קראתי את התגובות על נושא הדילול

קראתי את התגובות על נושא הדילול

ואני רוצה להוסיף כמה דברים. דבר ראשון כאשר אנחנו מגיבות בדרך כלל זה מגיע ממקום אישי מאד. ואני חושבת שאין סיבה להעלב בגלל משפט שמישהי אמרה, כי לא הייתה בכוונתה לפגוע, אולי היא עצמה נפגעה, בואו ננסה רגע לחשוב, מצד אחד אולי ההתקפה עם סטטיסטיקות מפחידות על אשה שהחליטה למרות הלחצים מסביב להשאיר את השלישיה , היא התקפה שאינה במקומה? אולי זה יכול לפגוע בה? אולי זה יכול לגרום לה לחרדות? מותר לחשוב באופקים קצת יותר רחבים , מותר לחשוב גם על השני. ומצד שני כשמדברים נגד דילול אולי זה עלול לגרום לטלטלת רגשות לאשה שעברה דילול, אולי זה מעלה לה בפלש בק את הסרט של הלבטים שהיא כבר רצתה לשכוח? אני חושבת שיש מקום לכבד כל אחת והרבה מקום להתחשב ברגשות והעיקר, לא לקחת אישי שום דבר. אני מאמינה שאף אחת לא רוצה לפגוע באף אחת. ואני מאמינה גם שכל מי שנמצאת כאן רוצה רק תמיכה ותמיכה בדרך כלל כשמגיעים לחילוקי דעות יהיו כאלו שלא יסכימו אבל דיון מתורבת ואמנות הויכוח היא לשמוע את הדעה של השני גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לדעתך. ועכשיו לנושא הויכוח. זה נכון שיש סטטיסטיקות. זה אפילו נכון מאד. אבל גם נכון שיש יוצאים מן הכלל. את ההחלטה הסופית אנחנו מקבלים לפי אמוציות משולבות עם שכל. כך שאי אפשר להגיד שאנחנו לגמרי אנשים שחותכים עניינים לפי נתונים. יש דבר שהוא מקובל היום על אנשי המדע המודרני ושם הדבר הזה הוא "בורא עולם" זאת אומרת שהם קבעו שיש מנהיג לעולם שהוא ברא אותו וביכולתו לשנות גם את הטבע ואת הסטטיסטיקות. ומי שנצמד למדע המדוייק הזה יותר קל לו לסמוך על בורא העולם שיעזור לו ולקוות אליו שישמור עליו וכו'. האמת שאין לי כוח לפתוח בהרצאה מלומדת אז אם זה מעניין מישהי ...
 
מסכימה איתך בגדול

אבל יש כמה דברים שצריך לשים לב. הבחירה של כל אחד מאיתנו היא אישית. יש גם סטטיסטיקה. כל עוד הכותבת כותבת על עצמה ועל ההריון שלה, התגובות אליה היו מתונות ומקבלות את הבחירה האישית שלה. ברגע שכותבת מעוותת עובדות, תוקפת אישית את מי שמנסה לתת אותן כפי שהן, ומנסה לשכנע אנשים ללכת בדרכה תוך מתן נתונים לא נכונים, יש צורך להגן על גולשים אחרים ולספק להם את הנתונים. סטטיסטיקה היא סטטיסטיקה. יש כאלה שמצליחים ליפול על הצד הטוב ויש כאלה שלא. המחיר הוא מה שכל אחד מוכן לשלם. פגות, אפילו בשבועות מתקדמים יחסית של ההריון, היא דבר לא פשוט שיכול להיות מכריע לגבי איכות החיים של ילד לכל חייו. מי שמכיר הורים לפגים קטנים או מבקר בפורום פגים מדי פעם, מודע לכך. הנתונים הם קשים ולא תמיד נחמד לדבר עליהם אבל הם חייבים להאמר. יש כבוד רב לאמונה של בן אדם. כפי שכתבתי, כל אחד עושה את הבחירה שלו. חשוב לי שמי שמגיע לפורום, יעשה את הבחירה על פי עובדות ולא על פי המלצות שאין להם קשר לעובדה. בנימה אישית, אני אישית מכירה סיפורי שלישיות שנגמרו לא טוב ושהמסר שקיבלתי מההורים היה שחבל שלא כל העובדות היו פרוסות לפניהם.
 
את עושה את תפקידך כמנהלת

הפורום (ויש לציין שבצורה אחראית מאד) ושומרת על כך שלא יהיו תקיפות אישיות, או שיכנועים ללא בסיס. מה שאני רציתי לומר זה שעד כמה שהצלחתי להבין בין השורות, הדברים לא היו שכנוע על סמך נתונים אלא שיתוף בחוויה אישית של הכותבת וסיפור תמים לכאורה למה היא החליטה כך, למרות שלא נראה לי שההחלטה שלה באה בעקבות ביקור בפגייה...טוב מאד להראות כנגד זה את הסטטיסטיקות. אבל בל נשכח שמדובר פה בנפשות עדינות , רגישות והורמונליות...של נשים שקיבלו החלטות קשות, (אגב גם אני בינהן) לעשות מעשה או לא לעשות. ויתכן שצורת הכתיבה הבוטה שלהן באה מכאב, ולא מתוך רצון לשכנע אנשים ללכת בדרכה... אלא מתוך רצון להרגיש שלמה עם עצמה מול החזית שתוקפת אותה די בחריפות... אגב, כאמא לפג וכאחת שבילתה רבות בפגייה, ראיתי גם מקרים שהם כהגדרתך,, נפלו על הצד הטוב של הסטטיסטיקה,.. ראיתי גם מקרים קשים שמצמררים אותי עד היום אך בפירוש ראיתי מקרים שהסתיימו בטוב ובנעימים בניגוד לכל הציפיות והתרחישים האפשריים. ולכן כאשר מביאים סטטיסטיקה, מן הראוי להביא גם את הצד הטוב שלה באותו יובש נתונים. כל מקרה צריך לדון לגופו וודאי שאין זה חכם לקבל החלטות מעל גבי פורום מכובד ככל שיהיה באינטרנט אבל סך הכל היועצים והיועצות למיניהם הם יצורים וירטואליים פחות או יותר. הויכוח האמוני אין מקומו כאן, שאלות באמונה יש להפנות לנציגי הדת. אבל מותר לכל משתתפת להביע את שבדעתה ובלבד שתדע להביע זאת בצורה נייטרלית ולא פוגענית. וכוונתי לשני הצדדים. מותר להתנטרל מהרגשות שלנו אבל אסור לנו להתעלם מרגשותיהם של אחרים.
 
מסכימה איתך מאד

מזכירה לך שהבאת הסטטיסטיקות (זו שנעשתה מצדי) לא באה כשגולשת כתבה שבחרה להשאיר שלישיה, אלא כאשר הביאה לכאורה נתונים (מוטעים ולא מבוססים) כאילו זו האפשרות הבטוחה יותר ואף תקפה גולשת אחרת על עצם הבאת האמת. לא אתווכח עם אמונה. מאחלת לכל מי שגולשת פה לפול על הצד הטוב של הסטטיסטיקה, אבל לא אהיה מוכנה שבנושא כל כך רגיש העובדות יעוותו. צר לי אם מישהו יפגע מכך. זה עניין של טובת הכלל לדעתי.
 
בנימה אישית

יצא לך להתקל בחומר המדבר על כך שהריונות שלישיה אכן שרדו בצורה טובה הודות לשמירת הריון, או טיפולים שנעשו כדי לשמור על ההריון? אם כן אשמח לקבל חומר כזה. אני בהריון תאומים שהם מונואמניוטיים הרופאים ללא יוצא מן הכלל המליצו ולחצו עם סטטיסטיקות ברורות לדלל משניים לאחד מאחר וישנם סיכויים לבעיות במהלך ההריון. מאחר וידוע לי ואינני מתעלמת מזה שדילול הוא סוג של רצח מסוים אמנם לא כל כך מוחשי אך מבחינה קלינית זוהי הריגה של דבר חי, בררתי את הנושא הזה אצל רופאים נוספים, שאלתי גם במכון לרפואה והלכה והתברר לי שאם אני רוצה יש אפשרות להתיר את הריגת העובר האחד אבל אם יש לי אמונה מותר לי על פי ההלכה לסמוך על בורא העולם ולהתפלל אליו שהכל יעבור בשלום. הרופאה מאד לא אוהבת את זה, אבל אני אוהבת את אלוקי, ובטוחה בו שיפיל אותי על הצד הטוב של הסטטיסטיקה, מה גם שצורת ההסתכלות שלי על חיי היא במשקפיים יותר מאמינות, אני מודה בזה שלא לכל אחד יש את הזכות לפעול כפי שפעלתי כי מי שמאמין בסטטיסטיקות לא זכאי לנהוג כפי שמאמין באלוקים בצורה מוחלטת. סיכומו של דבר, השארתי את שניהם. את השלב הקריטי של עד שבוע 24 עברתי. כולי תפילה ותקווה שההמשך יהיה תקין. ומה שברור שלאחר הלידה, כשאחזקי בעזרת ה' שניים בריאים ושלמים אזמין את כל העולם למסיבת הודיה להודות ולהלל את מי שאמר והיה העולם ואת מי שיכול לשנות את הטבע. ולרופאה שלי שכל כך מעצבנת אותי בתקופה הזו אתן
ועכשיו אני מבקשת ממכן רק לתמוך בי בהחלטתי, זו החלטה קשה, זה סיכון אבל אמונתי בבורא היא זו שגרמה לי להחליט כך.
 

איג3

New member
מחזיקה לך אצבעות ../images/Emo50.gif

וכמובן, מתפללת שיצאו בריאים ושהכל יעבור בשלום. בע"ה עם אמונה כמו שלך יהיה טוב. כאמא לתאומות אין ספק שזה הדבר הכי מקסים שיש... וסליחה על הבורות אבל מה זה תאומים שהם מונואמניוטיים?!
 
מחזיקה לך אצבעות

אני חושבת שזכותה של כל אישה להחליט את ההחלטות שלה בנוגע להריון מרובה עוברים ולהריון בכלל. מי שמאמינה בד"כ לא מעוניינת לשמוע סטטיסטיקות ומאמינה שיהיה בסדר. מי שכן רוצה לשמוע סטטיסטיקות, צריכה לקבל את הנתונים האמיתיים ולעשות את השיקולים שלה לפי זה ולפי נתונים אחרים בחייה. בכל מקרה, אנחנו לא עוסקים פה בהטפה לשום צד ולא תוקפים אף אחת על ההחלטה שהיא לקחה. מאחלת לך הריון בריא וארוך!
 

gal00000

New member
מסכימה איתך ב 100000000 אחוז

את פשוט צודקת אמונה זה הכוח והדבר הכי חשוב אני כמוך גם הרופאים ניסו לשכנע לדלדלל מ3 ל 2 אמרתי אני ובעלי שהכול בידי אלוהים טפו טפו טפו תודה אלוהים כבר שבוע 21 אני מאחלת לך הריון תקין הרבה כוחות בריאות תמשיכי לאמין אני ואת בעזרת השם נוכיח לכול הסטטיסטיקה שהכול בידי אלוהים.
 
תודה גל על ההבנה../images/Emo140.gif

שאלוקים יראה אותנו מלמעלה איך אנחנו מתאמצות בשביל להביא ילדים ויתן לנו את עזרתו ושמירתו , אמן,
 

tamaramen

New member
דעתי כאחת שעומדת בפני דילול

נעדרתי מפה מכיוןן שאני מאושפזת בחודש האחרון ואחרי 2 ניתוחי לפרוסקופיה. גם אני בהריון שלישיה אחרי IUI ועומדת בפני דילול עוד שבועיים ןדעתי בעניין היא שאיש איש צריך ללכת בעקבות אמונתו ורצונו ואין נכון או לא נכון אלא מה שנכון לנו כאנשים כי הרי כל המספרים לטוב ולרע זה סטטיסטיקה ואומנם יש מספרים אבל הנפילה בסטטיסטיקות יכולה לבוא בן רגע גם לא מזה שמשאירים שלישיה אלא מכך שנופלים ברחוב סתם והכל הולך לעזעזל. אני מכירה אימהות לילד אחד שיצא לא בסדר בין אם נולד בזמן או נולד לפנ יהזמן כי זה מה שהרחם הכתיב וגם הורים לתאומים בריאים שהכל בסדר כך שבעיני זה הכל סטטיסטיקות וזה לא רק השיקול בהחלטה אלא יש גם גורמים נוספים לא פחות חשובים שכל אחד עושה עם עצמו את החשבון נפש שלו.. אני לא אדם מאמין אבל אני כן מאמינה שבכל אחד מאיתנו יש את היכולת המיוחדת שלו לדעת מה טוב בשבילו ואם אותה אישה מאמינה שהכל יהיה בסדר אז יהיה בסדר...וגם אני שמדללת כי בבטן עמוק אנ יודעת שהגוף שלי לא יעמוד בזה (אני כבר אמא לילדה) וגם נפשית לא יכולה להתמודד עם גידול של 3 ילדים יחד הולכת בלב שלם לדילול למרות הסיכון של ההפלה ואם נגזר עלי אחרי כל מה שקרה להפיל אז זה רצונו של עולם וכנראה זה מה שהיה צריך לקרות וזה לא שאני לא אהיה עצובה ואתאבל אבל אנימוכנה לשלם כל מחיר תמורת הריון בריא וילדים בריאים .... ואף טיעון של רצח יצור חי לא ישכנע אותי כי בתפיסה שלי אני מקריבה אותו למען הבריאות שלי שהיא הדבר החשוב ביותר עוד לפני העוברים וטובתה של הילדה שלי היא במקום הראשון ולא הם ושנית אני מקריבה אותו למען שני האחים שלו שיהיה להם יותר מקום ויותר משאבים לכך שיגדלו ויהיו בריאים. כל אחד צריך לפעול עפי אמונתו והבטן שלו בתקווה שכולנו נזכה לילדים בריאים. אמן אמן ואמן!!!
 
תמרמן יקרה

נמאס לי כבר לדוש בנושא הזה שכל אחד יחליט לבד.... אבל את סותרת את עצמך בפיסקה אחת כמה פעמים. שימי לב. אמרת אני לא אדם מאמין. אחרי שתי שורות את אומרת שאם נגזר עלייך הפלה אז זה רצונו של עולם. וזה מה שצריך לקרות. אני שואלת אותך איך מסתדר לך במוח לא להאמין וכן להאמין ביחד?????? חוץ מזה שהפלה זה רצח ואין כאן על מה להתווכח בכלל. רק שלפעמים יש צורך להרוג אחד אבל זה צריך להיות החלטה של הריגה. ונא לא להתעלם. מאחלת לך שלא יהיו לך אף פעם יסורי מצפון והריון תקין
 

tamaramen

New member
תגובה

עולם זה לא בורא עולם אלא גורל... ושנית הפלה אינה רצח בעיני ובהחלט יש לי ויכוח על כך ותרשי לי לא להכנס לכך כרגע... וכמו שאת מאחלת לי שלא יהיו לי יסורי מצפון אני מאחלת לך לא יהיו לך יסורי מצפון אם חס וחלילה יצאו לך ילדים לא בסדר בגלל ההחלטה שלך!! המון בריאות.
 
את לא ממש עוזרת באמירות האלה

"תאומים בבטני" יקרה, את בחרת לא לדלל ולהמשיך את ההריון של שני העוברים למרות הסיכון. ביקשת שנתמוך בהחלטתך ותמכנו. באותה נשימה את כותבת משפטים כמו "הפלה זה רצח" ו"קרן ליזר שחודרת לתוך ליבו של האומלל" וכו' ובזה את גורמת לבנות שבחרו לדלל להרגיש מאוד לא טוב עם החלטתן. אז כמו שאת מבקשת לתמוך בך בהחלטתך, אני מבקשת ממך לתמוך באחרות בהחלטתן ולהפסיק עם ההתבטאויות הטעונות הללו. תודה!
 
מתנצלת../images/Emo12.gif ואשתדל לנהוג על פי

ההנחיות. במאמר מוסגר, שימי לב בכל הדיון הארוך הזה מי מותקף יותר האם אלו שבחרו להשאיר או אלו שבחרו לדלל. הרגשתי האישית היא שאני מותקפת אבל אולי זה רק בגלל שאני הורמונלית וסערת רגשותי לא כל כך מאוזנת... אשמח אם טעיתי.
 
מה שמפריע לי זו ההטפה

ובימים האחרונים אני רואה הטפה לכוון אחד ונגדה אני יוצאת. אני לא תוקפת את ההחלטה שלכן בשום אופן.
 

טאניוש

New member
גל

קודם כל, מאחלת לך מכל הלב שההריון שלך יהיה ארוך וייגמר בשבוע מאוחר ככל האפשר ותינוקות בריאות
. התגובה שלי באה מהצד השני של הסטטיסטיקה, ועל זה אני מתנצלת מראש. גם אנחנו החלטנו לא לדלל והשארנו שלישיה, כך שאני מבינה יותר מכולם למה החלטתם את מה שהמחלטתם. אין הרבה משמעות לסטטיסטיקה בהחלטה הזו, אין כאן החלטה נכונה ולא נכונה. נכון, יש סיכון בדילול, ויש סיכון בלהשאיר הריון שלישיה, שום דבר לא בטוח, כל החלטה היא הימור. מפריע לי מאד כשמייעצים בדבר כל כך חשוב. זה חשוב שאתם שלמים מאד עם ההחלטה שקיבלתם, אבל התגובות שלך מעבירות מסר ברור שרק ההחלטה לא לדלל היא הנכונה והבטוחה. לבנות שכבר אחרי הדילול את מחזירה רגשות אשמה (שאין להן שום בסיס, הרי הן עשו את מה שלדעתן הכי טוב לילדיהן). את יכולה להשפיע על אלה שעומדים לפני ההחלטה, את חושבת שיש לך זכות לעשות זאת? השמך הריון תקין ומשעמם, מחזיקה לך אצבעות ומקווה מאד שכולן כאן יהיו בצד הטוב של הסטטיסטיקה.
 

3מרגו

New member
../images/Emo4.gifואני מרגישה קצת חרא כאשר רואה

שמשאירים שלישיה ואני דיללתי משניים לאחד...
 
למעלה