גריטת ציוד
אני מודה שאינני מבין גדול בהליך גריטת ציוד ברכבת ישראל או בכלל בגופים ממשלתיים, אבל בעקרון הכוונה היא להוצאתו מהשירות ו-'הפטרות' (Disposal)ממנו. ברכבת ישראל של היום, המונח 'גריטה' מתייחס להפיכת רישום הציוד מ-'פעיל' ל-'לא בשימוש' - כלומר, מדובר בצעד מנהלתי בלבד, וכמו שראינו פעמים רבות ברכבת, קרונות יכולים לשבת בסדנאות הקישון שנים רבות בטרם יעברו ועדת גריטה. כאשר ציוד מוגדר כ-'גרוט', הרי שבאופן תיאורטי, אין לרכבת צורך בו, וכגוף כלכלי, עליה להפטר ממנו בצורה הכי מועילה (בדרך כלל, הכי רווחית...). לגבי קרונות וקטרים, האפשרויות העיקריות כיום הן מכירה לסוחר גרוטאות ש-'ימחזר' את מה שניתן מהמתכת (ובעולם כיום מתחילים גם להתייחס לשאר החומרים), מכירה לשימוש נוסף (כמו שמכרו את המנוע של קטר 110 לחברה קנדית לשיפוץ מנועים או העברתו של קרון 314 העתיק לחיל הים לשמש כשק"ם בנמל חיפה בשנות ה-50) או העברה לשימור - במוזיאון הרכבת, על-ידי חובבים, בפארקים וכיו"ב.