קרון ממחצבת מגדל צדק

מצב
הנושא נעול.
קרון ארגזי 35 טון

קרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
קרון ארגזי 35 טון
הקרון המצולם הוא קרון ארגזי חוגוני בקיבולת 35 טון שנבנה בארה"ב עבור מחלקת המלחמה (WD) הבריטית באמצע מלחמת העולם השנייה במסגרת הסכמי Lend-Lease והוא מאותו דגם של הקרון המוצג כיום במוזיאון הארץ בתל אביב.
 

צביקוש23

New member
לגביי הרכבות במוזיאון ישראל

קרון ארגזי 35 טון
הקרון המצולם הוא קרון ארגזי חוגוני בקיבולת 35 טון שנבנה בארה"ב עבור מחלקת המלחמה (WD) הבריטית באמצע מלחמת העולם השנייה במסגרת הסכמי Lend-Lease והוא מאותו דגם של הקרון המוצג כיום במוזיאון הארץ בתל אביב.
לגביי הרכבות במוזיאון ישראל
לגביי הרכבות שנמצאות עשרות שנים במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב כידוע לכל דיכפין... המצב שלהם בכי רע, רובם כבר חלודות מוזנחות, ונמצאות במצב מזעזע. כל מה שהמבקרים יכלו כבר שברו לצערינו הרב. אולי יום אחד אנשי רכבת ישראל יקחו יוזמה וישפצו אותם למען ילדים שיבואו למוזיאון בעוד עשרות שנים.
 

ה דרומי

New member
../images/Emo39.gif../images/Emo51.gif../images/Emo140.gif

קרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
 
קרונות וקטרים חוגוניים

, ולחן - מהו קרון חוגוני
קרונות וקטרים חוגוניים
'חוגון' הוא אותה עגלה שמותקנת מתחנת לכל קצה של קטר או קרון רכבת ארוך. המטרה של החוגון היא לאפשר מעבר של אותו נייד על גבי עקומות (סיבובי מסילה) חדות למדי במהירות סבירה, ללא חשש משימוטים או נזקים טכניים למסילה. החוגון מחובר לשלדת הקרון או הקטר באמצעות ציר (או מערכת חלופית לציר, כמו במפרקים של קרונועי IC3) סביבו הוא יכול להסתובב במידת מה. ישנם בעולם גם קטרים עם שלושה חוגונים (לדוגמה סדרות E652 ו-E636/E633 של הרכבת הלאומית האיטלקית FS), ויש אפילו בארץ קרון משא אחד בעל ארבעה חוגונים - מדובר בקרון בעל קיבולת 120 טון. במקרה של הקרון הכבד, המטרה של ריבוי החוגונים היא לא רק התמודדות עם אורך הקרון אלא גם עם משקלו - לקרון זה יש עשרה צירי גלגלים על מנת לפזר את העומס המופעל על הפסים. כמובן שהיה אפשר לרכז אותם בשני חוגונים של חמישה צירים כל אחד, אולם אז היכולות של הקרון לעבור בעיקולים היתה מופחתת מאוד, לכן חולקו הצירים לארבעה חוגונים - מתחת לכל קצה יש חוגון דו-סרני וחוגון תלת-סרני (סרן = ציר).
 

אוהד11

New member
../images/Emo51.gif על ההסבר, כל הכבוד ../images/Emo39.gif

קרונות וקטרים חוגוניים
'חוגון' הוא אותה עגלה שמותקנת מתחנת לכל קצה של קטר או קרון רכבת ארוך. המטרה של החוגון היא לאפשר מעבר של אותו נייד על גבי עקומות (סיבובי מסילה) חדות למדי במהירות סבירה, ללא חשש משימוטים או נזקים טכניים למסילה. החוגון מחובר לשלדת הקרון או הקטר באמצעות ציר (או מערכת חלופית לציר, כמו במפרקים של קרונועי IC3) סביבו הוא יכול להסתובב במידת מה. ישנם בעולם גם קטרים עם שלושה חוגונים (לדוגמה סדרות E652 ו-E636/E633 של הרכבת הלאומית האיטלקית FS), ויש אפילו בארץ קרון משא אחד בעל ארבעה חוגונים - מדובר בקרון בעל קיבולת 120 טון. במקרה של הקרון הכבד, המטרה של ריבוי החוגונים היא לא רק התמודדות עם אורך הקרון אלא גם עם משקלו - לקרון זה יש עשרה צירי גלגלים על מנת לפזר את העומס המופעל על הפסים. כמובן שהיה אפשר לרכז אותם בשני חוגונים של חמישה צירים כל אחד, אולם אז היכולות של הקרון לעבור בעיקולים היתה מופחתת מאוד, לכן חולקו הצירים לארבעה חוגונים - מתחת לכל קצה יש חוגון דו-סרני וחוגון תלת-סרני (סרן = ציר).
על ההסבר, כל הכבוד
 

omersi

New member
קרון ארבעת החוגונים

קרונות וקטרים חוגוניים
'חוגון' הוא אותה עגלה שמותקנת מתחנת לכל קצה של קטר או קרון רכבת ארוך. המטרה של החוגון היא לאפשר מעבר של אותו נייד על גבי עקומות (סיבובי מסילה) חדות למדי במהירות סבירה, ללא חשש משימוטים או נזקים טכניים למסילה. החוגון מחובר לשלדת הקרון או הקטר באמצעות ציר (או מערכת חלופית לציר, כמו במפרקים של קרונועי IC3) סביבו הוא יכול להסתובב במידת מה. ישנם בעולם גם קטרים עם שלושה חוגונים (לדוגמה סדרות E652 ו-E636/E633 של הרכבת הלאומית האיטלקית FS), ויש אפילו בארץ קרון משא אחד בעל ארבעה חוגונים - מדובר בקרון בעל קיבולת 120 טון. במקרה של הקרון הכבד, המטרה של ריבוי החוגונים היא לא רק התמודדות עם אורך הקרון אלא גם עם משקלו - לקרון זה יש עשרה צירי גלגלים על מנת לפזר את העומס המופעל על הפסים. כמובן שהיה אפשר לרכז אותם בשני חוגונים של חמישה צירים כל אחד, אולם אז היכולות של הקרון לעבור בעיקולים היתה מופחתת מאוד, לכן חולקו הצירים לארבעה חוגונים - מתחת לכל קצה יש חוגון דו-סרני וחוגון תלת-סרני (סרן = ציר).
קרון ארבעת החוגונים
האם יש לך תמונה שלו, כאן או באתר "חדשות הרכבת"?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה