קראתי על הכרטיס החדש של דן

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

אמנון אלבז

New member
מנהל
המעבר לחמישה ימי עבודה

כפי שאמרו רבים
אם יש ארגונים שלא מקיימים את החוק וכופים על עובדים לעבוד בימים ובשעות שלא בהסכמתם, הרי שהם עוברים עבירה חמורה אני דווקא יודע להגיד שחברות גדולות כמו אגד ודן מקפידות בד"כ על חוקי העבודה, בוודאי הרבה יותר ממסעדה או מועדון ממוצעים. אותי אישית דווקא מטריד הרבה יותר שיש חברות שמעסיקות נהגים בשכר מינימום או שואף למינימום מאשר שנהג פלוני יעבוד בשבת. להיפך, אני חושב שיהיו נהגים רבים שיקפצו על המציאה לעבוד בשבת עם עומס נוסעים נמוך, כבישים פנויים ושכר גבוה, ולנוח יום אחר בשבוע. אפשר אף להגדיר בחוק שנהג תחבורה ציבורית יעבוד 4 ימים בשבוע לכל היותר (נהגים שיעבדו ראשון עד רביעי, ונהגים שיעבדו חמישי עד שבת) אני ממש לא חושב שאתה תסכים שאני אגיד לך שמסיבות סוציאליות לא יספקו לך חשמל או מים בשבת, או ימנעו ממך נסיעה בכביש (גם זה דורש הפעלה של כוח אדם לא קטן). והמחשבה כי תחבורה ציבורית היא משהו חיוני פחות מחשמל או ממים אינה אלא תוצאה של זלזול מתמשך בתחבורה הציבורית במדינה (גם השבתתה בשבת וגם יתר הסיבות המוכרות לנו היטב). ההטפה הדתית עובדת טוב כל כך, עד כי ניתן למצוא אנשים שיגידו שהם מתנגדים לתח"צ בשבת, למרות שהם עצמם נוסעים ברכבם. באיזו זכות הם בכלל חושבים שמגיע להם לנסוע ברכבם בשבת אך לאנשים שידם קצת פחות משגת לא מגיע לנסוע? פשוט נוח להם להישמע פלצנים וליבראלים בכך שהם "נותנים" לנהגים לנוח בשבת. ועוד דבר חשוב אל תשכח... על כל נהג אוטובוס שלא עובד בשבת עובדים לפחות עשרה נהגי מוניות (ספיישל או שירות), אז גם הטיעון הסוציאלי נפסל כאן מהר מאוד.
המעבר לחמישה ימי עבודה
אני לא זוכר במדויקמתי עברנו לעבוד חמישה ימים בשבוע. כנראה בסביבות 20 שנה. מאז המעבר לעבודה של חמישה ימים בשבוע לא התבקשתי ולו פעם אחת לבוא לעבוד ביום שישי. יתרה מזו במקרה של צורך לעבוד ביום שישי ידוע לי על פיצוי כספי של שעות נוספות, או מתן יום חופשי אחר במהלך השבוע וכל זה בתאום מלא עם העובד ומתן התראה של מספר ימים מראש. אני לא רואה היכן הניצול של העובד במקרה של מעבר שכזה, נהפוך הוא, ישנם המון עובדים שהיו שמחים לעבוד בימי שבת ולקחת יום חופש לסידורים ביום שבו כל המשק עובד. ישנם הרבה עובדים אשר נזקקים להכנסה נוספת ובכייף היו עושים שעות נוספות בשבת מה שנותן להם הכנסה כפולה אבל הרעיון הכללי הוא טובת משק המדינה טובת הבטיחות בדרכים טובת חופש התנועה של האדם ועוד אין סוף סיבות של כדאי. חוץ מבעיה אחת... דת ומדינה אבל זה לא הפורום הנכון לנושא זה.
 

urilei

New member
דת ומדינה?

המעבר לחמישה ימי עבודה
אני לא זוכר במדויקמתי עברנו לעבוד חמישה ימים בשבוע. כנראה בסביבות 20 שנה. מאז המעבר לעבודה של חמישה ימים בשבוע לא התבקשתי ולו פעם אחת לבוא לעבוד ביום שישי. יתרה מזו במקרה של צורך לעבוד ביום שישי ידוע לי על פיצוי כספי של שעות נוספות, או מתן יום חופשי אחר במהלך השבוע וכל זה בתאום מלא עם העובד ומתן התראה של מספר ימים מראש. אני לא רואה היכן הניצול של העובד במקרה של מעבר שכזה, נהפוך הוא, ישנם המון עובדים שהיו שמחים לעבוד בימי שבת ולקחת יום חופש לסידורים ביום שבו כל המשק עובד. ישנם הרבה עובדים אשר נזקקים להכנסה נוספת ובכייף היו עושים שעות נוספות בשבת מה שנותן להם הכנסה כפולה אבל הרעיון הכללי הוא טובת משק המדינה טובת הבטיחות בדרכים טובת חופש התנועה של האדם ועוד אין סוף סיבות של כדאי. חוץ מבעיה אחת... דת ומדינה אבל זה לא הפורום הנכון לנושא זה.
דת ומדינה?
מסתבר שזה לא יותר מסתם עוד תירוץ שהרגילו אותנו לחשוב שיש לו קשר לדת ומדינה אני לא רואה איך עשרה נהגי מוניות שעובדים במקום נהג אוטובוס אחד (נמוך רצפה ושקט במיוחד, יש מספיק כאלה כדי להפעיל רק אותם בשבת), משרתים באיזשהו אופן אינטרס של "דת ומדינה" עושה פשוט רושם שמבחינה כלכלית ה"הסדר" נוח להרבה גורמים מפעילי האוטובוסים יודעים מצויין שתחבורה ציבורית בשבת זה עסק שהוא במקרה הטוב מכסה את העלות, ובדרך כלל גם זה לא. מה שאומר שיצטרכו תקציב נוסף לשם כך. לממשלה נוח יותר לא לתת את התקציב הזה, אף אחד שם לא חכם מספיק בשביל לחשוב על מונחי עלות/תועלת של הקטנת מספר ההרוגים בדרכים או צמצום צריכת הדלק. חושבים רק על "כמה זה עולה לי עכשיו ומייד" ודוגמאות רבות לא חסר, ולאו דווקא מהתח"צ עצמה. ראה את מקרה מחלף חולון למשל. נשלם לפחות פי 4 עוד כמה שנים בגלל קמצנות רגעית וראייה קצרת טווח.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
כשהממשלה מחליטה

דת ומדינה?
מסתבר שזה לא יותר מסתם עוד תירוץ שהרגילו אותנו לחשוב שיש לו קשר לדת ומדינה אני לא רואה איך עשרה נהגי מוניות שעובדים במקום נהג אוטובוס אחד (נמוך רצפה ושקט במיוחד, יש מספיק כאלה כדי להפעיל רק אותם בשבת), משרתים באיזשהו אופן אינטרס של "דת ומדינה" עושה פשוט רושם שמבחינה כלכלית ה"הסדר" נוח להרבה גורמים מפעילי האוטובוסים יודעים מצויין שתחבורה ציבורית בשבת זה עסק שהוא במקרה הטוב מכסה את העלות, ובדרך כלל גם זה לא. מה שאומר שיצטרכו תקציב נוסף לשם כך. לממשלה נוח יותר לא לתת את התקציב הזה, אף אחד שם לא חכם מספיק בשביל לחשוב על מונחי עלות/תועלת של הקטנת מספר ההרוגים בדרכים או צמצום צריכת הדלק. חושבים רק על "כמה זה עולה לי עכשיו ומייד" ודוגמאות רבות לא חסר, ולאו דווקא מהתח"צ עצמה. ראה את מקרה מחלף חולון למשל. נשלם לפחות פי 4 עוד כמה שנים בגלל קמצנות רגעית וראייה קצרת טווח.
כשהממשלה מחליטה
הממשלה קובעת לחברות התחבורה את נתיביהם מסלולם לוחות הזמנים והתעריפים. הממשלה יכולה בשלב החתמת החוזים לכפות עלך חברות התחבורה לפעול כל ימות השבוע. הבעיה היא שרק בטווח רחוק יופקו הרווחים ואופק ראיתם של הנבחרים קצר. התרנגולת והביצה מי בא תחילה? לדעתי ממש כמו סיפור התפתחות הנגב תחבורה תחילה תפתח את הנגב יותר מכל נסיונות נקודתיים להפריח את הנגב.
 

yblumann

New member
5 ימים מתוך 7

המעבר לחמישה ימי עבודה
אני לא זוכר במדויקמתי עברנו לעבוד חמישה ימים בשבוע. כנראה בסביבות 20 שנה. מאז המעבר לעבודה של חמישה ימים בשבוע לא התבקשתי ולו פעם אחת לבוא לעבוד ביום שישי. יתרה מזו במקרה של צורך לעבוד ביום שישי ידוע לי על פיצוי כספי של שעות נוספות, או מתן יום חופשי אחר במהלך השבוע וכל זה בתאום מלא עם העובד ומתן התראה של מספר ימים מראש. אני לא רואה היכן הניצול של העובד במקרה של מעבר שכזה, נהפוך הוא, ישנם המון עובדים שהיו שמחים לעבוד בימי שבת ולקחת יום חופש לסידורים ביום שבו כל המשק עובד. ישנם הרבה עובדים אשר נזקקים להכנסה נוספת ובכייף היו עושים שעות נוספות בשבת מה שנותן להם הכנסה כפולה אבל הרעיון הכללי הוא טובת משק המדינה טובת הבטיחות בדרכים טובת חופש התנועה של האדם ועוד אין סוף סיבות של כדאי. חוץ מבעיה אחת... דת ומדינה אבל זה לא הפורום הנכון לנושא זה.
5 ימים מתוך 7
באירופה פועלת תחבורה צבורית כל יום. בנוסף לכך אוטובוסי לילה פועלים בעך ברבע מקווי האוטובוסים כאן. הסידור הוא שנהגים עובדים 5 ימים מתוך 7. ישנם כאילו שמעדיפים ימי חופש במשך השבוע ישנם שעובדים rest days- זא שעות נוספות. לקווי לילה יש rota נפרדת לנהגים שעובדים רק את זה. המשמעות היא שהיחס בין אוטו למס נהגים הוא 1:3 כאן. בדיוק כך נהוג בהרבה שרותים צבוריים של 24/7/365
 

amit1270

New member
אתה אל תלמד אותנו!

5 ימים מתוך 7
באירופה פועלת תחבורה צבורית כל יום. בנוסף לכך אוטובוסי לילה פועלים בעך ברבע מקווי האוטובוסים כאן. הסידור הוא שנהגים עובדים 5 ימים מתוך 7. ישנם כאילו שמעדיפים ימי חופש במשך השבוע ישנם שעובדים rest days- זא שעות נוספות. לקווי לילה יש rota נפרדת לנהגים שעובדים רק את זה. המשמעות היא שהיחס בין אוטו למס נהגים הוא 1:3 כאן. בדיוק כך נהוג בהרבה שרותים צבוריים של 24/7/365
אתה אל תלמד אותנו!
אנחנו יותר חכמים ויודעים יותר טוב מכל מה שקורה בחו"ל!
 

harhanegev

New member
כאן הדגמת גישה עיוורת וחד משמעית

אתה אל תלמד אותנו!
אנחנו יותר חכמים ויודעים יותר טוב מכל מה שקורה בחו"ל!
כאן הדגמת גישה עיוורת וחד משמעית
שהיא ההיפך מהגישה שלי (ראה תגובתי אליך קודם בנושא חו"ל).
 

amit1270

New member
../images/Emo46.gif שהצרפתים ילמדו אותנו על יין?

עמית, בועז....
:-
D
באותו זמן ששתיתי מכוס היין היבש הצרפתי. אין צורךלנחש מה קרה- אבדתי מספר טיפות לטובת השולחן בגלל הצחוק... oh well...
שהצרפתים ילמדו אותנו על יין?
 

amit1270

New member
טוב, האמת היא

או..
- Camembert מה הרע בתנובה?
טוב, האמת היא
שב-20 שנות היעדרותך מהארץ קרו כמה דברים בתחום הקולינרי. החשוב שבהם אולי הוא שגילינו שאנחנו חיים במזרח התיכון ובאקלים ים תיכוני. אז גבינות קממבר אנחנו לא ממש יודעים לייצר, וגם החמאה הישראלית היא לא מהמשובחות, אבל גבינות עזים טובות ואפילו משובחות בהחלט יש. גם היין הישראלי רק משתפר עם השנים (עוד לא הגענו למסורת הצרפתית, אבל אסתפק גם בקליפורניה או אוסטרליה...).
 

בועז ל

New member
עמית , צריך לחשוב מה אנו שולחים

טוב, האמת היא
שב-20 שנות היעדרותך מהארץ קרו כמה דברים בתחום הקולינרי. החשוב שבהם אולי הוא שגילינו שאנחנו חיים במזרח התיכון ובאקלים ים תיכוני. אז גבינות קממבר אנחנו לא ממש יודעים לייצר, וגם החמאה הישראלית היא לא מהמשובחות, אבל גבינות עזים טובות ואפילו משובחות בהחלט יש. גם היין הישראלי רק משתפר עם השנים (עוד לא הגענו למסורת הצרפתית, אבל אסתפק גם בקליפורניה או אוסטרליה...).
עמית , צריך לחשוב מה אנו שולחים
ליורם ,הנמצא הרחק בלונדון הקפואה והרחוקה ,לקראת פורים . צריך לארגן עבורו משלוח מנות כמו שצריך. עפ"י מה ששמעתי,ידידנו סובל קשות מאכילת יתר של FISH & CHIPS
 

קובי לו

New member
כבר לפני 10 שנים (ורבעון)

עמית , צריך לחשוב מה אנו שולחים
ליורם ,הנמצא הרחק בלונדון הקפואה והרחוקה ,לקראת פורים . צריך לארגן עבורו משלוח מנות כמו שצריך. עפ"י מה ששמעתי,ידידנו סובל קשות מאכילת יתר של FISH & CHIPS
כבר לפני 10 שנים (ורבעון)
בדצמ' 96' ראיתי במו עייניי בקבוקי יין של יקבי הגולן בחנות המלכותית "הרודס" ! והאמן לי שזו חנות יוקרתית מאוד ומכובדת ביותר. אז אם הם מכרו יינות ישראלים (האמת של יקב משובח) סימן שהם יודעים מה הם עושים.
 

בועז ל

New member
הם בהחלט יודעים .יש לי מכר בריטי

כבר לפני 10 שנים (ורבעון)
בדצמ' 96' ראיתי במו עייניי בקבוקי יין של יקבי הגולן בחנות המלכותית "הרודס" ! והאמן לי שזו חנות יוקרתית מאוד ומכובדת ביותר. אז אם הם מכרו יינות ישראלים (האמת של יקב משובח) סימן שהם יודעים מה הם עושים.
הם בהחלט יודעים .יש לי מכר בריטי
אורגינל , נטוע עמוק בארצו מזה דורות. האיש לא חדל להתלונן על האוכל הבריטי המשמים ולא חדל מלשבח את המסעדות הזרות שבלונדון.
 

yblumann

New member
אוכל ועוד אוכל!

הם בהחלט יודעים .יש לי מכר בריטי
אורגינל , נטוע עמוק בארצו מזה דורות. האיש לא חדל להתלונן על האוכל הבריטי המשמים ולא חדל מלשבח את המסעדות הזרות שבלונדון.
אוכל ועוד אוכל!
לדעתי האישית, אחד הפלוסים הגדולים בלונדון של היום הם מגוון אפשרויות האכילה כאן. נתן לבלות חודש שלם פו,ולאכול כל יום אוכל בסיגנון שונה. חגיגה לבטן ולחושים. ולאילו שחולמים על חומוס חומוס ועוד חומוס- יש גם את זה אם מתעקשים!
חלק מהמהפכה הגולה והחיובית של 25 השנים האחרונות בבריטניה. האוכל הלאומי כאן? Chicken Tikka Masala - top of the pops since 192
 
במבה...

עמית , צריך לחשוב מה אנו שולחים
ליורם ,הנמצא הרחק בלונדון הקפואה והרחוקה ,לקראת פורים . צריך לארגן עבורו משלוח מנות כמו שצריך. עפ"י מה ששמעתי,ידידנו סובל קשות מאכילת יתר של FISH & CHIPS
במבה...
דווקא למיטב הבנתי מאנשים שונים האוכל באנגליה הוא די מגוון. (בניגוד למדינות אירופה האחרות)
 

all about eve

New member
150 אחוז מהשכר הרגיל

זו מחשבה אגואיסטית ותשאל למה?! תקרא
אני עובד כנהג באחד החברות הציבוריות אם יחוקק חוק הקובע שמותר לתחבורה הציבורית לעבוד שבת אז בהתחלה ישלמו הרבה כסף לנהגים שירצו אבל לאט לאט זה יהפוך להיות חובה ואיפה יום מנוחה אחד בשבוע על תנאים סוציאלים שמעת?! וזה בלי שום קשר לדת אני לא דתי. גם אלה שעובדים היום בשבת בכל מיניי חניות של בעליי ממון אם ריר משטרות לא ממש רוצים את זה אבל אין להם בררה אחת כי מאיימים אלהם בפיטורים מי שלא רוצה לעבוד. או בקיצור אני קורא לתמוך בקומוניזם ותחשוב על זה ...
150 אחוז מהשכר הרגיל
ואי אפשר להכריח יהודי לעבוד בשבת. כל אלו הם חוקים.
 

elians

New member
לא להכריח...

150 אחוז מהשכר הרגיל
ואי אפשר להכריח יהודי לעבוד בשבת. כל אלו הם חוקים.
לא להכריח...
אבל מי שרוצה לעבוד ביום שבת שיעבוד.. אני הייתי מוכן לעבוד ביום שבת.. ולקבל חופש ביום חול אחר במשך השבוע.
 

guydou

New member
תחבורה ציבורית בשבת ובלילה

קראתי על הכרטיס החדש של דן
שלום! קראתי על הכרטיס החדש של דן ה"סטודן" אז ככה הרעיון מבורך ורק חבל שחברת דן לא פועלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כי אז אולי לא היה כדאי לקנות מכונית ,אז אולי אלה שדואגים שלא ניסע בשבת ובחג יתחילו להבין שאולי כדאי לתת לנו (לכל אחד מאיתנו )להחליט אם לסע או לא בכל עת שנרצה כולל השבת והחג ולהפוך את שרות התח"צ לחיוני ,ביננו אפילו יש בענין משום פיקוח נפש ואז אפשר בשקט ל"דחות שבת "
תחבורה ציבורית בשבת ובלילה
באופן רישמי אין תחבורה ציבורית בשבת ובלילה, אבל באופן לא רישמי מתקיימת תחבורה ציבורית בשבת ובלילה בגין מוניות שירות. האם יש על המוניות האלה פיקוח (של מחירים, של מסלולים של בטיחות)? אולי הדרישה שלנו מנבחרי הציבור צריכה להיות דווקא לחזק את מצב היום על ידי רגולציות בתחום מוניות השירות הנוסעות בשבת ובלילה מאשר לדרוש מהם לחוקק חוקים שישנו את הסטטוס קוו ויגרמו לרתיעה של מרבית הציבור מרעיון כל כך שיווני וחשוב... ובאותה נשימה אולי כדאי לתת פה כל מיני טיפים איך והיכן בכל זאת ניתן להסתמך על תחבורה ציבורית בשבת ובלילה. ואולי בכל זאת המצב כל כך חמור. שאלה נוספת, מדוע בעצם אין תחבורה ציבורית בלילות ימי החול ?
 

harhanegev

New member
קצת סמנטיקה:

תחבורה ציבורית בשבת ובלילה
באופן רישמי אין תחבורה ציבורית בשבת ובלילה, אבל באופן לא רישמי מתקיימת תחבורה ציבורית בשבת ובלילה בגין מוניות שירות. האם יש על המוניות האלה פיקוח (של מחירים, של מסלולים של בטיחות)? אולי הדרישה שלנו מנבחרי הציבור צריכה להיות דווקא לחזק את מצב היום על ידי רגולציות בתחום מוניות השירות הנוסעות בשבת ובלילה מאשר לדרוש מהם לחוקק חוקים שישנו את הסטטוס קוו ויגרמו לרתיעה של מרבית הציבור מרעיון כל כך שיווני וחשוב... ובאותה נשימה אולי כדאי לתת פה כל מיני טיפים איך והיכן בכל זאת ניתן להסתמך על תחבורה ציבורית בשבת ובלילה. ואולי בכל זאת המצב כל כך חמור. שאלה נוספת, מדוע בעצם אין תחבורה ציבורית בלילות ימי החול ?
קצת סמנטיקה:
"אין" זה אומר שאין בכלל נקודה, ואין המצב כך. הרבה יותר נכון להגיד "כמעט ואין" או "יש מעט מאוד": שבת: קיימים עשרות קווי תח"צ הפועלים בשבת (לפחות, יתכן שיותר. אני כותב על מה שאני יודע). ואני לא מדבר רק על קווים שמתחילים קצת לפני צאת השבת או מסיימים עמוק בתוך השבת, אלא על שבת בצהרים ואפילו שבת בבוקר. קווי אוטובוסים ומטוסים סדירים ומסודרים של חברות מכובדות, בין השאר גם אגד, דן, ארקיע וישראייר. לילה: בשעות הלילה המאוד מאוד מאוחרות, בין חצות ל-5 בבוקר, אכן כמעט ולא קיימים קווי תח"צ. רק אם התמזל מזלך להזדקק לאוטובוס בתוך הגליל או בתוך הערבה בשעות בהן עוברים קווי חצות (841 ת"א>>>קריית 8, קווי ת"א---אילת, קווי חיפה---אילת) יש מה לדבר על תח"צ בין חצות ל-5 בבוקר, וכמו כן מגוון קטן של חלק מקווי הרכבת. מדובר על הרבה פחות ממה שיש בשבת, אבל גם לגבי הלילות זה לא "אין", אלא "כמעט ואין". כל מה שכתבתי עד כאן זה באופן רשמי ביותר, וזה עוד בלי להזכיר מוניות שירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה