קצת תחב"צ מפינלנד

מצב
הנושא נעול.

איטלקי8

New member
מה הכוונה אתה לא רואה טעם?

זה נראה אותו דבר בגלל שהצביעה היא אותו דבר
למעשה קרונות הDD הם היורשים של קרונות הSD ופותחו בהתאמה אליהם. לקרונות הSD יש תפקידים מסויימים ברכבות מסויימות כפי שאפשר לראות פה.
למה לא עושים בארץ? חוץ מזה שיכולים להיות בעיות תאימות שונות(גובה רצפה במעברים וכו'), גם אם זה היה אפשרי לא רואה טעם לעשות את זה בציוד הקיים - אולי כציוד עתידי כמו פלטפורמת OMNEO של בומברדיר בשירות המהיר בין המטרופולינים.
מה הכוונה אתה לא רואה טעם?
זה יכול לווסת ביקושים.
&nbsp
זה כמו לווסת אוטובוס מפרקי לאן שצריך. לאו דווקא צריך אותו באותו הקו כל היום.
 

Rubim88

New member
איך בדיוק זה מווסת ביקושים?

מה הכוונה אתה לא רואה טעם?
זה יכול לווסת ביקושים.
&nbsp
זה כמו לווסת אוטובוס מפרקי לאן שצריך. לאו דווקא צריך אותו באותו הקו כל היום.
איך בדיוק זה מווסת ביקושים?
 

Rubim88

New member
אכן יש הבדל

כי אתה משנה את הקיבולת על הקו.
יש הבדל בין רכבת שהיא 3 קרונות דו קומתיים ו3 קרונות חד קומתיים לבין רכבת שהיא 6 דו קומתיים.
אכן יש הבדל
ההבדל הוא 180 מקומות ישיבה נוספים ברכבת שכולה DD, מצד שני משקל הרכבת לא משתנה(קרון DD שוקל כמו SD) ויש צורך בעובדים וזמן בשביל לשנות המערכים(עבודות עיתוק וחיבור קרונות), אז אם אין הבדל במשקל והשינויים האלה עולים זמן וכסף, למה לעשות את זה? שכל הרכבת תהיה DD וזהו.
לפעולת ויסות יש הגיון כשאתה מקצר את הרכבות בשעות השפל ומאריך בשעות השיא - כך יש חסכון במשקל(אנרגיה) ובלאי, כיום זה גם דורש עבודות עיתוק ולכן לא ממש פרקטי בקרונות המו-דו אך בעתיד עם המעבר למערכי קרונועים חשמליים הפרקטיקה תהיה בשימוש(כמו היום עם הIC3).
 

אוהד1110

New member


קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
 

GLSRA

Active member
תודה רבה

קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
תודה רבה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מעולה! המון תודה.

קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
מעולה! המון תודה.
 

alantan

New member
תודה רבה על התמונות וההסברים!

קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
תודה רבה על התמונות וההסברים!
 

ORENG200

New member
תודה יפה מאוד. שאלה על נגישות משדה התעופה

תודה רבה על התמונות וההסברים!
תודה יפה מאוד. שאלה על נגישות משדה התעופה
היי
יש לי קונקשן של 6 שעות בשדה המקומי
האם כדאי לנסוע לעיר לביקור קצר?
האם התחצ לשדה יעיל ומהיר יחסית?
תודה מראש
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, האם הסיבה לאי שימוש במטרו היא כמו באמסטרדם?

קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
תודה, האם הסיבה לאי שימוש במטרו היא כמו באמסטרדם?
העיר היחידה שבה ביקרתי ולא היה טעם למבקר להשתמש במטרו היתה אמסטרדם, שבה רשת החשמליות מגיעה לכל מקום במרכז בעיר אבל למטרו יש רק קטע אחוד אחד במרכז לכיוון דרום מזרח ולכן אי אפשר להשתמש בו לנסיעות במרכז העיר - כי הוא נועד לחבר פרברים חיצוניים למרכז.
&nbsp
האם זה המצב בהלסינקי או שהעדפת תחבורה על פני השטח?
 

dctgdctg

Member
הרבה יותר בנאלי מזה... הלכתי ברגל

תודה, האם הסיבה לאי שימוש במטרו היא כמו באמסטרדם?
העיר היחידה שבה ביקרתי ולא היה טעם למבקר להשתמש במטרו היתה אמסטרדם, שבה רשת החשמליות מגיעה לכל מקום במרכז בעיר אבל למטרו יש רק קטע אחוד אחד במרכז לכיוון דרום מזרח ולכן אי אפשר להשתמש בו לנסיעות במרכז העיר - כי הוא נועד לחבר פרברים חיצוניים למרכז.
&nbsp
האם זה המצב בהלסינקי או שהעדפת תחבורה על פני השטח?
הרבה יותר בנאלי מזה... הלכתי ברגל
 

Ccyclist

Well-known member
וכשהתעייפת - מה שהיה נוח לחזור בו היו האמצעים האחרים?

הרבה יותר בנאלי מזה... הלכתי ברגל
וכשהתעייפת - מה שהיה נוח לחזור בו היו האמצעים האחרים?
בסופו של דבר חווית הנוסע של התייר מבוססת על הצורך לחזור למלון או להגיע ליעד מרוחק כמו תחנה בינעירונית או שדה תעופה. אם המטרו לא הזדמן בדרכך סימן שהוא לא משרת את מרכז העיר בצפיפות מספקת או לא ממותג מספיק טוב שתשתמש בו כצורת התחבורה העיקרית. בלונדון יש תופעה של תיירים שמשתמשים בתחתית לנסיעה של 300 מטר בין שתי תחנות ליד אטרקציות מרכזיות (קובנט גארדן, לסטר סקוור) וזה ידוע כל-כך שהרשויות משלטות בתחנה האחת את העובדה שהאחרת נמצאת מרחק הליכה קצר במעלה הרחובות הצרים שבאזור.
 

dctgdctg

Member
יש משהו בדבריך..

וכשהתעייפת - מה שהיה נוח לחזור בו היו האמצעים האחרים?
בסופו של דבר חווית הנוסע של התייר מבוססת על הצורך לחזור למלון או להגיע ליעד מרוחק כמו תחנה בינעירונית או שדה תעופה. אם המטרו לא הזדמן בדרכך סימן שהוא לא משרת את מרכז העיר בצפיפות מספקת או לא ממותג מספיק טוב שתשתמש בו כצורת התחבורה העיקרית. בלונדון יש תופעה של תיירים שמשתמשים בתחתית לנסיעה של 300 מטר בין שתי תחנות ליד אטרקציות מרכזיות (קובנט גארדן, לסטר סקוור) וזה ידוע כל-כך שהרשויות משלטות בתחנה האחת את העובדה שהאחרת נמצאת מרחק הליכה קצר במעלה הרחובות הצרים שבאזור.
יש משהו בדבריך..
האמצעי הנגיש ביותר שם הוא הרכבת הקלה. לפחות באיזור בו אני הסתובבתי
 
ואני חשבתי שלונדון מישורית

וכשהתעייפת - מה שהיה נוח לחזור בו היו האמצעים האחרים?
בסופו של דבר חווית הנוסע של התייר מבוססת על הצורך לחזור למלון או להגיע ליעד מרוחק כמו תחנה בינעירונית או שדה תעופה. אם המטרו לא הזדמן בדרכך סימן שהוא לא משרת את מרכז העיר בצפיפות מספקת או לא ממותג מספיק טוב שתשתמש בו כצורת התחבורה העיקרית. בלונדון יש תופעה של תיירים שמשתמשים בתחתית לנסיעה של 300 מטר בין שתי תחנות ליד אטרקציות מרכזיות (קובנט גארדן, לסטר סקוור) וזה ידוע כל-כך שהרשויות משלטות בתחנה האחת את העובדה שהאחרת נמצאת מרחק הליכה קצר במעלה הרחובות הצרים שבאזור.
ואני חשבתי שלונדון מישורית
 

Rubim88

New member
במטרו שם יש בסה"כ קו אחד

וכשהתעייפת - מה שהיה נוח לחזור בו היו האמצעים האחרים?
בסופו של דבר חווית הנוסע של התייר מבוססת על הצורך לחזור למלון או להגיע ליעד מרוחק כמו תחנה בינעירונית או שדה תעופה. אם המטרו לא הזדמן בדרכך סימן שהוא לא משרת את מרכז העיר בצפיפות מספקת או לא ממותג מספיק טוב שתשתמש בו כצורת התחבורה העיקרית. בלונדון יש תופעה של תיירים שמשתמשים בתחתית לנסיעה של 300 מטר בין שתי תחנות ליד אטרקציות מרכזיות (קובנט גארדן, לסטר סקוור) וזה ידוע כל-כך שהרשויות משלטות בתחנה האחת את העובדה שהאחרת נמצאת מרחק הליכה קצר במעלה הרחובות הצרים שבאזור.
במטרו שם יש בסה"כ קו אחד
עם 2 זרועות קצרות, הכלים העיקריים הם טראמים/רק"ל ואוטובוסים - הגיוני בהתחשב בצפיפות הנמוכה יחסית ובגודלה של העיר +המטרו'.
 

אורי404

New member


קצת תחב"צ מפינלנד
במסגרת נסיעת עבודה נחתתי במלון שנמצא בלב העשייה התחב"צית של פינלנד - בית תחנת הרכבת המרכזית המרשימה, לתחנת המטרו הגדולה, כשמסביב רישות צפוף מאוד של רכבות קלות ושל אוטובוסים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה