יופי של פרסומת לרכבת
יושב לו הנוסע התמים בקרון, מביט החוצה ורואה קטר של רכבת ישראל עם פרונט מעוך וחושב לעצמו: "כביש 6 (הכי בטוח שיש)...." אני מוכן להשבע שלפני 3 או 4 שנים נסעתי ברכבת מב"ש לת"א, ובערך באיזור דבירה ראיתי קרון שוכב הפוך לצד המסילה. מישהו זוכר? נקווה שזאת היתה הפעם האחרונה. אגב, ביום שבת ימלאו 30 שנה למותו של קטר 106. אז תרשה לי להדליק
לזכרו ולצטט את מה שכתבת בפורום לפני חודש: "קטר מס' 106 הושבת ונגרט לאחר תאונת התנגשות עם משאית "מאק" מדגם R-600 שהובילה עפר, בק"מ 3.951 במחסום הרכבת בכביש המחבר את צומת נחשון עם צומת ראם. הרכבת היתה בדרכה מבאר-שבע לתל-אביב והתאונה ארעה ביום 06.03.1974, שעה: 10:46. קטר מס' 106 נמחק מהמצאי על-פי אישור המנכ"ל - המלצות ועדת נייד מס' 69 מיום 05.01.1986. להלן תיאור המקרה: בשעה 10:46, בעת שרכבת הנוסעים מס' 814 הגיעה מכיוון קרית-גת ועברה את מפגש הכביש שבק"מ 3.951 המוגן ע"י רמזורים שפעלו כראוי, הגיחה באופן פתאומי משאית גדולה. נהג המשאית לא ציית להבהוב ואיתות הרמזורים והמשאית התנגשה בקטר הרכבת. כתוצאה מכך, התהפכה המשאית וכן התהפך הקטר. 2 קרונות נוסעים שהיו מאחורי הקטר, נשמטו גם הם על כל גלגליהם. נהג הקטר, עוזרו ונהג המשאית נפצעו ונלקחו לבית החולים. כן נפצעו באורח קל מספר נוסעים שקיבלו עזרה ראשונה ממפקח הרכבת. נוסע אחר שנפצע, נלקח אף הוא אל בית החולים ע"י מכונית שעברה במקום. עקב ההתנגשות נגרם נזק רב לקטר מס' 106, למסילה, לרמזורים ולמשאית. ביום זה בוטלו כל הרכבות בקו הנ"ל. שדה הראיה במקום המפגש בק"מ 3.951 הינו טוב. מהירות הרכבת בעת ההתנגשות היתה 80 קמ"ש. על-פי המסקנות – האחריות לתאונה הנדונה חלה על נהג המשאית בלבד. נהג המשאית לא ציית לרמזורים שפעלו כראוי כאמור. מאחר ונהג הקטר ועוזרו אושפזו בבית החולים למשך חצי-שנה (!!!), לא התקיימה חקירה במקרה זה. מס' מברק התאונה: 119-3/74. החומר לארוע זה נלקח ממכתב מאת נ. גרינברג, חוקר יחיד לתאונות, אל סגן מנכ"ל טכני ברכבת מיום 19.08.1974, אר"י." (כל הזכויות שמורות ל
אביתר רייטר)