קראתי את "אבא עשיר, אבא עני" ועלו לי שאלות...

Sernas

New member
קראתי את "אבא עשיר, אבא עני" ועלו לי שאלות...

והייתי שמח לקבל תשובות, ואני מאוד מבקש שהן יהיו פשוטות, כי התחום ממש חדש בשבילי ואני רוצה ללמוד יותר. קודם כל, הבנתי שאם אני רוצה להיות עשיר, אני צריך שקיע וכולי ולא להיות שכיר, אז פה בדיוק עולות לי כמה שאלות: מאיפה בדיוק אני יכול להשיג את הקפיטל לתחילת דרכי? האם בראשית אני צריך לעבוד כשיכיר ואז להשקיע? ואם כן, אז עדיין אני לא יכול לברוח מיד החמדנית של מס הכנסה, ובכלל מזה החוק הזה שהוא מציעה להשתמש בו, שאיכשהו עוזר לנו לשמור על כספנו בשלמותו? אני מצטער על כמות שאלות הרבה, פשוט אני ממש תמים בכל עניינים פיננסים כי בבתי ספר שלנו לא העלו אף פעם מילה בנושאים כאלה, בזמן שלמדתי איזה תחתונים לבש בן גוריון בזמן הכרזת העצמאות ומי היה הרופא המשפחה של היטלר, משהו שאניבכלל לא צריך אותו.
 

גרי רשף

New member
הספר עצמו נוטע אשליות וחבל

הספר שציינת יוצר אשליה כאילו כל אחד יכול בקלי קלות להתעשר: צא לשכונה לסיבוב בשכונה, קנה בית בזול (נניח $100,000), מכור ביוקר ($150,000) והנה הרווחת $50,000 .. המציאות היא אחרת: לא כל אחד בנוי להיות יזם או לעסוק בנדל"ן, וגם מי שכן- לא בהכרח מתעשר כי המיליונים אינם מחכים בפינת הרחוב. נכון- יש מי שכן מתעשר מנדל"ן, בדיוק כמו שיש כמה כדורגלנים או דוגמניות או זמרים שמתעשרים. עצתי לך- קח נשימה ארוכה, החיים כולם לפניך, בדוק, נסה, למד; מקווה שתצליח והכי חשוב שתיהנה ממה שאתה עושה. כדאי ללמוד להבין כיצד פועל שוק ההון - הוא לגמרי אינו פשוט - ולנסות להשקיע בזהירות: גם אם זה לא יהיה תחום עיסוקך העיקרי - את הכסף שתרוויח תצטרך להשקיע בשביל העתיד.
 

Sernas

New member
את האמת גם אני התחלתי לחשוב שרוב הדברים אשליה

וכנראה הדרך הכי טובה להתעשר זה לכתוב ספר שהולך סחור סחור, בלי שום תוכן ממשי ואז להפיץ לתקשורת ז הספר "ששינה את חיי" וכך להפוך למליונר והגורו פיננסי, ממש לעשות כסף מכלום
 

motyka

New member
כשתמצא את התשובות תהיה עשיר

מליונים קראו את הספר ורק בודדים הצליחו להתעשר סימן שאין פתרונות קסם
 
../images/Emo31.gif

לא מסכימה. המשפט היותר מדוייק בעניי הוא:"מליונים קראו את הספר אבל רק בודדים שהאמינו בעצמם הצליחו להתעשר" עובדה. הבחור שכתב את הספר אכן עשה זאת. (אגב, זו לא פעם ראשונה ששמעתי על הספר.. אולי זה אפילו מתקשר לפוסט שפתחתי, ומדובר באותו סופר/מרצה) אחחח לא צריך להיות עשיר. רק להיות סופר. או סתם אחד שאוהב לכתוב ולקבל על זה כסף.
 

גרי רשף

New member
נו באמת..

מחר רונלדיניו יכתוב ספר שהמסקנה שלו תהיה שכל מי שירצה וישתדל יוכל לשחק בנבחרת ברזיל, ומכיוון שמה לעשות - תמיד יהיו רק 11 שחקנים בקבוצה - המסקנה שרק הם רצו מספיק..
 

שוהם א

New member
בשביל להוכיח טענה

לא מספיק להוכיח מקרה אחד שהיא התקיימה בשביל לשלול טענה מספיק להוכיח מקראה שהיא לא התקיימה אני חושב שמיליונים קראו את הספר, אלפים לפחות (אם לא מאות אלפים) |האמינו בעצמם ורק בודדים באמת הצליחו...
 

Simply Ron

New member
אני חושב שאתם נטפלים לחלק השולי ...

נכון שלספר יש נטייה לנטוע אשליות. לדעתי זה חלק מהפן השיווקי שלו. אבל מה בנוגע לחלק המהותי שלו? האם מישהו מכם יכול להתווכח עם החשיבות שמייחס הכותב להשכלה פיננסית? או מניסיון ליצור הכנסות מנכסים? לפחות הספר מכניס את הנושאים האלה לתודעה של "אנשים פשוטים".
 
למעלה