קצת רכבות לשם שנוי...

מצב
הנושא נעול.
קצת רכבות לשם שנוי...

קצת רכבות לשם שנוי...
תגידו, בוא נניח שגמרו את הרכבת לירושליים והיא עובדת ובוא נניח, שמפעילים על הקו את האיסי3 (לא את החשמליות שהקפיאו את הזמנת כל הקרונות בגללן, למרות שהסכוי לחשמול קוי רכבת בארץ הוא נמוך מאוד ויסכימו אותי רבים...) אלא את קרונועי הדיזל. 1) דיזל קופא והופך לנוזל צמיגי (כמו ג´לי) בטמפ´ של 6 מעלות שזה דבר הגיוני מאוד למזג האוויר הירושלמי..., מה אז? 2) בירושליים יש שלג בד"כ, האם המשולש שבחזית האיסי3, בנוי לפילוס שלג גם?
 

איליה.

New member
אולי התבלבלת בין ירושלים לאיסלנד.

קצת רכבות לשם שנוי...
תגידו, בוא נניח שגמרו את הרכבת לירושליים והיא עובדת ובוא נניח, שמפעילים על הקו את האיסי3 (לא את החשמליות שהקפיאו את הזמנת כל הקרונות בגללן, למרות שהסכוי לחשמול קוי רכבת בארץ הוא נמוך מאוד ויסכימו אותי רבים...) אלא את קרונועי הדיזל. 1) דיזל קופא והופך לנוזל צמיגי (כמו ג´לי) בטמפ´ של 6 מעלות שזה דבר הגיוני מאוד למזג האוויר הירושלמי..., מה אז? 2) בירושליים יש שלג בד"כ, האם המשולש שבחזית האיסי3, בנוי לפילוס שלג גם?
אולי התבלבלת בין ירושלים לאיסלנד.
אני בטוח שרכבות דיזל נמצאות בשימוש במקומות הרבה יותר קרים מירושלים. ולגבי שלג, בירושלים אין שלג. בירושלים יש כמה פתיתים בפעם בשנה, וכל פעם שזה קורה כל העיר משותקת.
 

איליה.

New member
*פעם בשנה

אולי התבלבלת בין ירושלים לאיסלנד.
אני בטוח שרכבות דיזל נמצאות בשימוש במקומות הרבה יותר קרים מירושלים. ולגבי שלג, בירושלים אין שלג. בירושלים יש כמה פתיתים בפעם בשנה, וכל פעם שזה קורה כל העיר משותקת.
*פעם בשנה
 
איליה: אינך מדייק וחבל !

אולי התבלבלת בין ירושלים לאיסלנד.
אני בטוח שרכבות דיזל נמצאות בשימוש במקומות הרבה יותר קרים מירושלים. ולגבי שלג, בירושלים אין שלג. בירושלים יש כמה פתיתים בפעם בשנה, וכל פעם שזה קורה כל העיר משותקת.
איליה: אינך מדייק וחבל !
בירושלים יש שלג ולא מעט. אני ירושלמי מאז ומעולם ומאז 1967 אני מתעד את תופעת ירידת השלג וגובהו בירושלים. אז דע: אפילו בחודש מרץ יש פה שלג. למשל: צילומי רכבת נפלאים שעשיתי עם קטר מס' 115 בשלג בירושלים ביום 18.03.1998 !!!
 

oren*

New member
אני זוכר את השלג באותה שנה ../images/Emo140.gif

איליה: אינך מדייק וחבל !
בירושלים יש שלג ולא מעט. אני ירושלמי מאז ומעולם ומאז 1967 אני מתעד את תופעת ירידת השלג וגובהו בירושלים. אז דע: אפילו בחודש מרץ יש פה שלג. למשל: צילומי רכבת נפלאים שעשיתי עם קטר מס' 115 בשלג בירושלים ביום 18.03.1998 !!!
אני זוכר את השלג באותה שנה

היה פשוט יפהיפה. הבתים ביישובים בכניסה לעיר כוסו שלג, והעצים נראו כמו בחג המולד.
 
נכון. אפילו פעמיים בשנת 98 צילמתי

אני זוכר את השלג באותה שנה

היה פשוט יפהיפה. הבתים ביישובים בכניסה לעיר כוסו שלג, והעצים נראו כמו בחג המולד.
נכון. אפילו פעמיים בשנת 98 צילמתי
רכבות: 1. ביום 12.01.1998 צילמתי רכבות בשלג בירושלים 2. ביום 18.03.1998 צילמתי שוב רכבות בשלג בירושלים ! היו שנים מעניינות. גם השנה צפוי פה שלג אך... לא צפויה רכבת... איזה עצוב !!! אביתר.
 
תשובות לעומרי...../images/Emo101.gif

קצת רכבות לשם שנוי...
תגידו, בוא נניח שגמרו את הרכבת לירושליים והיא עובדת ובוא נניח, שמפעילים על הקו את האיסי3 (לא את החשמליות שהקפיאו את הזמנת כל הקרונות בגללן, למרות שהסכוי לחשמול קוי רכבת בארץ הוא נמוך מאוד ויסכימו אותי רבים...) אלא את קרונועי הדיזל. 1) דיזל קופא והופך לנוזל צמיגי (כמו ג´לי) בטמפ´ של 6 מעלות שזה דבר הגיוני מאוד למזג האוויר הירושלמי..., מה אז? 2) בירושליים יש שלג בד"כ, האם המשולש שבחזית האיסי3, בנוי לפילוס שלג גם?
תשובות לעומרי...

אז ככה: 1. דיזל לא קופא בטמפ' של 6 מע' כי בארץ מוסיפים לו תוספים ורכבת איי.סי. 3 בחו"ל מופעלת גם בטמפרטורת מינוס. אל תדאג בהקשר הזה. 2. הבעיה אחרת: לקרונוע אין ברקס דינמי ולכן בירידות מירושלים יהיה בלאי גבוה למע' הבלמים למרות וחרף העובדה שהקרונוע מבולם לכל אורכו ! בנסיונות שהיו בשנים 1992 - 1993 הגיעו מערכי איי.סי. 3 לירושלים ואח"כ במוסך התברר גודל הבלאי. ניתן להעלותם לירושלים אך בטווח ארוך יש למצוא חלופות אחרות. 3. מגן המתכת בחזית הקרונוע בנוי בהחלט לפילוס שלג עד לגובה של 20 ס"מ ובנסיעה איטית בלבד. מעבר לגובה שלג כזה יתכן ורכבות לא תישלחנה לירושלים על-פי נסיון העבר הידוע לי היטב. 4. אם תבוא אלי תוכל לראות מאות צילומי רכבות בשלג בירושלים ובאזור ירושלים מתקופות שונות. 5. בעניין פינוי שלג ממסילות ברזל - קיים ציוד מיוחד לכך ואני מניח שחן יוכל לצרף כמה מילים + צילום הציוד. 6. שבת שלום עומרי, שלך, אביתר.
 
דיזל גם במינוס 40 צלזיוס !

תשובות לעומרי...

אז ככה: 1. דיזל לא קופא בטמפ' של 6 מע' כי בארץ מוסיפים לו תוספים ורכבת איי.סי. 3 בחו"ל מופעלת גם בטמפרטורת מינוס. אל תדאג בהקשר הזה. 2. הבעיה אחרת: לקרונוע אין ברקס דינמי ולכן בירידות מירושלים יהיה בלאי גבוה למע' הבלמים למרות וחרף העובדה שהקרונוע מבולם לכל אורכו ! בנסיונות שהיו בשנים 1992 - 1993 הגיעו מערכי איי.סי. 3 לירושלים ואח"כ במוסך התברר גודל הבלאי. ניתן להעלותם לירושלים אך בטווח ארוך יש למצוא חלופות אחרות. 3. מגן המתכת בחזית הקרונוע בנוי בהחלט לפילוס שלג עד לגובה של 20 ס"מ ובנסיעה איטית בלבד. מעבר לגובה שלג כזה יתכן ורכבות לא תישלחנה לירושלים על-פי נסיון העבר הידוע לי היטב. 4. אם תבוא אלי תוכל לראות מאות צילומי רכבות בשלג בירושלים ובאזור ירושלים מתקופות שונות. 5. בעניין פינוי שלג ממסילות ברזל - קיים ציוד מיוחד לכך ואני מניח שחן יוכל לצרף כמה מילים + צילום הציוד. 6. שבת שלום עומרי, שלך, אביתר.
דיזל גם במינוס 40 צלזיוס !
הרכבת הטרנס-סיבירית מתפקדת נהדר גם בטמפרטורות קרות קיצוניות ואין עם זה כל בעיה.
 
המממ תודה לכולם

דיזל גם במינוס 40 צלזיוס !
הרכבת הטרנס-סיבירית מתפקדת נהדר גם בטמפרטורות קרות קיצוניות ואין עם זה כל בעיה.
המממ תודה לכולם
1. אבייתר אני צריך לפגוש אותך עבור כמה נושאים, נדבר על זה בטלפון. 2. בענין טמפ' הקפיאה של הדיזל: לפי מה שידוע לי, אבא שלי קנה רכב חדש על סולר, ובספר הרכבת כתוב בפירוש שמתחת ל6 מעלות יש להמתין 15 שניות עד לחימום הסולר מכיוון שאחד מאיפיוני הסולר הוא קפיאה בטמפ' גבוהות יחסית. האם הסולר שמתדלקים במכונית הוא אותו סולר שעליו מונעות רכבות? ודרך אגב, איפה מתדלקים את רכבות ישראל?
 
אתה מדבר על משהו אחר כי גם

המממ תודה לכולם
1. אבייתר אני צריך לפגוש אותך עבור כמה נושאים, נדבר על זה בטלפון. 2. בענין טמפ' הקפיאה של הדיזל: לפי מה שידוע לי, אבא שלי קנה רכב חדש על סולר, ובספר הרכבת כתוב בפירוש שמתחת ל6 מעלות יש להמתין 15 שניות עד לחימום הסולר מכיוון שאחד מאיפיוני הסולר הוא קפיאה בטמפ' גבוהות יחסית. האם הסולר שמתדלקים במכונית הוא אותו סולר שעליו מונעות רכבות? ודרך אגב, איפה מתדלקים את רכבות ישראל?
אתה מדבר על משהו אחר כי גם
במנועי קטרים יש לחכות דקה בטרם הנסיעה גם בחורף וגם בקייץ. מנוע הדיזל בקטר פועל אחרת מאשר ברכב פרטי או משאית אם כי קיים המון דמיון מן הסתם. אחת ליום מגיעות משאיות עם סולר רגיל למוסכי הקטרים בחיפה, לוד, דימונה ותחנת אשדוד מיון ושם מתדלקים הקטרים כמו רכב רגיל. עומרי שים
להודעה החדשה שלי שתוצג תיכף בפורום זה.
 
עומרי יקירי - נרדמת ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אתה מדבר על משהו אחר כי גם
במנועי קטרים יש לחכות דקה בטרם הנסיעה גם בחורף וגם בקייץ. מנוע הדיזל בקטר פועל אחרת מאשר ברכב פרטי או משאית אם כי קיים המון דמיון מן הסתם. אחת ליום מגיעות משאיות עם סולר רגיל למוסכי הקטרים בחיפה, לוד, דימונה ותחנת אשדוד מיון ושם מתדלקים הקטרים כמו רכב רגיל. עומרי שים
להודעה החדשה שלי שתוצג תיכף בפורום זה.
עומרי יקירי - נרדמת

בטח יש לכם
-ים אז ברחת מתחת לשמיכה ? אני ממתין לטלפון שלך ! אביתר.
 

david80

Member
האם מישהו חולק על עומרי לגבי...

קצת רכבות לשם שנוי...
תגידו, בוא נניח שגמרו את הרכבת לירושליים והיא עובדת ובוא נניח, שמפעילים על הקו את האיסי3 (לא את החשמליות שהקפיאו את הזמנת כל הקרונות בגללן, למרות שהסכוי לחשמול קוי רכבת בארץ הוא נמוך מאוד ויסכימו אותי רבים...) אלא את קרונועי הדיזל. 1) דיזל קופא והופך לנוזל צמיגי (כמו ג´לי) בטמפ´ של 6 מעלות שזה דבר הגיוני מאוד למזג האוויר הירושלמי..., מה אז? 2) בירושליים יש שלג בד"כ, האם המשולש שבחזית האיסי3, בנוי לפילוס שלג גם?
האם מישהו חולק על עומרי לגבי...
...החישמול? והרי רכבת ישראל אמורה לפרסם כבר בחודש הזה את הקווים הראשונים שיחושמלו ולהוציאם למכרזים בחודש הבא! או שבאמת לא רואים את האור בקצה המנהרה החשמלית?
 
דעתי בענין

האם מישהו חולק על עומרי לגבי...
...החישמול? והרי רכבת ישראל אמורה לפרסם כבר בחודש הזה את הקווים הראשונים שיחושמלו ולהוציאם למכרזים בחודש הבא! או שבאמת לא רואים את האור בקצה המנהרה החשמלית?
דעתי בענין
יוסי עשה טעות שביטל את הזמנת שאר קרונות האיסי3 הם היו מוכנים על המדף, וכרגע הוא בחוסר ציוד נורא! עד לחישמול הרכבות יש עוד הרבה זמן. מקורות אמרו לי שהרכבת פנטוגרף על גג של איסי3 הוא בערך 5 שעות עבודה לקרון. אבל חישמול המסילות? לדיזל יקח לפחות 35 שנה להעלם לגמרי מישראל!
 
על גג של קטר BOBO !

דעתי בענין
יוסי עשה טעות שביטל את הזמנת שאר קרונות האיסי3 הם היו מוכנים על המדף, וכרגע הוא בחוסר ציוד נורא! עד לחישמול הרכבות יש עוד הרבה זמן. מקורות אמרו לי שהרכבת פנטוגרף על גג של איסי3 הוא בערך 5 שעות עבודה לקרון. אבל חישמול המסילות? לדיזל יקח לפחות 35 שנה להעלם לגמרי מישראל!
על גג של קטר BOBO !
 
היעלמות הדיזל...

דעתי בענין
יוסי עשה טעות שביטל את הזמנת שאר קרונות האיסי3 הם היו מוכנים על המדף, וכרגע הוא בחוסר ציוד נורא! עד לחישמול הרכבות יש עוד הרבה זמן. מקורות אמרו לי שהרכבת פנטוגרף על גג של איסי3 הוא בערך 5 שעות עבודה לקרון. אבל חישמול המסילות? לדיזל יקח לפחות 35 שנה להעלם לגמרי מישראל!
היעלמות הדיזל...
אינה צפויה כתוצאה מחשמול הרכבת. עד כמה שידוע לי, גם בארצות בהן חלק גדול מהקווים מחושמל מזמן, עדיין מפעילים קטרים ו/או קרונועי דיזל, ואף ימשיכו בכך בעתיד הנראה לעין. אני נמנה עם מי שסבורים שחשמול הרכבת יהווה סימן של הצטרפות מדינת ישראל למשפחת המדינות המתקדמות, ומשתתף באופטימיות של המאמינים שמקבלי ההחלטות הגיעו להכרה זו.
 

david80

Member
לא לזלזל בדיזל...

היעלמות הדיזל...
אינה צפויה כתוצאה מחשמול הרכבת. עד כמה שידוע לי, גם בארצות בהן חלק גדול מהקווים מחושמל מזמן, עדיין מפעילים קטרים ו/או קרונועי דיזל, ואף ימשיכו בכך בעתיד הנראה לעין. אני נמנה עם מי שסבורים שחשמול הרכבת יהווה סימן של הצטרפות מדינת ישראל למשפחת המדינות המתקדמות, ומשתתף באופטימיות של המאמינים שמקבלי ההחלטות הגיעו להכרה זו.
לא לזלזל בדיזל...
תארו לעצמכם אם יום אחד, מערכת החשמל תקרוס...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה