תחנת חיפה מרכז, ובדרך הרכבת 'עוברת' ליד תחנת בנימינה.
 
יש גם "עצירה" בתחנת עתלית + "מפגש" עם רכבת ממול

צילום בקרונוע
קודם כל תודה רבה לאברשקה על ההפנייה לתוכנית - הצילומים האלו הם נדירים וחשובים, ובוודאי רבים מאיתנו, כולל אותי, לא היינו רואים אותם לעולם באופן אחר.
ברור שהתוכנית לא צולמה ברכבת נוסעת, אלא עם רקע כחול, אבל בעיון מעמיק לא מצאתי שום עדות לכך שהקרון בו היא צולמה איננו אמיתי. במידה ואני טועה, הרי שתפאורני החינוכית עשו עבודה מדהימה בשחזור מדויק של קרון ביניים של קרונוע אסלינגן (לשעבר), והייתי שמח להעסיק אותם בשחזור העתידי של הציוד הזה שנמצא במוזיאון הרכבת.
למי שלא שם לב, בהתחלה רואים את אולם תחנת ת"א מרכז, בסוף את תחנת חיפה מרכז, ובדרך הרכבת 'עוברת' ליד תחנת בנימינה.
יש גם "עצירה" בתחנת עתלית + "מפגש" עם רכבת ממול
אני באמת לא יודע בוודאות שלא מדובר בקרון עומד או בחלק של קרון משוחזר מלבד העובדה שבקרדיטים בסוף כתוב "תפאורה": XX והעובדה שכל צילומי הפנים בסדרת התכניות האלה שהיו בה כ-20 פרקים נעשו באולפן. מתוך ניסיון בעבודה גם על סטים של פרסומות אני יכול לומר שכדי להשיג רמה כזאת של סאונד נקי ושל צילום חד וברור - גם באמצעים "פרימיטיביים" של אמצע שנות ה-70 חייבים אולפן הקלטות שרק בו ישנם כל האמצעים האלה. אני בהחלט מסכים שאם זו אכן תפאורה באולפן כפי שאני סבור אז יש כאן עבודת שחזור מדויקת להפליא למרות שתפאורן טוב ומקצועי ("ארט" בלעז) יכול להגיע לרמת ביצוע גבוהה כזאת. הייתי פעם בסט פרסומת באולפן ששוחזר בו סניף דואר, בתשדיר עצמו איש מכם לא היה מעלה בדעתו שלא מדובר בסניף דואר אמיתי. בכל מקרה - תיעוד נהדר מבפנים ומבחוץ של האסלינגנים (שאני קורא להם "אהוביי") ושל התחנות של פעם.
 

amit1270

New member
הקרדיטים הם כנראה לסדרה כולה

יש גם "עצירה" בתחנת עתלית + "מפגש" עם רכבת ממול
אני באמת לא יודע בוודאות שלא מדובר בקרון עומד או בחלק של קרון משוחזר מלבד העובדה שבקרדיטים בסוף כתוב "תפאורה": XX והעובדה שכל צילומי הפנים בסדרת התכניות האלה שהיו בה כ-20 פרקים נעשו באולפן. מתוך ניסיון בעבודה גם על סטים של פרסומות אני יכול לומר שכדי להשיג רמה כזאת של סאונד נקי ושל צילום חד וברור - גם באמצעים "פרימיטיביים" של אמצע שנות ה-70 חייבים אולפן הקלטות שרק בו ישנם כל האמצעים האלה. אני בהחלט מסכים שאם זו אכן תפאורה באולפן כפי שאני סבור אז יש כאן עבודת שחזור מדויקת להפליא למרות שתפאורן טוב ומקצועי ("ארט" בלעז) יכול להגיע לרמת ביצוע גבוהה כזאת. הייתי פעם בסט פרסומת באולפן ששוחזר בו סניף דואר, בתשדיר עצמו איש מכם לא היה מעלה בדעתו שלא מדובר בסניף דואר אמיתי. בכל מקרה - תיעוד נהדר מבפנים ומבחוץ של האסלינגנים (שאני קורא להם "אהוביי") ושל התחנות של פעם.
הקרדיטים הם כנראה לסדרה כולה
סאונד נקי דווקא אין שם. לכל אורך הפרק יש פסקול של נסיעה ברכבת (המצלמה גם מתנדנדת לדמות טלטולים של נסיעה, אפילו בזמן עצירה לכאורה). לגבי צילום חד וברור - ברגע שמכניסים תאורה מתאימה לתוך הקרון לא צריכה להיות עם זה בעיה. זה לא צילום חוץ "קלאסי". לדעתי הם פשוט לקחו קרון קיים והפכו אותו לאולפן. זה הרבה יותר זול מלבנות תפאורה שלמה באולפן. אי אפשר גם להשוות הפקת פרסומות במאה ה-21 לטלויזיה הלימודית של שנות ה-70, לא מבחינת רמה טכנית ובטח לא מבחינת תקציב.
 
לא פוסל את האפשרות הזאת. בהחלט ייתכן.

הקרדיטים הם כנראה לסדרה כולה
סאונד נקי דווקא אין שם. לכל אורך הפרק יש פסקול של נסיעה ברכבת (המצלמה גם מתנדנדת לדמות טלטולים של נסיעה, אפילו בזמן עצירה לכאורה). לגבי צילום חד וברור - ברגע שמכניסים תאורה מתאימה לתוך הקרון לא צריכה להיות עם זה בעיה. זה לא צילום חוץ "קלאסי". לדעתי הם פשוט לקחו קרון קיים והפכו אותו לאולפן. זה הרבה יותר זול מלבנות תפאורה שלמה באולפן. אי אפשר גם להשוות הפקת פרסומות במאה ה-21 לטלויזיה הלימודית של שנות ה-70, לא מבחינת רמה טכנית ובטח לא מבחינת תקציב.
לא פוסל את האפשרות הזאת. בהחלט ייתכן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה