שפירא מאיר
New member
קרון ממחצבת מגדל צדק
קרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
קרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
6א- הבהרה שליקרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
קרון ארגזי 35 טוןקרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
לגביי הרכבות במוזיאון ישראלקרון ארגזי 35 טון
הקרון המצולם הוא קרון ארגזי חוגוני בקיבולת 35 טון שנבנה בארה"ב עבור מחלקת המלחמה (WD) הבריטית באמצע מלחמת העולם השנייה במסגרת הסכמי Lend-Lease והוא מאותו דגם של הקרון המוצג כיום במוזיאון הארץ בתל אביב.
קרון ממחצבת מגדל צדק
צילם שי פרקש מענין?
קרונות וקטרים חוגוניים, ולחן - מהו קרון חוגוני
קרונות וקטרים חוגוניים
'חוגון' הוא אותה עגלה שמותקנת מתחנת לכל קצה של קטר או קרון רכבת ארוך. המטרה של החוגון היא לאפשר מעבר של אותו נייד על גבי עקומות (סיבובי מסילה) חדות למדי במהירות סבירה, ללא חשש משימוטים או נזקים טכניים למסילה. החוגון מחובר לשלדת הקרון או הקטר באמצעות ציר (או מערכת חלופית לציר, כמו במפרקים של קרונועי IC3) סביבו הוא יכול להסתובב במידת מה. ישנם בעולם גם קטרים עם שלושה חוגונים (לדוגמה סדרות E652 ו-E636/E633 של הרכבת הלאומית האיטלקית FS), ויש אפילו בארץ קרון משא אחד בעל ארבעה חוגונים - מדובר בקרון בעל קיבולת 120 טון. במקרה של הקרון הכבד, המטרה של ריבוי החוגונים היא לא רק התמודדות עם אורך הקרון אלא גם עם משקלו - לקרון זה יש עשרה צירי גלגלים על מנת לפזר את העומס המופעל על הפסים. כמובן שהיה אפשר לרכז אותם בשני חוגונים של חמישה צירים כל אחד, אולם אז היכולות של הקרון לעבור בעיקולים היתה מופחתת מאוד, לכן חולקו הצירים לארבעה חוגונים - מתחת לכל קצה יש חוגון דו-סרני וחוגון תלת-סרני (סרן = ציר).
קרון ארבעת החוגוניםקרונות וקטרים חוגוניים
'חוגון' הוא אותה עגלה שמותקנת מתחנת לכל קצה של קטר או קרון רכבת ארוך. המטרה של החוגון היא לאפשר מעבר של אותו נייד על גבי עקומות (סיבובי מסילה) חדות למדי במהירות סבירה, ללא חשש משימוטים או נזקים טכניים למסילה. החוגון מחובר לשלדת הקרון או הקטר באמצעות ציר (או מערכת חלופית לציר, כמו במפרקים של קרונועי IC3) סביבו הוא יכול להסתובב במידת מה. ישנם בעולם גם קטרים עם שלושה חוגונים (לדוגמה סדרות E652 ו-E636/E633 של הרכבת הלאומית האיטלקית FS), ויש אפילו בארץ קרון משא אחד בעל ארבעה חוגונים - מדובר בקרון בעל קיבולת 120 טון. במקרה של הקרון הכבד, המטרה של ריבוי החוגונים היא לא רק התמודדות עם אורך הקרון אלא גם עם משקלו - לקרון זה יש עשרה צירי גלגלים על מנת לפזר את העומס המופעל על הפסים. כמובן שהיה אפשר לרכז אותם בשני חוגונים של חמישה צירים כל אחד, אולם אז היכולות של הקרון לעבור בעיקולים היתה מופחתת מאוד, לכן חולקו הצירים לארבעה חוגונים - מתחת לכל קצה יש חוגון דו-סרני וחוגון תלת-סרני (סרן = ציר).
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.