קצת על מי אני ולמה אני פה

Extra Large

New member
קצת על מי אני ולמה אני פה ../images/Emo141.gif

טוב, אז אולי באמת כדאי שאני אספר קצת. אני כבר ארבע וחצי שנים בדיאטה קלאב - הפסקתי רק החודש. בסיבוב הראשון שם, לפני ארבע שנים, ירדתי 19 ק"ג והיה לי נפלא. לבשתי מידה 38-40 ואל תבינו אותי לא נכון כשאני אומרת שהייתי חתיכה הסטרית. היה ממש כיף. ואז נכנסתי להריון, עליתי (לא נורא), ואחרי הלידה לא רק שלא הצלחתי לרדת בחזרה, אלא גם עליתי עוד. ועכשיו, כשהבת הקטנה שלי כבר בת 3, הבעיה היא שלמרות שאני עושה את התוכנית, מתחברת אליה, אוהבת אותה והכל - המשקל פשוט לא יורד. והמצב הכלכלי, למרות שהוא באמת לא מהסוג שצריך לבכות עליו, לא מצדיק הוצאה של למעלה מ- 300 ש"ח לחודש על משהו שלא עובד. אז בשבוע שעבר הלכתי לדיאטנית שקבלתי עליה המלצה. היא קבלה אותי באיחור של 45 דקות, אמרה לי שאני חורגת רק בקצת מה- BMI הרצוי (מה שנכון), שאלה מה אני אוכלת ורשמה לי תוכנית אכילה שכוללת כמעט בדיוק את מה שאני אוכלת ממילא - רק פחות. תוכנית בלי שום התחשבות. אמרה לי לרשום מה שאני אוכלת ולחזור בעוד 3 שבועות, עם אזהרה שממילא קופ"ח לא תיתן לי יותר משלוש פגישות איתה כי עודף המשקל שלי הוא כל-כך קטן. הייתה לי הרגשה ברורה שזה לא המקום בשבילי ולא הבנאדם להיעזר בו. קצת מייאש. אז מה שאני עושה זה להמשיך פחות או יותר בתוכנית של דיאטה קלאב, רק קצת פחות אוכל (ממש קצת), וקצת פחות הקפדה על השעות שהן חלק גדול מהעניין שם. אני הולכת כל בקר ומשתדלת לרדת במדרגות במקום במעלית. היום למשל הלכתי 45 דקות וגם עליתי פעמיים את שלוש הקומות עד הבית במדרגות (לא אחת אחרי השנייה אלא פעם בבקר ופעם אחה"צ). את כל הסידורים בעיר עשיתי ברגל. תודה לכולם על התמיכה והעזרה - אני כבר מרגישה יותר טוב. נעים לדעת שיש מי שיפרגן לי על הפעילות הגופנית. שבת נפלאה לכולם!
 
הי אקסטרא

בראש הדף למעלה יש טאגליינס כחולים. תמצאי שם הודעה של איתן עורב על ענין המשקלים...ממליצה לך מ א ו ד לקרוא אותה. ישפר את הרגשתך מקצה לקצה. אגב, "אויב" אחד, למשל זה: קוצר הרוח! יכול להיות ה-הבדל בין להצליח ולהגיע ע-ד המטרה לבין לחזור לנקודה שממנה כל הזמן מתחבטים, מייחלים, מדברים שואפים להגיע רק שבעצם בפועל, לא מתקדמים לשום מקום.
ואקסטרא, יומן אכילה הוא מעקב נהדר! שוה גם ממש לבדוק אם אין חריגות שבגללם לא ירדת. בענין התזונה, מאחר שאינני מוסמכת, אינני מייעצת ולוקחת אחריות. אבל, יכולה לומר לך רק שלרדת ברמה הקלורית, כמו שסיפרת שאת עושה, יכול להשפיע, מאוד לא בכיוון חיובי ולהרחיק אותך מהמטרה. הגוף נכנס למגננה מאט את חילוף החומרים ומגן על רזרבות השומן שמבחינתו הם מאגרים לשעת החירום (כך הוא מפרש את המצב כשיש פחות אנרגיה = אוכל). כמה שהורגלנו לחשוב אחרת
(לקצץ בתפריט). דוקא שיתוף הפעולה עם הגוף קורה כשאוכלים סביר, נכון. (וכמה למדתי אני על בשרי את האמיתה הזו
). אז רוצה תוצאות? תבדקי בעזרת יומן האכילה מה ומי. כדאי. תמשיכי עם הפ"ג, והכי הכי אל תנסי להוריד בלי יעוץ, בתזונה. דליה
 

Extra Large

New member
תודה דליה ותודה פצפוניה ../images/Emo42.gif

אני יודעת שרישום אוכל זו דרך מעקב נהדרת ועל-פי רוב אני די מסודרת גם בזה. אני באמת צריכה לחזור לזה. ואני גם יודעת ומבינה ומאמינה שאסור לרדת לפחות מדי אוכל. כשאמרתי שאני אוכלת קצת פחות מהתפריט של דיאטה קלאב לא התכוונתי לקיצוץ דרסטי, רק לפחות אדיקות בצורך לאכול כל קלוריה שמופיעה בתפריט. למשל, יש ימים שלא יוצא לי לאכול בשר/דג או משהו דומה בתור חלק מארוחת ערב. זה לא כל יום וכמו שאמרתי, אני מאד משתדלת להימנע מרעב כי אני יודעת שכאשר אני רעבה הרבה יותר קשה לי לשלוט. לפעמים אני אוכלת פחמימות במקום בשר - עוד טריק של דיאטה קלאב, שאפשר פעם פעמיים בשבוע להחליף את מנת הבשר היומית ב- 4 "מנות" פחמימה, כלומר 2 כוסות פסטה או אורז או פיתה אחת שלמה. בהיותי מכורת פחמימות, זה מאד עוזר! דליה, אמרת לא לנסות לרדת בלי יעוץ בתזונה. אני חושבת שכל עוד אני פחות או יותר במסגרת התפריט של דיאטה קלאב אני יכולה להסתדר בלי הדיאטנית, אבל מכיוון שיש לי עוד "זכות" של שתי פגישות עם המעצבנת, אם אצטרך - אחזור אליה. אני לא חושבת שאני בסכנה של אכילה מועטת מדי. שוב תודה ושבת נהדרת!
 
אקסטרה,../images/Emo42.gif

אני חושבת שהפורום עוזר בעיקר בקטע של המודעות, לאט לאט הדברים שוקעים ונתפסים. גם אני הייתי בדיאטה קלאב- אהבתי את הדרך, אבל לא ממש רזיתי, רק צחקתי הרבה! הייתי יוצאת משם במצב רוח מעולה אבל זה היה לשלם קצת יותר מדי בשביל הכף... אותי תמיד מכעיס לשמוע על הגישה של הקופות לעניין הדיאטניות- מחכים שתהיה לך בעיה רצינית- אז יאשרו לך דיאטנית בלי בעיה, במקום לעודד את הגישה של להרוג את הבעיה כשהיא קטנה! מקוה שיהיה לך קל יותר בחברתנו.
 

אביטל666

New member
אקסטרא

אני לא יודעת מה ה BMI שלך ומה הגובה ומשקל שלך אבל אצל הרבה נשים הגוף עובר שינויים אחרי הלידה ומדובר בשינויים טבעיים ולא תמיד ניתן לחזור לאחור ולהיות באותה מידה שבה היינו לפני לפעמים מידה אחת יותר זה מה שבריא ונכון והשאיפה להחזיר את המצב הקודם היא פשוט לא ריאלית ובעיני כל זה מתחזק בעקבות דבריה של הדיאטנית (למרות היחס שלה - איחור, ותוכנית שבלונית). בסה"כ היא גורם חיצוני ונייטרלי. בקשר לפעילות גופנית - זה הדבר שכן יעזור לך להתקדם למטרה (בנוסף הקפדה על תזונה בריאה, ולא דלת קלוריות בהכרח)
 

Extra Large

New member
סטטיסטיקות

הי אביטל, ה- BMI שלי הוא 25.5 נכון לאתמול. אני בגובה 1.68 ושוקלת 72 ק"ג, ןכדי להשלים את הסטטיסטיקה - אני בת 39 (כמעט וחצי). לעניין השינויים שלאחרי הלידה, אין לי ספק שזה נכון והגיוני, רק שזו הייתה הלידה הרביעית - נראה לי קצת אירוני שדווקא עכשיו יבוא השינוי הלא-מיוחל הזה! את הירידה הגדולה עשיתי אחרי הלידה של השלישי (יש לי בן בגיל 17, בת בגיל 13, בן בגיל 5 ובת בגיל 3, ד"א, אם כבר עוסקים בסטטיסטיקות). והאמת - אני חותמת על מידה 40-42 במקום 38-40. מה שכן, את משקפת גישה שאני שומעת סביבי, שבאמת אני לוקחת קשה מדי את המימדים שלי. מי יודע, אולי אני צריכה שינוי בראש ולא בגוף? המשרד שאני עובדת מלא בחתיכות הסטריות, מה שלא מקל על הראש! בינתיים, ממשיכה בפעילות הגופנית ומנסה לאכול שפוי. תודה!
 

אביטל666

New member
החיים...

...זה מה שקורה לך כשאת עסוקה בלעשות תוכניות אחרות (את זה אמר ג´ון לנון) אמרת את הכל בעצמך גם אם זה קרה אחרי הלידה הרביעית, זה לא אסון זה הגוף שלך וזה טבעו ובקשר לסביבה - עזבי חתיכות היסטריות, הן בטח רעבות כל הזמן...
 
למעלה