בגדול..
לשני הדיסטורשנים יש צליל חד וחותך. לזום יש עומק יותר רציני בתחום ה-LOW-MID, מה שהופך אותו אולטמטיבי לנגני דת´ מטאל למיניהם. לעומת זאת, בבוס יש יותר נפח ב-MID וב-HIGH-MID, שיותר מתאים לטראש מטאל. אמינות - הזום עדיין חדש בשוק, ככה שאין דיעה נחרצת, אבל הוא בנוי כמו טנק, ולא סובל מהתסמונת של בוס (קרעים בגומיה שמסביב לבורק המחזיק את הפדל, שמתחתיו שוכנת הסוללה). הסוויץ´ של זום הרבה יותר נוח לשליטה. סאונד כללי - למטאל זון יש נטייה להיבלע קצת על הבמה, בשיתוף שאר הכלים, ולעומתו הזום יותר "בולט". לעומת זאת, הזום נשאר בגדר "ליווי", בעוד את הבוס ניתן גם לכיוון אינסופי עד לקבלת צליל חם "יחסית" לסולו. מחיר - הזום במבצע של 300 ש"ח בכלי זמר, הבוס במחיר של 582 ש"ח בחלילית. מסקנה - לא חד משמעית, זה עניין של טעם מוזיקלי, אבל שני הפדאלים עומדים בראש הטבלה של היצע מול מחיר זול. מקווה שעזרתי.