קרה לחקלאי

קרה לחקלאי

מילה קשה לחקלאי בילדותי בירקונה מקום נמוך וקר ובחוץ שכבת קרח על עשבי הבר והמנגו קפא שני עצי מנגו קפאו ובמשתלה נזק כבד אז למדתי מי זו הקרה הרשאית מגיעה בחורף בלילה ומחסלת חלמתי עליה בבית הסתובבת שמועה קרה תגיע הלילה אמרו ברדיו שהקרה תגיע ובמושב דיברו על הקרה ואני ילד מדמיין איך מגיע הקרה ומה היא תעשה לנו ובעין יהב קבוצת נערים כובשי הערבה זרענו עגבניות חצילים ובצל ובלילה היא הגיע בפעם הראשונה לקיבוץ לגן הירק המשותף הגענו בבוקר והשיחה היא היתה כאן היא הקפיאה את העגבניות החצילים ורק הבצל עמד זקוף לא פגשתי את הקרה בלילה הסתובבה בעצמה וחיסלה את החלקות עברנו אל ישוב הקבע מושבניקים צעירים עגבניות מרימונד כבר עם טיפטוף תחילת גידול פלפל וגידול חצילים וברדיו אמרו הקרקה תגיע לילה בהיר והגידולים בחוץ כל פרנסת החקלאי בחוץ הספנו צמיגים אך כמה צמיגים היו אז בערבה הזמנו במהירות משאית עם צמיגים מבאר שבע מכר לנו צמיגים של משאיות כאילו במחיר של תמיגים חדשים חילקנו בין החקלאים 14 חקלאים ובלילה היה ויכוח מה עדיף להדליק צמיגים או לפתוח ממטרות לא הגענו להסכמה ונקטנו בשתי השיטות הקרה הגיע בחושך האחרון לקראת בוקר מדי החום מראים ירידה +2 +1 0 -1 -2 -3 -4 -5 פתחנו ממטרות הדלקנו צמיגים הגרון נחנק כל המושב הסתובב בחוץ 14 משפחות איש ואישה הרגשתי כמו מגרשי שדים ניסינו לגרש את הקרה ובבוקר עם שמש בשעה 10 שוד ושבר ראשי העגבניות החצילים והפלפל נפולים נגמרה העונה לפני שהתחילה הגיעו חברה מהשרות המטאורולוגי ניתחו וסיפרו כי זו קרה קרינטית ולא ......... כן כמו בילדותי גם אז הקרה הגיע בלילה חלום שכזה על רטוב עברו מספר שנים היה שקט ופתאם שוב בשנת 1972 א 1974 אינני זוכר אחת היה שיטפון ואחת היתה קרה היא הגיע שוב אז כבר פארן הוקמה וחצבה והקרה בשקט בשקט הגיע לפנות בוקר לילות בהירים בפארן התקינו מאווררים ענקיים אצלינו צמיגים וממטרות והרשאית הזו הגיע ובבוקר עם התחממות הערבה ראינו את הנזקים הסתיימה לה עוד עונה הסברים היו בלי סוף אך החלום מילדותי חזר הקרה היתה כאן שוב בברכה עודד יפה מנהל המעבדה
 
נהיה לי קר....

ממש עשית לי צמרמורת... אף פעם לא חשבתי על הקרה כמו על מפלצת מרשעת... עולם מושגים אחר לחקלאים. וכמו תמיד - מילים פשוטות ומסר גדול . תודה ששיתפת !
 
אצלנו אלפי דונם תפא"ד סבלו קשה

מאוד. כל רווחי שנת 2008 עלולים לרדת לטימיון ?? עוד בטרם החלה ! אולי יתאוששו קצת.
 
הבעיה בשטחים עצומים, ניתן לפתוח המטרה ברציפות

למשך כל הקרה אבל אין לנו מים, לא יורד גשם וסגרו לחקלאים את הברז. לעירונים לא סוגרים.
 

פינית

New member
את השיטה הזו אני מכירה ותיארתי לי שלא תיישמו

אותה מהסיבה הזו, אבל אולי ניתן לכסות את השטחים בניילונים , קש כלשהו או משהו אחר ?
 

פינית

New member
פעם גרתי בביקעה ובמיקשה נדמה לי, היינו

מלבישים 'טלויזיות' (מנילון) על השתילים, לא זוכרת מאיזה סיבה ובזמנים מסויימים היינו פותחים להם חלונות. גם שם זה היה שטחים די גדולים עד כמה שאני זוכרת - למה אי אפשר ליישם את זה גם על תפו"א נניח ? בעיית כח אדם ? אני זוכרת שעשינו את הפריסה זה די מהר.
 

avi5199

New member
גוזניקים במרחק של בין 5 ל 10 מטר

שורות שורות של קופסאות שימורים בתוכן חתיכת יוטה טבול בנפט\סולר שמדליקים בזמן קרה, חשוב להשאר ער בשדה כל הלילה עם מד טמפרטורה וגפרורים ולא הולכים לישון. חבר שלי במושב חדש בבקעה הציל את כל השדות שלו בשיטה הזאת, כאשר כל יתר החברים הפסידו את הכל... אבל הבעיה שהוא הצליח "יותר מידי" בגלל "עודף חריצות", והפך לנושא לקינאה של שכניו, ובסוף נאלץ לעזוב את המושב בגלל זה.
 
מכירה חקלאים שמבעירים אש בלילות קרה.

אבל אני לא יודעת לגבי איזור כזה גדול
 
../images/Emo12.gifלמה נאלץ לעזוב את המושב../images/Emo35.gif

קשים חיי החקלאי
.
 

danielia1

New member
כי הקטינו לאחרים את הפיצויים... בעבור אזלת יד

(סתם מחשבה)
 
א. הבעיה לא בקרקע שם המלח יעזור אלא

עלוות הצמחים. ב. פיזור מלח ימליח את הקרקע. ג. יש גם לחשוב בכל פעולה האם הייבול יוכל לשלם את עלות הטיפול !!!
 
למעלה